[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paljaslaura

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 10:08

Een blij paard is ook wat waard :D
Wat lekker kaitlyn!
Wauw kayleigh wat een bonkie is hij al geworden! En je setje is ook echt prachtig!
Begrijpelijke Froos, maar je hebt wel weer een leuk ander paardje nu!

Wij gaan zo onderweg naar het oosten van het land om daar een oefen cross te rijden met Mick. Lekker 70cm springen en de cross staat ook niet zo hoog. Heb dit vroeger altijd op de manege pony's daar gereden haha :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 10:40

Een blij paard is heel wat waard inderdaad! De rest komt wel weer toch :D

Begrijpelijk dat je dan die keuze hebt gemaakt. Blijft toch wel even lastig denk ik, teminste dat had ik wel. Maar je hebt een leuke opvolger!

Leuk laura! Lekker lol met je knol en genieten! :j
Ben ook heel blij met m'n tuig nu. En die lemieux dekjes liggen ook erg fijn en stijlvolle kleurtjes!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:10

@Froos: jammer dat het niet helemaal klikt met race kees. Begrijpelijk dat je die keus maakt en je hebt een nieuwe topper om mee verder te gaan :)
@Capriootje: Zo ziet er luxe uit jou tuig! en je paard heeft zich top ontwikkeld

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:24

@Capriootje Ziet er netjes uit! Mag ik vragen met wat voor neusriem/merk hoofdstel je rijdt?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:28

Nette punten zeg Kaitlyn, gefeliciteerd!
Moeilijke beslissing Froos, fijn dat er wel een ander paard op je pad is gekomen.
He nog een bekende, fijn dat je weer kan gaan oppakken richting springen Joki.
paljasLaura, hopelijk het plezier weer een beetje teruggevonden bij de cross, was je naar Bathmen?
Mooie optoming Capriootje!
Volgens mij heb ik je vandaag zien rijden. benthevigox, stond even te kijken bij de B , zag er beheerst uit. Ik heb je rondje gefilmd, als je je nummer pbt kan ik het doorappen. Vind dat zelf altijd wel leerzaam om terug te zien :).

Vandaag 2 fijne rondjes gesprongen, in de B 1 balk en de L dubbel 0. Ook een fijn gevoel, werd alleen zelf wat hectisch in de tweede fase van de L. Mocht nog een 9de prjjsje meenemen, dus ook weer mooie punten voor de selecties verzameld :D .

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:30

Kunnen jullie mij helpen, want de inspiratie is even ver te zoeken.

Eind november ga ik ouder kind springen met een meisje (nouja meisje, ze is inmiddels groter dan ik ben :') ) en haar pony. En dan mogen we allebei een nummer uitzoeken waar we op gaan rijden, maar we hebben geen inspiratie.

We dachten al een Normaal met Oerend Hard en Boudewijn de Groot met Land van Maas en Waal.
Of MC Hammer met Can't touch this
En Montell Jordan met This is how we do it.

Maar hetgeen waarvan we zeggen; JA! Dat hebben we nog niet.

Vengaboys zijn ook al gepasseerd. Beetje gek mag wel, maar mag uiteraard niet te grof ivm kleine kinderen die er ook zijn.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:37

Waar gaat het om bij het liedje?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:47

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:54

Joki schreef:
Waar gaat het om bij het liedje?

Moet gewoon een leuk en vlot nummer zijn, mag best een beetje gek want daar houden we wel van. :D

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:03

:D :') :')

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 22:34

Hahaha Sanne :')
Lekker bezig Eef!

Mick heeft zich gedragen! Wel een stop met springen maar ik moest richting menkar springen en hij vind die dingen echt doodeng dus daar gaf ik 'm echt geen ongelijk haha.
In de cross vond hij de verstopte hindernis controleurs ook niet zo geinig maar hij sprong braaf en we hebben lol gehad!
Nee was in Holten bij stal de eik, mijn oude manege. Is meer een soort oefencross, heel laagdrempelig met overal een alternatief als balkje op de grond :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 00:12

Ik heb vandaag gedressuurd. Soort van. Het was een dressuurproef met luchthindernissen :') Goh wat was ze weer heet. Kreeg het nog aan de stok met iemand die buiten de bak stond.
Wat is dat toch met mensen die 2 meter bij de ingang in de bak met zn allen om een paard (of in dit geval pony) gaan staan tutten en ouwehoeren. Je moet meteen links of rechts afslaan om ze te ontwijken.. Vandaag ging dat bijna fout toen paardlief een gigantische sprong de bak in maakte vlak langs die mensen. Krijg ik vervolgens naar m'n hoofd geslingerd dat ik gevaarlijk doe en belachelijk dat ik paard een schop gaf. Ik pakte m'n teugels alleen iets op om langs die pony te sturen waardoor ze ontplofte.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:22

