Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 18:17

Grappig die verschillen, ik meld me altijd aan bij de jury, vind dat ook een fijn start momentje. Even de jury vriendelijk gedag zeggen, die zegt vaak iets van ‘succes’ terug, voelt voor mij fijner dan gewoon starten.
Alleen met hoofdstelnummer doe ik het niet, heb begrepen dat het dan juist niet gewaardeerd wordt alsnog te melden. Voelt wel een stuk anoniemer, dus mijn voorkeur heeft het niet.

@FleurSandro, voor zover ik weet altijd de laatste drie cijfers van je combinatienummer. Stond bij mij iedere keer ook op de startlijst welk nummer ik geacht werd mee te rijden.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 18:22

Roulette_ schreef:
Grappig die verschillen, ik meld me altijd aan bij de jury, vind dat ook een fijn start momentje. Even de jury vriendelijk gedag zeggen, die zegt vaak iets van ‘succes’ terug, voelt voor mij fijner dan gewoon starten.
Alleen met hoofdstelnummer doe ik het niet, heb begrepen dat het dan juist niet gewaardeerd wordt alsnog te melden. Voelt wel een stuk anoniemer, dus mijn voorkeur heeft het niet.

@FleurSandro, voor zover ik weet altijd de laatste drie cijfers van je combinatienummer. Stond bij mij iedere keer ook op de startlijst welk nummer ik geacht werd mee te rijden.

Ah dus toch idd "gewoon" je combinatie nummer! Top! Ik heb namelijk wel een hoofdstelnummer dus dan ga ik die voortaan gewoon gebruiken

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 18:31

Hier waren de punten deprimerend vanmiddag..( 164,5/166) Heb een voordeel vrijdag kan bijna niet slechter
Iedereen werd niet hoog gepunt maar heb einde niet afgewacht.. dus straks online kijken

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 19:36

PSvanLot schreef:
Ik ervaar het als jury ook als onprettig als de ruiter niet even aanmeldt. Helaas verplicht de KNHS nog steeds geen hoofdstelnummers voor de basissport, maar dat zou ik echt een uitkomst vinden.

Ik weet niet wie er mijn ring binnenkomt aan iemands neus. Het is dan wel erg prettig als diegene even de naam noemt zodat mijn schrijfster ook de goede coupon voor zich heeft.

Nogmaals, nummers op de dekjes, dan loopt alles veel soepeler.

Hoofdstelnummers ben ik ook voor. Dat is bij kampioenschappen toch altijd makkelijk, zowel voor ringmeesters, maar ook voor deelnemers onderling, waarom niet gewoon standaard.

Maar bij onze vereniging doen we dus nooit aan aanmelden. De ringmeester zorgt ervoor dat de juiste combinatie in de ring is, haalt protocol op als er 1 uitvalt op laatste moment, maar secretariaat controleert ook voor aanvang van rubriek de volgorde van protocollen nogmaals. Die zijn dus al 2 keer nagekeken dan en bij late uitvaller, dus al rubriek al begonnen is wordt die alsnog opgehaald.
Nu zijn de hokjes buiten ook dicht, ramen kunnen wel open in de zomer maar niet makkelijk om even te kunnen praten := vroeger binnen kon juryhok niet eens echt open, niet zonder paarden meteen de stuipen op het lijf te jagen, dus aanmelden kon niet. Ik maak ook liever gebruik van de tijd om ring te verkennen, dus dan loopt lezer erheen als dat nodig is en dat kan niet overal.

Dat stoorde me wel eens, dan meld je je netjes aan meteen als je binnenkomt en krijg je meteen startsignaal en kan je dus niet eens een extra rondje door de ring rijden.

Ik vraag dus altijd bij aanmelden bij secretariaat of het nodig is. Vroeger op gras was het wel altijd zo, zelfs met paspoort naar de juryauto haha

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:08

FleurSandro schreef:
Ik ben met hoofdstelnummers dan weer een leek hahaha welk nummer doe je er dan aan? Ik heb ooit een keer de laatste 3 cijfers van mijn combinatie nummer moeten doen. Of doe je het startnummer? Ziet de jury dan ook wel wie wanneer en welk startnummer heeft? (Combinatienummer staat namelijk wel altijd op het protocol toch?)

