[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PrimaDonna_

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 00:23

Ik ga morgen alles lezen..
Voor nu even; zadelmaker is geweest met het springzadel, maar zoals hij zei; een *** zadel! Lag stil goed maar zodra ik in beweging kwam met Don schoof het dekje naar achter en het zadel naar voren.
Kon er ter plekken niks aan doen dus is weer mee.. Arno is echt een top zadelmaker! Als hij 1 februari weer langs komt moet hij goed liggen, zo niet verkopen we hem.
Dus als je een mooi bruin springzadel zoekt met Verwisselbare boom (Ikonic) haha!
Verder waar Don suuuuper druk vandaag! Kwam 101% door de kou haha! Even extra dekentje op gedaan want ze had het volgens mij beetje koud..
Het was ook echt nog een draak! Wilde de bak in met der maar ineens stopte ze, nek erop, hoofd hoog, ogen wijd open, neusgaten open!! En blaaazen. Ik dacht echt; wat is er met jou!?
Bleek ze het kippenhok eng te vinden omdat het gaas helemaal wit was bevroren _O- SOMS!!!!

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 09:11

Hier nog een echte ponyruiter :o , ik heb twee arabiertjes (1.46 en 1.51) maar ben zelf ook maar 1.65 dus die hoogte is perfect voor mij hihi.
Nu vind ik alles waar ik naast sta groot :')

Welke disciplines starten jullie allemaal?
Mijn plan is om dit jaar endurance, dressuur en springen te starten. Springen misschien alleen oefen wedstrijdjes, Brego is heel groen. Ligt er even aan hoe hij alles op pakt. Hopelijk met dressuur de L2 te bereiken, zodat ik daarna ook kan gaan starten met King (hengst).

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 09:26

PrimaDonna_ schreef:
Ik ga morgen alles lezen..
Voor nu even; zadelmaker is geweest met het springzadel, maar zoals hij zei; een *** zadel! Lag stil goed maar zodra ik in beweging kwam met Don schoof het dekje naar achter en het zadel naar voren.
Kon er ter plekken niks aan doen dus is weer mee.. Arno is echt een top zadelmaker! Als hij 1 februari weer langs komt moet hij goed liggen, zo niet verkopen we hem.
Dus als je een mooi bruin springzadel zoekt met Verwisselbare boom (Ikonic) haha!
Verder waar Don suuuuper druk vandaag! Kwam 101% door de kou haha! Even extra dekentje op gedaan want ze had het volgens mij beetje koud..
Het was ook echt nog een draak! Wilde de bak in met der maar ineens stopte ze, nek erop, hoofd hoog, ogen wijd open, neusgaten open!! En blaaazen. Ik dacht echt; wat is er met jou!?
Bleek ze het kippenhok eng te vinden omdat het gaas helemaal wit was bevroren _O- SOMS!!!!

Pff serieus, mooi balen van je zadel! Hopelijk kan Arno er nog iets mee. Heb je wel plannen ja om te gaan springen met Don? :)
En van dat kippen hok... Zo herkenbaar. Iets dat er altijd al staat maar even een ander kleur heeft... Dat vreet paarden :Y)
-----

Nou hier is het drama, al dagen niet boven nul geweest en vorigeweek vrijdag voor het laatst gereden. Longeren zit er ook niet meer in want inmiddels is die ondergrond ook opgevroren.. Ik vrees dat ik hem opnieuw zadelmak kan gaan maken :')

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:24

Wat ben ik blij met mijn haflinger hahaha ik heb nu ook al een week niet meer gereden omdat alles kei en keihard is... Gelukkig kan ik bij hem gewoon opstappen en wegrijden, ergens is zo'n koudbloed wel fijn hahaha. Ik ben ook echt een pony mens! Sandro is 1,52m maar groter dan 1,60 vind ik echt al te groot haha! En van dat kippenhok dat herken ik wel! Als er ergens ineens een geel bloemetje zit tussen het groene gras is het ook van WOOW!! dat hoort daar niet! *snuifsnuifsnuif* en vervolgens ga ik dan helemaal stuk

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:36

@MonteKarlo; Nee geen ambitie om te springen. Maar hebben hem voor in het bos. En ik zou in de toekomst misschien wel willen gaan crossen maar eerst de dressuur knop goed onder de knie krijgen :)

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:40

Brego93 schreef:
Hier nog een echte ponyruiter :o , ik heb twee arabiertjes (1.46 en 1.51) maar ben zelf ook maar 1.65 dus die hoogte is perfect voor mij hihi.
Nu vind ik alles waar ik naast sta groot :')

Welke disciplines starten jullie allemaal?

Ik start dressuur en vanaf april bijna maandelijks een oefencross. Springen wordt te hoog :+

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:58

Ik wil dressuur, springen én cross gaan starten :+. Al vind ik een B cross nu nog wel aan de maat..

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:48

Jee Evelien, vervelend van je zadel. Hopelijk kan Arno er iets mee. Pride kan ook zo'n Miep zijn kwam ik vorig weekend achter. Achterin de bak is het altijd spannend maar spullen op een andere plek in de bak neerleggen is echt not done volgens hem. Zweetdekens liggen altijd in de buurt van de deur. Ging iemand longeren, eerst ff stappen met deken. Diegene legde zijn deken ergens halverwege de bak op de rand neer (stak denk 5cm uit), wij lekker relaxed aan het rijden tot ik 5m bij de deken vandaan ben. Noodstop vanuit draf, hij wilde omkeren en een partij blazen/snurken :+ Kreeg hem er niet langs, deken moest echt weg.

Heel mooi verhaal, dinsdag met springles lagen de dekens ook door de hele bak verspreid op de bakrand. Hij heeft er geen ene keer naar gekeken! Ben benieuwd of er voor hem verschil zit bij schrikken tussen dressuur en springen :P zou toch wat fijn...

