[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Essxan

Re: [HK]L1 Debuut 14-09-2013 / Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:24

Met een beetje pech heb ik geen wedstrijd zondag. Uno is onregelmatig door zijn eigen schuld. Woensdag is hij opnieuw beslagen en mijnheer vond het nodig om zo te etteren dat terwijl de smid het ijzer nog maar met een nagel vast had zitten omhoog te springen waardoor hij met zijn hoef vol op de lip van het ijzer terecht is gekomen en deze is dus in zijn hoef gegaan. Hij heeft 2 dagen met een ingepakte hoef gestaan met jodium erin om te ontsmetten.

Vanmorgen even gelongeerd en hij liep helaas niet goed. Ik wacht morgen nog even af en anders annuleer ik de wedstrijd.

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:56

Karin: Marine Biology is alles wat met de zee te maken heeft, zeg maar. Van wadvogels tot schelpdieren, en walvissen tot microorganismen. Op t moment doe ik onderzoek naar de aanwezigheid van oesters in de uitwerpselen van zilvermeeuwen.

Wat fijn dat Chardon weer goed loopt!

Jammer dat Ferdo toch echt KS heeft, maar gelukkig "slechts" mild. Hopen dat je kan voorkomen dat hij het zadel met pijn blijft linken.
En zo te horen gaat Hyrano ook wel lekker!

Eindelijk weer even tijd voor een update! Ik ben onderweg naar Zeeland voor een weekendje duiken, dus het zal niet heel uitgebreid zijn, maar we hebben weer genoeg beleefd de afgelopen dagen/weken.

Vorige week woensdag hadden we weer springles en dit keer mocht ik in de laatste les meespringen. Dit is 1 van de meest gevorderde lessen, dus ik vond het best spannend. Helemaal omdat Parti 2 dagen ervoor niet helemaal 100 was, maar gelukkig was er niks meer van te merken. Met inspringen gingen we al snel richting de meter, en Parti sprong alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. Daarna een aantal inuitjes gesprongen met daarachter een oxer. En ook deze ging flink de lucht in, tot uiteindelijk ruim 1.10m! Zo hoog hebben we nog nooit gesprongen, maar ook dat was geen enkel probleem. Toppaard. Wel werd Parti nogal heet, waardoor we tussendoor in het parcours wel wat foutjes hadden, en ook een paar "boksessies" niet uitbleven :') Maar ik was zo trots! Het voelt stiekem ook wel heel machtig als Parti zo gaat showen O:)
Verder die week nog 2 buitenritjes gedaan (Parti had zijn been nog beschadigd aan een paaltje onderweg, sukkel, maar gelukkig niks ernstigs), en een heel fijne clubles gehad. Wel werd Parti steeds heter tijdens de les, dus ik had mijn handen vol, maar even later liet hij zo fijn los! Met behoud van het "hete" zeg maar. Ging zo moeiteloos allemaal. Instructeur zag dus ook niet in waarom ik gespannen was over de M.
En afgelopen dinsdag weer privéles gehad en ook dat ging zó fijn. Vooral schouderbinnenwaarts en de galop gingen erg lekker. Ook voor het eerst gebroken lijn 10m en rechts-/linksomkeerten in galop gereden. Ik dacht echt "oliebol, dat hebben we nog niet eerder geoefend!", maar we gooiden het er zomaar even uit. Bam! Ik kwam dus ook weer met een smile thuis :):)
Helaas was woensdag alles weer weg, maarja, was ook wel begrijpelijk. We hadden ons opgegeven voor een bitpassessie van Natascha van Eijk van passendbit.nl . Maar hiervoor moesten we naar een manege een stukje verderop. Op zich geen probleem, maar de bak waarin we reden was aan alle kanten open. Reuze interessant natuurlijk, maar ontspannen rijden, ho maar. Verder was het overigens wel heel leerzaam. Ze heeft tips gegeven over mijn huidige optoming (bakstuk en neusriem gaatje hoger, en Parti moet een niet te breed en dik tussenstukje) en we hebben nog wat interessante bitten uit kunnen proberen; een ongebroken rubberen bit, een anatomisch gevormde en sweet iron. Maar helaas was het geen van allen wat. Parti begon overal goed op, maar ging daarna hangen of werd onrustig in de aanleuning.
Het kwam er dus op neer dat mijn huidige bit toch gewoon goed was. Nouja, weten we dat ook weer!