Inderdaad de laatste 3 cijfers van je combinatienummer.

PSvanLot

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:10

Als ik op een wedstrijd jureer waar combinaties een hoofdstelnummer dragen dan zorg ik er altijd voor dat ik een keer mijn duim op steek als ze voorbij gereden komen. Dat wordt altijd gewaardeerd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:12

Bij de NVDR waren hoofdstelnummers (ik naaide ze op het schabrak) verplicht. In de basissport inderdaad niet. Als jury heb ik nog weleens een proef op het verkeerde protocol zitten invullen hierdoor.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:14

Hier zitten de juryleden vaak hoog bij de indoor wedstrijden. Verwachten jullie dan ook dat de ruiter even schreeuwt wat de naam is? Dat is nml dan de enige optie.

Ik vind het heel vervelend dat ik na 10 seconden al een sein krijg te moeten starten. Heb een jong paard en rij B. Wil graag de baan 1 x linksom en 1 x rechtsom willen rijden ivm hoe het brein van een paard werkt. Dan heeft ze het even kunnen zien. Meer heb ik niet nodig, meteen aangeven dat je mag starten komt een beetje pushy over vind ik.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:18

SophievdV schreef:
Hier zitten de juryleden vaak hoog bij de indoor wedstrijden. Verwachten jullie dan ook dat de ruiter even schreeuwt wat de naam is? Dat is nml dan de enige optie.

Ik vind het heel vervelend dat ik na 10 seconden al een sein krijg te moeten starten. Heb een jong paard en rij B. Wil graag de baan 1 x linksom en 1 x rechtsom willen rijden ivm hoe het brein van een paard werkt. Dan heeft ze het even kunnen zien. Meer heb ik niet nodig, meteen aangeven dat je mag starten komt een beetje pushy over vind ik.

ik vind na 10 seconde bellen wel erg rap, maar gelukkig heb je daarna nog 45 seconden voor je moet starten en kun je vaak nog wel even een keer een ronde rijden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:23

Ja ik doe het altijd maar gewoon en heb er geen toestanden door gehad.

Wel apart trouwens, afgelopen weekend hadden ze de starts niet om en om maar achter elkaar aan. Reed je twee proeven dan zaten er geen vijf minuten tussen. Dat is toch tegenwoordig wel verplicht?

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:28

SophievdV schreef:
Ja ik doe het altijd maar gewoon en heb er geen toestanden door gehad.

Wel apart trouwens, afgelopen weekend hadden ze de starts niet om en om maar achter elkaar aan. Reed je twee proeven dan zaten er geen vijf minuten tussen. Dat is toch tegenwoordig wel verplicht?

Hier start je meestal je 2 ringen direct na elkaar ?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:34

Wij laten deelnemers starten met een combinatie er tussen, in 2 ringen of in dezelfde ring.

Bijvoorbeeld
Ring 1: 10:00. Ring 2: 10:15

In dezelfde ring ook 7 minuten er tussen, 1 combinatie.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 28-02-23 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:35

SophievdV schreef:

Alleen als je 2 proeven bij dezelfde jury rijdt, is het verplicht.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:08

oh huh, ik heb vandaag geleerd dat hoofdstelnummers geen verplicht ding zijn in NL? wat gek! Lijkt me super onhandig zo :=

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 22:06

Ik ben denk ook wereld vreemd wat nooit gehoord over aanmelden bij jury, ook nooit gezien in mijn omgeving. Grappig om te weten, zo zie je maar dat er nog steeds grote verschillen zijn bij bepaalde locaties/gebieden?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 22:09

Er was 1 jury en 1 ring. Dus dan had het wel met een tussenpoos gemoeten. Naja, het is goed gekomen maar was wel even verbaasd.