Brego, ik ga denk ik alleen dressuurwedstrijden starten. Ik kom met springen nog niet op 1 meter :P

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:28

Het is fijn als je een week niet rijd of een paar dagen als je dan gewoon kan opstappen en wegrijden. *\o/*

Vera; Een B cross lijkt me aardig pittig :oo Maar vast wel haalbaar met Sym!

Niet helemaal volgens planning. Omdat pony tot 3 weken geleden stil heeft gestaan een maand. Maar we gaan as zaterdag mee op wedstrijd. Stalgenoot had nog een plekje over in de trailer en vroeg of ik mee wilde. Ik ga dus niet voor de winstpunten, want daar is de galop atm nog te rommelig voor, maar voor de ontspanning/ervaring op ander terrein braaf zijn. Wij starten bij Johan Laseur, gaat er dit weekend nog iemand starten?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:49

Leuk dat je onverwachts mee kan!

Ja ik ga ook starten, met salvador 2 BB proeven zaterdag.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:07

Saaams schreef:
Het is fijn als je een week niet rijd of een paar dagen als je dan gewoon kan opstappen en wegrijden. *\o/*

Niet helemaal volgens planning. Omdat pony tot 3 weken geleden stil heeft gestaan een maand. Maar we gaan as zaterdag mee op wedstrijd. Stalgenoot had nog een plekje over in de trailer en vroeg of ik mee wilde. Ik ga dus niet voor de winstpunten, want daar is de galop atm nog te rommelig voor, maar voor de ontspanning/ervaring op ander terrein braaf zijn. Wij starten bij Johan Laseur, gaat er dit weekend nog iemand starten?

We hebben laatst een 80/90 cm crosstraining gereden. Volgens mij is een B cross niet hoger dan dat. Ben er toen wel af gevallen dus is nog wel even een stap zeg maar :=.

Veel succes dit weekend. Ik ga zondag hopelijk 2 rondjes BB springen, mits Sym vanavond weer rad is (hoefzweer is als het goed is hersteld). Is allemaal een beetje lastig checken met die ijzige bende dus ze gaat vanavond even mee naar de binnenbak van werk.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:08

Saaams schreef:

succes!

ik start zondag 2 proefjes BB. :D

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:54

roosjenat schreef:
Saaams schreef:

succes!

ik start zondag 2 proefjes BB. :D

Helaas. Ze hebben me toch niet kunnen plaatsen zondag ochtend. Dus dan maar zaterdag opweg

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:59

Oh wat jammer.. gelukkig kan je zaterdag wel.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:05

Wow wat gaan jullie hard! Ik zal morgen bijlezen!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:08

Het is zo ver, vanavond moet ik. Ben strontje nerveus en het gaat niet helemaal zoals ik wil... Denk niet dat we puntjes gaan halen vanavond.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:10

Harvey1 schreef:
Het is zo ver, vanavond moet ik. Ben strontje nerveus en het gaat niet helemaal zoals ik wil... Denk niet dat we puntjes gaan halen vanavond.

Chillllll haha

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:12

Shelly21 schreef:
Harvey1 schreef:

Chillllll haha

i'm tryingggg.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:39

succes Harvey, je kunt het!!!

ik mag morgen en ook al in mijn broek aan het schijten hoor hahaha. woensdag les gehad en wou voor geen meter. alles was bevroren dus hij was zijn energie nog niet echt kwijt. voelde al wat gespannen.. en wat doe ik dan.... afwachten.. zo dom.. ik moet gewoon gaan rijden.. maar ja.

mijn mede lesgenoot gaf haar paard een tik met de zweep op het chabrak en die van mij zei.. doei!! viel allemaal reuze mee.. geeneens een bok, alleen een sprintje. en niet eens de hele lange kant haha.. dus weer druk gemaakt om niks. maar dan bouw ik zo'n spanning op. en kom ik niet aan rijden toe. daarna nog wel even lekker gereden.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:44

Joltsje schreef:
succes Harvey, je kunt het!!!

ik mag morgen en ook al in mijn broek aan het schijten hoor hahaha. woensdag les gehad en wou voor geen meter. alles was bevroren dus hij was zijn energie nog niet echt kwijt. voelde al wat gespannen.. en wat doe ik dan.... afwachten.. zo dom.. ik moet gewoon gaan rijden.. maar ja.

mijn mede lesgenoot gaf haar paard een tik met de zweep op het chabrak en die van mij zei.. doei!! viel allemaal reuze mee.. geeneens een bok, alleen een sprintje. en niet eens de hele lange kant haha.. dus weer druk gemaakt om niks. maar dan bouw ik zo'n spanning op. en kom ik niet aan rijden toe. daarna nog wel even lekker gereden.

Dat herken ik! Ik ben ook een afwachtende ruiter. Schijt ook echt in mn broek voor het inrijden vanavond.. Ben bang voor bitchy meiden met grote paarden :P kom ik aan met mn e pony. Ik wil niet dat hij gespannen raakt door die paarden om hem heen.. Vreselijk.. Ik denk echt dat het niks word hahaha

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:59

Succes harvey!! Ik ben Benieuwd naar hoe het is gegaan!! :)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:49

Komt vast helemaal goed Harvey, succes :)

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:31

Succes Harvey en Joltsje!

Pride liep gisteren net niet helemaal zuiver -O- Volgende week zaterdag zouden we ons debuut hebben. Paard gaat uiteraard voor en heel stom gezegd zijn de zenuwen nu wel weg, heb het gevoel dat we niet kunnen starten volgende week...

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:54

Succes morgen allebei!

Wij gaan morgen ook!
Afbeelding

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:13

Succes allemaal voor degene die dit weekend starten!