[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:12

Welkom Nann!! :)

Ik denk dat het ook een kwestie van activiteit is. Opzich is t tempo wel goed alleen is dat nog geen impuls en activiteit natuurlijk... Lastig. Overgang vaak rijden hoor ik dus! Ga ik dat gewoon doen.

Voor Azrael heb ik ook geen sportnaam, het is ook niet mijn paard Maargoed. Wat is de meerwaarde van een sportnaam eigenlijk?

God wat een ellende @oneandonly goed dat je hebt doorgezet! Volgende keer kan alleen maar beter gaan :)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:16

MightyJoe: KM's gaan we zeker maken! En inderdaad volgende keer beter.
leeneliefje: Doorzettingsvermogen is een sterk punt van mij. Ben ook na het vallen zo weer op Win gestapt(even gezeten want de hoofdpijn werd me teveel) en huppa doorrijden. Het is een wonder dat ik nog nooit wat heb gebroken want ik heb zowat alles in mijn lijf zwaar gekneusd gehad door paarden :p. En inderdaad! Vind de punten niet zo mooi maar kreeg wel een compliment van een vriendin van mij, 165 en 166 vond zij niet mega laag.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:31

Je grote overwinning zit m dit keer dus niet in de punten maar een persoonlijke overwinning. Lijkt me nog wel waardevoller!! Goed gedaan

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:05

OneandOnlyx: je hebt het toch zomaar gedaan ook al ben je gevallen! Dan moet je wel doorzettingsvermogen hebben, ik vind het knap hoor :) eerste keer is altijd wennen denk ik

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:28

Compri schreef:
OneandOnlyx: je hebt het toch zomaar gedaan ook al ben je gevallen! Dan moet je wel doorzettingsvermogen hebben, ik vind het knap hoor :) eerste keer is altijd wennen denk ik

Precies hoe ik er over denk! :)

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:42

De eerste keer is altijd lastig. Heb je zelf al wel eens gestart? Anders is het nog eens extra lastig omdat je je eigen spanning onder controle moet houden en ondertussen reageert je paard nog eens anders dan normaal. Gewoon veel kilometers maken is handig. Ik heb bij de pony's al veel gestart, daarom heb ik nu eigenlijk nooit last van spanning en kan ik mijn paard die daar wel veel last van heeft er goed doorheen loodsen. Als ik daar gespannen op ga zitten klapt die volledig dicht tot in het teugelkreupelen aan toe.

Mijn paard start ik gewoon onder zijn stamboeknaam. Heb nog getwijfeld of ik Tinky Winky wel leuk genoeg vond, maar het paard is gefokt door mijn inmiddels overleden vader. Ik ken hem dus al vanaf zijn geboorte. Ik was toen bijna 3 dus leeftijd van de teletubbies. En mijn moeder heeft met hem een aantal jaar in de B dressuur rondgereden ook onder de naam Tinky Winky. Gezien het verhaal achter heb ik besloten om het maar gewoon erbij te laten.

Nu moet ik wel weer even terug aan de studie, maar even bokken is natuurlijk veel leuker. Ik start volgende week donderdag weer een rondje BB springen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:52

Wat gaan jullie weer hard! Sterkte met die val, geloof dat we hier daar erg goed in zijn allemaal.

Welkom alle nieuwkomers! Zie weer erg leuke dieren voorbij komen.

Sportnamen... Banto draagt mijn stal naam. Wordt dus Bego's Banto S Biko rt. Gelukkig niet zoveel omroepers bij de dressuur hier, maar aardig wat mensen struikelde erover. Adelin is toch een stuk simpeler.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:09

Klopt Nann sta bij de Schalm :j

Jammer OneAndOnly. Kan me voorstellen dat als je lijf niet mee werkt en je paard veel spanning heeft het niet meevalt de proef uit te rijden.

Ik heb er vandaag voor het eerst sinds 2,5 week weer op gezeten. Hij liep heerlijk!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:14

Jammer OneAndOnly, maar de kop is er iig af!

Susan, lekker gereden!

Ik hoop vanmiddag of morgen weer erop te kunnen. Stormt nu aardig en heb geen binnenbak.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:15

Compri schreef:

Sluit ik mij ook helemaal bij aan. :j Volgende keer beter. Misschien wel fijn dat je op dezelfde locatie start.

Susan ben je al gestart? Zo ja waar?

Mijn paard heet El Otto S trouwens, maar zijn sportnaam is Easy Addiction. Een vriend van me zei dat, en ik vond het een hele toepasselijke naam. :)

@Glenstorm ik vind Tinky Winky een hele leuke naam! En helemaal met het verhaal wat erachter zit snap ik dat je zijn naam zo gelaten hebt.

@Wil94 zeker hele nette punten! Apart dat het helemaal niet aansluit op je gevoel. Dit is dan een meevaller, maar helaas hoor je het vaker andersom. Dat ze na de proef een heel goed gevoel erover hebben en de punten dan eigenlijk tegenvallen..

