[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:08

Hm, kan geen startkaart aanvragen. Kan dat omdat mijn paard nog niet geregisteerd staat? Die heb ik net toegevoegd?

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:10

Misschien moet dat eerst gecontroleerd worden?

Ik was jullie even kwijt! Ik heb het enorm druk gehad de laatste tijd met afstuderen, gezin en werk. Had wel leuke wedstrijden opgezocht voor als ik zo vakantie heb, maar ik zit al een tijd met een rugblessure (ontstoken zenuw). -O- Ik kan niet rijden, dus die wedstrijden kan ik ook wel op m'n buik schrijven..

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:22

Zo, jullie zijn druk geweest!

Gefeliciteerd Fleury, DexCense, spottedponie en little_birdy! En goed bezig sterreke98!

Jammer van de proef lara1510. Wel goed om te horen dat hij op het voorterrein wel fijn was. Dat betekent dat het begin er al is :)

Leuk beestje yfkelover. Is het trouwens een pony?

Jammer van je proef immanuele29, wel vind ik de foto's sympathiek eruit zien :D Dat moet zeker goed komen!

Veel succes L_iek! Ben je er al klaar voor?

Sterkte Imaginaerum, hopelijk knap je snel op!

Succes iedereen die aankomend weekend gaan starten! Ik mag zondag weer, maar ik ben benieuwd. Sinds een week is die van mij zijn balans een beetje kwijt in de galop. Dacht eerst dat het rijtechnisch was, maar nu zie ik hem ook overkruist en gek galopperen in de wei :o We gaan er zondag maar proberen iets van te maken.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:45

Oei hopelijk geen blessure of iets

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 10:42

Hananass schreef:
Hoi iedereen! Mag ik mij weer 'her'melden :D ? Jullie zijn wel actief geweest de afgelopen maanden, ik moet wel weer een hele hoop bijlezen. Ik zou eigenlijk in maart mijn B-debuut maken, maar daar dacht pony anders over. Een gebroken enkel en 3 maanden later gaat het morgen dat eindelijk gebeuren :o

Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die 10 cm meer been nodig voor fatsoenlijke laarzen :D

Welkom terug! :D Wat balen van je enkel!

Annetje schreef:
Lekkere egopost hier, sorry!

Vanmorgen meegedaan aan de koudbloedenwedstrijd. Tijdens het losrijden nogal wat ruzie, maar de eerste proef echt geweldig gereden! Zelfs thuis is het me nog niet zo fijn gelukt denk ik. Tweede proef is voor ons erg moeilijk met al die overgangen, dus tevreden voor die proef, maar het was niet geweldig.
De jury vond het net zo leuk als ik en gaf 194 punten en 181 punten. Derde plaats en 4e plaats :D zo trots als een pauw nu!

Wat een mooie punten! Gefeliciteerd met je prijs

Hananass schreef:
Goed gedaan Annetje! Dat zijn mooie punten :)

Ik ben ook erg tevreden met mijn pony :D Hij vond het vreselijk spannend, maar was super braaf. Hij vond de ring alleen een beetje lastig, omdat er geen omheining om zat (enkel geprikte bordjes). Maar verder ging het goed! Ik heb zelf wat rijfoutjes gemaakt wat de score heeft onderdrukt en er vloog uitgerekend bij de eerste lijn een vlieg in mijn oog, maar onze eerste winstpunt is binnen! We hadden 183 pt *\o/*

Gefeliciteerd met je 1e winstpunt! Lastig he met alleen bordjes. Ik vind dat ook echt 3x niks, dus ik snap je pony wel.

DaisyHope schreef:
Ik ben dit weekend ook weer op pad geweest met Fame en we hebben de eerste punt binnen! Ben zo trots op d'r. 184 & 178,5, een mooie laatste plek maar ik heb zo fijn gereden en heb er een goed gevoel aan overgehouden.

