Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:27

Enzo_Ollie schreef:
verzoekjes doe ik ook altijd bij inschrijven, of ik mail van te voren om te vragen of er al iets van een planning bekend is om een beslissing te maken of ik inschrijf of niet.
Ik heb ook 2x gehad dat ik nog iets moest laten veranderen toen de startlijst al online was. ene keer stond ik op de voorlopige 's ochtends, toen op de definitieve hadden ze de rubrieken omgegooid naar 's avonds. Normaal geen probleem alleen mijn voorlezer had 's avonds een belangrijke afspraak... Toen gevraagd of ik als eerste van de rubriek kon.
En 1x aangegeven dat ik dezelfde voorlezer als X had en toen werd mjin 2e proef ingedeeld op dezelfde tijd als X haar eerste proef reed :+
was ook nog allebei bij m'n eigen vereniging hahaha

Voor avondwedstrijden vraag ik idd ivm werk ook altijd na 7 uur, meestal lukt dat wel. Maar om het stressen rij ik die doordeweeks vaak zo min mogelijk omdat ik liever niet haast naar een wedstrijd toe.

Wij hebben vanmiddag weer een afspraak bij de dierenarts, kijken of het inspuiten goed heeft geholpen voor de artrose en de hoefsmid gaat hem daar beslaan met een zooltje. Ben stiekem wel een beetje zenuwachtig daarvoor

Succes! De duimen draaien dat het geholpen heeft!

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:21

Dankje!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:33

Ik heb vroeger nog gereden op het concours op de Berg, was voor mij om de hoek. Heel veel te zien maar wel heel leuk zo beide onderdelen. Bestaat volgens mij inderdaad niet meer.

Ik reed vroeger ook vaak dressuur en springen op dezelfde dag, snel omzadelen inderdaad of soms maar gewoon dressuur rijden op je springzadel als het dicht op elkaar zat :D .

Was afgelopen zomer op een concours waar ook 1 iemand zo van de springring op gras naar de dressuurbaan ging, maar dat viel wel echt op, zij was de enige met een springzadel en outfit. Was ook de enige dressuurwedstrijd waar ik ook een sptingring heb gezien.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:34

Ik heb vroeger nog gereden op het concours op de Berg, was voor mij om de hoek. Heel veel te zien maar wel heel leuk zo beide onderdelen. Bestaat volgens mij inderdaad niet meer.

Ik reed vroeger ook vaak dressuur en springen op dezelfde dag, snel omzadelen inderdaad of soms maar gewoon dressuur rijden op je springzadel als het dicht op elkaar zat :D .

Was afgelopen zomer op een concours waar ook 1 iemand zo van de springring op gras naar de dressuurbaan ging, maar dat viel wel echt op, zij was de enige met een springzadel en outfit. Was ook de enige dressuurwedstrijd waar ik ook een springring heb gezien.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:34

Wellicht een domme vraag, maar moet je bij de KNHS aangeven dat je gaat promoveren? Of kun je je gewoon voor een hogere klasse inschrijven als je voldoende winstpunten hebt?

Dit is mijn eerste wedstrijdseizoen dus nog nooit grote concoursen meegemaakt. Lijkt me wel heel gaaf! Heb me nu ook ingeschreven voor outdoor wedstrijden. Hopen op in ieder geval droog weer. April wil nog wel eens spoken

Bentuh

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:46

@miriam91 je kan je gewoon inschrijven voor de volgende klasse. heb je jezelf voor een klasse ingeschreven en mag je naar de volgende klassen. Dan annuleer je je eerste inschrijving en schrijf je jezelf opnieuw in voor de hogere klasse.

Samen met een stalgenoot zitten we te denken om een paar dagen naar de Almelose ruiterdagen te gaan en daar dan ook te kamperen. Is voor ons niet om de hoek. heeft een van jullie zoiets wel eens gedaan?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 13:54

Ja gewoon hoger inschrijven inderdaad :j

Zo mijn winstpunt van afgelopen weekend is zoek :') organisatie heeft de uitslagen niet goed doorgegeven en KNHS geeft aan niets te kunnen doen. Heb gisteren al contact met de organisatie gezocht maar is nog niet opgelost.

Nog nooit gehad en snap niet helemaal hoe het kan maar goed. Heb mijn lintje en geldprijs iig wel ;)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:01

Fly_high schreef:
Ja gewoon hoger inschrijven inderdaad :j

Zo mijn winstpunt van afgelopen weekend is zoek :') organisatie heeft de uitslagen niet goed doorgegeven en KNHS geeft aan niets te kunnen doen. Heb gisteren al contact met de organisatie gezocht maar is nog niet opgelost.

Nog nooit gehad en snap niet helemaal hoe het kan maar goed. Heb mijn lintje en geldprijs iig wel ;)

Wat suf zeg!