Kimmes, tuurlijk! Ik rijd met een EQP hoofdstel, een Argentijns merk. Kwam hiermee in aanraking toen ik Haddy kocht. Hij droeg er zo één met testen en was toch wel erg nieuwsgierig. Via zijn oude baasje er zelf ook 1 kunnen kopen. Qua inwerking is hij niet heel speciaal, het is een beetje te vergelijken met een lage neusriem qua inwerking. Als hij z'n mond opent krijgt ie ook onder druk dus daarin weer iets weg van een Mexicaan. Ik ben er erg blij mee :j

Geen inspiratie voor liedjes sorry :+

Fijn Laura! :D

Balen vibavu, irritant als mensen dan niet gewoon even aan de kant gaan staan ipv zo dichtbij de ingang. Snap dat je je daaraan ergert! Had je nog een beetje leuke punten of viel het tegen?

Wij hebben 2 rondjes B gesprongen, 3e wedstrijd samen dus wou gewoon lekker rondje rijden!
Nou dat is gelukt *\o/*
Hij sprong echt fijn en was goed rond te sturen zo eerste keer indoor. 1e parcours helaas een balk op 4, maar hij wou niet omspringen achter dus verloor ritme in de aanloop en een rotafstand dus beetje eigen schuld. Verder niks te klagen! 2e parcours foutloos :D 68 stijlpunten dus dat kan nog beter, als ik het filmpje zie vind ik het zelf wel erg netjes maar hij landde nog afentoe verkeerd en springt dan half om. Thuis gaan de wissels nu goed maar nu op concours dus nog :=
Al met al, heel lekker gereden en zeer tevreden :j

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:24

Dat moet wel een fijn gevoel gegeven hebben capriootje.

Die indoorcrossen zijn best leuk :D maar vaak zo ver weg.... daar vind ik het toch minder aantrekkelijk van worden.

Punten vielen wel mee, had wat last van luchthindernissen ook in m'n proef. Alles ging wat onstuimig :')
uiteindelijk 170 en 184,5. Naast dat het irritant is vind ik het vooral gevaarlijk. Het goed laten doen van een plastron en het opnieuw indoen van een knotje kan je veel beter even buiten een rijbak doen. En als je allemaal van die trage dodo's heb gaat het altijd wel goed, maar er hoeft maar 1 gekke tussen te zitten en dat kan heel anders aflopen.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:28

Super mooi hoofdstel is dat Capriootje! Heb ik ook wel aan gedacht om aan te schaffen. Maar eerst de rambo multi gedaan en daar loopt het ene paard super op (reed haar voorheen met lage neusriem). Voor de andere heb ik ook nog 1 maar bij die heb ik nu een simpel enkel gebroken bustrens bitje en die ringen zijn zo klein waardoor het bij de multi hoofdstel eigenlijk te hoog in de mond zit. Heb de langere riempjes er al aangedaan en als ik de bakstukken dan lager doe zit het bij de neus niet goed. Dus bij die hou ik gewoon haar simpele hoofdstel :P

Super van jullie 3de spring wedstrijd! mooi resultaat!

@Vibavu: hihi lucht hindernissen. Tsja sommige dressuurmiepen := Heb ik met een selectie wedstrijd gehad.. kreeg ik naar mijn hoofd geslingerd wat ik met die levensgevaarlijke spring paarden (waren 4 jarigen en tja zijn soms fris) bij een dressuur selectie wedstrijd deed. Na de tijd was ik degene die hun kon uitlachen.. ik mocht wel naar de kampioenschappen hun niet :P

Afgelopen vrijdagmiddag heerlijk getraind. De 3 jarige weer gedaan en zelfs een mini sprongetje gedaan, ze pakt het super op! aankomend weekend komt ze echt thuis. Daarna de 5 jarige gedaan en zeer fijn aan de praat gekregen. Zodra de hindernissen wat hoger, breder interessanter worden maakt ze super sprongen :) hoop aankomend weekend weer op concours te gaan. Dan maar meteen 2x M.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:32

Dat is dan dubbel mooi Marijke :') en wat goed dat ze het beide zo mooi doen!
En idd gewoon gevaarlijk hoor..
Lekker Kayleigh!

Haha dit was outdoor nog! En ook wel een goede 125 km weg maar op mijn oude manege en is altijd een hele happening dus echt super leuk!

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 16:34

Jullie gaan hard.. :+

Wij hebben zaterdag de Ride & Run gereden in Ermelo, ze heeft haar ogen uitgekeken en het was een super leuke ervaring.

Dit weekend hebben wij Soest op de planning staan jullie?

Afbeelding

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 16:43

Gave foto! Heb er leuke dingen over gelezen!

St maarten. Rondje bb80 en 90 en 2x b met andere paard :) al twijfel ik om het om te zetten naar 2x bb90

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:21

@Capriootje dankje! Misschien ligt het aan mij maar ik kan niks vinden op google oid over dat hoofdstel :P
Heerlijk om na een parcours met zo'n gevoel af te stappen!

