Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Roulette_ schreef:Grappig die verschillen, ik meld me altijd aan bij de jury, vind dat ook een fijn start momentje. Even de jury vriendelijk gedag zeggen, die zegt vaak iets van ‘succes’ terug, voelt voor mij fijner dan gewoon starten.
Alleen met hoofdstelnummer doe ik het niet, heb begrepen dat het dan juist niet gewaardeerd wordt alsnog te melden. Voelt wel een stuk anoniemer, dus mijn voorkeur heeft het niet.
@FleurSandro, voor zover ik weet altijd de laatste drie cijfers van je combinatienummer. Stond bij mij iedere keer ook op de startlijst welk nummer ik geacht werd mee te rijden.
PSvanLot schreef:Ik ervaar het als jury ook als onprettig als de ruiter niet even aanmeldt. Helaas verplicht de KNHS nog steeds geen hoofdstelnummers voor de basissport, maar dat zou ik echt een uitkomst vinden.
Ik weet niet wie er mijn ring binnenkomt aan iemands neus. Het is dan wel erg prettig als diegene even de naam noemt zodat mijn schrijfster ook de goede coupon voor zich heeft.
Nogmaals, nummers op de dekjes, dan loopt alles veel soepeler.
FleurSandro schreef:Ik ben met hoofdstelnummers dan weer een leek hahaha welk nummer doe je er dan aan? Ik heb ooit een keer de laatste 3 cijfers van mijn combinatie nummer moeten doen. Of doe je het startnummer? Ziet de jury dan ook wel wie wanneer en welk startnummer heeft? (Combinatienummer staat namelijk wel altijd op het protocol toch?)
SophievdV schreef:Hier zitten de juryleden vaak hoog bij de indoor wedstrijden. Verwachten jullie dan ook dat de ruiter even schreeuwt wat de naam is? Dat is nml dan de enige optie.
Ik vind het heel vervelend dat ik na 10 seconden al een sein krijg te moeten starten. Heb een jong paard en rij B. Wil graag de baan 1 x linksom en 1 x rechtsom willen rijden ivm hoe het brein van een paard werkt. Dan heeft ze het even kunnen zien. Meer heb ik niet nodig, meteen aangeven dat je mag starten komt een beetje pushy over vind ik.
SophievdV schreef:Ja ik doe het altijd maar gewoon en heb er geen toestanden door gehad.
Wel apart trouwens, afgelopen weekend hadden ze de starts niet om en om maar achter elkaar aan. Reed je twee proeven dan zaten er geen vijf minuten tussen. Dat is toch tegenwoordig wel verplicht?
SophievdV schreef:Er was 1 jury en 1 ring. Dus dan had het wel met een tussenpoos gemoeten. Naja, het is goed gekomen maar was wel even verbaasd.
In mijn ponytijd was het heel normaal om commentaar te gaan vragen na afloop. Dan moest je van de pony af, teugels over het hoofd heen en dan naar de auto waar de jury zat en vragen of ze nog tips en tops hadden. Heb ik het over eind jaren '90 en wij waren lid van de NKB.
roosjenat schreef:Ons Z1 debuut hebben we weer overleefd. Ze liep tijdens het losrijden erg fijn. Tijdens de proeven werd ze wat te enthousiast en heet dus daardoor werden er foutjes gemaakt. Maar zaten ook al mooie stukken tussen.
Nog geen winstpunt waardige proeven gereden maar wel weer veel geleerd.
Kiwiaa schreef:Ik vind dat wel super, als de jury zo vlak na de proef nog wat commentaar geeft. Heb het een keer gehad van een internationale jury die af en toe de lagere proeven jureert, die nam na de proef (er waren niet super veel deelnemers) een minuutje de tijd om je wat tips te geven als je langs het hokje gingterwijl andere juries zelfs na de proef niet eens bereikbaar zijn voor toelichting.
Roosjenat, oh proficiat! Liever te enthousiast dan dat ze er heeulemaal geen zin in heeft zullen we maar zeggen
Kiwiaa schreef:Ik vind dat wel super, als de jury zo vlak na de proef nog wat commentaar geeft. Heb het een keer gehad van een internationale jury die af en toe de lagere proeven jureert, die nam na de proef (er waren niet super veel deelnemers) een minuutje de tijd om je wat tips te geven als je langs het hokje gingterwijl andere juries zelfs na de proef niet eens bereikbaar zijn voor toelichting.
Roosjenat, oh proficiat! Liever te enthousiast dan dat ze er heeulemaal geen zin in heeft zullen we maar zeggen