Met losrijden voelde ik wel weer dat ze erg gespannen was maar met veel voltes en stelling vragen op de volte had ik dr wel fijn aan het lopen. De proeven gingen voor mijn gevoel dan ook zoveel beter als de volgende keer, maar het blijft lastig om een paard wat zich zo druk en heet maakt gefocust erbij te houden. Dus als jullie nog tips hebben, let me know!

Zal de linkjes even hieronder plaatsen, voor mijn gevoel had ik mijn handen heel erg naar voren dat zodra Fame ontspande ik haar de ruimte te geven om te zakken, maar dat valt zo te zien nog vies tegen, haha :+

Proef 3: https://youtu.be/hs7tftTIqqs

Proef 4: https://youtu.be/puAFjMYT7XI

Oh wow lastig inderdaad een paard dat zo gespannen is in de bovenlijn. Denk dat dat met de tijd wel goedkomt. In ieder geval fijn dat je een wp had!

Annetje schreef:
Fijn dat het gelukt is! Wanneer start je?

Mijn vorderingen:
Proef 3, 3 maanden geleden
[ Video ]

Proef 3 gisteren
[ Video ]

Nog genoeg te verbeteren natuurlijk, maar ik ben zelf al erg blij met de vooruitgang.

Wat een positief verschil! Zit een hoop verbetering in. Lekker zo doorgaan :j

xVera94 schreef:
@ KH; succes zondag! Je hebt in ieder geval een goede voorbereiding dan :)
@ Annetje; inderdaad al veel meer ontspanning, tof om de vooruitgang zo te zien! Het is de bedoeling dat hij vanaf half juli meegaat.

Op dit moment ben ik vooral een beetje aan het hobbelen :+
[ [url=m/7Zi8f4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mag ook wel, afgelopen weken hebben we hard gewerkt en nu is het allemaal zo warm en ik heb het verder best druk, dus is het fijn om lekker plezier te maken samen.

Heerlijk zo ontspannen een beetje plezier maken!

spottedponie schreef:
Winstpunten worden gewoon geregistreerd met een dagpas inderdaad.

Ik ben gister even weggeweest met m’n crosser, ze was niet superfijn te rijden, hengstig en wat drammerig, en in de proef toch weer beetje spanning.
Toch nog 192,5 en 183,5 en een tweede prijs mee naar huis genomen.
Over twee weken nog een keer B en dan hoop ik dat ik weer een keer L1 kan gaan starten...
Andere twee mogen de week daarop weer mee verwacht ik

Mooie punten! Leuk dat je al aan het L1 toe bent!

yfkelover schreef:
zo ik meld met ook maar weer eens Canto heeft haar zwangerschapverlof erop zitten en we gaan langzaam weer trainen de eerste wedstijd staat weer gepland op 28 juli in winterswijk en van weekend ga ik er weer voor het eerst erop. Dan is Nielson vier weken oud dus dat moet kunnen om haar langzaam weer op te pakken heb zo"n zin om weer te rijden.
Heb wel meegelezen en ga ook weer reageren maar nu effe nog niet moet me nog even inleven injullie verhalen.
Hierbij wel even een foto van Nielson [ [url=m/7iuWRw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ydwhfy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is een schatje

Wat een schatje inderdaad! <3

KirstenHorse schreef:
@MaGirl volgensmij zal ze gewoon in de B moeten beginne ja :)

Ik heb vandaag mijn proeven gereden en helaas gingen ze niet super lekker. We reden de proeven in de achterste buitenbak en plots was pony sloom, niet meer aan het been en gewoon heerlijk afgeleid :+ Ik heb er de tweede proef nog flink aan getrokken om actief te eindigen, maar ik werd er desondanks niet heel vrolijk van. Daarna het zadel er even af gehaald en nog lekker met een lange teugel gedraafd en gegaloppeerd, want hij heeft toch weer zijn best voor me gedan :j

Onverwachts met een 3e en 1e plaats naar huis gegaan met 191 en 192,5 punten *\%/* Dat maakt ons alweer B+6 en de punten gaan steeds meer richting de 195. De volgende wedstrijd is in september dus wie weet!

