Bitloos en wedstrijden: is er animo om...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bitloos en wedstrijden: is er animo om...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 13:52

Inge_ schreef:
Idd! En nog een keer een mailtje sturen naar de mensen die zich eerst ook hadden opgegeven ofzo?

Is twee keer gebeurd. Knipoog

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 13:53

Kun je niet die 25 veranderen naar 20? Is toch ook al heel wat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 13:54

Inge_ schreef:
Kun je niet die 25 veranderen naar 20? Is toch ook al heel wat?

Ja, tuurlijk, dat kunnen we eind maart doen, wanneer besloten wordt de dag wel of niet door te laten gaan.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:01

Ok Ja

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:02

Wendy schreef:
Je kunt toch een wit dekje onder de pad doen?

Dat kan wel maar dan schuift mijn barefoot dekje naar achter. En ik heb ook geen wit dekje, behalve eente met een groen randje en de naam van mijn ander paard erop Nagelbijten / Gniffelen

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:26

Edit: verkeerde info..
Laatst bijgewerkt door dorientjuh op 04-03-07 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:28

Oke maar een zwart zadelvormig dekje mag dus wel? Lachen

Citaat:
Voor wat entingen, paspoorten, kledingvoorschriften en klassiek ogende optoming betreft, hanteren we de regels van de KNHS:

Deelnemers van de dressuurwedstrijd dienen qua kledingvoorschriften te voldoen zoals deze bij KNHS wedstrijden gelden; d.w.z. witte rijbroek, witte bloes/shirtje, wit zadeldek, witte handschoenen, zwarte rijlaarzen, zwart jasje en een cap.

Op de site staat wel een wit dekje. En moet je persé met handschoenen en rijlaarzen of mag je ook met schoenen en zwarte nette chaps? Want ik glij met rijlaarzen door mijn beugels heen en dat wordt gevaarlijk Knipoog
Laatst bijgewerkt door geluksvogel op 04-03-07 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:33

Hoi, omdat mijn paardje spat heeft kan ik helaas niet mee doen. Maar ik kan wel spullen uitlenen Pling Ik heb twee zwarte cross link hoofdstellen (een leren en een biothane). En ik heb een zwart touwhalster van Voest met leer neusje, maar ik weet niet of daar mee gereden mag worden? Verder heb ik een zwart rijjasje maat eh denk 38. En ik heb een wit sjabrak..oh nee daar staat de naam van mijn paard op. Misschien voor iemand wiens paard ook Sammy heet Haha!
Woont iemand in de omgeving van Haarlem? We kunnen ook smorgens (vroeg) afspreken op de wedstrijddag om de spullen uit te wisselen.

Dancer_joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:46

ik kreeg de besvestings mail en daar stond in je hebt je op gegeven voor de buitenrit maar ik had me voor de buitenrit en dressuurproef opgegeven is er dan iets fout gegaan of is dat gewoon automatisch dat je de dressuur proef doet?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:54

@ geluksvogel: hmm ik dacht toch echt dat dat afgeschaft was.. Ik houd mijn mond maar denk ik. Clown

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:55

Je mag niet met gewone zwarte chaps rijden, wel leren zwarte chaps volgens mij..

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:56

Ik dacht het ook hoor Ja Las er laatst nog hier ergens op Bokt over.. maar waar Haha! Maar ff de reacties van andere afwachten Knipoog

Hoe zat dat met die buitenrit? Wanneer en waar?

Ik kwam er net achter dat als ik meedoe, ik 2 uur moet rijden met de trailer. Ik weet nou niet of ik moederlief daar wel om moet vragen Clown

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:57

Daar moet je moederlief wel om vragen geluksvogel Ja dan gaat de dag misschien nog door Knipoog

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:59

Inge_ schreef:
Je mag niet met gewone zwarte chaps rijden, wel leren zwarte chaps volgens mij..

Dat zou best wel een ramp zijn, weet je Clown Ik glij met gewone rijlaarzen zo door de beugels heen, dus ik rij met nette chaps enz.

Tsja moederlief lief aankijken, zal het straks eens proberen Ja

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:48

Wat voor laarzen gebruik je dan geluksvogel? Zonder hak? Je mag mijn laarzen anders wel lenen hoor Clown

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:52

Ik heb ook nog ergens een paar laarzen staan. Maat 37 geloof ik (had te dikke kuiten voor 36 Clown)

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:24

Inge_ schreef:
Wat voor laarzen gebruik je dan geluksvogel? Zonder hak? Je mag mijn laarzen anders wel lenen hoor Clown

Van die Aigle geloof ik. Maar ik gebruik ze dus niet Nagelbijten / Gniffelen Met hak maar de onderkant is glad en mijn beugels ook Ja en het piept vreselijk als je met leer over leer gaat *LOL*

wendy: Ik heb maat 38\39 hoor Nagelbijten / Gniffelen

Maar mensen, moet jullie teleurstellen Verdrietig Moederlief wil geen 2 uur met trailer en paard rijden, wat volkomen logisch is en dus kan ik niet komen om mee te doen aan de wedstrijd. MAAR... Ik kom wel kijken! Beloofd Ja Moederlief vond dat wel een super idee!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:25

