Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MargrietJonk

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:22

Fijn dus al met al wordt t voor de vereniging duurder, omdat deze i.p.c. meer 'voorwerk' moet doen voor de KNHS. T startgeld kan daardoor ook wel omhoog want de vereniging moet wel uit de kosten komen. De startpas wordt voor veel mensen ook duur betaald, want zeg nou zelf, we starten niet allemaal 3 x per maand. (en ook geen 4 x per jaar :n ) . T gaat lekker zo.

Heb twee dagen terug een mailtje gestuurd naar de KNHS of ik mn startcoupons kon retourneren. Ik had in Juli 2 sets besteld. 'Kan ik ff vooruit' Kan nu weer een setje retour sturen. _-:(
Nu ik toch bezig ben met klagen: De startpas wordt wel erg snel er ff doorheen gedrukt en geactiveerd. Zucht.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:20

@ margrietjonk: vaak komt een gemiddelde ruiter toch wel aan 2 proefjes (dus 1 wedstrijd) per maand? Dan is het al even duur als het oude systeem alleen moet nu alles in januari betaald worden (alsof je dan nog geen rekeningen genoeg hebt...) De prijsverhoging valt dus allezins mee.

Tis inderdaad alleen meer werk voor de verenigingen en ze zullen iets meer kosten gaan maken. Het is dus even afwachten wat de verenigingen per april gaan doen. Misschien valt het allemaal wel mee. De kosten voor een vereniging gaan nou ook weer niet zodanig omhoog dat ze de prijzen moeten laten stijgen met meer dan 1 euro lijkt mij... Ik verwacht dus geen extreme prijsstijgingen hoor!

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:37

Ik denk dat het meerwerk nog wel gaat meevallen. Het zal wennen worden maar ik vernam hier van wat andere wedstrijdsecretarissen al dat het invoeren van punten per onderdeel best meeviel. Heb het bij onze laatste wedstrijd in de praktijk ervaren en het gaat prima met 2 personen, ideaal! Het rekensommetje van iemand hier over het printen ga ik in mee, al zal het vast vervelend zijn voor verenigingen zonder printer op locatie, maar ik vraag me af of dat er veel zijn. Aangezien het wel zo makkelijk is om up-to-date startlijsten etc. te kunnen printen.
Daarnaast gaat het straks hopelijk ook werk schelen voor de vereniging, als het betalen direct bij het opgeven gebeurd. Dat scheelt weer tijd mbt afrekenen op het secretariaat, én geen gezeur meer met wanbetalers. Voor mij persoonlijk lijkt dat nou niet direct een reden om het inschrijfgeld drastisch omhoog te gooien. Maar dat is natuurlijk voor elke vereniging anders.

Ik baal wel van het "tussenbruggetje" met de inschrijfformulieren want merk dat daarover veel verwarring is bij ruiters, nu heeft de KNHS eindelijk een versie zonder macro's online gezet, dat scheelt al een heel stuk!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:40

Wat ik vanuit de SGMW heb ervaren, dan heb je met een numeriek toetsenbordje alle cijfers zo in de computer hoor :) als je het programma een beetje kent en het goed is geprogrammeerd, kan je bijna blind de cijefrs intypen. Daarna controle dmv dubbele invoer en resultaten vergelijken :)
Wij hebben altijd ongeveer 10 min na de laatste finish de uitslag al (als de koeriers doorwerken en alles vlotjes verloopt) Dan moet eht 30 min hangen voor eventuele protesten en dan kan de prijsuitreiking beginnen.

_jennifer17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:48

Hoi!

Ik heb een vraag met betrekking tot de coupons opsturen, want ik heb ook nog een aantal setjes liggen. Maar voor wanneer moeten deze uiterlijk worden opgestuurd, ik heb trouwens wedstrijden van januari opgegeven en daar ook coupons naar opgestuurd, want dat stond duidelijk bij het vraagprogramma vermeldt.

Gaat het echt per 1 januari direct in?

Heb beetje zitten lezen, maar kon nog niet direct antwoorden vinden op m'n vragen en vindt het vaag dat de KNHS de leden bijna niets laat weten over deze grote verandering.

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:53

Evelli schreef:
Wat ik vanuit de SGMW heb ervaren, dan heb je met een numeriek toetsenbordje alle cijfers zo in de computer hoor :) als je het programma een beetje kent en het goed is geprogrammeerd, kan je bijna blind de cijefrs intypen. Daarna controle dmv dubbele invoer en resultaten vergelijken :)
Wij hebben altijd ongeveer 10 min na de laatste finish de uitslag al (als de koeriers doorwerken en alles vlotjes verloopt) Dan moet eht 30 min hangen voor eventuele protesten en dan kan de prijsuitreiking beginnen.

Klopt, ik zag er eerst tegenop maar het valt me 100% mee, ideaal!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:13

Hier in de omgeving krijgen we al protocollen mee naar huis met een coupon eraan vastgeniet. Over het algemeen betalen wij 10 euro per proef. Neem aan dat ze hier in de omgeving dus niet omhoog zullen gaan met het startgeld. Niet met de rede dat ze meer werk hebben in ieder geval.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 18:26

Ik ga er ook niet van uit dat de verenigingen direct het startgeld veel omhoog gaan gooien. Als ik kijken naar mijn huidige vereniging, die vragen nu 8,50 voor een paarden proef en 6 euro voor een pony proef. DAt is erg weinig, ik geloof niet eens dat ze van plan zijn de boel te verhogen. De meeste verenigingen vragen 10 euro per proef, mooi rond bedrag, heb je ook geen gedoe met wisselgelden, ik dnek niet dat ze daar snel van af zullen stappen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:43

Wij vragen 9,50 voor de paarden 7 euro pony's B en L en M en Z betalen 7,50. Wij geven nu ook al de protocollen mee en printen die dus op de dag voor de wedstrijd uit! Wat dat betreft dus geen extra kosten.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:50

Niet om t een of ander hoor, (het maakt me namelijk niet uit, ben alleen nieuwsgierig) maar waarom is er verschil tussen paarden en ponies?! De kosten voor jury en organisatie zijn toch hetzelfde eigenlijk? Of zie ik dat verkeerd?