In mijn ponytijd was het heel normaal om commentaar te gaan vragen na afloop. Dan moest je van de pony af, teugels over het hoofd heen en dan naar de auto waar de jury zat en vragen of ze nog tips en tops hadden. Heb ik het over eind jaren '90 en wij waren lid van de NKB.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 22:13

Ons Z1 debuut hebben we weer overleefd. Ze liep tijdens het losrijden erg fijn. Tijdens de proeven werd ze wat te enthousiast en heet dus daardoor werden er foutjes gemaakt. Maar zaten ook al mooie stukken tussen.

Nog geen winstpunt waardige proeven gereden maar wel weer veel geleerd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 22:15

SophievdV schreef:
Er was 1 jury en 1 ring. Dus dan had het wel met een tussenpoos gemoeten. Naja, het is goed gekomen maar was wel even verbaasd.

In mijn ponytijd was het heel normaal om commentaar te gaan vragen na afloop. Dan moest je van de pony af, teugels over het hoofd heen en dan naar de auto waar de jury zat en vragen of ze nog tips en tops hadden. Heb ik het over eind jaren '90 en wij waren lid van de NKB.

Klopt. Ik reed halverwege en eind jaren 90 bij de basis bij de KNF. En inderdaad vroeg je (op de buitenconcoursen op gras) na afloop aan de jury bij de juryauto om commentaar.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 22:16

Ik vind dat wel super, als de jury zo vlak na de proef nog wat commentaar geeft. Heb het een keer gehad van een internationale jury die af en toe de lagere proeven jureert, die nam na de proef (er waren niet super veel deelnemers) een minuutje de tijd om je wat tips te geven als je langs het hokje ging :D terwijl andere juries zelfs na de proef niet eens bereikbaar zijn voor toelichting. -O-

Roosjenat, oh proficiat! Liever te enthousiast dan dat ze er heeulemaal geen zin in heeft zullen we maar zeggen :Y)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 22:21

roosjenat schreef:
Ons Z1 debuut hebben we weer overleefd. Ze liep tijdens het losrijden erg fijn. Tijdens de proeven werd ze wat te enthousiast en heet dus daardoor werden er foutjes gemaakt. Maar zaten ook al mooie stukken tussen.

Nog geen winstpunt waardige proeven gereden maar wel weer veel geleerd.

Fijn Roosje! Was het je eerste keer 20x60?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 22:23

Kiwiaa schreef:
Ik vind dat wel super, als de jury zo vlak na de proef nog wat commentaar geeft. Heb het een keer gehad van een internationale jury die af en toe de lagere proeven jureert, die nam na de proef (er waren niet super veel deelnemers) een minuutje de tijd om je wat tips te geven als je langs het hokje ging :D terwijl andere juries zelfs na de proef niet eens bereikbaar zijn voor toelichting. -O-

Roosjenat, oh proficiat! Liever te enthousiast dan dat ze er heeulemaal geen zin in heeft zullen we maar zeggen :Y)

Wanneer een ruiter nog bij me in de buurt komt geef ik ze ook nog weleens commentaar. Vinden de ruiters vooral fijn als ze daarna nog een tweede proef rijden.
Maar vaak draaien ze na het groeten meteen af en dan komen ze niet meer bij me in de buurt.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 22:30

Ja ik kijk meestal wel eens naar de jury om te beslissen of ik nog langs het hokje ga of niet, meestal kan je het wel lezen aan hun lichaamstaal of ze iets willen zeggen of niet. Vaak niet dus. :+

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 22:31

Kiwiaa schreef:

Haha dat klopt! Alleen soms wordt ze iets te enthousiast. Dan gaan de oortjes naar voren en bedenkt ze zelf wel wanneer ze een eenvoudige wissel gaat doen. Normaal stappen zit er dan niet in. Maar ook daar leren we weer van.

Wel de eerste keer officeel PSvanlot. Laatst al eens een oefenwedstrijd gereden in het Z.

Thuis een bak die nog geen 20x40 is dus dat is nu wel wennen. Gelukkig op de vereniging wel een 20x60 bak dus daar ga ik nu wat vaker heen. :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 22:33

Dat is dan ineens best een afstand, die 60 meter!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 10:04

Bij 'ons' is de standaard afmeting van de baan 30 x 60. Het rijdt heerlijk met zoveel ruimte vind ik :D