Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DaisyB94

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:58

@beemst heftig! Hopelijk gaat alles gewoon goed

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 08:28

Beemst is je paard al geopereerd of was het aankomende maandag?

Het is hier wat stiller heb ik het idee, de meesten zitten in de huiskamertopic.
Maar hoe gaat het rijden meiden??
Ik hoop morgen weer thuis aan de gang te kunnen, dat de bak weer dooi is.
Vandaag moet ik werken van 9-21u dus dan heeft ze vrij.

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 08:57

Aankomende maandag ga ik hem wegbrengen en dan wordt hij dinsdag geholpen. Rijden gaat op het moment niet zo, hopelijk komt dit door de kies en kunnen we het nieuwe jaar weer lekker rijden. Gaan er nog bokkers op wedstrijd dit weekend?

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:09

Succes ermee beemst!

Met rijden gaat het bij mij wel oke, hoewel ik er na dinsdag niet meer op gezeten heb vanwege drukte.. Mijn zusje zou gisteren rijden maar was de kastsleutel vergeten, dus heeft ze gelongeerd. Dus hij zal wel druk zijn vanavond! Laatste x rijden voor de vakantie. Hopelijk kan ik hem daarna snel genoeg in het gareel krijgen voor de kringkampioenschappen :)

Hoe is het bij de rest met wissels, pirouettes, etc..?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:46

Hé bah Beemst, dat is niet leuk! Hopelijk gaat het na volgende week weer beter!

Ik heb dit weekend weer een Grand Prix gepland staan, heb er zin in want ik kan nu wat dingetjes uitproberen omdat die 60 % in the pocket is, daardoor is de druk er wat vanaf en kan ik testen hoe ik dingen nog beter kan doen in de proef.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:50

Gaaf horseyfries.

Bij mij staat alles op een laag pitje ivm winterperiode. Bak is kneiterhard dus doen we niet zoveel helaas.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:54

Ik ga zondag met m'n M2'er op pad. Ik ga LRV starten en daar werkt het helemaal anders. Maar om het kort samen te vatten: als ik 1e of 2e ben mag ik overgaan naar Z1 :D Dus ik hooooooooooop dat'ie deze nacht goed slaapt.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:56

Leuk Horseyfries. Zet hem op en veel plezier!

lienbono, jij ook succes. Op naar t Z1! :)

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:59

Wat gaaf zeg, Horseyfries! Veel succes!
En Lienbono, ook succes :)

Ik ga morgen naar Kaatsheuvel, hoop dat mijn handen niet volledig bevroren zijn bij het invlechten, het opzadelen gaat de laatste dagen al zo moeilijk met de kou..

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:08

Succes loveSaros. Het wordt wel weer warmer. Vandaag en morgen zou het tussen de 4 en 9 graden worden. Dus de vrieskou blijft voorlopig weer even weg. Hopelijk ontdooien al jullie bakken dan. Wat een gedoe om steeds naar een andere stal te moeten. Gelukkig kan ik altijd binnen rijden. Ben daar wel erg blij mee!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:25

Vervelend Beemst, succes met het beestje.... Ik ga volgende week weer wagen! Hij loopt echt erg fijn, de wissels gaan stukken beter.... Ik ga voor het fijne rijden, want ben al 3 maanden thuis ivm faalangst.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 14:00

Succes allemaal!

Reageer hier niet zo heel veel meer, sorry. Het huiskamertopic vind ik erg leuk, om nu alles bij te houden 8)7

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 14:01

Ja dat geldt ook voor mij eigenlijk.. :+

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 14:16

Vandaag ging het super... super appuyementen gehad in de galop en 1 hele goede wissel en daarna gelijk gestopt ben helemaal happy

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 14:52

Udo2001 schreef:
Vervelend Beemst, succes met het beestje.... Ik ga volgende week weer wagen! Hij loopt echt erg fijn, de wissels gaan stukken beter.... Ik ga voor het fijne rijden, want ben al 3 maanden thuis ivm faalangst.

Spannend Udo! Goed dat je voor het fijne rijden gaat! Succes alvast :D

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:26

Gaaf hoor horseyfries misschien nu je dingen probeert een nog hogere score
Veel succes udo, soms is een fijne proef belangrijker dan de punten/prijzen
Iedereen trouwens veel succes dit weekend, gelukkig is het minder koud, alleen nu die rot regen...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:47

Lienbono en LoveSaros, veel succes dit weekend, en jij volgende week Udo2001!

