Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MerleSimone

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:31

Ik heb ook weer een proefje ingediend! 2e keer M1 online, vorige keer was 180 en deze was voor mijn gevoel iets netter. Contra krijgen we helaas in de proef niet voor elkaar, dus die cijfers zal ik moeten rechttrekken met andere onderdelen. Ben benieuwd hoe snel hij beoordeeld wordt!

Wil wel even zeggen dat deze manier echt zo fantastisch veel fijner werkte! Niks geen gedoe met uploaden etc. Echt goede verbetering!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 10:37

Ik ga als het goed is vanmiddag weer een proefje opnemen. Als het net zo gaat als de vorige keer ben ik meer dan tevreden :D

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 10:57

Misschien is het al gevraagd maar moet je als de combinatie aan de verre korte zijde is juist wel of niet inzoomen met filmen?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 10:58

Nee, dat mag niet.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:08

Goed om te weten haha
Is het dan niet soms lastig te zien voor de jury? :o?

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:15

f4bjheu schreef:
Goed om te weten haha
Is het dan niet soms lastig te zien voor de jury? :o?

Valt wel mee hoor! Vanuit het juryhok kunnen we ook niet inzoomen :D
Ik vind zelf donkere paarden met een donkere bakrand en de toch vaak matige verlichting of lichtinval wel lastig kijken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:16

Het is minder goed te zien dan live. Maar ik kan inzoomen op mijn laptop. Dat doe ik dan dus ook.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:23

En inzoomen met telefoon zorgt er vaak juist voor dat het tijdelijk onscherp wordt. Dat is nog slechter te zien als gewoon op afstand. Plus dat er ook wel veel mensen zijn die paard niet netjes in midden houden met inzoomen, net te ver gaan en daarna weer uitzoomen en je mist zo een gedeelte van onderdeel.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:24

Ohhh jullie kunnen gewoon inzoomen
Die technologie van tegenwoordig :')

Ik overweeg binnenkort te starten maar al jaren niet meer gedaan + is nu echt stervend koud op stal. Denken jullie dat het oké is om in een donkerblauwe prima aansluitende softshell rijbroek te rijden met een witte lange mouwen thermo? Ik weet dat wedstrijd tenue niet verplicht is en een nieuwe broek kopen speciaal hiervoor terwijl ik nog niet weer hoe vaak ik het wil gaan doen is best een ding. Tegelijkertijd wil ik wel enigszins mijn best doen om er netjes uit te zien. Heb wel keurig wit dekje met donkerblauwe rand

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:53

Kan je prima aan doe hoor f4bjheu. Ik rij vaak in gewone nette kleding. Had de laatste keer wel een heel donker setje waarvan ik later dacht, de volgende keer doe ik wel een lichtere rijbroek aan.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:54

f4bjheu schreef:
Ohhh jullie kunnen gewoon inzoomen
Die technologie van tegenwoordig :')

Ik overweeg binnenkort te starten maar al jaren niet meer gedaan + is nu echt stervend koud op stal. Denken jullie dat het oké is om in een donkerblauwe prima aansluitende softshell rijbroek te rijden met een witte lange mouwen thermo? Ik weet dat wedstrijd tenue niet verplicht is en een nieuwe broek kopen speciaal hiervoor terwijl ik nog niet weer hoe vaak ik het wil gaan doen is best een ding. Tegelijkertijd wil ik wel enigszins mijn best doen om er netjes uit te zien. Heb wel keurig wit dekje met donkerblauwe rand

Jahoor is prima

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:56

Afbeelding

Ik heb op een hele koude dag zo gestart......
Geen mooi voorbeeld maar het kon gewoon niet anders.
Maar wel in setje als je hem ontdekt had. Zwart en blauw. En het is goed gekeurd. Ik zou het alleen in noodgevallen doen.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:13

Top! Steeds minder redenen voor uitstel gedrag haha

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:02

Leuke punten worden er gereden :D gefeliciteerd iedereen!

In en uitzoomen mag inderdaad niet, wij filmen in de binnenbak die van zichzelf heel licht is, maar ik zet de belichting ook altijd nog wat hoger zodat het achterin ook duidelijk te zien is.

Vanochtend weer een proefje opgenomen met m’n zusje en gelijk ingestuurd, de onvoldoendes van het vorig proefje hard aan gewerkt en nu dus veel beter alweer :j Vorige keer had ik na een dag de protocol al terug, ben benieuwd hoelang het deze keer duurt.

Wij rijden wel gewoon in wedstrijd tenue, witte voeten gewassen, knotten erin, witte rijbroek en jasje, vind dat toch wel het netst ;)
Maar inderdaad een netjes setje lijkt me ook geen probleem, zou proberen niet te donkere spullen te gebruiken

AtillaFlash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:47

Ben het eens dat wedstrijdtenue etc het netst staat maar omdat de tijd op stal zo kort mogelijk moet zijn en het altijd maar afwachten is of uiteindelijk inderdaad filmen mogelijk is (lees is de bak alleen voor ons om te gebruiken) ben ik heel blij dat het ook zo, netjes verzorgd, mag.
Zag laatst wel dat keurig schoongemaakte bit alweer vieze bitring werd doordat paard even daarvoor gevoerd was, sorry jury. Hij was echt schoon toen we ‘m indeden :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:58

Je hoeft niet in wedstrijd tenue. Schoon tenue en schoon paard waardeer ik wel. Als je in een binnenbak rijdt met smerige modderlaarzen en stro in de staart van je paard dan mag je blij zijn als je een 6 op verzorging krijgt van mij. Beetje moeite mag je wel doen in mijn ogen. Knotten enzo hoeft niet maar gewoon netjes.

AtillaFlash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 14:15

@caro29, dat snap ik en eens. We gaan dan altijd ook voor gewoon netjes en verzorgd.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:53

Hoi allemaal!

Ik wil sinds weken weer meedoen maar het gaat nu niet meer via mijnKNHS? Hoe doe ik mee? Waar schrijf ik me in? Als ik klik op video uploaden staat er dat je niks kunt uploaden momenteel.

Uitleg kan ik niet vinden. Wie wil me eventjes op weg helpen? Wil volgende week meedoen!

Alvast bedankt.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:04

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:05

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:06

Zie pagina 1

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:14

Zo, vanmiddag weer een proefje opgenomen. De 206 punten van vorige keer ga ik niet aantikken, zaten helaas wel wat foutjes in. Ze was qua houding wel een stuk meer opgericht, en daar ben ik eigenlijk al heel blij mee, maakt me iets zekerder voor een eventuele overstap naar de M1 :D . Ik ben benieuwd, ga proberen deze keer niet de hele week te lopen zenuwen :Y)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:48

Ik heb net mijn punten terug van afgelopen donderdag. Lekker vlot :D. Resultaat viel tegen met 176 punten. Strenge jury deze keer :o.

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:32

Hier vandaag ook de punten van donderdag terug, 175.5, ook wat streng gejureerd. Volgende keer beter.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:47

Vandaag weer een proefje opgenomen en meteen ingestuurd. Had een erg drukke pony vandaag waardoor ik een x vaker heb gefilmd dan normaal :+ wel meteen de laatste proef die gefilmd was ingestuurd aangezien die, op de A-C lijn na, wel echt het fijnste was met weinig rommeltjes.
Dit keer wel in een trui met bodywarmer gestart, want wat was het koud :brr:
Afbeelding