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:57

_jennifer17_ schreef:
Hoi!

Ik heb een vraag met betrekking tot de coupons opsturen, want ik heb ook nog een aantal setjes liggen. Maar voor wanneer moeten deze uiterlijk worden opgestuurd, ik heb trouwens wedstrijden van januari opgegeven en daar ook coupons naar opgestuurd, want dat stond duidelijk bij het vraagprogramma vermeldt.

Heb beetje zitten lezen, maar kon nog niet direct antwoorden vinden op m'n vragen en vindt het vaag dat de KNHS de leden bijna niets laat weten over deze grote verandering.

Je kan je startcoupons ALLEEN per set van 16 stuks retour sturen. Indien je minder hebt, zal het niet in behandeling worden genomen.

Met betrekking op de wedstrijden na 1 Januari. Verenigingen vragen i.d.d nog naar de startcoupons maar als ik t goed gelezen heb kun je daarna
alleen nog inschrijven via de KNHS inschrijf formulieren. Ik zou nog even contact met de vereniging opnemen over hoe en wat. :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:03

Als je 14 coupons hebt is het de moeite om 6 bij te bestellen en vervolgens 16 terug te sturen. Dan hou je er maar 4 over in plaats van 14! En dat scheelt toch geld!

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:16

Nou dat weet ik nog net niet. Volgens mij moeten de coupons aan elkaar vast zitten.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:21

Nee hoor dat hoeft niet! Er zijn al meerdere die het op deze manier hebben gedaan!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:03

iets dat me net te binnen schiet. Wie controleert of zo'n inschrijving per email wel gedaan wordt met medeweten van de ruiter? Het is echt niet moeilijk om achter combinatienummer en persoonsnummer te komen, en als je kwaad wil, is het heel simpel om met een hot- of gmail account iemand anders voor allerlei wedstrijden in te schrijven.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:05

Lielle Goed punt. Ik ga dat zeker even vragen op de bijeenkomst! Straks met het inschrijven via mijnknhs.nl is het weer wat anders.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:16

Lielle schreef:
iets dat me net te binnen schiet. Wie controleert of zo'n inschrijving per email wel gedaan wordt met medeweten van de ruiter? Het is echt niet moeilijk om achter combinatienummer en persoonsnummer te komen, en als je kwaad wil, is het heel simpel om met een hot- of gmail account iemand anders voor allerlei wedstrijden in te schrijven.

Sterker nog, de combinatienrs. worden tegenwoordig zelfs vaak afgedrukt op startlijsten. Maar ja, wat zou iemand er voor belang bij hebben om jou in te schrijven?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:20

Belang niet. Maar je zou op die manier wel op kosten gejaagd kunnen worden. En als iemand je een geintje wil flikken is dit wel een makkelijke manier!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:20

Tsja als je al zo ver gaat denken.. dan zijn er wel meer dingen waar haken en ogen aan zitten :Y)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:23

Is ook zo Nibbit. Dan zit er overal wel haken en ogen aan.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:30

Natuurlijk is er altijd wel iets. Maar uit beveiligingsoogpunt is dit echt heel beroerd en je kunt iemand idd zo flink op kosten jagen. En helaas zijn er echt wel mensen die zoiets zouden doen. Security is in IT echt wel een issue.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:28

Het inschrijven per mail is tijdelijk, dat moet straks immers via mijnknhs gaan.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:33

Maar voorlopig lijkt dat dus nog niet te werken!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:39

Ik weet dat het tijdelijk is, en ik neem aan dat het straks wel goed geregeld is. Maar dat net niet weg dat het nu wel inherent onveilig is, en ik vraag me af of daaraan wel gedacht is. Bovendien is totaal niet duidelijk hoe lang dit gaat duren.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:47

MargrietJonk schreef:
_jennifer17_ schreef:
Hoi!

Je kan je startcoupons ALLEEN per set van 16 stuks retour sturen. Indien je minder hebt, zal het niet in behandeling worden genomen.

Met betrekking op de wedstrijden na 1 Januari. Verenigingen vragen i.d.d nog naar de startcoupons maar als ik t goed gelezen heb kun je daarna
alleen nog inschrijven via de KNHS inschrijf formulieren. Ik zou nog even contact met de vereniging opnemen over hoe en wat. :)

maakt het dan nog uit wanneer ze besteld zijn? of kun je ze altijd per 16 retour sturen?
kunnen ze gewoon naar het adres van de de knhs of moet je er een bepaalde naam bij vermelden?
moet er nog iets specifieks in een begeleidende brief?

nogal wat vragen, maar ik heb ook nog twee setjes nieuwe startcoupons liggen omdat ik dit jaar niet gestart heb.
het zou dus mooi zijn als ik ze retour kan sturen ipv in de oudpapier bak te gooien.