[HK]Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:47

Ik wist het omdat er zo hier veel in de regio rijden, niet altijd fijn voor de veel minder ervaren deelnemers....

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:55

horseyfries dat is fair van je, tegenwoordig zijn er genoeg jonge paardecompetities (oa. sublicup) of oefendressuur met GP juryleden ed.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:01

Tja, het zal ooit wel weer veranderd worden als er weer andere invloedrijke mensen er wat van gaan zeggen, maar tot die tijd moeten we het ermee doen. Misschien dat er ooit nog eens rubrieken komen voor professionals en amateurs om het wat eerlijker te maken, maar daar krijg je dan denk ik helemaal een hoop gedoe van.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:07

Zelf vind ik het niet erg om tegen professionals te starten, het is mooi om jezelf te meten met de betere ruiters/amazones.

Vanaf het Z kom je ze toch veel vaker tegen, en naast dat ze zelf handig en ervaren zijn, hebben ze vaak ook de betere paarden.
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 03-01-14 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:12

Sommige minder ervaren deelnemers zullen dat misschien wel vervelend vinden. Misschien dat er daarom ook nu een groep mensen is die een aparte club willen oprichten.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:15

Dat kan ik mij indenken...er zijn tegenwoordig zelfs veel meervoudig Z ruiters,
welke dispensatie aanvragen om B te starten 8)7 dat moet je toch zelf niet willen....

Laat de B ruiters, welke kennismaken met de sport, lekker ook wat prijsjes rijden!

ambre

Re: Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:30

Ach,je kunt mij ook een prof noemen maar ik rij nog steeds simpele dieren en ben zelf ook geen multi talent.

De regels voor het kampioenschap rijden veranderd iedere x.
Als je in dat zelfde seizoen geen LT hebt gestart bv,mag je wel L2 kampioenschap rijden.
Ik rij nooit kampioenschappen,met mijn beesten geen schijn van kans.

Siami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:36

Mag ik mezelf hier ook melden?
Ik heb zaterdag mijn punten gereden voor het Z2! Mijn paard is een bijna 8 jarige merrie van Tolan R x Corleone. De wissels zitten er naar beide kanten zo goed als op alleen krijg ik ze nog niet netjes verwerkt in de proef dus daar zit nog wat werk.

Ik hoop van de zomer Z2 te starten, nu trainen we thuis rustig door voor dit doel :)

Dit zijn wij:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:04

Siami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:34

Dank je Roosje, ik lees stiekem al mee vanaf dat ik M2 gestart was (toen de wissels al een beetje mee gaan nemen) dus heb alle wissel tips al gelezen haha. Gelukkig snapte ze het idee heel snel het moet alleen allemaal beter, rechter en meer van mij! Nu ga ik ze ook echt oefenen, hiervoor nam ik ze sporadische mee, wilde niet dat ze er teveel op ging rekenen. Ik zal me in de huiskamer ook melden, gezellig!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:41

Welkom BelRosa! Leuke foto's. Jullie zijn een mooie combi. Gefeliciteerd met al je winstpunten. Nu lekker trainene voor het Z2. Top! Fijn dat de wissels als behoorlijk vorm hebben gekregen.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 13:38

Welkom BelRosa! Leuk paard heb je!

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:45

Welkom belrosa! Leuk paard fijn dat die de wissels goed oppakt

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:35

Welkom! Ik heb hier al een tijdje niet meer gereageerd volgens mij, maar erg leuk paard!!

Ik heb afgelopen zondag wedstrijd gereden (staat ook al in het hk topic) en had 232 en 228 punten. Nog een hoop verbeterpunten, maar ook een hoop 8en en zelfs een 9. Hij ging gewoon stilstaan in mijn slangenvolte in de eerste proef, wat dus een 2 opleverde :n

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:39

Welkom BelRosa! Knap paard heb je!!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:57

Leuk paard heb je Belrosa. Mooie lange benen ook. :j

Pfft, 8-en en een 9. Knap hoor. Daar kan ik nu alleen nog maar van dromen.

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:12

Kan ook alleen maar van die punten dromen het hoogste dat ik gehaald heb is 220

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:58

Ik kom me hier ook (weer) melden, gezien zomer toch echt aan z2 moet gaan geloven. Planning met areina was vooruitgeschoven omdat eerst galop beter wilde hebben voordat aan wissels gingen werken, en daar nu sinds paar dagen mee begonnen dus denk zomer te vroeg is al aan het z2 te denken.