@Ninahaakk leuk! Ik zie het vaak voorbij komen op fb :)

Ik ga zaterdag naar Bronneger, voor het eerst alleen L opgegeven zonder er een rondje B aan vooraf te doen. Na afgelopen zaterdag zit ik alweer in twijfel. Ging thuis trainen maar ze was gigantisch fris en ik had echt een aantal drama afstanden, terwijl het de weken ervoor zo goed ging.. Misschien toch maar veranderen naar B. Of toch niet, omdat het de weken ervoor goed ging. Zucht.. :( :o

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:23

Dan zie ik je daar vast wel Kimmess, heb net drie L-paarden opgegeven voor Sofia.
Bronneger zijn vaak wel vriendelijk gebouwde parcoursen dus op zich zou direct L wel moeten kunnen daar :j

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:57

Dat klopt. Zo bekend is het niet maar als je meer info wilt kan je me altijd een pbtje sturen! Ze zijn niet goedkoop helaas. Anders had ik er 20 kunnen verkopen haha.

Balen als het dan weer even niet zo lekker gaat. Als het inderdaad vriendelijk gebouwd is kan je het wel doen. Beetje vertrouwen hebben!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:25

Persoonlijk zou ik als je zelf twijfelt een rondje B en L doen. Je paard merkt dat verschil echt niet, maar als jij het zelf spannend vind ga je misschien anders rijden.Als je al fijn rond rijd in de B ga je met meer vertrouwen je L parcours in.Zo werkt het bij mij tenminste :) .

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 19:22

Ik ga zondag ook naar Soest, maar dan om te supporten :+

Wij hebben iedere winter boomstammen in de buitenbak liggen, vooral om de dressuurbak en springbak van elkaar te scheiden maar ook om er eens voor de lol overheen te springen.

Vandaag zat ik lekker mijn rondje te dressuren terwijl de staleigenaresse dressuurles gaf in de bak ernaast. Opeens hoor ik haar vragen aan haar lesklant of zij eens over de boomstam heen wil springen, puur voor de lol. Nou deed zij dat, maar toen zij klaar was vroeg de staleigenaresse of ik er ook eens overheen wilde draven met Vancouver, om te kijken hoe hij dat vond. (zij helpt mij met het opbouwen dus ze kan prima inschatten hoe hij eraan toe is)
Ik draaf erover heen en hij springt hem enorm fijn! Daarna nog 2x overheen gegaloppeerd, man man man wat een fijn paard. Ik kan eindelijk eens relaxed wachten op een sprong, zonder enorm aan getrokken te worden, ik ben zo blij! *D

Het voelt ondanks dat het zo goed gaat met de kale (zo noemen we Vancouver op stal, vanwege zijn rug) toch wel weer vreemd om langs Kees zijn lege stal te lopen, maar hem missen doe ik nog niet echt. Puur ook omdat ik weet dat hij nog wel een tijd bij zijn eigenaar gaat staan en ik weet dat ik hem op kan zoeken wanneer ik wil.

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:30

@gomir oh leuk! Ik ga erop letten, 3 L-paarden kan niet missen, er is (nog) geen mega deelnemerslijst zag ik vandaag. Het is al wel een jaartje geleden dat ik voor het laatst in Bronneger ben geweest dus hoe ze daar bouwen weet ik eigenlijk niet.

@ Eef_Bam klopt, heb ik afgelopen keren gedaan. De laatste 2 x vroeg ik me af waarom ik er een rondje B vooraan reed, omdat het zo lekker ging, waardoor ik nu alleen L op heb gegeven. Ook werd ze het 2e rondje steeds moe (toen nog ongeschoren en bezweet) waardoor ik in lijntjes een galopsprong extra reed wat ik achteraf gezien erg jammer vond. Op deze manier hoop ik dat te voorkomen.

Ik moet erop letten dat ik een goed actief basis tempo houd. Het stomme is dat als het een gaatje hoger wordt, ik meer terug ga rijden. Ik weet het van mezelf, moet er alleen nog het gehele parcour aan blijven denken ipv alleen tot hindernis 1 :+

Wat fijn Froos! Heerlijk als het direct zo goed aanvoelt, het aller belangrijkste! :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 23:37

Ik heb weinig gelezen, druk weekend achter de rug!

Gisteren heb ik met Larry meegedaan aan de cross in Bathmen, met springen foutloos maar ik vond hem op dit lage veel lastiger te rijden dan op wat we normaal springen, gelukkig had ik in de cross een ander bitje in. De cross had 20 sprongen, helaas 1 fout door een risico van mezelf maar alsnog meer dan tevreden en ontzettend trots op mijn witje die nogal onvoorbereid zijn 2e cross liep! :D <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding