Actie Dressuurhoed

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WWWiske

Re: Actie Dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 11:48

KarinvdM schreef:
Dat klinkt weer positief!

Toch nog iets om vrolijk van te worden met dit pokkeweer. Boos!

pokkeweer?????? hier is het GROEN!!!!!!!! wat is Nederland toch groot.
Vorige week was het geloof ik precies andersom, kan mij nog herinneren dat ik hier met sneeuw weg ging en in Spier alles groen was Knipoog

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 11:53

Groen??

Afbeelding
Afbeelding
Inmiddels ligt er alweer een paar cm meer.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 11:55

Zo wit als het nu hier is heb je sinds '79 niet meer gezien!

Het lijkt wel op de wintersport van een paar weken geleden Haha!

Maar jullie krijgen ook nog wel wat hoor!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 12:01

Ook hier veel sneeuw, maar gelukkig blijkt dat het hoedje niet ondergesneeuwd raakt Haha!

Supernieuws CGJ!!!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 12:10

CGJ12 schreef:
En er zijn weer NIEUWE ONWIKKELINGEN!!!!

Het lijkt erop dat de voorzitter van de KNHS (Martien van de Heuvel) onze argumenten volgt en wat hem betreft mag de hoed blijven.
Hij is uiteindelijk ook bepaald niet blij met het gezeur van de FNRS......... Haha!
Aangezien de Discipline Commissie Dressuur ook al heeft laten blijken de hoed te willen blijven handhaven lijken onze argumenten nu daadwerkelijk gehoor te hebben gevonden en kan de werkorganisatie van de KNHS nu een plan gaan presenteren waarin de Z1 met hoed kan blijven rijden. Kunnen ze zich daarna eindelijk eens bezig gaan houden met ZINNIGE dingen...... Ja

Ik wacht nog op een defintief geluid vanuit de KNHS (uit de eerste hand)
ter bevestiging.......

En............ we houden natuurlijk de vinger aan de pols!!!!
(Geschonden vertrouwen is niet zomaar verdwenen )

Spannend Hyper!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 15:24

KarinvdM schreef:
Groen??

http://www.infoplaats.nl/paarden/fotos2 ... .jpg[/img]

Inmiddels ligt er alweer een paar cm meer.

Onder die rechtse container zie ik toch duidelijk groen. Clown

Maar idd. Hier ligt ook een heel pak en het sneeeeeeuwt maar door.
Dat wordt dus even niet rijden ben ik bang. Hooguit sleetjerijden Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 16:27

Gerrie schreef:
De veiligheidsoverweging in de Z dressuur is achterhaald en is te lezen op onze site.

Het zal best dat jullie site vermeld waarom de veiligheidsoverweging achterhaald is, er zijn ook andere vermeldingen die iets anders laten horen.
Bovendien vind ik mijn eigen bevindingen daarbij veel belangrijker: de volgende keer dat ik met m'n hoofd tegen de bakrand klap heb ik een helm op; de volgende keer dat ik onder een paard terecht kom, met m'n hoofd tussen de wapperende paardenbenen, is die beveiligd met een helm; en de volgende keer dat ik op een jonge groene knol stap voel ik me veiliger met m'n helm op waardoor ik veel vrijblijvender kan blijven rijden (en niet hoef te gaan gillen als die Z-trutjes op concours met hoed op dat je met je springende 4-jarige heel snel weg moet).
Dát vind ik belangrijk en niet of ik er wel charmant uit zie op m'n knol, ik zie er liever de rest van m'n leven charmant uit in de kroeg... zonder grote littekens....

Dat is mijn mening en daar kom ik voor uit, mede omdat ik ervan uitga dat er in dit land vrijheid van meningsuiting is (jullie waren toch zo voor vrijheid?) en ik dus verwacht dat ik niet veroordeeld wordt als dom vanwege mijn mening. Diegene die dat wel doet, díe is in mijn ogen pas dom!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 17:01

Lees ik hierboven wat geruis.............. nee......... gelukkig

Zojuist is er contact geweest met de KNHS en het verhaal wordt bevestigd.

De vervolgprocedure betreffende het aanbieden van de handtekeningen wordt NU in werking gezet en zal halverwege maart plaatsvinden. Dit zal gebeuren rechtstreeks aan het Bestuur van de KNHS. Hierover volgt binnenkort meer informatie.

Punt van zorg blijft het probleem dat Z-ruiters wellicht met hoed mogen blijven rijden volgens de KNHS reglementen, maar dat diverse organisaties het tóch zullen gaan verbieden.
Wij zullen in een nader gesprek met de DCD er op aan dringen dat het VERBODEN gaat worden om EXTRA regels te bedenken op de KNHS-reglementen. Organisaties die zich niet wensen te confirmeren aan de KNHS-reglementen zal dan niet worden toegestaan om een wedstrijd uit te schrijven. In het geval van de hoed zou een dergelijke organisatie dan alléén wedstrijden t/m M2 mogen uitschrijven.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 17:28

CGJ12 schreef:
Lees ik hierboven wat geruis.............. nee......... gelukkig

Zojuist is er contact geweest met de KNHS en het verhaal wordt bevestigd.

De vervolgprocedure betreffende het aanbieden van de handtekeningen wordt NU in werking gezet en zal halverwege maart plaatsvinden. Dit zal gebeuren rechtstreeks aan het Bestuur van de KNHS. Hierover volgt binnenkort meer informatie.

Punt van zorg blijft het probleem dat Z-ruiters wellicht met hoed mogen blijven rijden volgens de KNHS reglementen, maar dat diverse organisaties het tóch zullen gaan verbieden.
Wij zullen in een nader gesprek met de DCD er op aan dringen dat het VERBODEN gaat worden om EXTRA regels te bedenken op de KNHS-reglementen. Organisaties die zich niet wensen te confirmeren aan de KNHS-reglementen zal dan niet worden toegestaan om een wedstrijd uit te schrijven. In het geval van de hoed zou een dergelijke organisatie dan alléén wedstrijden t/m M2 mogen uitschrijven.

Dat is geweldig nieuws. Is het allemaal toch niet voor niets geweest!

Idd, op die extra regels zitten we niet te wachten. Er hoort gewoon aan de richtlijnen van de KNHS gehouden (mits verbod capplicht z-zzgp doorgaat) te worden en niet nog eens leuke 'bij-regeltjes' verzonnen te worden.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:40

Aimee schreef:
Bovendien vind ik mijn eigen bevindingen daarbij veel belangrijker: de volgende keer dat ik met m'n hoofd tegen de bakrand klap heb ik een helm op; de volgende keer dat ik onder een paard terecht kom, met m'n hoofd tussen de wapperende paardenbenen, is die beveiligd met een helm; en de volgende keer dat ik op een jonge groene knol stap voel ik me veiliger met m'n helm op waardoor ik veel vrijblijvender kan blijven rijden
(en niet hoef te gaan gillen als die Z-trutjes op concours met hoed op dat je met je springende 4-jarige heel snel weg moet)

Ach ja, WaB Sie liebt daB neckt sich......... zullen we maar zeggen.

Z trutjes????? wat zijn dat???????
De hoed wordt nu weer een symbool dat je het hoogste niveau bereikt hebt in de basis wedstrijdsport, m.i. heft dat weinig met truttigheid te maken.
Als ik die verhalen hierboven zo lees kan ik mij inderdaad voorstellen dat jij niet met hoed rijdt, als ik er zo vaak af donderde zou ik ook een helm opzetten of inderdaad bij een damclub gaan.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 20:20

WWWiske schreef:
Aimee schreef:
*knip*

(en niet hoef te gaan gillen als die Z-trutjes op concours met hoed op dat je met je springende 4-jarige heel snel weg moet)

*knip*

*knip*

Snif, snif... Dat soort uitlatingen rieken naar jaloezie. Ach gut

Het gemiddelde paard dat in de Z loopt is volgens mij ook 4 geweest...

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 20:51

By the way, het gemiddelde paard dat Z loopt is toch een jaartje of 5 Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 23:00

Aimee schreef:
Dát vind ik belangrijk en niet of ik er wel charmant uit zie op m'n knol, ik zie er liever de rest van m'n leven charmant uit in de kroeg... zonder grote littekens....

Alsof een helm je behoedt voor littekens.......... Volgens mij is die helm héél ergens anders voor bedoeld.
Als je liever geen littekens wilt kun je beter elke kroeg gaan mijden. Daar is het risico op een bierglas in je gezicht groter........

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 23:18

Een aanvulling hierop: Heb je de kunst voortanden van Leida Streik al gezien????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 23:26

WWWiske schreef:
Ach ja, WaB Sie liebt daB neckt sich......... zullen we maar zeggen.

