Met je pony tussen de paarden starten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 22:03

Plutolover, het helpt mij altijd om mij gewoon op te geven, dan ga ik beter trainen en word ik wat fanatieker en netter in mijn rijden haha.

Heerlijk Mandarijn, dan heb ik ook wat leuks om te delen :D

Afbeelding
Afbeelding

Ik zit er dit keer niet op maar onze bijrijder, Vino had het erg naar zijn zin! 8-)

Ik moet volgende week zaterdag weer starten in Zwolle in het L1. Wil nog een paar keer L1 starten en dan eind september eigenlijk M1 starten, dat is een beetje ons doel.

different1

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 08:05

Wat een stoer dier die Vino! En een prima doel lijkt me.

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 09:01

Poosje niks laten horen _-:( wel meegelezen hoor!
Wat leuk om alle vooruitgang van iedereen te zien!!

Wij hebben ook weer een wedstrijdje opgegeven. Vorige maand op instructieweek geweest en daar liep hij echt super dus weer nieuwe motivatie! En inderdaad gewoon wedstrijdje opgeven helpt daarbij.
**** kan de sterren van de hemel lopen thuis maar soms heeft hij er gewoon echt geen zin in en zijn we snel klaar :o . Op ander terrein loopt hij altijd beter dus denk dat het wel goed komt morgen
Laatst bijgewerkt door Firelight op 04-06-25 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto en naam verwijderd

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 17:44

Leuk leuk leuk!

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 18:29

Succes morgen!

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 13:56

Heerlijk, jullie foto's. Ik mag vanavond weer een rondje, 1 proefje in de B haha.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 16:56

Mandarijn12 schreef:
Heerlijk, jullie foto's. Ik mag vanavond weer een rondje, 1 proefje in de B haha.

succes *\o/*

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-24 09:27

Hallo! Ik ben er ook weer :D

Drukke tijd achter de rug en vakantie (die heerlijk was, ik wil alweer terug) is ook weer voorbij. Ik merk dat ik nog wel weer even in het ritme moet komen met rijden en werken.

Iedereen is lekker bezig! Echt leuk om te zien ook :)

Bij ons staat de teller inmiddels op L2+8. Ik heb besloten om de laatste puntjes thuis te halen dus binnenkort opnames maken. Ik heb dat nog nooit gedaan dus ik ben benieuwd. Ondertussen werken we lekker verder zodat we in het binnen seizoen ergens een keer M kunnen gaan starten.
Voor de vakantie zaten de oefeningen er al goed in dus het is vooral een kwestie van kracht en verfijning. Rudi vindt het vooral lastig om zo gesloten te blijven (kracht) en ik ben nogal eens te vergevingsgezind (verfijning) O:)

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 03:28

Meer dan een maand geen post hier. Na in juni mijn winstpunten door de laatste punten 204 te halen en omdat ik me toch had ingeschreven nog voor een wedstrijd de L2 nog in door zitten gereden mijn debuut in de M1 gemaakt begin september. Tussendoor nog op trainingskamp gegaan. Ook met mijn stalgenoot, haar kinderen en mijn kinderen naar mallorca geweest. De instructrice op kamp en mijn eigen instructrice zeiden: geen wedstrijden voorlopig rijden. Had al wedstrijden gepland staan dus ik dacht prima rij ik die wel maar dan 1 proef. Pony is 18 en een diesel en zo kan ik meer tijd nemen voor het los rijden. Ook heeft hij lichte artrose dus extra belangrijk rustig goed warm te laten worden. Ook geven wij alles die proef. Je moet het zo zien. Mijn streefpunt toen ik begon met wedstrijden rijden was M1+1. Ik kon gewoon niet te lang wachten. Zo een gevoel is bijna zomervakantie maar je moet nog de laatste weken door. De eerste wedstrijd 169 best wat fouten. Voor het eerst helemaal alleen op wedstrijd. Er waren wel mensen van stal die daar hielpen. Die waren er toevallig ook bij manege de eenhoorn Diemen om mij te helpen. Daar had ik mij dus ook al 2 maanden terug ingeschreven. Mijn vader leaste fulltime daar een paard en gaf les en mijn zus reed het paard van de instructrice bij. Zelf ik heb weleens daar een les gereden en ik mocht vroeger altijd de prive paarden uitstappen. Niet veel veranderd heb het gefilmd voor mijn vader super leuk. Mijn zus en ik reden namelijk op een andere manege en mijn vader alleen daar.