Mooie punten! Ga je nu zomervakantie houden? (omdat de eerstvolgende wedstrijd pas in september is)

DaisyHope schreef:
Wij zijn heel even uit de running, zaterdag Fame op de wei aangetroffen met een diepe snee op de kogel. Ruzie gehad met een andere merrie, DA gebeld en die heeft alles weer netjes aan elkaar gehecht, nu iig tm donderdag boxrust en als de wond droog is mag ze in een klein stukje paddock. Gelukkig geen gewrichten of pezen beschadigd maar alleen een diepe vleeswond. Hopelijk heelt het snel en kan ze weer de wei op, ze vindt het 3x niks alleen op stal terwijl de rest wel allemaal buiten staan. Arm ding.. :(

[ [url=m/f0Ol3S.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat ontzettend balen zeg! :(:)

Fleury schreef:
MaGil: Zij moet dan inderdaad in de B starten.

Kirstenhorse: Gefeliciteerd met je prijzen en punten! Jammer dat het niet zo fijn voelde, hopelijk volgende keer een fijner gevoel en dan misschien wel 195?

DaisyHope: Balen van de wond! Gelukkig geen pezen geraakt! Hopelijk geneest het snel en mag ze ook weer vlug naar buiten.

_Gerdien_ : Succes met je L1 debuut! Gewoon hetzelfde rijden als in de B ;) niet meer druk erop leggen en gewoon genieten :)

Jikkeee: Als je BB start dan moet je vaak opgeven via het mailadres van de vereniging. Zonder startkaart kun je niet via mijn knhs inschrijven.

Charaz: Succes met de wedstrijd en zou leuk zijn als je vaker kan starten als het goed gaat!

Lara1510: Fijn dat het beter gaat met de aanleuning en dat je dus vooruitgang voelt. De punten zijn jammer maar als je zo door gaat dan gaat dat in augustus zeker goed komen!

Ik heb gisteravond ook weer een wedstrijdje gehad! Dinsdag ging het rijden echt niet goed, ze wilde alleen maar rennen rennen rennen. Gisteren weer onder de man naar de wedstrijd gegaan, was wel zeker 9 km weer dus even flink gedraafd en gegaloppeerd. Ze was echt heel energiek maar wel relaxed. Ik hoefde niet aan de rem te hangen zeg maar maar ze liep gewoon flink door. We waren wat verkeerd gereden op t eind dus ik kwam echt pas 30 min voordat ik moest starten daar aan. Even alles in orde gemaakt en toen gaan losrijden maar ze voelde echt gelijk fijn aan :D (Zo'n verschil met dinsdag!) Ik was dus ook heel erg tevreden over de proefjes. Eigenlijk ging het wel vergelijkbaar met de proefjes van 1,5 maand terug van toen ik boven de 195 scoorde 2 keer maar goed dat vond ik ook wel ruim gepunt maar voor mijn gevoel ging het wel vergelijkbaar. Ik was hoe dan ook tevreden en de concurrentie zag er ook heel erg goed uit!
Toen kwam de uitslag en toen bleek dat maar 2 van de 7 een winstpunt hadden in de eerste proef :P En wat was ik trots dat wij daar 1 van waren! 2e prijs met 180 punten. De andere proef had ik 183 en op een half puntje na net geen prijs (4e van de 11). Dus phoe heel wat lagere punten terwijl mn gevoel wel hetzelfde aangaf maar qua plaatsing juist weer wel heel goed! Ik ben maar gewoon super trots op die 180 punten haha, Ik kreeg ze iig niet cadeau.
Op het terrein was Vera gewoon heel rustig aan het grazen en slapen en toen op de terugweg weer heerlijk wakker en flink draven en galopperen ze was zo blij! Oren erop en ze bleef maar gaan! Echt een endurancepony. Heb echt heerlijk genoten deze avond van die lieve pony!

