XRuby_SymmyX schreef:Little roosie wat eerlijk naar je pony toe. Al is het wellicht moeilijk om los te laten maar je weet dat je pony op een ideaal plekje komt.
Wat naar dat er sommige zijn die zo zwaar worden beoordeeld. Lijkt me inderdaad ook moeilijker met ook nog eens dan een koudbloed pony. Mijn pony liep zzl en is niet verder gekomen door een zeer ernstig ongeluk van eigenaresse met een ander paard(achterover geklapt op IC waar de woorden waren gesproken dat ze nooit meer zou kunnen lopen) gelukkig is dat niet zo achteraf maar dat betekende einde wedstrijden en toen heeft Zoë Niesen rijdt internationaal voor België hem tussen de ponys nog Z2 uit gereden. Hij haalde gemiddelde scores van 70%. Kent ook alles tot en met de hoogste oefeningen heb hem echt als leerpony gekocht en dan heeft hij ook nog best veel uitstraling. Dit heeft ondanks pony tussen de paarden eigelijk altijd wel geleid tot veel complimenten zoals: gave pony, mooie combinatie, fijn paard etc. Heb het idee dat ze hem juist heel stoer vinden. Hij is tot zijn 10e prestatie(was op zijn 6e Z) dekhengst met meerdere dekkingen geweest. Hij heeft echt nog wel het uiterlijk en best wat van het gedrag. Vaak ook heel fijn maar niet altijd.
Ik vind het erg jammer om te lezen hier dat ze niet denken wat extra moedig en goed dat je met een pony toch tussen de paarden rijdt. Daar dan ook oppervlakkig naar kijken dat het geen benenzwaaier is etc. Dat is de mijne trouwens ook zeker niet. Maar ondertussen bijv een slechte proef krijg ik toch wel positief bericht over hem.
Hier met een haflinger tussen de paarden ook eigenlijk altijd alleen maar positief commentaar. Iedereen vindt haar heel erg leuk, gave uitstraling ook. En ze is al 18, dus niet eens een hele jonge meer.
Zowel jurys als examinatoren bij de orun. Heb nooit het gevoel gehad benadeeld te zijn door rijden met een koudbloed.
Ja natuurlijk moeten we harder dan gemiddeld werken aan de verruimingen en zullen dat nooit 8en worden. Maar daar staat tegenover dat ze de kleine voltes en krappe bochten veel makkelijker draait dan een grote.