Ik heb leren petrie chaps, vrij normale maat die de meeste mensen denk ik wel passen, dus als iemand normaal gesproken met stoffen chaps rijd mag die de mijne wel lenen Ja

vrijruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:28

Voor degene die nu op dit moment rijden met een bitlooshoofdstel met kruisriempjes dus alla Dhr Cook maar niet de juiste kleur hebben kunnen op de dag van de wedstrijd een hoofdstel lenen in de kleur zwart. Een originele Cook dus. (lees verder...)
Dit geld alléén voor mensen die al met dit systeem rijden!!!

Je kunt nl niet "even" je paard omscholen een paar minuten voor de wedstrijd. Of als je altijd al met bit rijdt ineens effe zonder gaan rijden.
Dit zou een totaal verkeerd beeld gaan geven aan de jury en dat vind ik een te kort doen aan de organisatie van deze wedstrijd.
Zij hebben een duidelijk statement en willen dit ook duidelijk maken aan de KNHS respecteer dit dan ook. Ga niet omdat je nu persee voor de lol effe gezellig wil mee doen, bitloosrijden met iets wat je "normaal" niet doet.
Je kunt niet zomaar overschakelen van een bijv. sidepool naar een touwhalster of van een hackamore naar een Cook hoofdstel.
Dit geeft veel te veel verwarring voor je paard, zeker ook nog op vreemd terrein, wedstrijdspanning van de ruiter enz...enz...
Doe dit nou niet!!
Als je dat van plan bent om van bitloossysteem te veranderen dan moet je dat ruim van te voren introduceren bij je paard. Pas dan haal je de resultaten die JIJ graag wilt. Je paard kan niet van de ene sec. op de andere zich aanpassen aan JOU verandering van aansturen. Dit kost tijd van zowel ruiter als paard.
Zorg ervoor dat je samen een correcte communicatie hebt. Alleen dan behaal je de juiste resultaten. Doe dit in alle rust thuis in een bekende omgeving. Veiligheid is zeer belangrijk niet alleen voor jezelf maar ook voor anderen.
Je hebt er niks aan als je tijdens de wedstrijd een communicatie fout(je) hebt met je paard en je zou niet alleen jezelf, je paard, maar ook derden erdoor beschadigen. Dit geeft veel tranen die voorkomen hadden kunnen worden.
Mensen rij nu bewust!!! Weet wat je doet!!!

Maar goed... voor degene die dus op DIT moment al, met het kruislingse-systeem werken maar niet de juiste kleur, heb ik een paar hoofdstellen beschikbaar. Dit gaat dan werken vlg een ruil-systeem. Ik zorg dat ik een paar verschillende maten bij me heb zodat er een passend hoofdstel beschikbaar is.
Het is wel prettig te weten wie hier evt. gebruik van zou willen maken zij kunnen zich melden via het mail adres op mijn website.
Ook is het denk ik wel aardig om dit te melden bij de organisatie dat je wel meedoet ondanks dat je een "foute" kleur hebt maar dmv het "tijdelijk gebruik" van het leen hoofdstel wel in staat bent om mee te doen.

Ik hoop dat ik hiermee een bijdrage kan leveren dat er wellicht toch het juiste aantal deelnemers wordt gehaald.

Helaas zie ik dat het nog niet gehaald is...ik kom niet vaak op bokt maar weet dat deze maand de inschrijvings termijn verloopt en dus het wel of niet doorgang vinden van de wedstrijd. Ik hoop voor de organisatie dat dit wel gehaald wordt en dat jullie ook de voor ogen hebbende resultaten bereiken. Het blijft een goed streven!

www.bitloosrijden.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:50

Toppie! OK dan! En bedankt! Knipoog

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:41

Super initiatief en heel wijze woorden!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 08:55

Ik rij momenteel met sidepull maar kan deze ook gebruiken als crosslink (mijn hoofdstel is officieel een biothane crosslink) maar dat heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd. Ga het binnenkort even proberen, kijken hoe het werkt. Ja

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:32

Ik zal er nog eens over nadenken om mee te doen. Mijn pony staat op dit moment te koop maar dat heeft geen haast.
Zal ook eens aan mn ouders vragen of ze bereid zijn om te rijden. Als dat allemaal lukt geef ik me op! Lachen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:12

Hebben jullie de laatste paardensport gelezen?
Daarin staat in 1 alinea een heel klein stukje over bitloos rijden genoemd.
Het gaat om het artikel over bitten. En dan wordt er ergens genoemd dat er een groep is die het bitloze rijden in de dressuur graag toegestaan ziet.
Dit betekent dat ze in ieder geval bij de knhs gelezen hebben dat er mensen zijn die graag bitloos willen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:48

Het begint dus èrgens gestalte te krijgen...!
Zou je dat stukje willen scannen, germie?