Wij hadden gister les en ik heb zo fijn gereden. Ik vind het heel erg lastig om hem met meer stelling te rijden. Hij moet echt meer buiging in zijn lijf nemen, dus ik moest hem met overdreven buiging naar binnen rijden. Het ging niet van harte want dat vind hij heel moeilijk maar daarna liep hij wel goed door zijn hele lichaam en zaten er echt fijne stukken tussen. Dus toch oefenen en op een gegeven moment loopt hij dan vanzelf beter door zijn lijf.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:50

Jaaa, mag ik mij hier melden? Ik ga maart dit jaar mijn B-debuut doen in het dressuur (en hopelijk dit jaar ook in het springen)

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:47

Ik had gehoopt deze week lekker te kunnen oefenen zodat ik in februari mijn debuut kan maken maar nu lig ik met griep in bed! Balen... Hopelijk kan ik het rijden snel weer oppakken en alsnog in februari mijn debuut maken!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:44

Beterschap dan Jessica!
Mijn bak ligt nog steeds heel nat en het stormt behoorlijk dus bij mij kriebelt het nou niet echt om terug op te stappen hahaha.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:58

Balen van de proeven oneandonly. Maar inderdaad de kop is er af en veel km maken helpt.

Welkom nieuwelingen :)

Ik wil in april mijn debuut maken, maar ik zie helemaal niet echt wat qua wedstrijden die maand. Zal er nog wel op komen dan. Begint het outdoor dan ook weer?

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:24

Beterschap Jessica!
Urielle vervelend dat het weer niet mee zit en de bak zo nat is
Shelly dan begint outdoor weer ja. Veel wedstrijden staan nog niet op startlijsten of op mijn knhs. Maar bij ons staat al wel een kalender op de kringsite van de wedstrijden in de kring en ook de selectiewedstrijden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:23

Nou idd al die natte bakken worden er niet beter op vandaag. Bij ons op stal buiten ook alles drijfnat. Gelukkig kon ik heerlijk rustig binnen rijden.

Jessica: beterschap.

Nann: ik ben gestart bij de Lingebrug in Zoelen (afgelopen zomer) 1 keer in Rhenen en in Heelsum. In februari ga ik weer in Rhenen starten, in maart ook. Is lekker dicht bij, en binnen losrijden. Lingebrug vond ik ook fijn, buitenwedstrijd is op zand. Heelsum is geen aanrader want buiten losrijden. Ik denk nog steeds dat Chaplin daardoor een week kreupel heeft gelopen, omdat die bak zo nat en zo zwaar was. Ik rij verder geen selecties ofzo, dus voor mij maakt het niet uit of ik in Gelderland of Utrecht start. Meestal zijn wedstrijden in Gelderland dichterbij voor ons.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:24

SusanH, als je bij de Lingebrug gaat starten dan kom ik je vast een keer tegen! :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:27

Ga er vast nog wel eens heen, je kan daar fijn starten. Scheelt stiften draaien :j

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:44

Ik had vandaag ook willen rijden, maar het was zo hard aan het waaien... En dan fietsen door de weilanden, dat wordt dan dus lopen...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:52

Ik heb er voor het eerst op gezeten, wel met iemand erbij want met die wind.. Poeh. Mevrouw heeft 1 bokje gegeven en daarna braaf paar rondjes gestapt. Toen maar weer afgestapt, want ze was braaf geweest en de wind was echt te hard.
Daarna mocht ze zich losvermaken in de bak :)) [ITP] Zara's eerste ontmoeting met de mega bal!

Deena heb ik nog niet echt in training staan, deze week wel weer 1 keer aan de longe gehad. Vanaf zaterdag ga ik haar weer opbouwen.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:35

Oh ik heb zo lekker getraind vanavond! Azrael liep heerlijk. Heb ook jullie tips meegenomen voor de galop-draf overgang, lekker actief houden dan gaat het eigenlijk vanzelf.

Merk wel dat azrael overijverig wordt en als ik ga doorzitten gelijk al wil aangaloperen etc. Ik neem m dan steeds rustig terug maar t werd op een gegeven moment best vervelend. Heb m toen halt laten houden en hij heeft daarna netjes op m'n hulp gewacht. Hopelijk is t nu over.

Heb eindelijk t gevoel dat we echt b kunnen gaan starten, ben zo kritisch op mezelf namelijk. :roll:

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:51

Leuk Arianne! Heb even in je profiel gekeken, je hebt een leuk paard!!

Beterschap Jessica :(:) Hoor het zoveel om me heen..

Jaa ik denk dat het outdoor seizoen dan weer begint Shelly! Al zal het met het weer een beetje erom hangen, sommige zullen outdoor wedstrijden hebben en anderen stallen indoor..

In Rhenen bij de Blauwendraad Susan? Misschien kom ik je dan wel een keer tegen. :)

Ah Britt dat filmpje! Wat een leuke pony heb je trouwens!

Eileen wat fijn dat je zo fijn gereden hebt! En jullie zijn allang al klaar voor de B. Jij stelt alleen te hoge eisen aan jezelf. Als wij het kunnen, kunnen jullie het helemaal!

Ik kreeg nog een foto van mijn instructrice gestuurd van gister.
Afbeelding

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:55

Wat netjes Nann! Ziet er goed uit hoor. Gevoel had je al toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 00:57

Ziet er netjes uit zeg!

Urielle, misschien dat wij nog wel is tegen elkaar zullen rijden?
Balen dat je bak zo nat is.. hopenlijk kan je snel weer aan de gang.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 09:03

Je zit er netjes op Nann!

Leeneliefje: fijn dat het hielp :)

Ja idd Blauwendraad Nann. Is niet allemaal even flitsend daar maar de wedstrijden hebben ze wel alles netjes geregeld altijd. En de bak om los te rijden is mooi groot.

Wat fijne buitenwedstrijden zijn heb ik nog niet zoveel zicht op, maar dat is sowieso ook erg passen en meten omdat mijn man vanaf maart weer SGW gaat starten. En daar hoort ook een hele wedstrijdplanning bij.