Super dat je er zo'n goed gevoel aan over hebt gehouden. Jammer van die strenge jurering, maar ach je hebt er weer een puntje bij en nog een prijs ook. :D

immanuela29 schreef:
Zoveel berichten gemist en niet op kunnen reageren, sorry. :=
Afgelopen vrijdag had ik een wedstrijd, maar het ging enorm slecht. Daarnaast was de jury erg streng maar had ik toch wel twee keer bijna een winstpunt. :')
Maar ja, niet te lang treuren want volgende week zondag heb ik alweer een wedstrijd, EN ik heb hele leuke foto's gekregen van de afgelopen wedstrijd door Equineshot!

[ [url=m/S6mCGO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/45L8At.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke foto's! Altijd leuk als er een fotograaf aan de kant staat. Zit jouw paard nou nog zo dik in de vacht of lijkt dat zo?

little_birdy schreef:
little_birdy schreef:
Nou wij melden ons ook weer .
Na de nodige ellende (allemaal rare wondes ineens overal )
Gaan we woensdag weer starten

En 1e geworden met 196 punten *\o/*

Eerste proef ging niet best .
Was tegen een hekje aangereden en daarna bleef ze heel hectisch
Wat resulteerde in een protocol vol met opmerkingen over tactfouten .
Ze bleef maar hectisch .
Heb ze gecorrigeerd een paar keer en op het einde ging het weer fijn .
174 punten :')

2e proef was ze helemaal bij me en liep de sterren van de hemel
Wat resulteerde in 196 punten :D

Afgelopen week ook zonder ijzers gegaan moet ze ook nog even aan wennen
[ [url=m/PPQYDq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sYlsB1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie punten in je 2e proef! Jammer van de 1e, maar ja dat heb je soms.

----

Zo even weer bijgelezen na wat inactiviteit :')

Wij gaan morgen 2 BB proefjes rijden op een Arabierenwedstrijd en als we er toch zijn ook even een springparcoursje en een crossles. _O- Ik ben totaal niet zenuwachtig en heb zoiets van: als het niet gaat, gaat het niet. Zijn we wel weer een boel ervaring rijker. Komt wel goed.

We hebben ook eindelijk weer een dressuurzadel. Kon een Hulsebos WB3 op de kop tikken voor een mooie prijs
Afbeelding

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:17

@PeerAppel, ik start met een manegepony en een voorwaarde is dat ik niet buiten mag starten :) De eerstvolgende wedstrijd van de manege is dus in september! Gelukkig gaan ze vanaf september elke maand een KNHS wedstrijd organiseren *\o/*

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:22

Goed bezig peer appel !!
Fotos van het rijden en het springen mogen hoor O:)

Leuk kirsten .
Waarom mocht je ook alweer niet buiten starten ?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:35

Oh vandaar, KH! Wel fijn dat ze vanaf september elke maand een wedstrijd organiseren. :D

Little_birdy, ik neem mijn camera mee dus hopelijk wil iemand foto's wil maken!

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:16

Mooi zadel trouwens PeerAppel!

@littlebirdy, daar hebben ze niet echt een reden voor gegeven. Ik denk dat daar meer risico's en kosten e.d. aan vastzitten. Op deze manier kan ik ook KNHS starten en loopt de manege vrijwel geen risico. En 1x per maand een wedstrijd vind ik zat voor mijn portemonnee haha :o

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 14:00

Ik lees stiekem nog wel mee hoor, vind het leuk om alle vorderingen te lezen. :j

KirstenHorse, ik snap het wel. Met wedstrijden op ander terrein hebben ze toch meer risico, het vervoeren bijvoorbeeld. Plus dat plannen makkelijker is als je alleen op stal start, dan weten ze denk ik beter waar ze aan toe zijn. Wel heel gaaf dat het mag. Bij ons op stal wordt er ook met manegepony's gestart, maar dan door degene die ze ook 3 dagen leasen, dus net iets anders.

Peerappel, veel plezier er succes!
Littlebirdy gefeliciteerd!

