[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:34

Welkom mara!
Tca niets ergs hoop ik.
Euforie hopelijk snel weer opbouwen.
Haike ook Beterschap hopelijk kan je knallen op de selecties.
Alice je bent al lekker aan het plannen.
Ik heb een winterstop gehad en vandaag voor het eerst in 2.5 week weer kunnen rijden en gelijk maar naar les geweest. 18 februari heb ik weer wedstrijd staan en 11 maart verder nog niets gepland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:38

Oh jammer dat je paard niet helemaal lekker loopt!

hier vandaag weer gestart. Eerste proef heel fijn! Daar 197 en eerste , 2e wat minder daar 187 en ook eerste.

Stonden eerste proef 15 punten los van nummer 2 :D leuk commentaar erbij dat het fijn beeld is en heel goed bevestigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:45

Leuk Alice!

Euforie war een pech steeds, hopelijk straks beid weer helemaal fit.

Yvank, gefeliciteerd!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:45

Hoe doen jullie dat in de winter met training? Ik heb het geluk met een binnen bak. Onze training gaat dus gewoon door. Dian loopt heel fijn op dit moment en ze is ook steeds beter te handelen met stress situaties.
Yvank mooie punten. Stoere fjord ook!

Doen er nog mensen mee aan de Twente cup? En wie heeft zich allemaal geslecteerd voor de kampioenschappen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:46

Thanks! Wij trainen gewoon. Onze buitenbak is altijd te rijden die was met die enorme vorst beter dan de meeste binnenbakken in de omgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:49

Nu met de vorst de afgelopen weken hebben we het jonkie vakantie gegeven, die willen we morgen weer longeren en dan woensdag ofzo erop.

Baret hebben we elke keer met de trailer meegenomen naar de binnenbak, sinds kort lid van een andere club met fijne locatie dus meteen gebruik van gemaakt. Afgelopen weekend was daar 3 dagen ponywedstrijd dus naar kleine bakje geweest waar te voet heen kunnen en vandaag was de bodem weer voldoende ontdooit om op stal te kunnen rijden :)

Yvank wat een luxe!!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:51

Ook ondanks het weer dus gewoon door getraind Haike.

Wat voorn buitenbak hebben jullie yvank?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 00:02

Vlokkenbodem met een speciaal soort zand. Vind het heerlijk buiten rijden met die kou :D

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:12

Zo te lezen hebben meer mensen last gehad van een korte wedstrijdstop dankzij het weer.. Erg jammer, maar het is niet anders.

Gefeliciteerd Yvank! En superfijn van je bodem! Hoor van meer mensen dat een vlokkenbodem eigenlijk vrijwel altijd te rijden is.

Hier thuis hebben wij gewoon een bodem van wit zand, en ik heb dus ook twee weken niet gereden. In de allereerste week met wat vorst ben ik nog naar een binnenbak geweest omdat ik nog een wedstrijd had staan. Nadat die was afgelast niet meer gereden. Ze is altijd heel gespannen in die binnenbak dus dat traint ook niet erg fijn. Nu heb ik er gisteren weer voor het eerst opgezeten. Ze was na die twee weken even vergeten hoe gassen, remmen en sturen werkte :+

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:18

Hier ook weinig gedaan of het zijn oefeningen in stap of een buitenrit. Om hem toch in beweging te houden.
Maar nu eindelijk wel weer kunnen rijden. Die van ons heeft dus ook 2 weken soort van vakantie gehad iedergeval het was een makkie voor hem!

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:32

Ik heb er net ook weer voor het eerst op gezeten! Hij was gevallen en had een lelijke wond bij zijn knie. De wond zelf was nog niet zo heel erg totdat hij ging ontsteken.. en dat deed hem ook flink veel pijn. gelukkig begon het te vriezen dus rijden konden we sowieso niet :Y) Heb meteen de fysio maar laten komen want daar moet hij meestal ook een aantal dagen voor stil staan. Alles in 1 keer gehad en nu kunnen we weer aan de bak! Wil in maart eigenlijk wel weer starten en dan hopen dat we wel winstpunt waardig kunnen rijden! Hij ging voor zijn val wel echt heeel erg goed!