Lekker los gereden niet helemaal vlekkeloos maar kwam vast goed. Proef gereden. Ik was zo trots mijn pony deed het zo ontzettend goed. Nagenoeg geen fout. Zou het beloond worden vroeg ik me dan af. Of ik nog een uur wou wachten op de prijsuitreiking. Ik mocht mijn protocol alvast zien. 182.5 yess toch ook hetzelfde gevoel. Ik had zelfs wat 8en er tussen. Bleek ik ook nog een 1e prijs te hebben van M1 en M2 en een leuk kado pakket mee te krijgen. Super leuk!! Yes mijn begin streefpunt ook gehaald. Nog steeds in euforie. Officieel een M1 amazone dat met maar 1 leer te hebben getraint de week. Mijn bijrijdster doet het ook top zit mij niet in weg met haar rijstijl.

Afbeelding

As weekend schrijven bij de New forest pony sportdag te knhs Ermelo heb ook een stal voor mijn pony daar en breng hem een dag van te voren. Daarna zelf ook nog starten M1 en dressuur talent. Dat weekend daarna weekend met een vriendin die daar een paard gaat huren naar de veluwe. Mega leuk want ik neem mijn pony natuurlijk mee en dan gaan we op een andere manier genieten.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 08:01

Wat goed, je hebt je doel gebereikt en meer. Gefeliciteerd met je winstpunt en je prijs, lekker van genieten *\o/* Ik heb hetzelfde doel maar ben er nog niet :D

Ga je nu een nieuw doel stellen?

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 10:47

Dank je wel! En dat met een pony tussen de paarden in de M1 waar toch al steeds meer verschil tussen pony en paard komt. In de M1 noemen ze mijn pony ook paard op het protocol waha. Hoe ze daarvoor nog pony schreven is het nu: fijn paard en mooi paard wat erbij staat. Ik ga even kijken wat ik er mee ga doen maar wat mij nu heel gaaf lijkt ooit te halen is de Z2 om op stang en trens te mogen rijden.

Jij rijdt al L2 dus je bent zo aan die M hoor bij mij duurde L2 door komen 3 maanden en dan ben ik ook nog in die 3 maanden van stal veranderd.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 11:35

XRuby_SymmyX schreef:
Dank je wel! En dat met een pony tussen de paarden in de M1 waar toch al steeds meer verschil tussen pony en paard komt. In de M1 noemen ze mijn pony ook paard op het protocol waha. Hoe ze daarvoor nog pony schreven is het nu: fijn paard en mooi paard wat erbij staat. Ik ga even kijken wat ik er mee ga doen maar wat mij nu heel gaaf lijkt ooit te halen is de Z2 om op stang en trens te mogen rijden.

Jij rijdt al L2 dus je bent zo aan die M hoor bij mij duurde L2 door komen 3 maanden en dan ben ik ook nog in die 3 maanden van stal veranderd.

Haha ik ga eerst voor de M1 + winst en dan ga ik voor de Z1+ winst. Ben nu 1x L2 gestart en had direct al 3 winstpunten, dus heb idd goede hoop dat we zo door de L2 heen zijn. Nu ligt alles wat betreft dressuur even stil. Eind van de maand laatste endurance wedstrijd van dit seizoen voor ons. Klasse 1 lang, 33km. Dan krijgt ze enkele weken rust en gaan we de dressuur weer oppakken. Nu heb ik wel echt een pony pony natuurlijk, met haar 1.37m en punky manen, dus ben heel benieuwd of we in de M1 nog steeds serieus genomen zullen worden, we zullen het zien.

Maar jij hebt het al gehaald, super tof!

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 11:58

SandraWierda schreef:
XRuby_SymmyX schreef:

Haha ik ga eerst voor de M1 + winst en dan ga ik voor de Z1+ winst. Ben nu 1x L2 gestart en had direct al 3 winstpunten, dus heb idd goede hoop dat we zo door de L2 heen zijn. Nu ligt alles wat betreft dressuur even stil. Eind van de maand laatste endurance wedstrijd van dit seizoen voor ons. Klasse 1 lang, 33km. Dan krijgt ze enkele weken rust en gaan we de dressuur weer oppakken. Nu heb ik wel echt een pony pony natuurlijk, met haar 1.37m en punky manen, dus ben heel benieuwd of we in de M1 nog steeds serieus genomen zullen worden, we zullen het zien.

Maar jij hebt het al gehaald, super tof!