Hier is het nogal snel gegaan, in april L1 debuut en in 4 wedstrijden 13 winstpunten. Morgen kringkampioenschappen, willen jullie duimen? We moeten bij de 1e 9 zitten over 2 proeven om naar de regio te mogen.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:43

Nou ik ben weer terug. Ging best oké, had al t gevoel dat proef 1 beter ging dan de 2e. En dat gevoel klopte ook. 186 en 181. 2de proef even verkeerd gereden.

Had gehoopt op iets meer punten eigenlijk. Maar impuls blijft gewoon een probleem. Iemand ideeën daarover?

Edit; ik hoor net dat ik proef 5 2e geworden ben :wow: *\o/* Super tof haha. Snap niet hoe, maar is aaaltijd leuk :D

Helaas is wel mijn rijlaars geknapt, dus dat is gigantisch balen..

Afbeelding

Foto inclusief tape om de laarzen :')

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:51

Nette scores Sterreke! Zonde van je laarzen, moet er niet aan denken dat mij dat gebeurt. Heb net mijn eerste paar goednieuwe rijlaarzen :o

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 20:33

Ja vind t echt verrot. Heb ze nu denk ik 4 maandjes. Wou ze wat oprekken, links zat ietsjes krap. Kreeg ze niet meer dicht.. maar stapte op en pats |(

Mijn mooie blauwe petries olympics |(

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 22:18

Beste allemaal!

Ik als (slecht & niet echt actief) TS van dit topic kom even om het hoekje kijken.. *D
Vorig weekend heb ik mijn 2 laatste winstpunten in de B gehaald en ik zal 7 juli L1 gaan starten met Enjoy. Mijn droom is uitgekomen afgelopen jaar en 7 juli zal mijn volgende droom uitkomen; starten op een heel leuk Concours hier in de gemeente. Ik liep hier als klein meisje al rond en wilde later als ik groter was ooit zelf daar rijden. En nu is het zover :):)
Het rijden met Enjoy gaat met ups & downs maar we leren elkaar steeds beter kennen. Het is en blijft een ontzettend uitdagend paard en daar hou ik van! Zoals ik altijd zeg: als paardrijden makkelijk was geweest was het maar saai... ;)

Ik wens jullie allemaal heel veel succes verder in het B en hoop dat jullie net als mij je doel bereiken!
+:)+

Afbeelding

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 23:05

dank julllie wel voor de leuke berichtjes we zijn inderdaad echt blij met ons veulentje

Als het goed is gaan Canto en ik volgende week weer starten hebben van de week ook in het viertal meegereden maar ik ben reserve want ze rijden M en dat kan ik nog niet aan maar het is wel leuk om te doen en de dag na het viertal loopt ze als een trein dat is helemaal fijn

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 14:03

Ik kom ook weer even om het hoekje kijken..

@ MWM; wauw, hoe is het gegaan met de kringkampioenschappen?
@ Sterreke; ah wat zonde van je laarzen zeg! |( Nette punten hoor. Impuls is misschien ook door de spanning?
@ PD; wauw, gefeliciteerd! Veel succes in de L1!
@ Yfkelover; leuk dat jullie weer gaan starten, succes!

Ik heb vandaag mijn wedstrijddebuut gereden! In een categorie met 10 deelnemers waarvan ongeveer de helft een jonkie bij had, dus dat was wel erg leuk! Mijn babypaard was super-super-su-perbraaf en daar ben ik onwijs blij mee en trots op <3 Hij laat dan echt zijn karakter zien; vindt het heeeeel spannend maar blijft daarin braaf.
Hij liep ondanks de spanning superknap naar een 4e plaats met 184,5 punten en een 1e :wow: plaats met 195,5 punten. Proeven moeten wel écht nog een stukkie beter, maar ik verwacht dat dat wel goedkomt als het minder spannend wordt voor hem.
Laatst bijgewerkt door xVera94 op 01-07-18 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 14:06

Wat goed, Vera!
Sterreke, wat balen zeg van laarzen! :=
Primadonna, gefeliciteerd en succes in de L!

