[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 15:51

rink schreef:
is Noord Sleen voor jou af te reizen? netjes concours met goede banen.

Dat is toch wel echt ruim een uur... En is volgens mij altijd op dinsdagavond?
Ik zit een beetje met mijn werk, ik begin 's ochtends om half 7, dus is laat niet zo prettig.

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 15:56

Exloo dan? A.s. zondag is dat heel mooi concours op puntgave zandbodems.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 15:59

Zondag gaat niet lukken, krijg komende vrijdag de sleutel van mijn huis. Dus ik heb het weekend wel wat te doen. Zandbodem is geen pré voor mij trouwens, ik rij het liefst op gras.
Maar inderdaad is het wel eentje om in de gaten te houden!

Had in de eerste instantie wel de komende zondag in de planning staan, maar toen veranderde de overdrachtsdatum ;)

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 16:51

Janine, zou jij ook naar zuidlaren? Daar zouden wij ook heen.
Ben ook al aan het kijken naar Hoogezand, is ook 1 juli toch? Kollum is er ook nog op 1 juli

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 16:54

Sorry, Kollum is 22 juli :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 16:55

Ja daar zou ik inderdaad ook heen.
Hoogezand is inderdaad 1 juli, Kollum zegt mij niets. Is dat op gras? Moet ik even heel ver graven, kan best dat ik er eens ben geweest.
Ben niet zo heel erg Fries-georiënteerd geloof ik... :o En dat terwijl ik zelf vrij dicht bij de grens zit :P

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 17:03

Kollum is op gras.
Is wel mooi dichtbij.
Zowel Hoogezand en Kollum ben ik nog niet geweest. In mn vorige leven wel maar daar weet ik niks meer vanaf :D
Misschien is Kollum aantrekkelijker, startgeld is lager dan Hoogezand en prijzengeld ipv waardebonnen :

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 17:06

liss schreef:
Kollum is op gras.
Is wel mooi dichtbij.
Zowel Hoogezand en Kollum ben ik nog niet geweest. In mn vorige leven wel maar daar weet ik niks meer vanaf :D
Misschien is Kollum aantrekkelijker, startgeld is lager dan Hoogezand en prijzengeld ipv waardebonnen :

Oooh ja, dat was het bezwaar dat ik had tegen Hoogezand... :') Ben er nog nooit geweest, maar betaal het liever in Marum dan daar geloof ik.
Doe je 3 juli ook mee met de proevenclinic?

Kollum wordt 'm dan niet, dan ga ik voor de KFPS competitie op 9, 20 en 28 juli.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 17:20

Ik weet niet of ik meedoe aan de proevenclinic, ben altijd een beetje huiverig daarvoor, geen idee waarom, waarschijnlijk vanwege kritiek ofzo :o

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 17:21

Zijn er mensen die mee hebben gedaan met een proevenclinic?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 17:23

Kan je alleen maar van leren toch? :D
Ik vind het juist superleuk om te doen. Maar heb het nog nooit eerder gedaan hoor!

Zo'n les van Rien van der Schaft (komt 5 juli naar Tolbert) zou ik nog wel durven, maar HE ofzo... Waar half fotograferend Bokt ook komt, no thanks :')

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:31

Thx voor de felicitaties meiden :D

Wij hebben volgende week zondag weer wedstrijd staan, maar zitten met een zadelprobleem nu eerst. Komende week gaan we naar de zadelmaker en de osteo zodat alles als het goed is weer in een x klopt. Hoop dat starten die zondag dan niet te ambitieus is...

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:26

Gefeliciteerd mellamoshan

Clinics heb ik nooit echt mee gereden. Ben heel blij met mijn lesgeefster.

Hoe doen jullie dat met trainen met dit weer?
Rijden jullie gewoon fanatiek door, of op een lager pitje?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:33

nicky_rilana schreef:
Gefeliciteerd mellamoshan

Clinics heb ik nooit echt mee gereden. Ben heel blij met mijn lesgeefster.

