Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 12:07

Nynkex01 schreef:
Sophie gefeliciteerd! Ja ik kan een beetje licht en donker zien, maar wel echt alleen van dichtbij. In de binnenbak kan ik net de muur zien als ik over de Hoefslag rijd, maar in de buitenbak kan ik de hekken niet zien dus dat is wel lastig. Ik ben ook nog nooit tussen lage witte hekjes gestart, maar wil dat wel graag eens gaan doen en daar een manier op verzinnen. Ik reed met mijn vorige paard l1 maar zij kreeg helaas artrose,, toen aan een fokker verkocht, maar een paar weken geleden na zes maanden dracht overleden helaas. Een jaartje geleden een 3,5-jarige gekocht, zelf aan het opleiden en ze doet het echt super!

Ik heb wel eens een filmpje gezien daar reed de ruiter blind de proef uit het hoofd en dan zei iemand langs de kant iedere keer de letters waar ze was. Heel mooi om te zien

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-23 12:30

roosjenat schreef:
Wij hebben morgenavond onze Z1 debuut. Super spannend maar ook erg veel zin in. :D

Veel succes alvast!

Sophie, don, Nadiine (en iedereen die ik mogelijk vergeet, excuus) gefeliciteerd met mooie punten! :)

@MWM ook veel succes alvast, jullie kunnen het zeker wel :j

We hebben dit weekend gesprongen maar slechts oefenrondjes dus niet zo boeiend ;) Eerste rondje 1x uitgebroken op een enge hindernis (waardoor ik bijna op mijn bek lag := heb het echt niet aan zien komen) en daarna al zonder fouten en tweede rondje gewoon foutloos. Het gaat best lekker dus volgende keer gaan we misschien al 1m starten, zelfs de ruimere afstanden in dubbels redden we inmiddels met gemak en dat was eerst niet helemaal vanzelfsprekend voor Henkie met zijn laconieke instelling en indrukwekkende 162cm stokmaat ;)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 13:16

Klinkt als een nuttig rondje Fly! Fijn dat jullie weer zo lekker gaan.

Verder zag ik nog wat succes voorbij komen, gefeliciteerd!

En Merel,pas maar op, anders krijg je wat ik laatst had, reed ik 'te gezet' mn L2 proef door :')
Geef ook toe, had m in die zin verkeerd uit mn hoofd geleerd en verzameld ipv arbeidsgalop oid in mn systeem. En ja, als ze dan fijn doorsluiten... :+
Maar fijn dat je gevoel goed is naar het weekend, eindelijk weer!

Nadiine__x

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 13:21

Hier ook geen wedstrijden aankomende week.

Ik heb mijn paard lekker een weekje vrij gegeven, dat heeft ze wel verdiend!

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 13:50

Ik ga dus wel 2x op pad deze week morgenmiddag en vrijdag avond zelfde locatie ( eigen concours) maar rij "thuis" heel wisselend en de jury van vrijdag is niet mijn favoriet maar als ik daar punten rij dan is het echt goed *\o/* jury van morgen ken ik niet dus..

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 17:50

Afbeelding
Hier manlief gister nog wel een rondje gesprongen.
Een rondje 110, omdat zaterdag niet handig was kwa afspraken. Bijna weer klaarmaken voor eventingseizoen

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:40

SophievdV schreef:
xmichxrocky schreef:
Enzo_Ollie: Nee hoef me hier zeker niet te vervelen whaha! Op het drukste punt reed ik er 6 naast mijn werk en kind, dat was wel een beetje veel whaha!

Mijn hemel, hoe dan? :wow:

Ja dat vroeg ik mezelf ook wel eens af whaha

Aankomend weekend weer druk wedstrijdweekend op de planning. Met Mats heb ik nog een M1 wedstrijd op zaterdag avond, en dan mag ook gelijk een andere merrie mee om haar Z1 debuut te maken :)
Dag er na zit ik op het secretariaat dus dan lekker kijken naar andere :P

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:55

Weer een paar pagina's bij moeten lezen dus ik bij deze feliciteer ik iedereen met goede resultaten :Y) _/-\o_

Ik heb zaterdag ook weer wedstrijd gehad, ging een stuk beter dan de week ervoor maar ja je hebt ook dan een andere jury en die had dat natuurlijk niet gezien :+
173.5 en 181.5. 1e was ook niet helemaal goed, hij was een beetje aan het mutsen. 2e proef ging veeeeeeeeeeel beter alleen vooral 6'en en weinig op/aanmerkingen of onderstreept bij die proef. Voelde alsof het was dat ze geen punten wilde geven omdat de 1e proef niet goed was. Ik moest om 6 en de laatste pas om half 8 dus ook geen zin om op de jury te wachten.