Gisteren zijn we er even lekker samen op uit gegaan. Even heerlijk samen, hoofd leegmaken, als beloning voor ons harde werk van de afgelopen tijd. In eerste instantie zou ik alleen een rondje bos, maar bij de afslag richting strand dacht ik, "Ja!", en wat ben ik blij dat we dat gedaan hebben. Superbreed, hard strand en weinig mensen. Kon niet beter. Eindelijk weer! Dus even heerlijk het hele stuk over het strand en door het water gegalopeerd. Stukjes snel, maar ook heel beheerst. En ook in het bos een fijn handgalopje kunnen doen. Dus Parti heeft sowieso wel een weekendje vrij verdiend!

Ohja, en we hebben een auto met trailer kunnen regelen, dus volgend weekend gaan we naar Anna Paulowna, en dan hopelijk dat weekend erna (1 november) ons M-debuut :oo

Uiteindelijk wel wat langer geworden dan gedacht, maar hopelijk vinden jullie dat niet erg 0:)

Fijn weekend!

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:00

Wat balen Esther! Lekker lompe actie van Uno. Ik ga voor je duimen!

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:19

Nynke04 schreef:
Wat balen Esther! Lekker lompe actie van Uno. Ik ga voor je duimen!

Ik baal ook zeker. Uno en hoefsmid is een slechte combinatie maar de laatste tijd ging het toch aardig goed. Tot afgelopen woensdag. En dan haalt hij zijn hele trukendoos open. Er is dan geen land mee te bezeilen. Wordt waarschijnlijk de volgende keer toch maar weer verdoven.

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 15:09

Uno loopt weer goed gelukkig. Vanmiddag een lesje gehad en morgen gewoon starten.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 17:23

Dankje Fleur! Ja je hebt helemaal gelijk. Het kan ook niet altijd super gaan vanaf het begin.
Fijn dat je wat rustige weggetjes hebt gevonden. Kan je toch weer een soort van buitenritjes maken! En snap dat je het koud had, ik vond het dinsdag ook het allerkoudst :oo Wel fijn dat er nog fijne stukken tussen zaten. Kan je daar op verder bouwen.
Anne miste ik inderdaad ook al in het topic!

Ging wel goed Karin, 's ochtends loopt ze altijd het beste :') Heb een paar locaties waar ik kan gaan oefenen van te voren. Dus die wil ik nog even afgaan. Leuk dat je zoveel 'projectjes' te rijden hebt. Leer je inderdaad heel veel van en het is zeker goed voor je ruitergevoel. Hopelijk lukt het je om ze weer braaf te krijgen :D

Oei Esther, dat is even schrikken! Gelukkig loopt hij nu weer goed. verdoven volgende keer lijkt me dan slim

Super Boukje van je springles! Klinkt aardig hoog haha! En ook top dat het trainen daarna zo fijn ging en hij de contragalop goed oppakt!
Klinkt apart zo'n bitpassessie. Maar wel goed dat je het gedaan hebt. Alleen maar fijn eigenlijk dat je huidige bit het beste is, hoef je ook niks nieuws te kopen.
Klinkt echt heerlijk joh van dat bos en het strand. Ook ideaal dat je het beide zo dicht in de buurt hebt. Stiekem wel een beetje jaloers :o Zo kan je echt lekker uitwaaien.
Is alleen maar leuk je lange verhalen! Spannend van je M debuut maar zo te horen gaat het helemaal goedkomen!

En Amour had gisteren vrij. Net een lesje gehad maar hij ging helaas helemaal niet fijn.. is eigenlijk altijd na een vrije dag maar nu werd het na een tijdje ook niet beter. Lag ook duidelijk aan mezelf :n Daarna voor het eerst naar het zandpad geweest. Met mama die hem aan een longeerlijn had voor de zekerheid. Mourie en ik vonden het aan het begin allebei wel erg spannend :o Maar uiteindelijk konden we allebei ontspannen en ben ik blij dat we het gedaan hebben!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:40

Dat heb ik nou ook Mara! Als ik rijd, dan wil ik dat hij gewoon braaf is en bij de les is. Niet eerst 20 minuten naar alles zit te kijken om daarna maar flink zn best te doen _O-
Haha, ik vind rijden ook wel leuker dan longeren hoor xD