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:21

Mag ik me hier ook vast melden? Ik wil in maart of april M1 starten met mijn (bijna) 7 jarig merrie. Ik heb haar nu 3 wedstrijden L2 gestart, en dat gaat best goed, maar ik merk dat ze de M1 oefeningen nog wat makkelijker vindt dan bijvoorbeeld het wijken. Ik mag versneld promoveren, dus voor de winstpunten hoef ik geen L2 te blijven. De oefeningen en de gedragenheid gaan steeds beter, het enige 'moeilijke' is de halve volte contragalop, maar dat gaat ook steeds beter. Als dat goed bevestigd is, gaan we starten. Eind maart heeft mijn vereniging clubkampioenschappen, dus dan misschien maar eens proberen.
Afbeelding Oude foto, van toen we nog B reden, maar voor het beeld.

Ik las wat over doorrijden met de vorst. Ik ben momenteel gezegend met een binnenbak dus heb lekker door kunnen rijden. Binnenkort verhuis ik naar een stal met alleen een buitenbak, maar dan hopen we gewoon dat al het ijs verdwenen is en niet meer terugkomt.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:41

Hai Merel, wat zijn jullie een leuke combinatie.
Je mag versneld promoveren, op welk niv en hoevaak heb je dat gereden?
Ik merk dat veel die halve volte toch nog moeilijk vinden, dat is bij ons ook een van de werk punten. Thuis gaat dit prima ik heb een compact paard, maar met spanning vd wedstrijd is dit toch nog wel moeilijk.

Het lijkt me heel leuk om eens een clinic te rijden. Als iemand nog wat weet :D omg. Twente/Overrijssel/Gelderland

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:41

Ach ik ben niet de enige pechvogel lees ik al!! Beterschap en hopelijk snel veel geluk!

@laura niks ernstigs! Lichaam werkt nu gewoon niet erg mee (onstekingen). Dus heb rust opgelegd gekregen haha

Met de vorst heb ik de luxe van een Binnenbak! En onze longeercirkel buiten is eigenlijk ook altijd wel goed! En de paarden komen elke dag buiten, scheelt ook natuurlijk!

Welkom merel!! Mooie schimmel!!

Even stukje ego post :o . Voordat ik mijn mijn break had vanwege gezondheid heb ik dus een paar passen appuyement gereden! Zo trots <3

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:45

TCA, leuke ego post! Fijn he als iets nieuws goed gaat :D

Voor iedereen: Wat is jullie trainings niv?

TCA oefent al appuymenten lees ik, wat oefenen jullie zoal of wel niv. Hebben jullie thuis?

Ik pak thuis de eenvoudige wissels en heel soms de vliegende wissel mee. We nemen in de les soms wat appuyment, traver en keertwending mee. Travers doe ik ook zelf, maar keertwending niet die wil ik graag echt goed aanleren en dian is mijn eerste wedstrijd paard dus voor ons beide is alles nieuw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:58

ik neem ook wel Z oefeningen mee maar absoluut nog geen vliegende wissels tot de contra helemaal 100% bevestigd is.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:02

Alice13: Ik mag t/m M1 versneld promoveren, heb met vorige paarden Z1 en M1 gereden vandaar.

Gaaf TCA, dat hij (of zij?) het appuyement goed oppakt!
Ons trainingsniveau is ongeveer M2/Z1, eenvoudige wissels gaan al erg goed ook een vliegende wissel zit er best goed op (ivm springen deze vroeg aangeleerd, omdat een foute afleren moeilijker is). Wat nog moeilijk is, is een keertwending. Ze doet ze nu erg groot, maar goed, moet ergens beginnen.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:28

Ik kom ook weer eens onder mijn steen vandaan :o

Gaaf paard MerelV. Dat versneld promoveren is wel handig he? Heb ik ook al gebruik van gemaakt :')

Ik heb gelukkig wel bij de eigenaar van het paard dat ik rijd een binnenbak tot mijn beschikking. Helaas longeert iedereen daar altijd zijn/haar paard in, waardoor de bodem vaak niet al te best is. Ze doen het altijd als de eigenaar niet thuis is, hoewel ze weten dat het niet mag. Hopelijk kan ik volgende week weer buiten rijden.

Ik ga over 2 weken weer eens op dressuur concours, wilde het springen toch even door pakken (in december voor het laatst een dressuurwedstrijd gereden). De contra zit er eindelijk goed op (nadeel van een paard dat de wissels als kent door het springen).

Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:54

Hier ook druk met travers appuyeren en de kwertwendingen. Hij doet de keertwending nog iets te groot maar begin is er. Stap galop en galop stap gaan heel goed. We zijn in de les al 2 keer bezig geweest met de wissel maar dat lukt ons nog niet echt. Voor wisselt hij al wel alleen achter nog niet maar hij probeert het in ieder geval.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:31

Yvank, mijn paard heeft een hele goede galop. De contra is bij ons eigenlijk heel goed bevestigd. Anders zou ik idd ook nog niet aan wissels beginnen.

Leuk om te horen dat de meeste een niveautje hoger trainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:16

Wat hebben veel mensen een tijd niet kunnen rijden ivm het weer of blessures, gelukkig zo te lezen iedereen wel weer aan de gang sinds deze week.
Ik vanavond ook weer voor eerst op jonkie gereden, ging fijn zo na 2,5 week niks. Baret gelukkig gewoon op de club kunnen rijden.

Merel welkom! Ik vind de contra ook nog het lastigste onderdeel, maar gelukkig gaat het tot nu toe steeds redelijk en scoor ik beter erop dan verwacht. Hoeveel winstpunten heb je nu dat je versneld gaat promoveren?

Ik ga waarschijnlijk binnenkort ook voor het eerst gebruik maken van versneld promoveren, nog een wedstrijd m1 en dat ga ik over naar de m2, heb nu 7 wp.

TCA, wat een leuke mijlpaal!

Elitedeux, wat gaaf dat hij zo veelzijdig is!

Wij trainen ook wel niveau hoger, voor Z1 beheerst ze alles maar nu nog sterker in maken en bevestigen, kw pas week mee bezig maar pakt ze snel op. Changementen thuis wel paar keer mee gespeeld maar doen we niet te vaak en wil ik straks in les meer mee gaan pakken. Galopappuyement en arbeidspirrouette kent ze ook prima, maar ook daarin moet ze nog kracht winnen.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:24

Fijn zo'n veelzijdig paard Elitedeux! Het is de bedoeling dat de mijne ook zo veelzijdig wordt haha.

Haike, ik heb nu 7 winstpunten, maar ga nog wel 1 keer L2 starten, mogelijk heb ik dan 10 wp maar misschien ook niet. Ik ga iig niet extra starten om wel aan die 10 te komen.

Tof dat die van jou al zo ver bevestigd is! Fien (afkorting voor de naam van mijn paard) moet echt nog wel veel sterker worden om de zwaardere oefeningen goed vol te houden.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:55

Hoe oud is je paardje merel? En wat zijn je ambities?

Ik start volgende week in Vorden. Echt wel zin in, mooie baan. Hopelijk loopt ze fijn Kheb een drukke week voor de boeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:31

Succes Alice, of al gereden ondertussen? :o

Merel, ik doe hetzelfde, nu ook 7 wp maar nog 1 wedstrijd m1 waarschijnlijk en dan over naar het m2.
En wij moeten ook nog veel in kracht winnen hoor, maar wel erg blij met hoe gemakkelijk ze het doet.

Deze week privéles gehad die ik laatst op wedstrijd gewonnen had, en ben van club gewisseld en daarbij nu ook elke week clubles, toevallig van dezelfde instructrice; ging echt hartstikke goed en heel blij mee! Vanmiddag weer een houding en zit les en dan houden we het voorlopig maar even bij 1 clubles in de week :o

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 15:47

Fijn dat je zulke goede clublessen hebt bij jullie.
Ik ben niet rijdend lid. De dichtstbijzijnde vereniging heeft niet echt fijne lessen vind ik. Ik doe het al jaren met alleen privé les en bevalt heel goed. We zijn echt ontzettend verbeterd, we komen van ver!
Zaterdag weer cc dit weekend is m'n paard even bij gereden want wij waren een weekendje nr Scheveningen. Straks toch nog even zelf denk ik O:)

Nog mensen cc gehad dit weekend?
Hier werden al veel kampioenschappen gereden. Oa pony's Overijsselse kampioenschappen en zag ook iemand al L2 kampioen B is dan volgens mij weer volgende week?!? Kan het nog niet heel goed volgen nu ik zelf niet mee rij.