[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 09:00

TCA: goede resultaten :D

Dat niet doorzitten vind ik wel fijn. Daar moet ik echt op oefenen. Ik zie het verschil tussen middendraf en een paar passen verruimen ook niet echt. Als het nieuwe boekje uitkomt (ik geloof 1 maart) ga ik alles maar eens goed bestuderen. Ook datgene waar de jury op let.

Urielle

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 09:37

In maart worden ook overal bijeenkomsten georganiseerd over de nieuwe proeven. Ik ga daar ook sowieso naar toe (toch al beetje l*llig als je moet jureren en je doet het maar een beetje naar eigen inzicht hahaha) maar ik vind het wel laat dag, half maart weten wat en hoe en 1 april gaat het in. Mijn doel is ook 1 april gaan starten denk ik.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 09:52

Ze geven toch ook extra scholing (of zijn dat die bijeenkomsten)? Maar ik ben het met je eens hoor, ik had het tijdspad ook gezien, en vind het ook kort dag allemaal.

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 10:06

Ik kom mij ook graag melden. Nadat ik in 2011 een paar maandjes gestart ben met een paard van iemand anders. Heb ik op 7 januari 2012 mijn eerste eigen paard opgehaald. Ze was toen nog geen 3 en hadden als doel om te gaan starten als ze 6 was maar heb er vorig jaar eerst nog een knap hengst veulen uitgehaald. En nu is het de bedoeling om in maart officieel te beginnen. We zijn al wel 3 keer op onderlinge gegaan met de volgende resultaten
1e keer 169
2e keer 199
3e keer 175 en 204

Dus hoop in maart te kunnen gaan knallen met er
Afbeelding

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 10:25

@TCA wow wat een organisatie, wat knap dat je zo rustig blijft :) Wat is je geheim? :))
@wennie19 wat een knap paard heb jij! Lijkt me fijn dat je eerst onderling bent gestart, weet je een beetje wat je kan verwachten :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:38

Leuk dier Wennie, wel een kleintje denk ik, of ben jij erg lang? Lastig dier om te rijden, gezien je wisselende scores?
Ik ga vanmiddag maar wat klungelen met mijn merrie. Laatste concours wilde ze ineens de trailer niet meer af, best lastig met zo'n kasteel van een paard wat verrekt om een voet op de klep te zetten. Opladen doet ze zo, rijden ook geen probleem, maar ineens is het afladen doodeng. Heb er haal er alleen afgekregen door om te laten draaien, zij over de klep naar buiten gevallen en al... Dus daar moeten we even dringend aan werken.

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:51

ja ze is 1.62m en enorm fijn gebouwd. ze is idd niet de makkelijkste met rijden kreeg de 1ste keer ook de complimenten dat ik was blijven zitten maar gaat gelukkig nu steeds beter en heb nog een paar dingen gepland staan om te oefenen op vreemd terrein. dus hoop dat ik in maart dan gewoon kan knallen in de ring

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:19

Welkom alle nieuwelingen!
Gefeliciteerd met de winstpunten iedereen.

Urielle schreef:
Euforie schreef:
Is het niet met middendraf dat je ook versneld? En dat is met verruiming niet het geval? Dus zelfde tempo maar ruimere passen?

Kan er naast zitten maar dacht het zo eens begrepen te hebben uit een les.

Als ze het over die boeg gooien is het juist omgekeerd, bij een middendraf mag je niet versnellen. Misschien dat ze daarom idd spreken over verruiming, omdat er toch geen enkel paard is in de B wat niet tevens versneld.
Het zal dat zijn dan.

Dit denk ik ook :j

Zo ik ben een week weggeweest met school.
Paard zie ik donderdag pas weer, heb d'r gemist!
Vanaf volgende week ga ik dr nog een dag in de week rijden en dan de 14e ons debuut, zin in! :D

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:05

nou hier schiet het niet op met trainen. De binnenbak van de club is nog steeds niet klaar, het weer zat ECHT niet mee. Dus zondag voor het eerst sinds 3/4 weken weer op mn knapperd kunnen rijden... en dan ngewoon buiten, niet in de buitenbak, want ja, die is nog verzopen..... ;(

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:55

Bah... Ik ben toch wel blij dat we buiten een eb en vloed bak hebben, mochten de andere bakken niet toegankelijk zijn.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:48

ah ja dat hoor ik van veel! Het weer is wel beter deze week toch? lekker met 't zonnetje, hopelijk knapt het snel op. Ben ik ook ff blij met onze binnenbak :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:05

Gelukkig is onze baan weer te rijden. Heb gister heerlijk gereden. Beetje aan de verruiming geoefend. Zijgangen nemen wij ook mee op advies van de dierenarts en chiro. Ging ook wel lekker. En verder doen we eigenlijk alleen veel stretchen en soepel maken. Veel achtjes, slangevoltes en lang en laag.

Hoe ziet een training er bij jullie gemiddeld uit? Waar ben je mee bezig enzo?

Gister zijn er ook wat foto's gemaakt en die waren confronterend... Ik dacht dat ik heel goed rechtop zat in mijn nieuwe zadel. Maar ik kiep vooral in gallop nog steeds enorm naar voren. Daar moet ik echt keihard op gaan oefenen. :\
Ik heb een nieuw hoofdstel maar daar zat niet haar eigen bitje aan en deze is eigenlijk te dik. Ze doet hierbij haar mond soms wat open. Dus haar eigen vertrouwde anatomische en dunnere bitje gaat er snel aan! Dan hoeft ze zich daaraan niet te storen of er ongemak aan te ondervinden.

En dan op naar liefdes dag voor onze wedstrijd. Ben er wel een beetje zenuwachtig voor hoor. Pfieuw :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:17

wat een leuk dier euforie! Heel gaaf :)) En ach zo'n evenwichtspunt boven je zadel is ook een kwestie van wennen. Wat bij mij heeft geholpen is aan het begin heel ver naar voren leunen dan weer heel ver naar achteren, dat doe je om en om een paar keer en dan voel je vanzelf waar je 'middenpunt' zit. Of je armen heel ver in de lucht steken en dan langzaam laten zakken. Dan staat je rug ook recht.

Met de training zijn wij bezig met de rechtgerichtheid, azrael wil nog wel eens blijven plakken aan m'n buitenbeen op de volte en dan loop hij vrolijk over z'n buitenschouder weg. Moet zeggen dat dit vrij makkelijk op te lossen is als ik zelf consequent genoeg ben. Dus moet mezelf trainen en niet Azrael :P
Verder zijn er veel problemen die we tijdens het rijden hadden echt super verbeterd dus ben dat ook aan het bevestigen.

Wat nog erg moeilijk blijft zijn de galop-draf overgangen, ik vind het echt lastig azrael bij elkaar te blijven rijden in die overgang. Heeft iemand daar tips voor? Lijkt net alsof ik eventjes stop met rijden ofzo, ik kan hem daarna heel makkelijk weer oppakken, maar ik moet hem tijdens de overgang ook bij elkaar houden...

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:43

Mooie combinaties komen weer voorbij!

Ook ik heb moeite met de overgang galop-draf, dan wordt ze enkele passen loperig. De overgang draf-stap gaat dan wel weer netjes en vloeiend.

Wij gaan vanmiddag even een concours meepakken, maar 1 proef om een beetje te wennen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:10

Succes Wil!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:18

Euforie: gaaf paard heb je!

Wil: succes!

Ik train vooral op overgangen, en zelf mooi rechtop blijven zitten. Verder wil ik dat hij goed aan de hulpen staat, voorwaarts is en voldoende impuls heeft, en los door zijn lijf beweegt. De ene keer rij ik simpel alleen overgangen, grote voltes en de keer erop pak ik ook oefeningen mee als bijv. wijken of schouder binnenwaarts.