Overigens is het toch heel normaal om je even aan te melden bij de jury? Ik stond netjes stil en melde mezelf, kwam ze uit het hokje omdat ze het blijkbaar niet kon horen, dus ik nog een keer. "oh was dat het, ik dacht dat je wat wilde zeggen"... Kwam nogal geïrriteerd over dus dat begin voelde al niet lekker. Snap dat het irritant is als je niks kan horen in het hokje maar dat kan ik ook niet ruiken...

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:14

Klinkt een beetje alsof die jury haar dag niet had -O- ik meld me ook altijd aan, word altijd wel gewaardeerd. :)

Hier online proef terug met 187 **\O/**

Blij mee, alleen ik wil nu weleens richting de 2 winst rijden, maar dat is nog lastig. :')

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:38

Ik probeer me ook altijd aan te melden. Op sommige locaties kan dat niet omdat de jury boven ergens in een hokje zit maar ik knik dan altijd nog eventjes naar de jury. Laatst viel iemand die voor mij moest starten uit (ik moest als 2e) dus ben ik ook eerst netjes naar de jury gegaan om me aan te melden en om te vertellen dat er iemand was uitgevallen en dat kon ze dan wel waarderen ondanks dat iemand anders het net al had doorgegeven :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 14:39

Ik probeer ook altijd om mijzelf aan te melden (of als ik voorlees dan doe ik dat ook vaak even).

Nu zijn er niet zoveel mannen/jongens die starten in de dressuur, dus dat zal wel goed komen, maar als ik zelf start ben ik zeker niet de enige blonde mevrouw met groot bruin paard dus is aanmelden wel handig :+

De wederhelft gaat overigens komende zaterdag oefenspringen. Je kon alle hoogtes opgeven en je kon er ook voor kiezen om je parcours onder begeleiding van een instructeur te doen. Nu heeft hij regelmatig dat met gewoon springen er niets aan de hand is, maar zodra ze een parcours moeten springen op een wedstrijd dat ze dan niet rond komen dus dat is een hele mooie gelegenheid om dat eens te oefenen :-)

(Springinstructrice zei al gelijk dat dit ook wel een mooi concept was voor mij en JB als we iets verder zijn, eerst een rondje laag zodat we desnoods in draf alle hindernissen kunnen nemen. Als hij dan alles een keertje gezien heeft dan het tweede rondje wat hoger.)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 14:43

Indoor meld ik me nooit aan. Dan moeten ze idd uit hokje komen en dat is vaak niet handig of niet mogelijk. Outdoor ligt het aan de vereniging. Eigen vereniging meld ik me nooit aan bij jury, als het wel gewenst is ergens anders loopt mijn lezer ernaartoe.

Maar wij hebben dus 9 van de 10 keer ringmeesters, dus de volgorde klopt gewoon en bij uitvaller meldt diegene dat ook of de protocollen zijn er al tussenuit gehaald.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 14:59

Ik meld mij ook altijd aan (mits mogelijk)
Al zitten ze in een hokje dat is vaak niet geluiddicht dus dan zeg ik het dan gewoon wat harder :') en in een auto is altijd wel een raam of deur open waardoor ze het wel horen.
Ja idd ergens bovenin dan laat ik het ook voor wat het is. Ben altijd bang een verkeerd protocol te krijgen _O-

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 15:11

Ik heb vandaag op bokt geleerd dat je bij de jury aanmelden überhaupt een ding was :o? ben soms zo wereldvreemd.

Hier zijn alle toekomstige dressuurplannen iig geschrapt, het is een mooi avontuur geweest maar we gaan nog steeds veel liever springen en crossen ;)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:14

Ik hoor hier ook pas voor het eerst over aanmelden. Je rijdt toch gewoon via een startlijst met je naam, waarom meld je je dan aan? En wanneer doe je dat?

Leuk ook Fly! Heb je daarin al een bepaalde klasse behaald?