Fijn dat je nog wat weggetjes gevonden heb, Fleur! Dinsdag was het idd echt enorm koud, maar ik kreeg het wel gelijk warm toen ik Hyrano reed. Ik had er echt wel mn werk mee _O-

Karin, ik wil daar een gulden middenweg in vinden. Ik wil niet dat ik hem vooruit moet schoppen, maar ik wil hem ook niet zoals dinsdag dat ik er mn handen vol aan heb :')
Spannend zeg, die andere paarden! Leer je idd wel wat van. Van die bokkende zou ik zelf echt wegblijven. :') Of ja, dan zouden ze hem iig hebben moeten laten controleren door een osteopaat en een zadelpasser want als ie pijn heeft, zal hij dat blijven doen en ligt het uiteraard niet aan de opvoeding.
Want zo is Ferdo dus, die kan bokken (en écht gemeen, ik heb nog niemand gehad die er is op blijven zitten :') ), maar die doet dat dus uit pijn en niet omdat hij slecht is opgevoed. :))

Esther, is er een reden waarom hij zo doet bij de hoefsmid? Als het echt wat onnozel doen is, dan moet dat meestal wel gedaan zijn als de smid er even streng tegen is. Hyrano kan het soms ook zo uithangen maar als je dan even roept is het wel klaar. Als hij niet stopt, dan is de hoefsmid gewoon slecht (en dat is echt zo, Hyrano was altijd een monster met hoefijzers en Van Nassau heeft hem gewoon kunnen beslagen zonder dat hij 1 voetje verzet heeft!).
Gelukkig kan je wel nog op wedstrijd. :)

Zo jeetje wat hooog Nynke! Vind ik echt eng xD
Ik heb ook al zo'n bitpassessie van Natascha gehad! Ik had uiteindelijk een bitje van haar gekocht maar na 2 dagen begon hij zo moeilijk te doen dat ik het maar heb teruggestuurd. Uiteindelijk bleek een Myler goed te zijn, maar daar ben ik zelf achtergekomen. Vind ik op zich wel jammer, ze kan natuurlijk niet alle bitten mee hebben, maar ik vond haar echt bizar weinig bitjes bij hebben toen...

Jammer dat de les niet zo goed ging Mara! :( Wel fijn dat jullie allebei hebben kunnen ontspannen! :D

Ik heb het momenteel zo druk met school dat ik Hyrano maar weinig rijd... En nu ik Ferdo ook nog moet longeren, heb ik echt tijd te kort! _O-
Hyrano heb ik die 3x wel oké kunnen rijden. Niet geweldig zoals tijdens de lessen, maar ook niet rampzalig :+
Vandaag had ik ook weer les en hij ging best goed! Terugkomen had hij het wel wat moeilijker mee maar ja. We hebben ook veel gewerkt aan de galop. We werken nu aan de galop-stap overgang. Die is echt nog niet super (5-6 passen draf :+ ) maar uiteindelijk zal hij daar wel sterker van worden. We hebben ook contragalop eens geoefend op een gebroken lijn (een héél flauwe gebroken lijn, dus ik maakte de bocht niet scherp oid) en dat deed hij eigenlijk ook goed. Je voelde de onbalans nog wel maar hij deed het wel en viel niet in draf of zo! Dus ik was best trots.
En met Ferdo zijn we alweer aan het longeren. Ik denk dat ik er dit jaar niet meer ga opkruipen en er eerst voor ga zorgen dat zijn rugspieren weer in orde zijn :j

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:15

We hebben niet echt een idee waarom hij zo is bij de hoefsmid. We denken dat het iets met zijn evenwicht te maken heeft waardoor hij zo gaat etteren. Het is ook alleen maar bij zijn voorbenen. Op zijn plaats zetten werkt helaas redelijk averechts. Hierdoor schiet hij nog meer in de stress waardoor hij gewoon totaal doordraait.
Maakt ook niet uit welke hoefsmid, hij vind er geen een leuk.