Echter wel sinds eind december ander paard in training waarmee z2 ga/moet beginnen. Paard heeft al lt gelopen in ver verleden en daarna 5 jaar in de wei gestaan als fokmerrie. Ze kan dus wissels (erg vlakke) maar krijg ze zelf nog niet voor elkaar en op filmpjes van vorige ruiter kan hulp ook niet terugzien, behalve alles flink lomp en grof ging. Kan nu van links naar rechts, na appuyement, maar verder nog niets, wie tips om hiermee aan de gang te gaan?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:11

Je zou toch denken dat als ze LT hebben gelopen, de wissels er toch wel bevestigd op zitten :P
Wel een leuke uitdaging Tess *D Arein komt er ook vast wel, gewoon wat extra tijd uittrekken voor de wissels!

Welkom BelRosa, al kennen we elkaar al uit het Z1 topic :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:35

listiglistje schreef:
Je zou toch denken dat als ze LT hebben gelopen, de wissels er toch wel bevestigd op zitten :P

Dat zou je hopen maat helaas, meer kunstjes dan fijne basis.... vandaag toevallig hoop filmpjes bestudeerd om te proberen te zien, maar ze lukte wel, maar de manier waarop zien we niet. Sowieso zou als zo straks in lijf en ontzettend rommelig in aanleuning absoluut geen lt geven, zie ze zo in m/z momenteel al niet meer rondrijden :o niveau veel veranderd afgelopen jaren

Siami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:55

Pff dat zijn nog eens punten Mavantos! Gefeliciteerd!

Ik zou ook niet weten hoe je dat aan moet pakken haike, de hulpen van een wissel lijken me aardig universeel. Misschien weer van voor af aan beginnen alsof ie het nog moet leren. Wel een leuke uitdaging!

De rest, bedankt :D

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:25

Nou, dat de hulpen voor een wissel vrij universeel zijn, is niet zo hoor. Het ligt een beetje aan hoe het haar aangeleerd is. Dus zeg maar op de Duitse manier of de Nederlandse manier. (heel zwart wit gezegd).

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:39

vur schreef:
Nou, dat de hulpen voor een wissel vrij universeel zijn, is niet zo hoor. Het ligt een beetje aan hoe het haar aangeleerd is. Dus zeg maar op de Duitse manier of de Nederlandse manier. (heel zwart wit gezegd).

wat is de NL en DE manier...nooit van gehoord :P

Ik rij wat toe net voor mijn wissel (voor mijn gevoel wat heter) geef buitenbeen en houd mijn buitenteugel
erbij, maar geef ook volgens mij op het moment op beide teugels een miniscule ophouding, dan wisselt ie.
In een serie is het makkelijker, alleen toerijden en buitenbeen en voor aanleuning houden maar gewoon tegelijkertijd een kleine ophouding.
Maar in een serie denkt hij zelf mee, terwijl als ik er maar 1 doe, meer een duidelijke hulp moet geven voor mijn gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:32

listiglistje schreef:
vur schreef:

wat is de NL en DE manier...nooit van gehoord :P

Ik rij wat toe net voor mijn wissel (voor mijn gevoel wat heter) geef buitenbeen en houd mijn buitenteugel
erbij, maar geef ook volgens mij op het moment op beide teugels een miniscule ophouding, dan wisselt ie.
In een serie is het makkelijker, alleen toerijden en buitenbeen en voor aanleuning houden maar gewoon tegelijkertijd een kleine ophouding.
Maar in een serie denkt hij zelf mee, terwijl als ik er maar 1 doe, meer een duidelijke hulp moet geven voor mijn gevoel.

Door dat toerijden ben ik het arein ook aan het leren, dan opvangen en meteen wissel er achteraan, en lijkt zo makkelijkste te gaan. Nieuwe echter alleen maar terug-terug en nog meer teruggereden en flink aan geknepen en getrokken dat ze mijn lieve hulpen echt niet snapt :o

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 00:12

BelRosa schreef:
Pff dat zijn nog eens punten Mavantos! Gefeliciteerd!

Ik zou ook niet weten hoe je dat aan moet pakken haike, de hulpen van een wissel lijken me aardig universeel. Misschien weer van voor af aan beginnen alsof ie het nog moet leren. Wel een leuke uitdaging!

De rest, bedankt :D

De hulpen voor een wissel zijn juist bijna bij elke persoon wel een beetje verschillend, dus dat komt redelijk nauw. Sommige mensen wisselen ook met hun teugels, anderen juist niet maar alleen met hun zitbeenknobbel, sommigen geven meer druk met het nieuwe binnenbeen, andere totaal niet, en zo zijn er heel veel nuances te bedenken waardoor de hulp niet goed doorkomt als je het niet net zo doet.