Ambre, klopt, het gaat een beetje op en af. Ik heb sowieso nu zelf een december dipje en dat merk ik ook heel goed met rijden. Hij heeft inderdaad te koop gestaan maar heb toch besloten mijn grote vriend te houden
Gisteren eerst even het juffie er op om de wissels weer te trainen... Daarna was de eer aan mijzelf .... Jeeeej een paar goed gelukte wissels ! Zoo blij! Nu zelf ook lekker mee aan de slag en kijken of knollie er zo een beetje handiger in wordt.
Ik heb wel meegedaan aan de selectie, maar alleen omdat die toen op de stal waren waar ik stond. Ik wilde zowiezo geen kringfinale rijden.
Ben wel afgelopen zomer naar de hippiade geweest in het Z1, hoop dit jaar stiekem toch wel in het Z2 of ZZ-Licht mee te mogen doen. Ik heb aanstaande zondag wedstrijd! Helaas ben ik er inmiddels wel achter dat op dat laatste puntje een vloek heerst, dus ik ga er niet van uit dat we winst rijden
Ik mag straks met mijn guppie zelf kiezen wat ik wil rijden, mag kiezen t/m het M1 wat ik wil starten.
sharon_quiz
Geplaatst: 02-01-14 13:37
Jammer dat jullie niet mee gedaan hebben. LL het klopt inderdaad wel dat er minder gegadigden zijn in de winter. En afgelopen keer was het zowel met de kring als bij de regio super koud en glad weer. Wat dat betreft is het in de zomer een stuk leuker!
Maaike, die laatste punt gaat er echt wel komen! Als je die andere 9 kon rijden... Komt goed!
Ik begin bijna altijd gewoon in het L2. Lager mag ik niet en ik mag direct LT starten. Zelf vind ik het fijner gewoon lager in te stappen en versneld te promoveren. Het M2 sla ik dan ook bijna altijd over en met mijn pony het Z1 ook.
Selecties rij ik zelden.Dan moet je echt wel een aparte hebben. Hier ook geen kringkampioenschappen,in de zomer zelfs direct inschrijven voor de zeeuwse.
Ik heb op de kringkampioenschappen al een aantal keren proeven gewonnen. Op de regio is me dat nog niet gelukt helaas! Maar we blijven het gewoon proberen. Vind het altijd wel leuk om aan mee te doen!
Wat een luxe om te mogen instromen waar je wilt. Ik heb in mijn leven twee paarden uitgebracht op wedstrijd. Met oudje in het L1 en Vanquish nu dan bijna in het Z2
listiglistje
Geplaatst: 02-01-14 18:47
Ik heb er 2 in het M2 gehad, 2 in het M1 en die ik nu heb gaat Z2....eindelijk een keer doorgezet Nu ga ik ook kijken hoever ik kom want deze heeft wel aanleg voor het hogere werk en is zeer leergierig en werkwillig.
Vandaag voor het eerst in mijn leven een hele pirouette gedraaid, geen werk maar een kleine hij kreunde er flink bij, maar hij doet het toch maar! Rechts lukt een hele, links een halve, maar toch al heel erg blij mee! Series gingen ook lekker vandaag, gaaf gevoel is dat.... en dan te bedenken dat ik hem als veulen bijna wou laten staan omdat ik zijn galop niet goed vond
vur
Geplaatst: 02-01-14 19:43
De beste wensen allemaal! Ik heb wel meegedaan aan de selecties omdat ik eens wilde kijken waar hij staat in de kring, maar gezien zijn onervarenheid is het nog niet echt wat geworden. Wat mooi dat de series zo goed gaan. Dat is wel gaaf als je zijn galop in eerste instantie niet goed vond. Ik mag meteen Inter 2 starten, maar doe het lekker rustig aan met het jonkie en bekijk per klasse wat ik doe. Eerst maar meer ervaring opdoen.
Instromen waar je wilt is een luxe maar ook een nadeel. Weet niet of degenen die zeggen dat ze LT en MT mogen starten maar toch lagere proeven rijden dan vragen om dispensatie, maar normaal gesproken moet je dan wel gelijk in de Z1 beginnen en mag je helemaal geen L of M meer rijden. Ik vraag geen dispensatie aan maar rijd in plaats daarvan jonge paarden wedstrijden mee om zo toch de nodige ervaring op te doen.
listiglistje
Geplaatst: 03-01-14 15:12
is dat zo? Volgens mij mag je alleen geen kampioenschappen starten.
Mijn instructrice is met meerdere paarden LT/inter geweest, maar ze start gewoon L2 en M1. Maar ze mag geen kampioenschappen starten t/m M2, pas vanaf Z1 mag ze wel aan kampioenschappen deelnemen.
Ik ken trouwens meer meervoudig LT amazones die dit doen.
vur
Geplaatst: 03-01-14 18:36
Als je meerdere keren LT hebt gestart, mag je toch L2 starten, maar inderdaad geen kampioenschappen. Het is even geweest dat je geen L mocht starten, maar daar kwam toen heel veel commentaar op. Men zou hun jonge paarden dan niet kunnen uitbrengen om ervaring op te laten doen op L-niveau. Een kul-argument, maar invloedrijke mensen die dat riepen en toen is de L weer opengesteld voor mensen die meerdere keren LT hebben gestart. En als je 1 x GP bent geweest mag je ook L2 starten (geen kampioenschappen), maar ook meteen Inter 2 als je wil. Dus dan heb je keus.
horseyfries
Geplaatst: 03-01-14 18:45
Oh is dat zo? Ik dacht dat je nog altijd niet L mocht starten tenzij je dispensatie had. Nouja, weer wat geleerd!
Doe het sowieso niet, vind het niet zo fair tegenover andere deelnemers en er zijn genoeg andere momenten waar ik de paarden ervaring op kan laten doen, dus daar hoef ik het ook niet voor te doen.