Kringkampioenschappen gingen niet zo als verwacht, maar mag zeker niet klagen. Was natuurlijk bloedheet gisteren en 2e proef waren we beide wel echt leeg... Beide proeven was ik zelf af en toe de kluts kwijt, ook nog verkeerd gereden en wat slordige dingen voor mijn doen. Maar goed genoeg, totaal 5e en door naar de regio met 203-2 punten en 189 punten. En weer een 10 voor halsstrekken. :')

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 14:22

Jezus wat een punten :wow:
Ik had gehoopt op 195 haha. Wil graag naar het L1, vind de B niet zo leuk, en ik denk dat ik er ook beter aan kan rijden tijdens doorzitten, gaat me ook wat fijner af.

Impuls verlies door de spanning.. Vraag het me af, hij was zeer relaxed en ik ook wel.
Misschien is mijn valkuil dat ik te netjes wil rijden, en dat ik vergeet te rijden? Ik vind het lastig..
Korte impressie :

Moet wel zeggen dat ik de houding van mijn bovenlichaam wel vebetert vind.
Al scoorde ik onder de streep nergens hoger dan een 6. (behalve verzorging <<) Dat was dan wel weer een 8 haha)

Aanleuning kan nog iets constanter, maar dat komt wel, moet hem ietsjes korter pakken heb ik het idee. Hij is ook zo gigantisch lang en groot. (1.75)

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 12:08

Ik lees nog altijd mee, ookal ben ik niet zo actief meer. (Met posten en met wedstrijden rijden :+ ) maar ik wilde toch even reageren.
Ik denk sterreke als ik je filmpje zie wel aan impuls verlies vooral in de galop. Ik kan het zelf echt niet beter en ik weet hoe moeilijk het is om met zo'n reus door zo'n B proef te moeten struggelen, want dat is t gewoon :')

Maar ik zou er inderdaad echt wat meer aan gaan rijden, of er naartoe rijden, welke term je het liefst voor gebruikt. Het mag net wat meer pit, tempo is voor nu denk ik prima! Heb je ook les? Misschien kan je het voorleggen aan je instructeur!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 12:47

Ja makkelijk is wat anders :')
Als t had gepast had ik wel een iets wat kleinere gezocht haha. Ben alleen zelf 1.80 en heb gigantisch lange poten.

Hij is wel erg leuk hoor. Dus dat maakt verder alles goed, nergens van onder de indruk ook haha.

Ik heb idd les, en we werken er ook aan, maar jeeetje. Inmiddels is hij wel relatief goed aan het been, tempo gaat ook wel steeds beter, maar ik mis gewoon veel sprong en afdruk.

Ik weet dat hij het kan, nu ik nog :') hij is Z geklasseerd geweest. Hij is inmiddels al wel 19 en ik ben een beetje bang dat ik m ga overvragen.

Maar tijd zat om te oefenen gelukkig :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 21:02

MWM, wat gaaf dat je weer door mag naar de regiokampioenschappen!

Sterreke, gefeliciteerd met je wp en je prijs! En wat ontzettend balen van je laars zeg!

Vera, wat een topdebuut! Gefeliciteerd!

Sterreke, ik zie het impulsverlies ook wel in de galop. Groot paard inderdaad. Altijd lastig!

---

Nou ik heb echt een topweekend gehad, ondanks dat de resultaten totaal niet denderend zijn. Dressuur was ik zo trots op pony, maar ook op mezelf. Ik realiseerde me tijdens die proef gewoon dat ik aan het genieten was (en aan het ademhalen, voor de verandering). We hadden 179 en 174,5 en ik kan echt niet meer dan het 100% daar mee eens zijn. We moesten onverwachts B rijden ipv BB trouwens. Leuke verrassing de dag van te voren. :') Nu weet ik wel dat ik niet teveel energie in die BB ga stoppen. B kan ze qua galop ook prima en die paar pasjes middendraf en middenstap zijn ook het probleem niet.