Hoe doen jullie dat met trainen met dit weer?
Rijden jullie gewoon fanatiek door, of op een lager pitje?

Ik ben ook blij met mijn instructrice, maar vind het toch wel fijn om even wat meer te horen van de jury dan alleen wat ik op papier lees.

Trainen met dit weer? Hier is het niet zo warm :')
Maandag was het wel echt warm, toen heb ik niet gereden. Achteraf maar goed ook :+
Ik heb sinds kort een andere/nieuwe baan en begin 's ochtends om half 7 waardoor ik om 3 uur vrij ben. Ik probeer dan vaak meteen naar stal te gaan, zodat ik 's avonds nog wat anders kan doen (vanaf vrijdag ook wel prettig als ik 's avonds nog een flinke slag in mijn huis kan maken).
Anyhow, maandag was het zo warm dat ik niet ging. 's Avonds nog even met de eigenaar gebeld en die vertelde dat het paard dat zaterdag was ingeslapen tussen 4 en half 5 was opgehaald en dat het heel erg stonk op zondag en maandag. Logisch... Maar ik ben blij dat ik niet ben gaan rijden.

Maar dit uitstellen doe ik alleen als het kan, moet ik eerlijk zeggen. Nu had hij zaterdag best wel wat gedaan (springen etc.), dus voldoende gewerkt naar mijn idee om even twee dagen vrij te krijgen. Gisteravond heb ik gereden, maar toen was het maar 15 graden hier (echt waar!). Vanavond had het wel gekund, maar morgenavond heb ik les als het goed is. Nu is de verwachting dat het maar 25 graden wordt en ik hoop dat de wind gaat liggen. Is het echt warm, dan zeg ik mijn les misschien wel af.

Zit ik vlak voor een concours, dan train ik wel, maar stap ik veel tussendoor en probeer ik alles kort te houden. Dus goed? Oké prima, volgende. Niet ellenlang door gaan met wat al goed is.
Is het de dag voor concours super warm, dan longeer ik hem even om alles lekker los te krijgen.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:42

Niet zo warm? Stuur dat dan eens hier heen. Het is op dit moment 30 graden.

Soms vind ik het wel fijn om te horen wat een jury denkt maar ik weet eigenlijk wel waar het mis op gaat. Dat is het stukje aanelkaar rijden. En jurys houden vaak van strak en druk. En dat mislukt bij mijn paard.
Heb weleens een discussie gehad met een jury over het achterwaarts gaan. Dit vind mijn paard best moeilijk. Zeker als hij niet goed loopt en zijn achterbenen nog thuis staan zeg maar. En deze jury vond het gek dat ik alleen ging halt houden, en toen weer door reed. Omdat ik al lang wist dat hij nooit en te nimmer achterwaarts zou gaan. Waarop ik hem vervolgens uit nodigde om het zelf te proberen maar toen krabbelde hij terug.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:46

Ik denk dat jij beter deze kant op kan komen, hier wordt strak en druk niet beloond. Ik vind de punten vaak wel terecht, relatief gezien dan. Want over de gehele linie kan de rijderij hier veel beter.

Mijn probleem is de lengtebuiging, ik hoop gewoon te horen wat er goed is aan mijn proef en wat minder goed. Zodat ik wel wat 'verlichting' in mijn hoofd krijg op de dingen waarvan ik toch dondersgoed weet dat ze nog niet goed genoeg zijn. Zodat ik ook zelf naar de positieve punten kan gaan kijken. En het is fijn om te horen wat een jury zegt over het probleem en of er ook tips zijn.
Ik spreek niet zo vaak een jury, maar als ik ze spreek zijn ze gelukkig altijd vriendelijk en meelevend en komen ze met opbouwende kritiek. *\o/*

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:53

Ik heb toevallig van de week de knhs gebelt. Ik zou graag zonder neusriem willen starten maar dit is bij de dressuur niet toe gestaan, en bij het springen wel, dat is raar toch? Ik ben alleen benieuwd hoe jurys daar op gaan reageren want dat is natuurlijk helemaal raar.