Dank je wel!
Enduranche is ook leuk!
Ja dat is waar mijn pony is 1.48 maar lijkt meer op een mini dressuurpaard dan op een pony moet ik zeggen. Heeft het al tmt zzl geschopt

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 13:07

Lekker Ruby, je eerste punt in de M1. En SandraWierda ook al lekker bezig.
Ik ga ook eerst voor de M1 door en dan zien we wel weer. Mijn pony is ook echt een pony, wel 1,46m maar geen rijpaard. Sommige jury's vinden daar wat van, anderen kijken naar wat we laten zien en dan scoren we meestal naar behoren. Januari heb ik voor het laatst gestart, daarna mocht Sanaa met zwangerschapsverlof. Inmiddels is het veulen ruim 4 maanden en zijn we weer lekker aan het rijden. ZOndag starten we voor het eerst weer, ook M1. Afgelopen zondag hadden we clubkampioenschap en heb ik ook een proef gereden. Voor de dubbeltellers scoorden we allemaal voldoendes, alleen de galoponderdelen gingen niet goed helaas (verkeerd aangalopperen, uit de omspringen, uit de contra vallen, omspringen in de contra...). Dus daar hadden we allemaal 4'en voor haha, ja dan gaat het hard. We hadden 167, dus zonder al die 4'en hadden we een winstpunt gehad. Vandaag heb ik even goed geoefend op doorgalopperen, dat ging uiteindelijk goed. Contra blijft lastig, zeker proef 30 (rechtsomkeert en dan een halve grote volte) maar we gaan het zien zondag. Schouderbinnenwaarts gaat nu goed zonder babybuik in de weg haha.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 01:07

Ik had afgelopen weekend weer een wedstrijd. Weer heel lage punten terwijl hij technisch gewoon goed is. Ik gooi de handdoek in de ring. Mijn paard en ik vinden dressuur heel erg leuk, maar op deze manier is het zo demotiverend. Ik snap dat ik een afwijkend ras in de dressuurring laat zien en dat niet iedere jury dat kan waarderen. Maar als er netjes wordt gereden, het technisch goed is, hoor je daar ook gewoon punten voor te krijgen. Dat dat niet in de 200 zit, helemaal prima, maar 180 was echt wel het minste.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 08:06

Ladonna75 met welke pony start je M1? Heeft ze al eerder M1 gelopen? Ik zie wel dat je pony Senna al wel eerder M1 heeft gelopen? Alvast heel veel succes.
Mijn new forest is wel echt een pony natuurlijk maar ik bedoel het meer in de bewegingen. Hij is tot zijn 10e prestatie dekhengst geweest dus stevig gebouwd veel spier, mooie nek ect. En je hebt er idd mensen tussen die het minder waarderen. Strekken etc. Heeft hij weer wat meer moeite mee. Het is geen benenzwaaier. Hij kan daarintegen wel enorm goed verzameld lopen.

Tine10 wat enorm vervelend. Wat zegt je instructrice? Kan je niet mee doen aan een proefgerichte clinic? Online wat proefjes eerst doen? Etc. Zonde om het zo weg te gooien.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 08:13

tine10 schreef:
Ik had afgelopen weekend weer een wedstrijd. Weer heel lage punten terwijl hij technisch gewoon goed is. Ik gooi de handdoek in de ring. Mijn paard en ik vinden dressuur heel erg leuk, maar op deze manier is het zo demotiverend. Ik snap dat ik een afwijkend ras in de dressuurring laat zien en dat niet iedere jury dat kan waarderen. Maar als er netjes wordt gereden, het technisch goed is, hoor je daar ook gewoon punten voor te krijgen. Dat dat niet in de 200 zit, helemaal prima, maar 180 was echt wel het minste.

Dat is echt balen. Zijn er in de omgeving geen andersoortige wedstrijden waar je wel aan kan meedoen. In vinkega hebben ze binnen kort een koudbloeden wedstrijd. Daar wordt mijn pony in ieder geval gewaardeert voor wat ze is. Je ziet daar dus ook vaak juist de hogere combi’s starten omdat die op gewone wedstrijden minder worden beoordeelt.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 10:34

Ah wat stom Tine. Het blijft een jurysport maar telkens zo gefrustreerd worden is echt niet leuk. Inderdaad, misschien specifieke wedstrijden zoeken voor niet-warimbloedpaarden?

XRuby_SymmyX schreef:
Ladonna75 met welke pony start je M1? Heeft ze al eerder M1 gelopen? Ik zie wel dat je pony Senna al wel eerder M1 heeft gelopen? Alvast heel veel succes.
Mijn new forest is wel echt een pony natuurlijk maar ik bedoel het meer in de bewegingen. Hij is tot zijn 10e prestatie dekhengst geweest dus stevig gebouwd veel spier, mooie nek ect. En je hebt er idd mensen tussen die het minder waarderen. Strekken etc. Heeft hij weer wat meer moeite mee. Het is geen benenzwaaier. Hij kan daarintegen wel enorm goed verzameld lopen.