Morgen voor ik ga vlechten ga ik hem nog even longeren. Ze schijnen vanmiddag in de wei erg achterlijk te hebben gedaan, draad en palen stuk en kreeg bericht dat Uno onregelmatig draafde. Ander paard had bloed aan de benen. Mocht hij morgen toch niet goed lopen dan kan ik alsnog afzeggen.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:23

Nou maar daar zeg je het dan, iets met zn evenwicht. Dan is het feit dat hij zichzelf verwond heeft, dus niet zijn schuld, maar door het feit dat hij mogelijk moeite heeft met zn evenwicht. Dan lijkt het me gewoon verstandig om hem te verdoven want als hij angst heeft om te vallen of weet ik veel wat, is zo'n hoefsmidbezoekje enorm stresserend voor hem...

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 15:09

Ga hem de volgende keer ook weer licht verdoven.

Vanmorgen wedstrijd gehad. Heb lekker gereden. Eerste proef te gehaast. Hiervoor 176 punten. Tweede proef ging een heel stuk beter en zijn we beloond met 185 punten.

Eerste proef hebben we in drie minuten gereden.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:30

Klinkt alsof het lekker zijn gangetje gaat bij jou Anthea! Lekker door aan het oefenen! Spelenderwijs die oefeningen die je opschrijft meepakken werkt alleen maar goed inderdaad. Vooral van die oefening galop-stap vind ik altijd dat ze er sterker van worden. Vind het slim van je dat je Ferdo dit jaar laat staan. Beter te voorzichtig dan dat er straks nog meer aan hem kapot gaat :)

Zou Uno inderdaad ook niet op zijn plaats zetten dan bij de hoefsmid Esther! Een verdoving is een goede keus, scheelt een hoop stress en schade. Fijn dat je hebt kunnen starten en gefeliciteerd met je winstpunt :D Erg de gas erop dus in de eerste proef haha, kan gebeuren! Fijn dat de jury je gevoel dit keer wel waardeert!

Hier even een paar stappen terug gedaan met trainen. Vooral bij mezelf. Echt weer even terug naar het ontspannen en stil zitten want dat was er even uit opeens. Dus me nu 2 dagen daar weer op geconcentreerd en je merkt gelijk het verschil bij En Amour! Dus daar ben ik wel heel blij mee.
Mama zegt ook dat ik vaak té veel nadenk en het daar dan misgaat. Dus ook geprobeerd mn hoofd een beetje uit te schakelen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 00:32

:wave: hallo lieve bokkers! Hierbij mijn brave bijleespost van een maand...

Mara: ik weet niet of je iets aan mijn tips hebt, maar ik doe dat zelf door volte kleiner/groter te maken, binnenstelling, extra stelling, buitenstelling, soms tikje op de achterhand als ie lui word. Tempowisselingen op de volte maar ook rechtstellen, wijken, schouderbinnen enzo.

Anthea: goh ik ben zo nieuwsgierig hoe het met hyrano gaat! Zal er tijdens het bijlezen vast al achter komen :) ah gaat dus idd een stuk beter! Alleen klote van je pony met KS... Een vriendin heeft pasgeleden haard paard in moeten slapen ivm KS, maar neem aan dat het met jouw pony niet zo erg was. Maar tis geen leuk nieuws, sterkte...

Esther: welkom :)

En leuke foto's en filmpjes heb ik voorbij zien komen. Ook goede maar ook mindere resultaten op wedstrijd...

Even kort bijgelezen, ben net terug van het werken en moet morgen weer om 11 werken dus moet eigenlijk al slapen... Maar mijn laatste bericht was vaag, was heel enthousiast maar kom er nog niets over kwijt toen haha. Heb nieuw werk, 38 uur in de bediening :) enorm blij mee, een unieke kans ook! Nu moet ik alleen wel uitwerken bij mijn oude werk en word ik al ingewerkt bij mijn nieuwe werk waardoor ik al een maand elke dag werk. Fred doet helaas dus niet veel -O- . Ik ben binnenkort samen met Fredje een proefcombinatie voor lessen, iemand die veel met houding en zit doet wil iets nieuws uittesten en wij zijn uitgekozen als proefcombinatie. Enorm leuk! Ik weet dat er aan mijn zit enorm veel te verbeteren is dus ik ben heel benieuwd :) dat wou ik even zeggen.. Haha! Over 2 weken verwacht ik meer online te zijn en te kunnen updaten, nu moet ik bikkelen en keihard werken helaas...

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:10

Gefeliciteerd met je WP Esther!

Haha Mara! :P Wel goed dat je even terug gaat en dat je verschil merkt :j Kan alleen maar beter gaan dan! *\o/*

Gefeliciteerd met je werk! Lijkt me idd wel zwaar werk, succes ermee :)
Gaaf ook van die proefcombi! *\o/*

Toen ik zondag Hyrano reed, ging de overgang galop-stap vrij goed! Hij kwam heel netjes terug en er waren nog 4 drafpassen tussen. Ik dacht even dat hij gelijk naar de stap ging gaan, maar dat werd toch even te zwaar waardoor hij even wat uit elkaar viel maar hij liet zich goed terugnemen waardoor hij snel in stap was. Heel tevreden! Vandaag weer rijden :j
Volgende week heb ik een longeerles met Ferdo, ik vind het allemaal wat moeilijk nu met zijn rug dus ik haal er iemand bij die er wat verstand van heeft :j

Sinds vandaag hebben we ook een nieuwe huisgenoot! <3
Afbeelding

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:04

Ahhh wat een droppie.

Vanmiddag les en daarna worden uno en onze pony Paula ingeënt en bij Paula wordt een bloedonderzoek gedaan. Ze zit niet echt mooi in haar vacht dus wil even het eea uitsluiten.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:21

Hee Marloes, leuk dat je er weer bent! :wave:
Klinkt enorm zwaar joh, zo nog 2 banen werken. Maar wel gefeliciteerd met je nieuwe baan! :D 38 uur in de bediening is ook wel een zware baan vind ik, maar wel een hele leuke! Veel succes.
En superleuk dat je zo een proef combinatie kan zijn, zeker als je houding en zit nog wel wat extra hulp kan gebruiken! Hou je ons op de hoogte als je bruikbare tips krijgt? :D

Superfijn Anthea dat hij de galop-stap zo snel oppakt! Slim paard zeker? Hoe ging het rijden vandaag?
Slim van je longeerles, kan nooit kwaad.
En aaahhh wat een schatje, ben spontaan verliefd <3 Zou hem (of haar) bijna komen stelen :=

Hoe ging je les Esther? Slim dat je wat dingen uitsluit, die kleine signalen zoals niet mooi in het haar zitten kunnen toch al een heleboel zeggen. Hopelijk is er maar iets kleins wat eruit komt! Of helemaal niks natuurlijk!

Ik heb niet zo heel veel spannends te melden haha.
Vandaag Mourie gelongeerd met passoa, ietjes strakker dan normaal en dat werkte net iets beter. En verder wandel ik dagelijks als echt penny-meisje rondjes door de straat met drieske de shet :') onder het mom van: die enorme buik moet er vanaf. Dus de rare blikken van mensen heb ik er maar voor over.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:11

Vandaag ging het rijden echt niet goed. Weer schrikkerig en niet willen loslaten, hij bewoog ook heel stijf. Uiteindelijk wel goed kunnen afsluiten maar ik ben ook gestopt toen het goed ging want hij had er duidelijk geen zin in!
Het is een reutje dat (momenteel nog niet :') ) luistert naar de naam Lino <3

Hahaha, heerlijk met je shet! _O-

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:28

De les ging super. Vandaag zelfs kunnen verzamelen in de galop. Voelde erg gaaf.

Bloeduitslagen zijn al binnen en er is gelukkig niks te vinden in het bloed alles is goed. Ga morgen even een vitaminekuur voor haar halen, kan nooit geen kwaad.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:45

Balen Anthea, maar goed dat je gestopt bent toen het fijn ging. Misschien onthoud hij nu dat het beter is om gelijk goed te lopen.
Leuke naam! blijft ie zo klein of wordt het een grote!
Ik zag trouwens opeens dat je toegepaste psychologie studeert! Super toevallig! Ik studeer psychologie!

