[HK]Jonge wedstrijdruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:25

aniek_joefy schreef:
Maa jij rijd internationaal eventing :')

sshhht Het ging nu over dressuur. :o

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:01

al ietsje beter vandaag, paardlief staat al van vorige week woensdag stil dankzij mijn heerlijk gekuch en zware examens :( Bah, ik voel ma ook zo schuldig altijd als ik hem een dag niet rijd hee :\ Maar ik kan toch moeilijk om 9u s'avonds nog helemaal alleen gaan rijden als ik ziek ben met constant hoestaanvallen :x
hopelijk ben ik vandaag op tijd klaar en kan ik even gaan rijden, overmorgen een makkelijker vak dus dan kan ik zeker gaan en in het weekend ook dus dan zijn we hopelijk weer vertrokken :D
ik vind het gewoon zo erg want normaal ben ik zo iemand die zelfs als ze ziek is of examens heeft gewoon paardrijden gaat :') maar nu zijn mijn examens zo belangrijk precies... het is mijn laatste jaar -:)
Laatst bijgewerkt door x_Kaat_x op 10-06-15 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:09

lina1998 schreef:
hahaha, M2 lijkt mij ook wel pittig… maar zo ver zijn we nog laaaang niet ergens volgend jaar misschien.

Z is hier ook de droom, hoger zelfs indien mogelijk :D
Maar voor nu het maar eens eerst in de B redden :P
heb paard nog maar een jaar en hij is nog jong :') en ik heb ook nog geen ervaring :') _O-

OneAndOnlyx

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:14

hoihoi, even een kleine update van Vera! Heb gesproken met Janssen vd Hout alleen helaas hebben ze geen koudbloeden in te ruilen.. Dus nu eventjes rust en we gaan kijken wat ik evt nog met Vera zou kunnen doen in de tussentijd.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:22

Even doorbijten kaat dan komt het wel goed. ;)

Jammer lissane....
Ik ben nu ook een beetje aan het rondkijken of er niet misschien een handelaar is die haar over wilt nemen.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:12

caresje schreef:
Even doorbijten kaat dan komt het wel goed. ;)

Jammer lissane....
Ik ben nu ook een beetje aan het rondkijken of er niet misschien een handelaar is die haar over wilt nemen.

Voor jouw paardje? Waarom wil je die weg hebben dan?

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:11

Echt heel jammer Lisanne..
Inderdaad waarom wil je die weg hebben caresje?
Ah Kaat, dromen mag altijd.. Als je er maar hard genoeg aan werkt kom je er wel!
Iedereen bedankt voor de reactie's :D
En over reacties gesproken..
[KS-ITP] Het leven als een pasgeboren veulen. :o?

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:16

Beterschap Kaat!
Echt jammer Lisanne..

Ik ga je topic even bekijken :D

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:49

Dank je voor je reactie Aniek :D

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:52

nou het zit zo:

Frieda is een super paard.
Springt altijd kan ook heel goed springen kent haar oefeningen in de dressuur, en pakt alles super aan in de cross.
Ik durf er iedereen op te zetten en ze is ook heel geschikt voor een bange ruiter.

Maar...
Ik heb niks met haar...

Misschien heel stom maar het is wel zo.

Ik heb haar van een vriendin gekocht en toen 1 keer met crosshindernissen geprobeerd en dat deed ze super toen dacht ik dat het helemaal ging goed komen maar de klik is nooit gekomen, ondanks dat ze alles echt heel goed doet.

Het is jammer maarja je kunt jezelf niet dwingen een klik met een paard te hebben.

Daarom wil ik haar graag wat sneller verkopen want omdat ik er geen klik mee heb rij ik haar eigenlijk niet veel en dat is zonde.

Alleen ik vond dat ik niet veel vroeg voor zoon paardje maar kom alleen maar mensen tegen met een budget van 2 à 3000 euro... -O-

Ik hoef er echt niet veel voor te hebben maar wel iets meer dan dat.

Als iemand haar voor ik zeg maar wat 1000 minder dan de vp zou willen komen halen zou ik wss ook nog zeggen kom maar. (misschien heel cru gezegd maar ik vind het snue om haar hier zo te hebben staan, zonder dat ik er de tijd in steek die ze verdient.)

edith:

Wauw wat een mooi veulen hillady! <3
Hoeft geen strikje rond hoor. :o
Laatst bijgewerkt door Brainfail op 10-06-15 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:53

Snap ik zeer zeker caresje. Geen klik is natuurlijk geen klik. Goed en eerlijk besluit.
En tja. Tegenwoordig willen mensen alles hebben maar er niks aan uit geven..

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:02

Lijkt me erg lastig idd.. Maar ik begrijp je wel! Helaas denk ik ook dat het feit dat het een merrie is en een schimmel niet in je voordeel werkt..

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:08

Damn het wordt weer zo warm vrijdag maar heb wedstrijd :( hopelijk valt het mee..

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:12

idd aniek dat denk ik ook.

En voor de mensen die een beetje verstand hebben van afstammingen zien natuurlijk Pion en daarom expres de papa van de papa niet in de adv. gezet want dat is heartbreaker en dat is ook moeilijk.

Terwijl zij heel makkelijk te rijden is.

En als ze hengstig is merk je totaal niet met rijden en schimmel, ja ze is wit maar meestal wel schoon.

Denk als de mensen die mijn advertentie bekeken haar ook echt zouden kennen dat ze wel om haar stonden te springen.... (maarja helaas is dat niet zo, zou wel handig zijn :P )

Dus als iemand verkoop tips heeft of een handelaar weet die een redelijke prijs betaald, let me no.