Sanaa heb ik zelf naar de M1 gereden, ze heeft in het verleden alleen wat B-proefjes gelopen en veulentjes gebaard. Ze is qua bewegingen best goed/groot, maar geen groot paard natuurlijk, net als de jouwe echt een pony.
Foto van toen ze drachtig was, afgelopen januari.
Afbeelding

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 12:35

Ik kom ook graag meepraten hier! :D

Met mijn verzorgpony start ik M1 tussen de paarden :)
Glenn is een D-pony, Welsh.

Ik rijd hem ongeveer een halfjaartje. Ik ben 1x L2 gestart met mooie punten en toen naar de M1 gegaan. Omdat ik met een eerder verzorgpaard al M1 was geweest en Glenn al in het Z1 is uitgebracht mocht ik meteen over.

Afbeelding

We hebben nu even niks gepland maar willen in oktober wel weer op pad!

Ik heb nog niet de ervaring gehad dat we werden afgerekend omdat hij een pony is, maar ik heb hem ook pas 2x gestart :Y)
Wel kan hij ruim bewegen.

ElsbethG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 13:20

ik lees meer dan reageren maar wat een leuke combinatie zijn jullie _Lois_!

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 16:40

Ik lees al weer een tijdje stil mee over al jullie mooie resultaten! Echt leuk om te zien dat de ponies toch nog zo leuk mee komen tussen de paarden :)

Ik heb sinds een tijdje weer een pony op concours in het M2. Die klapt helaas wat dicht in de ring en dan is zo'n proef lastig aan elkaar knutselen. Gelukkig gaat het de laatste tijd beter. Wanneer je dan fijn hebt gereden is het toch wel heel dankbaar werk zo tussen de benenzwaaiers! :j

Morgen start ik ook met een 4jarige op de New Forest sportdag in de 18+ rubriek.

XRuby_SymmyX, je start na mij zag ik. Leuk om weer eens een bokker tegen te komen op concours!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 23:46

Het probleem met de jury is vooral sinds ik m1 start. Ik krijg vooral veel opmerkingen over tact en regelmaat. Hij heeft zuivere tact, maar ja beweegt anders dan groot paard. Volgens instructrice doet hij het technisch heel erg goed. Masr ja, dan moet de jury saar wel naar kijken. Volgens instructrice kan ik wel z starten.

Ik ben 2 x naar koudbloed wedstrijd geweest, ook al is ern IJslander geen koudbloed. Maar daar was beide keren een jury die niet van koudbloed hield :+

Ik weet niet of je de m1 wel online kan doen, is volgens mij tot en met L2

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 17:29

Ik heb mijn knappe Vino verkocht, hij gaat dinsdag naar zijn nieuwe huisje. Ik merkte heel erg dat ik hem niet gelukkig maak met dressuur rijden dus nu gaat hij naar een meisje van 14 waar hij lekker mag buiten rijden.

Nu alleen nog maar paarden op stal. Wel verwacht ik volgend jaar een KWPN x Welsh veulen, die pony of paard gaat worden.

Afbeelding

Essmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 20:56

Nou hier gaat het ook ff niet lekker, 2 wedstrijden achter elkaar balen. Thuis goed geoefend voelt ze fijn, wedstrijd is ze ook fijn, maar hebben we steeds jury’s die niet van koudbloeden houd… zelfs vandaag op een koudbloeden wedstrijd… teleurstelling van 170,5 en 177,5

Nu volgend weekend weer een wedstrijd en hoop dat het daar maar wat beter gaat anders ben ik er voorlopig wel klaar mee…Afbeelding

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 21:56

Essmeralda schreef:
Nou hier gaat het ook ff niet lekker, 2 wedstrijden achter elkaar balen. Thuis goed geoefend voelt ze fijn, wedstrijd is ze ook fijn, maar hebben we steeds jury’s die niet van koudbloeden houd… zelfs vandaag op een koudbloeden wedstrijd… teleurstelling van 170,5 en 177,5

Nu volgend weekend weer een wedstrijd en hoop dat het daar maar wat beter gaat anders ben ik er voorlopig wel klaar mee…[ Afbeelding ]

Wat ontzettend vervelend dat meerdere mensen dit nu moeten ervaren. Hier gelukkig nog niet mee gemaakt, maar snap helemaal dat je er dan wel beetje mee klaar bent. Hopelijk dit weekend meer geluk