Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hananass schreef:Hoi iedereen! Mag ik mij weer 'her'melden? Jullie zijn wel actief geweest de afgelopen maanden, ik moet wel weer een hele hoop bijlezen. Ik zou eigenlijk in maart mijn B-debuut maken, maar daar dacht pony anders over. Een gebroken enkel en 3 maanden later gaat het morgen dat eindelijk gebeuren
Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die 10 cm meer been nodig voor fatsoenlijke laarzen
Annetje schreef:Lekkere egopost hier, sorry!
Vanmorgen meegedaan aan de koudbloedenwedstrijd. Tijdens het losrijden nogal wat ruzie, maar de eerste proef echt geweldig gereden! Zelfs thuis is het me nog niet zo fijn gelukt denk ik. Tweede proef is voor ons erg moeilijk met al die overgangen, dus tevreden voor die proef, maar het was niet geweldig.
De jury vond het net zo leuk als ik en gaf 194 punten en 181 punten. Derde plaats en 4e plaatszo trots als een pauw nu!
Hananass schreef:Goed gedaan Annetje! Dat zijn mooie punten![]()
Ik ben ook erg tevreden met mijn ponyHij vond het vreselijk spannend, maar was super braaf. Hij vond de ring alleen een beetje lastig, omdat er geen omheining om zat (enkel geprikte bordjes). Maar verder ging het goed! Ik heb zelf wat rijfoutjes gemaakt wat de score heeft onderdrukt en er vloog uitgerekend bij de eerste lijn een vlieg in mijn oog, maar onze eerste winstpunt is binnen! We hadden 183 pt
DaisyHope schreef:Ik ben dit weekend ook weer op pad geweest met Fame en we hebben de eerste punt binnen! Ben zo trots op d'r. 184 & 178,5, een mooie laatste plek maar ik heb zo fijn gereden en heb er een goed gevoel aan overgehouden.
Met losrijden voelde ik wel weer dat ze erg gespannen was maar met veel voltes en stelling vragen op de volte had ik dr wel fijn aan het lopen. De proeven gingen voor mijn gevoel dan ook zoveel beter als de volgende keer, maar het blijft lastig om een paard wat zich zo druk en heet maakt gefocust erbij te houden. Dus als jullie nog tips hebben, let me know!
Zal de linkjes even hieronder plaatsen, voor mijn gevoel had ik mijn handen heel erg naar voren dat zodra Fame ontspande ik haar de ruimte te geven om te zakken, maar dat valt zo te zien nog vies tegen, haha![]()
Proef 3: https://youtu.be/hs7tftTIqqs
Proef 4: https://youtu.be/puAFjMYT7XI
Annetje schreef:
xVera94 schreef:@ KH; succes zondag! Je hebt in ieder geval een goede voorbereiding dan![]()
@ Annetje; inderdaad al veel meer ontspanning, tof om de vooruitgang zo te zien! Het is de bedoeling dat hij vanaf half juli meegaat.
Op dit moment ben ik vooral een beetje aan het hobbelen![]()
[ [url=m/7Zi8f4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mag ook wel, afgelopen weken hebben we hard gewerkt en nu is het allemaal zo warm en ik heb het verder best druk, dus is het fijn om lekker plezier te maken samen.
spottedponie schreef:Winstpunten worden gewoon geregistreerd met een dagpas inderdaad.
Ik ben gister even weggeweest met m’n crosser, ze was niet superfijn te rijden, hengstig en wat drammerig, en in de proef toch weer beetje spanning.
Toch nog 192,5 en 183,5 en een tweede prijs mee naar huis genomen.
Over twee weken nog een keer B en dan hoop ik dat ik weer een keer L1 kan gaan starten...
Andere twee mogen de week daarop weer mee verwacht ik
yfkelover schreef:zo ik meld met ook maar weer eens Canto heeft haar zwangerschapverlof erop zitten en we gaan langzaam weer trainen de eerste wedstijd staat weer gepland op 28 juli in winterswijk en van weekend ga ik er weer voor het eerst erop. Dan is Nielson vier weken oud dus dat moet kunnen om haar langzaam weer op te pakken heb zo"n zin om weer te rijden.
Heb wel meegelezen en ga ook weer reageren maar nu effe nog niet moet me nog even inleven injullie verhalen.
Hierbij wel even een foto van Nielson [ [url=m/7iuWRw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ydwhfy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het is een schatje
KirstenHorse schreef:@MaGirl volgensmij zal ze gewoon in de B moeten beginne ja![]()
Ik heb vandaag mijn proeven gereden en helaas gingen ze niet super lekker. We reden de proeven in de achterste buitenbak en plots was pony sloom, niet meer aan het been en gewoon heerlijk afgeleidIk heb er de tweede proef nog flink aan getrokken om actief te eindigen, maar ik werd er desondanks niet heel vrolijk van. Daarna het zadel er even af gehaald en nog lekker met een lange teugel gedraafd en gegaloppeerd, want hij heeft toch weer zijn best voor me gedan
![]()
Onverwachts met een 3e en 1e plaats naar huis gegaan met 191 en 192,5 puntenDat maakt ons alweer B+6 en de punten gaan steeds meer richting de 195. De volgende wedstrijd is in september dus wie weet!