Afbeelding

Afbeelding

Springen hebben we ook gedaan. Voor de competitie (er is een soort competitie dat weekend) moesten we 80 cm springen. Nou pony vond dat niet zo'n tof idee. Tijdens het inspringen stond het lager en dat deed ze zo knap, maar in het parcours vond ze het maar niks meer en schoot ze er telkens langs. Afgegroet, de boel lager gezet en vanuit draf geprobeerd en na flink wat ruzie kreeg ik d'r over alles heen. Moest later die middag nog cross dus daar had ik echt totaaaaaaaal geen zin meer in. _O- Dus we hadden crossles en ik heb d'r gewoon achter alle ervaren pony's geparkeerd en dat beviel haar zelf ook wel. Aan het einde mochten we nog een paar hindernisjes op tijd springen en dan ging dat op tijd. Ik had haar telkens met alle sprongen achter een ander aan laten hobbelen, dus ik twijfelde of ik dat stukje 'wedstrijd' niet maar gewoon ff liet zitten. Lang getwijfeld en toen dacht ik: "Ik probeer gewoon die eerste hindernis en als die niet wil hobbelen we wel gewoon weer achter een ervaren paard aan". En verdorie, pony vliegt over de 1e hindernis heen en vliegt die baan door alsof ze nooit wat anders heeft gedaan. :Y) Perfecte afsluiter van het weekend dus en crossen gaan we zeker vaker doen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even leuk om erbij te vermelden: pony had nog nooit een dressuurproef gelopen en nog nooit een crosshindernis gezien in haar leven. Dan snap je mijn trots wat beter waarschijnlijk! En ik ben echt jarenlang bang geweest voor springen. Heb 3 jaar geleden voor het eerst zonder angst gesprongen en daarna 2 jaar een paardenstop gehad. Erg onervaren dus.

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:04

@little_birdy, ik maak me geen zorgen om een blessure. Ik zie het meer als een fase waarin hij een terugval heeft. Hij heeft in een korte tijd veel geleerd en heeft daarin veel goede dingen laten zien. We moeten gewoon nu kiezen voor een stapje terug :)

@PeerAppel, leuke foto's!! Het plezier spat er vanaf!! Wat was de reden dat je B moest starten?

@MyWishMax, wauw goed bezig zeg!! Wat een belachelijk goed punt voor halsstrekken :o Doe ik je niet na!

@sterreke98, goed bezig!!! Mooie gelegenheid om nieuwe laarzen te kopen... *\o/* Heb je ooit HC gestart? Dan kun je misschien kijken of dit aan spanning ligt?

@PrimaDonna_Gefeliciteerd met het behalen van je doel!! En natuurlijk veel succes :D Wat is je nieuwe doel?

@yfkelover, succes!

@xVera94, Gefeliciteerd met je super brave jonkie, en wat een mooie punten!!! :D Belooft wat voor de toekomst!

Ik ben zelf afgelopen zondag toch niet gestart. Auto ging uitgerekend deze week kapot en de auto van mijn ouders kon ik helaas niet lenen. Achteraf vond ik het niet erg, aangezien het snikheet was en ik om half 2 moest starten 8)7 Heb me maar ingeschreven voor een wedstrijd voor aankomende zondag :D

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:26

Het is gigantisch warm geweest de afgelopen dagen ja..

Nog nooit hc gestart trouwens, maar doe echt mee voor de fun. Zou ooit eens mee in de L1 willen starten met hem, maar dat is t dan ook.

Ik koop trouwens liever geen nieuwe laarzen haha. Heb ze nog maar sinds februari ;( dus ik ga de schoenenmaker bellen deze week..

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 16:35

Ik hoop dat ik morgen kan starten ben gisteren van de trap gevallen hele rug blauw en een wondje oo mijn hoofd bloeden als een gek maar viel gelukkig mee maar weet niet of ik wel op paard kan zitten vanavond even proberen anders wordt het uitgesteld tot 28 juli

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 17:52

Mijn startkaart is aangevraagd en ons debuut gaat 26 augustus zijn. Spannend!