De hoed wordt nu weer een symbool dat je het hoogste niveau bereikt hebt in de basis wedstrijdsport, m.i. heft dat weinig met truttigheid te maken.
Als ik die verhalen hierboven zo lees kan ik mij inderdaad voorstellen dat jij niet met hoed rijdt, als ik er zo vaak af donderde zou ik ook een helm opzetten of inderdaad bij een damclub gaan.

Nou nou, wat minder kan wel. Ik moet eerlijk zeggen dat het mijn ervaring ook is, dat als ik met een drie of vierjarige het losrijterrein opkom om los te rijden, en deze is wat fris zodat er flink wat bokkesprongen komen dat inderdaad degene veel mensen beginnen te piepen, zo niet te gillen Knipoog Echter doen de L, M en Z ruiters daar allemaal even hard aan mee.

Dressuurland heeft nou eenmaal niet zo heel veel lef. Laten we eerlijk zijn...............

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 23:33

Pipo schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat het mijn ervaring ook is, dat
als ik met een drie of vierjarige het losrijterrein opkom om los te rijden, en deze is wat fris zodat er flink wat bokkesprongen komen dat inderdaad degene veel mensen beginnen te piepen, zo niet te gillen Knipoog

Ga er gemakshalve maar van uit dat ik die fase oversla en gelijk begin te vloeken en te tieren.
Je mag gaan bedenken waar ik je dan in het openbaar overal voor ga uitmaken.......... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 23:35

CGJ12 schreef:
Pipo schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat het mijn ervaring ook is, dat
als ik met een drie of vierjarige het losrijterrein opkom om los te rijden, en deze is wat fris zodat er flink wat bokkesprongen komen dat inderdaad degene veel mensen beginnen te piepen, zo niet te gillen Knipoog

Ga er gemakshalve maar van uit dat ik die fase oversla en gelijk begin te vloeken en te tieren.
Je mag gaan bedenken waar ik je dan in het openbaar overal voor ga uitmaken.......... Haha!

Heb jij zo weinig controle over je paard dat je daar niet tegen kan Knipoog

Lijkt mij leuk gevechtje, waar start je binnenkort?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 23:53

Pipo schreef:
Lijkt mij leuk gevechtje, waar start je binnenkort?

Wedden dat mijn zweep langer is?

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 23:59

Pipo schreef:
[Ik moet eerlijk zeggen dat het mijn ervaring ook is, dat als ik met een drie of vierjarige het losrijterrein opkom om los te rijden, en deze is wat fris zodat er flink wat bokkesprongen komen dat inderdaad degene veel mensen beginnen te piepen, zo niet te gillen Knipoog Echter doen de L, M en Z ruiters daar allemaal even hard aan mee.

Dressuurland heeft nou eenmaal niet zo heel veel lef. Laten we eerlijk zijn...............
[/quote]

Als de mensen nou eens wat vaker, een keertje met hun beestje gingen springen of een keer het bos in gingen ( met helm weliswaar) ipv het rijden van die eeuwige afstompende rondjes in ( het liefst een binnen- ) bak, dan hoefden ze ook niet direct te gaan piepen als er een drie jarige bij het losrijd terrein door de bak heen huppelt en springt. Bloos

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 00:29

Pipo schreef:
Nou nou, wat minder kan wel. Ik moet eerlijk zeggen dat het mijn ervaring ook is, dat als ik met een drie of vierjarige het losrijterrein opkom om los te rijden, en deze is wat fris zodat er flink wat bokkesprongen komen dat inderdaad degene veel mensen beginnen te piepen, zo niet te gillen Knipoog Echter doen de L, M en Z ruiters daar allemaal even hard aan mee.

Mijn knollie bokt en huppelt vrolijk met je mee. Ja, ik blijf lachen, nu nog met helm en binnenkort met een hoed. Hat zal mijn paard een zorg zijn wat ik op mijn hoofd zet, zolang hij maar goed in z'n vel zit!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 00:35

Afwisseling kan wonderen verrichten dat is zo!

De meest plaatsen waar wij Z zijn gestart (outdoors), hadden we de luxe om als Z-combinaties onderelkaar te kunnen rijden, knus he Knipoog

Al die voorafgaande klasses natuurlijk wel een en ander meegemaakt echter zonder hysterische taferelen Verward

Indoor is het helemaal geen issue?

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 09:16

He jongens wat hadden jullie allemaal weer honger *haphap*

Haha!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 09:32

Hee Yokie!!
Was je gisteren ingesneeuwd daar in Friesland?? Tong uitsteken

CGJ12