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 08:34

Gister heel fijn ontspannen gereden! Nu zo om 10;55 en 11:18 weer wedsttijd

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 09:36

Succes Veerle!

Ik vertrek om 11 uur naar Roosendaal (den goubergh)
Shetan mag weer een rondje L springen en Daimler mag weer in de M.

Gister is de paardentandarts geweest.

Daimler blijkt super gevoelige lagen te hebben dus nu blijkt dat hij met springen niet sterk was maar gewoon pijn had. ;(

Voel me echt schuldig...
Hij mag vanaf nu alleen nog maar met een heel zacht mondstuk gereden worden. (Voor springen heb ik nu een Pessoa met recht happy mouth mondstuk en voor de cross doen we er een kinketting aan (dan komt hij op de kinketting terug en niet op het bit)) (voor dressuur kan ik wel gewoon met mijn dubbel gebroken bitje blijven rijden)

Frieda klappert veel met haar mond met rijden maar dat bleek door haken te komen dus dat is nu normaal ook opgelost.

Ik besefte niet hoe belangrijk een paardentandarts is maar nu wel....

Ik zal maar zeggen beter laat dan nooit...

De paardentandarts zei dat als ik Daimler nog een half jaar zo had doorgereden dat de pijn misschien te erg was geworden en dat je misschien nooit meer met bit had kunnen rijden...

Gelukkig was het alleen met springen en cross dat hij pijn had dus dat scheelt wel, maar dat praat natuurlijk niks goed.

En nog wel te bedenken dat ik geadviseerd had gekregen om een nog scherper bit in te steken omdat Daimler zo sterk was maar dat sterke was gewoon een roep om hulp.

En dan volgens de springleerkracht op school was er geen enkel verschil met hackemore maar dat was er dus wel!
Ik wist het al zeker maar nu is het bevestigd. (Wantja hij sprong niet beter erop maar dat had ik nooit gezegd ik vond hem fijner aan voelen en dat komt dus omdat hij met hackamore geen pijn had)

Ben blij dat ik dit even van me af kon schrijven.

(Sorry als het wat warrig geschreven is)

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:36

Hoe is het gegaan Veerle?

Goed dat je de tandarts hebt laten komen Caressa! Wel nog fijn gesprongen gister?

Morgen begint mijn toestweek… Ik weet even niet waar ik de tijd vandaan moet halen _O- , Wedros loopt de hele week al heel fijn eigenlijk.
Vanmiddag even rijden en dan leen ik hem volgende week twee dagen uit aan mijn instructrice want ik heb het zo druk :n.
Zelf ook nog twee dagen rijden volgde week en dan is het zaterdag zo ver… ons debuut in het M1 :oo

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:22

Spannend lina!

Ja het ging redelijk.
Shetan zag ineens wel heel veel interessante damens dus 2 balken omdat hij niet echt oplette maar verder sprong hij wel heel goed.

Daimler voor de eerste keer echt (gister alleen maar 20 min en enkele sprongen) gereden met het rechte happy mouth pessoa bit.
Daimler liep goed tot hij ineens naar 8 toe niet wou luisteren dus kwam ik er veeeeeelste kort op deus halve hindernis mee daarna bedacht Daimler dat luisteren misschien toch wel handig is... >;)

Maar was erg moe dus had eigenlijk toch al geen zin om barrage te rijden dus zo erg was die balk niet.

Nu moeten we nog maar 2 winstpunten voor het Z. *\o/*

mijn posts worden altijd langer dan ik van plan ben :roll:

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:57

Ohw leuk bijna Z!
Ja heel spannend :j

Haha geeft niet hoor, hebben we wat leuks te lezen. Ik ga weer verder met wiskunde.. Toets over 4 hoofdstuk en dan natuurlijk net die hoofdstukken waar ik zo *euhm* goed in was :roll:

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 12:33

Dat doen ze gewoon om je te pesten lina ;)

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:01

Denk het ook ja :')
Mijn boeken staan online (heb geen papiere versie van dit deel, we zijn dit jaar bezig geweest met andere hoofdstukken) en toen gister mijn internet er uit lag was ik toch wel een beetje gestresst hoor := .

Er is vandaag een nieuw paard in de kudde gekomen, ik twijfelde vanmorgen of ik beschermers om zou doen voor het eerste half uurtje.. Uiteindelijk wel gedaan en blij dat ik was, als idioten die wei over crossen _/-\o_ en als je dan toch bezig bent ook gelijk maar even oefenen voor de handstand natuurlijk :j. Gelukkig werden ze na een tijdje wel weer rustig en gingen ze toch maar gewoon grasjes eten, altijd wel leuk om te zien als ze een show weggeven :j

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:09

Heb je in elk geval wat afleiding!

Ik vind het er ook altijd geweldig uitzien :j .

Voor mij geen examens maar wel een zoektocht naar een baantje... Is nog niet zo simpel als het lijkt.

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:19

Allemaal blij paardjes, daar doe je het voor <3.

Ja ik kan me wel voorstellen dat het minder makkelijk is dan het lijkt.

met een beetje pech moet ik nog 16 toetsen maken in anderhalve week ;(

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:23

Ah das niet niks..

Veel succes in elk geval!
En regelmatig een pauze is toegestaan bij leren. ;)

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:32

Dankjewel! En gelukkig maar anders was ik zwaar de regels aan het overtreden :')