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:07

@Fly_high dat is raar, ook nog nooit gehoord dat zoiets gebeurd hahaha. Hopelijk is het snel opgelost!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 14:13

Ja ik snap het ook niet, zou verwachten dat je in 1 keer de volledige uitslagenlijst naar KNHS doorstuurt :?

Nu heb ik volgens KNHS die dag maar 1 parcours gereden ipv 2.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:16

Bedankt voor de antwoorden :)

Wat suf zeg Fly_high! Hopelijk reageert de organisatie nog en kunnen ze het corrigeren.
Zo was ik eens 2x 2e geworden terwijl er in de KNHS 2e en 3e plaats staat. Vond dat niet zo belangrijk omdat ik wel gewoon mijn winstpunten heb, dus maar zo gelaten.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 14:21

Ik zou me er helemaal niet druk om moeten maken want ga toch niet meteen met 10 promoveren ;) maar het zit me toch dwars :')

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:23

Fly_high, de vereniging moet de uitslagen een jaar lang bewaren dus die moeten echt nog boven water komen hoor!

En ik kan echt niet aanraden om je inschrijving te annuleren en dan opnieuw in te schrijven als je je klasse wil veranderen, dan loop je namelijk het risico op de reservelijst te belanden als een wedstrijd al zo goed als vol zit dus kijk daar mee uit. Je kunt beter een bericht naar het secretariaat sturen met het verzoek je klasse aan te passen, dat is namelijk minder werk.....

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:49

daffodil schreef:
En ik kan echt niet aanraden om je inschrijving te annuleren en dan opnieuw in te schrijven als je je klasse wil veranderen, dan loop je namelijk het risico op de reservelijst te belanden als een wedstrijd al zo goed als vol zit dus kijk daar mee uit. Je kunt beter een bericht naar het secretariaat sturen met het verzoek je klasse aan te passen, dat is namelijk minder werk.....

ooh dat wist ik niet dat dat mocht! Weer wat geleerd ;)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 15:46

Vroeger op de Gooische Rij - en Jachtvereniging was de grote springring op gras, met daarnaast de losrijdbaan op zand.

Met je dressuurpaard moest je daar helemaal omheen naar de dressuurringen die daar achter lagen ( met n heg er tussen).

Mooi was dat :D .
Die van mij ging altijd aan de ren als er een balk viel of er iemand de halve hindernis in elkaar liet vallen. Hij hield niet van fouten maken

De sfeer was geweldig, lekker n drankje doen naast de springring

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 16:59

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 17:24

Wat worden de wedstrijden toch duur. Selecties voor de Brabantse kosten gemiddeld €17,50 per proef. Koekoek.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 17:40

Hier gaan steeds meer verenigingen naar 15 EUR per proef voor een meetmoment. Vind ik ook al stevig.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 17:45

Dat vind ik beide echt niet normaal inderdaad. En dat meetmoment vind ik helemaal erg. Een van de grootste kostenposten weghalen door een meetmoment ipv prijzen en dan nog zo'n bedrag vragen... Het moet wel leuk blijven

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 17:47

Autumnn ja dat heb ik ook al gezien, waarschijnlijk dezelfde vereniging dan :')

Springen is nog steeds overal 12,5 en geldprijzen, voor wie motivatie zoekt om van discipline te wisselen :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 18:13

Ik moet ook wel eens lachen om de verschillen. Ene vereniging 15 euro en dan 15 euro prijzengeld voor de 1e prijs. Andere vereniging 12,50 inschrijven en 25 euro voor 1e prijs.
Maar ook gebruiksartikelen, bij de ene betaal je meer en win je sokken, bij anderen betaal je minder maar win je beschermers als 2e of 3e prijs zelfs.

Het is ondertussen wel iets waar ik naar kijk met inschrijven of wedstrijden uitzoeken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 18:32

Ik vind de accommodatie belangrijker dan wat je kunt winnen. Rijd liever op een goede bodem met fijne overige omstandigheden dan dat ik prijzengeld heb.

Maar vind het nu wel gek worden met €17,50 per proef.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 19:11

Dat vind ik ook belangrijker, maar hier zat goede bodems en verenigingen dke aan alle verdere eisen voldoen, dus dan ga je verder kijken. Het is duur zat allemaal.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 19:33

Pfoe, dat vind ik toch wel stevige prijzen inderdaad.. Hier lijkt alles gelukkig nog 12,50 :)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 19:49

Hier zag ik al 16 euro per proef,eerste prijs een waardebon van 15 euro. Of 15 per proef en eerste prijs gebruiksartikelen niveau allergoedkoopste borstel. Niet eens snoepjes ofzo :') Dan moet je accomodatie en organisatie wel heel fantastisch zijn hoor