DaisyHope schreef:Wij zijn heel even uit de running, zaterdag Fame op de wei aangetroffen met een diepe snee op de kogel. Ruzie gehad met een andere merrie, DA gebeld en die heeft alles weer netjes aan elkaar gehecht, nu iig tm donderdag boxrust en als de wond droog is mag ze in een klein stukje paddock. Gelukkig geen gewrichten of pezen beschadigd maar alleen een diepe vleeswond. Hopelijk heelt het snel en kan ze weer de wei op, ze vindt het 3x niks alleen op stal terwijl de rest wel allemaal buiten staan. Arm ding..
[ [url=m/f0Ol3S.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fleury schreef:MaGil: Zij moet dan inderdaad in de B starten.
Kirstenhorse: Gefeliciteerd met je prijzen en punten! Jammer dat het niet zo fijn voelde, hopelijk volgende keer een fijner gevoel en dan misschien wel 195?
DaisyHope: Balen van de wond! Gelukkig geen pezen geraakt! Hopelijk geneest het snel en mag ze ook weer vlug naar buiten.
_Gerdien_ : Succes met je L1 debuut! Gewoon hetzelfde rijden als in de Bniet meer druk erop leggen en gewoon genieten
Jikkeee: Als je BB start dan moet je vaak opgeven via het mailadres van de vereniging. Zonder startkaart kun je niet via mijn knhs inschrijven.
Charaz: Succes met de wedstrijd en zou leuk zijn als je vaker kan starten als het goed gaat!
Lara1510: Fijn dat het beter gaat met de aanleuning en dat je dus vooruitgang voelt. De punten zijn jammer maar als je zo door gaat dan gaat dat in augustus zeker goed komen!
Ik heb gisteravond ook weer een wedstrijdje gehad! Dinsdag ging het rijden echt niet goed, ze wilde alleen maar rennen rennen rennen. Gisteren weer onder de man naar de wedstrijd gegaan, was wel zeker 9 km weer dus even flink gedraafd en gegaloppeerd. Ze was echt heel energiek maar wel relaxed. Ik hoefde niet aan de rem te hangen zeg maar maar ze liep gewoon flink door. We waren wat verkeerd gereden op t eind dus ik kwam echt pas 30 min voordat ik moest starten daar aan. Even alles in orde gemaakt en toen gaan losrijden maar ze voelde echt gelijk fijn aan(Zo'n verschil met dinsdag!) Ik was dus ook heel erg tevreden over de proefjes. Eigenlijk ging het wel vergelijkbaar met de proefjes van 1,5 maand terug van toen ik boven de 195 scoorde 2 keer maar goed dat vond ik ook wel ruim gepunt maar voor mijn gevoel ging het wel vergelijkbaar. Ik was hoe dan ook tevreden en de concurrentie zag er ook heel erg goed uit!
Toen kwam de uitslag en toen bleek dat maar 2 van de 7 een winstpunt hadden in de eerste proefEn wat was ik trots dat wij daar 1 van waren! 2e prijs met 180 punten. De andere proef had ik 183 en op een half puntje na net geen prijs (4e van de 11). Dus phoe heel wat lagere punten terwijl mn gevoel wel hetzelfde aangaf maar qua plaatsing juist weer wel heel goed! Ik ben maar gewoon super trots op die 180 punten haha, Ik kreeg ze iig niet cadeau.
Op het terrein was Vera gewoon heel rustig aan het grazen en slapen en toen op de terugweg weer heerlijk wakker en flink draven en galopperen ze was zo blij! Oren erop en ze bleef maar gaan! Echt een endurancepony. Heb echt heerlijk genoten deze avond van die lieve pony!
immanuela29 schreef:Zoveel berichten gemist en niet op kunnen reageren, sorry.![]()
Afgelopen vrijdag had ik een wedstrijd, maar het ging enorm slecht. Daarnaast was de jury erg streng maar had ik toch wel twee keer bijna een winstpunt.![]()
Maar ja, niet te lang treuren want volgende week zondag heb ik alweer een wedstrijd, EN ik heb hele leuke foto's gekregen van de afgelopen wedstrijd door Equineshot!
[ [url=m/S6mCGO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/45L8At.jpg]Afbeelding[/url] ]
little_birdy schreef:little_birdy schreef:Nou wij melden ons ook weer .
Na de nodige ellende (allemaal rare wondes ineens overal )
Gaan we woensdag weer starten
En 1e geworden met 196 punten![]()
Eerste proef ging niet best .
Was tegen een hekje aangereden en daarna bleef ze heel hectisch
Wat resulteerde in een protocol vol met opmerkingen over tactfouten .
Ze bleef maar hectisch .
Heb ze gecorrigeerd een paar keer en op het einde ging het weer fijn .
174 punten![]()
2e proef was ze helemaal bij me en liep de sterren van de hemel
Wat resulteerde in 196 punten
Afgelopen week ook zonder ijzers gegaan moet ze ook nog even aan wennen
[ [url=m/PPQYDq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sYlsB1.jpg]Afbeelding[/url] ]