Ik spreek ook niet zo vaak met jurys maar deze riep mij naar hem toe. En ik was er toen wel echt even klaar mee. Ik werd een beetje behandeld alsof ik niet kon rijden. Terwijl ik goed wist wat er mis was.

Mijn moeder ( die helemaal geen verstand van paarden heeft) moest een keer schrijven bij een jury, volgensmij im het m. En deze wist niet eens alle klasssens uit zijn hoofd. Dat vind ik toch wel triest als je jury bent.

Fijn als je gewoon opbouwende kritiek krijgt, en je normaal in discussie kunt gaan.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:22

VIJFTIEN graden? Jeetje.
Hier voorspellen ze 35gr vandaag.

Hier heeft hij wel wat rust dus ja.
Was ook weer erg afwisselende week qua uren. Dinsdag tot 23h gewerkt, gisteren gingen we naars Coldplay, vandaag zou wel kunnen maar morgen weer laat werken. Ben niet zo van het dagje wel-niet-wel-niet dus dan maar rust.
Ga in de zomer liefs s avonds. Hij gaat van 9 s avonds tot 6 s ochtends op de wei, beweging zat dus.
En het is te warm om veel kleren te dragen en er loopt een oude man op stal die met veel plezier in een hete cafetaria lauwe pinten gaat zitten drinken omdat hij dan van bovenaf mooi zicht heeft op de dames die met dit weer een topje dragen :r
Vind het echt stom om een T-shirt te dragen met dit weer maar vind het ook stom dat ik me vies voel als ik op stal in een topje rondloop en daardoor mijn hobby niet kan doen.

Overigens heb ik mijn huidige instructie gevonden via provenclinic. Was al even aan t twijfelen en door de clinic was ik meteen (in positieve zin) verkocht!

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:26

wij zijn ook volle bak bezig met onze Z bodem.. komen jullie eens bij mij Z starten als het zover is :)
of M want dat kan nu al :+

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:55

Ik rij altijd sochtends om een uur of 9, ook als het heel warm is, meestal pas ik mijn training daar niet op aan. Wel rij ik lekker in het land, de bak is stoffig en warm.
Spuit erover en dan kan hij zich tot 21 uur volvreten op het land :)

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:32

Is jullie buitenbak ook stoffig liss?? Wat voor buitenbak hebben jullie eigenlijk? Eb en vloed toch?

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:34

Nee hoor, gewoon zand met vilt/stof erin.
Hij wordt wel regelmatig gesproeid. Mijn zoon doet dat maar dat lukt hem niet elke dag

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:35

Oooh dat dacht ik. Wilde 'm nog wel eens uitproberen, maar ja, bij (langdurig) mooi weer is die van ons ook prima. :+

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:00

Thanks voor de tips van de laarzen. Ik heb de padova gekocht. Ik pastte ze en was verliefd haha. Ook 25% korting dus das lekker :+

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 12:08

Lijkt me wel gaaf een clinic van Rien vs Schaft, die fotografen zijn prima te negeren ;). En geeft achteraf toch weer leuk beeldmateriaal.

Wij hebben op de eigen stal binnenkort een proef gericht clinic van een subtop jury. Heb ik ook wel zin in :).

Aankomende zondag weer eens de ring in. Ik ben nog altijd niet op het niveau wat ik wil, maar door mijn spanning toch af en toe een proefje meepikken om een beetje ritme te houden. Thuis worden de stukjes gedragen/aan elkaar gelukkig steeds langer :) !

Wij konden in de (goed geisolleerde) binnenbak de eerste dagen goed rijden toen het zo warm was. Dat scheelde zeker 10 graden met buiten. Na een paar dagen zo warm, wordt ook onze binnenbak wel warm, maar gister avond weer lekker buiten kunnen rijden in het windje! Heerlijk :).