Super Esther! Heel gaaf inderdaad om dat eens te voelen! Kan je daar lekker verder naar toe werken.
En gelukkig dat er niets mis is met Paula. Hopelijk doet dat vitaminekuurtje wat voor haar.

pff, kom net van mijn paard... toen ik de teugels aannam stak ze haar hoofd weer in de wolken zoals aan het begin altijd... vroeg me echt af waar dat opeens vandaan kwam. Misschien die strakkere passoa van gisteren? Maarja die zat helemaal niet overdreven strak, eigenlijk gewoon normaal. Was in ieder geval flink teleurgesteld. Kreeg haar er wel doorheen maar niet fijn gereden. Ze bleef stug en reageerde bijna nergens op :(
Hopelijk heeft mama morgen tijd om mee te kijken. Want als zij zo lastig is gaat mijn eigen rijden er ook op achteruit.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:09

Het is een dwergkeeshond, dus hij wordt ongeveer 40 cm. :D
Ik hoop dat hij het onthoudt haha :) Vandaag ga ik niet rijden, heb deze nacht heel weinig kunnen slapen door de pup. Begon elke 2 uur te janken omdat ie moest plassen. :')
Oh haha idd toevallig! :D

Jammer dat ze dat deed zeg, vreemd ook! Hopelijk heeft je mama tijd en kan zij je helpen :)

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:44

Anthea, wat een poepie <3
alleen dat om elke 2 uur eruit, zou voor mij niet hoeven :')
dat stap-galop is inderdaad pittig, ga jij eigenlijk binnenkort weer starten?
wat goed dat je longeerles gaat nemen, ik ben benieuwd hoe je met hem aan de slag moet gaan, wie gaat jou helpen?

hoi marloes, zo dat klinkt erg pittig, elke dag werken bij je nieuwe en nog oude werk, dan hou je idd niet veel tijd over, je zult na een week wel kapot zijn!
leuk dat je bent uitgekozen voor een zitles, wie gaat jou deze geven?
succes met werken aankomende weken!

hmm mara, wat vervelend dat het zo gaat de laatste tijd, het is echt al even aan de gang zo? hoe is het met haar gebit, kan het zijn dat ze haken op de kiezen heeft of last van haar heeft, hopen dat jullie hier snel door heen komen, dit is niet leuk!

gelukkig is er niks aan de hand qua bloed, vraag even goed na waar je die vitaminekuur gaat halen, wat er allemaal in zit, veel vitamines heeft je paard van nature al, waardoor ze overtollige vitamines uitplassen, zo'n kuur klinkt leuk maar het is echt vaak om er aan te verdienen, ik ben benieuwd welke je kiest, hoe gaat het met haar hoef?

ik ben weer begonnen met oppakken van chardon, zaterdag in een binnenbak kunnen rijden, en dat ging echt super, fijne ontspannen houding, fijn door te rijden, zelfs contragalop kunnen doen, maandag niks gedaan, dinsdag les gehad en dat ging niet zo goed, inrijden ging super tot hij begon te klieren en gewoon niet meer wou :') toen maar nw-vw gereden en zo toch nog goed af kunnen sluiten, gister heb ik een paardenruil gehad met fleur van dit forum, zij heeft op chardon gereden, en ik heb gezien dat hij toch wel kan wijken en schaart en ik heb op buraan gereden, wauw wat een middendraf en wijken zit daarop, super leerzaam voor mij, weet ik ook eens hoe dat voelt :') toen nog de gaan oefenspringen met de pony van mijn schoonfamilie, heerlijk kunnen rondsturen en lekker gesprongen, toen is zij er op gegaan en dat ging ook super! vanavond springles met mijn eigen paardje, ben benieuwd of dat ook zo goed gaat :') helaas nog steeds niks gehoord over het voer, dus ik ga nu even rondkijken of er dichtbij ergens een heel goed voer verkrijgbaar is, tips zijn welkom

zo was weer een tijd geleden maar ben weer bij

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:09

haha jeetje Anthea, dan ben je gebroken 'sochtends. En als ie zo klein blijft, blijft ie dus ook zo schattig <3

Gebit is een tijdje terug nagekeken Karin, veearts heeft haar toen verder ook nagekeken. Ook is de fysio/osteo een paar maanden terug geweest en is ze bij aankoop zowel op de foto's als klinisch gekeurd, en dat is ook nog geen jaar geleden. Denk nu alleen nog aan de zadelpasser maar anders moet het bijna wel rijtechnisch zijn. Tenzij er in een paar maanden iets gruwelijk fout is gaan zitten maar het probleem stamt al vanaf het begin.
Wat leuk dat Fleur en jij een paardwissel hebben gedaan! :D Het is inderdaad fijn om een keer te voelen hoe een goede oefening dan precies gaat! En hopelijk kon Fleur je nog wat tips geven voor het wijken!
Fijn dat het springen fijn ging en dat je haar zo kon helpen. En succes met springen vanavond!