Heb vandaag een super les gehad bij Johan Rockx, hoop dat Wolter zondag ook zo loopt! Alles lukte, zelfs die verhipte wissels om de pas beide keren helemaal goed! Maarja, goede generale repetitie.... misschien had het beter slecht kunnen gaan ;)

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 09:04

Iedereen die start dit weekend heel veel succes.
Ik heb een vraagje:
ruimde me protecollen op (bewaar ze allemaal) en zie op de laatste 3 protecollen steeds bij het appuyeren meer lb staan.
Naar mijn idee heeft ze wel stelling in de appuyementen maar hoe kunnen we werken de meer lengtebuiging??
Iemand tips??

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:38

Misschien meer aan je travers werken/denken in je appuyement?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:42

miranda21 schreef:
Iedereen die start dit weekend heel veel succes.
Ik heb een vraagje:
ruimde me protecollen op (bewaar ze allemaal) en zie op de laatste 3 protecollen steeds bij het appuyeren meer lb staan.
Naar mijn idee heeft ze wel stelling in de appuyementen maar hoe kunnen we werken de meer lengtebuiging??
Iemand tips??

Hele lange zijdes rijden met lengtebuiging rond je binnenbeen en stelling naar binnen. Pas als dat echt goed gaat en je voelt dat je paard hol blijft aan
de binnenkant, een keer van daaruit je appuyement inzetten (schouder eerst laten gaan). Zodra je voelt dat je het in je appuyement verliest weer recht vooruit rijden en opnieuw lengtebuiging vragen.

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:08

De tip van horseyfries, gebruik ik tegenwoordig ook in de training, werkt goed, maar ik vind het nog best lastig :o

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:12

horseyfries schreef:
Hele lange zijdes rijden met lengtebuiging rond je binnenbeen en stelling naar binnen. Pas als dat echt goed gaat en je voelt dat je paard hol blijft aan
de binnenkant, een keer van daaruit je appuyement inzetten (schouder eerst laten gaan). Zodra je voelt dat je het in je appuyement verliest weer recht vooruit rijden en opnieuw lengtebuiging vragen.

Dit doe ik ook, vaak ook nog afwisselen met stukjes travers erbij en dan opletten dat hij in de zelfde tact door blijft lopen.
Begin hier vaak al mee met losrijden en start dan met stukjes stelling naar binnen en dan wat tempowisselingen erbij en dat 2 kanten op en dan ook afwisselen met stukjes travers en na een tijdje ook appuyeren en wijken tussendoor :)

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:05

Dank jullie wel ga er straks mee aan de slag.
Ik moet wel zeggen dat ze thuis meer stelling heeft in de appuyementen dan op wedstrijd (spanning).
Wat bedoelen ze nu eigenlijk met meer lengtebuiging als je ook al stelling hebt?
Misschien dom van mij maar probeer het wel maar wat is nu het echte verschil tussen die twee?

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:54

He Mi,

Ik ben ook al een tijdje bezig met het vragen van meer lb. Zoals Horsyfries zegt oefen ik het ook. Stelling is de buiging in de hals. Lengtebuiging is de buiging die haar lijf maakt om jou binnenbeen. Dat ze aan de kant waar je lengtebuiging vraagt haar ribbenkast buigt,hol maakt. Je kan dus rechtuit rijden met stelling en lengtebuiging . Dat gebruik ik als voorbereiding voor een appuyement en als ik die 2 heb zet ik het in. Wat ik ook wel eens doe is ergens op de korte zijde afwenden en dan rechtuit rijden en vervolgens de lb rechts vragen dan weer rechtuit dan weer lb links enz, dat tot aan de overkant (is bij ons 80m dus we kunnen het wel een paar keer wisselen haha)en dan de lijn zo recht mogelijk houden.

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 14:34

Hier zelfde probleem. Wat ik nog wel eens doe is paar meter app vanaf de hoefslag, wanneer ik de lb dan verlies een halve volte/hele volte 10m voor me lb en dan weer doorzetten naar app daarbij wel oplettend dat hij niet op de binnen schouder valt