KNHS is wel lekker laat met de punten bijschrijven hoor, ik wacht nog op 4 wp :roll:

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:50

Er valt nog wel eens iemand uit. Of vroeger met die grote concoursen dat er nog 1 aan het springen was en er werd geruild. Of misschien heeft het secretariaat de proeven niet goed op volgorde gelegd en als de schrijver dan niet op let, wordt de verkeerde ingevuld.

Dus tijdens het verkennen voor de proef meld mijn voorlezer of ik zelf (als paard lief langs het juryhokje durft) even aan. Gewoon om even wat extra aandacht te vragen voor wie er eigenlijk rijdt. En mijn voorlezer vraagt bij 2 proeven ook nog even de juiste proef na.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 15:55

Autumnn ik ben nu L1+2 na 1 wedstrijd in het L wat stiekem ook zo'n beetje mijn doel was voor dit indoor seizoen. Voor het geval dat we in SGW ook in L weten terecht te komen ;)

We gaan sowieso in het najaar verder want dressuur is best leuk eigenlijk ;) en mijn einddoel was ooit minstens M1 geklasseerd zijn :j wat me inmiddels niet helemaal onrealistisch lijkt. Maar nu dat ik ook tijd vrij moet maken voor allerlei crosslessen, oefencrossjes en officiële SGW-wedstrijden naast springen wordt het gewoon best krap. Proeven rijden zonder ervoor te trainen heeft dan ook weinig zin.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 16:03

Ik ervaar het als jury ook als onprettig als de ruiter niet even aanmeldt. Helaas verplicht de KNHS nog steeds geen hoofdstelnummers voor de basissport, maar dat zou ik echt een uitkomst vinden.

Ik weet niet wie er mijn ring binnenkomt aan iemands neus. Het is dan wel erg prettig als diegene even de naam noemt zodat mijn schrijfster ook de goede coupon voor zich heeft.

Nogmaals, nummers op de dekjes, dan loopt alles veel soepeler.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 16:08

Hier is startnummer op dekje of hoofdstel wel steeds meer de standaard al idd. Anders meld ik me wel aan als het kan (of heb nu gewoon standaard dat nummer op mn dekje).
Merk wel verschillen daarin, bij sommige sta je drie keer voor het hokje stil en wordt er niet opgekeken, de ander reageert heel fijn (het merendeel hoor!).

Ik zeg dan ook maar dat ik uit mn hoofd rijd. Hoe vaak ik niet vrij kribbig de vraag heb gehad wanneer mijn lezer eens klaar ging staan :? :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 16:12

Ik begrijp gewoon niet zo goed waarom de KNHS het niet verplicht maakt voor de basissport. Maakt het zoveel makkelijker.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 16:34

True en kleine moeite voor de deelnemers maar voor juryleden echt heel handig.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 16:34

Ik heb vaker met nummer aan het hoofdstel gereden, vond ik ook fijn :) En makkelijker om bij te houden wie er allemaal de ring in ging en hoeveel tijd ik nog had om los te rijden.

@Noukie herkenbaar, ik heb ook vaak jury's die op mijn (niet bestaande) lezer blijven wachten :')

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 17:03

Bij onze vereniging is rijden met een startnummer verplicht. En daarom doe ik em ook standaard op bij andere locaties.

Had vorig jaar dus een compleet gekrast protocol omdat ze mijn voorganger en mij door elkaar hadden gehaald en op de verkeerde protocollen hadden geschreven. Die had zich denk ik niet gemeld bij de jury. :+

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 17:49

Wat grappig die verschillen, ik meld me eigenlijk altijd aan (behalve als de jury idd ergens ver bovenin zit), maar tot nu toe altijd gehad dat ze je wel konden horen door het glas of dat er ergens een deurtje open staat.
Ook in de B 1x gehad dat ik me nog niet had aangemeld, diegene voor me liep nog rond in de bak omdat ze nog niet naar ring 2 kon en toen riep de jury dat ik me volgende keer wel moest aanmelden (wat ik dus van plan was maar ik kon nog lang niet beginnen). Dus sindsdien durf ik eigenlijk niet meer zonder aanmelden hahaha

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 18:15

Ik ben met hoofdstelnummers dan weer een leek hahaha welk nummer doe je er dan aan? Ik heb ooit een keer de laatste 3 cijfers van mijn combinatie nummer moeten doen. Of doe je het startnummer? Ziet de jury dan ook wel wie wanneer en welk startnummer heeft? (Combinatienummer staat namelijk wel altijd op het protocol toch?)