Mama en ik hebben net besloten dat er een shetje bij moet komen. Drieske loopt wel vaak bij de grote paarden maar hij komt toch niet helemaal happy over. dus nu op zoek :D er is ook geen groot budget voor, het is tenslotte maar gezelschap :o

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:45

Met uno zijn hoef gaat het gelukkig goed. Vitaminekuur ga ik zaterdag even voor kijken. Ik denk dat ik voor de vloeibare variant ga ipv de type wormenspuit. In de vloeibare zit meer en is echt een meerdaagse kuur.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:07

nou het was mij niet gegund vandaag :')

Was aan het rijden, wel zonder mama want die had helaas al 3 lessen gepland na haar werk, maar had wel wat tips gekregen.
Dus het rijden iets anders aangepakt als gisteren. Ging opzich wel fijn dus ik begon weer een beetje naar het moeilijke punt van gisteren toe te werken. Ging ook fijn, en toen begon het..
Onze bak ligt recht naast het land van de buren, in principe niet erg maar mijn buren en paarden zijn geen goede combi. D helft van de keren dat ik rijd gaan ze dingen langs de bak doen zoals met plastic zeilen wapperen en grasmaaien op nog geen meter afstand.
Nu begon het dus met een of ander apparaat wat een enorm ratelgeluid maakte, paard over de zeik natuurlijk, die kop de lucht in en kon weer opnieuw beginnen met hem fijn krijgen :+ Na een tijdje lukte dat, maarja na een kwartier weer dat ratelgeluid, dus dat was weer doeeeii fijn gevoel. Dus nouja weer een poging gewaagd, kwam een tijdje later de buurman met een gammele kruiwagen langs de bak wandelen en dingen storten. Moet ie tegen kunnen, maar hij was al erg wakker door dat ratelen steeds dus dit was ook eng haha.
Daarna nog een keer geprobeerd haar fijn te krijgen want ik moest en zou goed afsluiten. dat is uiteindelijk gelukt, na anderhalf uur ofzo.
Wat een drama :o

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:48

Ik denk dat ik 15 november nog eens een wedstrijd ga meedoen, die week erna heb ik vrijaf dus dan kan dat. Heb het nu gewoon zo onwijs druk met school dat ik mijn weekends nodig heb om te werken!
Valerie Bulteel gaat me hiermee begeleiden. Ik ben ook erg benieuwd! Ik heb vroeger al van haar les gehad (toen wel onder het zadel) en dat was een erg fijne instructrice. Alleen was ze zwanger, kon ze geen les meer geven, bevalling enz enz dat ik een nieuwe instructrice moest zoeken dus ja. :)
Leuk dat jullie een wissel hebben gedaan ! Altijd leerrijk idd :D

Ja Mara, het was best een zware nacht (en dag) :') Ik had dan ook nog les van 15u30 tot 17u30 dus ik was echt doodop, ik kon met moeite mn aandacht erbij houden xD
Succes met de zoektocht! :)) Hopelijk vind je er een leuke!
Och jeetje zeg! Hatelijk is dat!! Gelukkig heb je wel fijn kunnen afsluiten, maar leuk is anders!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 17:08

Is puppy ondertussen een beetje rustig 's nachts Anthea? Of loop in ondertussen rond als zombie door het slaaptekort.
En heb je je longeerles al gehad? Of komt dat nog? Hoe ging het als het al is geweest?

Ik heb gisteren les gehad en gelukkig weer fijn kunnen rijden :D Vandaag was ze ook nog fijn. Wil denk ik 14 november op wedstrijd. Ik weet toevallig dat op die locatie een longeercirkel is, vind ik fijn voor als ze weer zo wild is. Maar toch vind ik het ergg spannend om in te schrijven :=

Heb trouwens een enorm leuke shet gevonden :D Een merrieveulentje. Maar we hebben besloten wat verbouwingen aan te brengen aan de wei die beschikbaar is voor de shetjes dus moet even afwachten of de verkoper er haast bij heeft. Als dat zo is dan zal ik helaas een andere moeten zoeken