Leeneliefje: hou je dan wel voldoende je been eraan in de overgangen terug? Ik rij de overgang desnoods 100 keer opnieuw net zo lang tot het goed gaat, voorwaarts, behoud van aanleuning en mijn eigen houding moet ook netjes zijn.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:12

Mijn pony is geregistreerd bij de KNHS, ze was nog niet gechipt dus alles is nu geregeld. Maar nu zie ik op MijnKNHS dus dat ik een sportnaam kan kiezen.

Help? :') Ik heb geen idee wat ik als sportnaam moet doen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:43

Ik doe niet aan sportnamen dus aan mij heb je niks :D

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:16

Mag ik mij hier ook melden? :D Eileen (Leeneliefje) raadde mij dit topic aan. Al ben ik al wel eerder gestart in 2015, maar ik vind het leuk om in een actief topic te zitten.

Ik ben Hananne, 23 jaar wonend in Ede en ik ben in het bezit van een 6 jarige spring gefokte ruin waar ik ontzettend blij mee ben! Wij zijn nu B+5. Ik rij alleen dressuur wedstrijden omdat ik op wedstrijd gaan erg leuk vind en het knotten en tutten wat erbij hoort. Onze ambities liggen meer bij het springen.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:16

Vandaag zelf veel last van spanning en een vreselijk druk paard. Kreeg geen stelling, buiging en pakte het bit vast. Toch nog nette punten, 191 niet verwacht. Waarschijnlijk was het beeld netjes, maar voelde totaal niet zo.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:31

Hananne leuk iemand uit de buurt!

Wij hebben ook geen sportnaam voor Chaplin, het blijft altijd grappig hoe ze zijn naam uitspreken op springwedstrijden en sgw's. Zeker icm onze achternaam, daar hebben we ook al de nodige variaties op gehoord. Officieel heet ons paard Chaplin du Keske Z, maar de Z wordt vaak overgeslagen door de omroepers. Chaplin hebben we al op zijn Frans gehoord, du Keske struikelen ze vaak over de volgorde van de S en de K. De Z heb ik ook wel eens pas uitgesproken horen worden terwijl mijn man al halverwege zijn rondje springen was :') alleen al om die reden geen sportnaam, vind dat gehakkel veels te leuk :j

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:33

Ik heb uiteindelijk als sportnaam een combinatie van haar roepnaam en officiële naam gedaan, ben benieuwd wat ze ervan gaan maken op wedstrijd :') Schönbrunn's Zara :j Mijn eigen achternaam is ook zo'n hopeloos iets, hij is zo simpel en toch hoor ik hem 9 vd 10 keer fout.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:42

SusanH schreef:
Hananne leuk iemand uit de buurt!

Wij hebben ook geen sportnaam voor Chaplin, het blijft altijd grappig hoe ze zijn naam uitspreken op springwedstrijden en sgw's. Zeker icm onze achternaam, daar hebben we ook al de nodige variaties op gehoord. Officieel heet ons paard Chaplin du Keske Z, maar de Z wordt vaak overgeslagen door de omroepers. Chaplin hebben we al op zijn Frans gehoord, du Keske struikelen ze vaak over de volgorde van de S en de K. De Z heb ik ook wel eens pas uitgesproken horen worden terwijl mijn man al halverwege zijn rondje springen was :') alleen al om die reden geen sportnaam, vind dat gehakkel veels te leuk :j

Volgens mij heb ik je een tijd geleden al eens gesproken, je staat bij de Schalm toch? Ik herken je profiel!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:43

Afbeelding

Zondag mijn B-debuut gehad. Wat een drámá. Begon wat gespannen want ik ben nogal angstig sinds ik 2 weken geleden gevallen ben in het duin en hij wegrende. Dus ik ietwat onzeker de inrijdbak in, na een aantal rondjes sloeg ik zo door de angst heen. Ik voelde me ontspannen en ging lekker dravend dat bakkie door wat figuren voor mijn proef oefenend. Opeens gaf hij een rare sprong en gebeurde het voordat ik het wist. Ik lag ernaast en was niet lekker neergekomen. Ik reed sowieso al met wat risico ivm mijn zwaargekneusde nek. Eerste proef wilde hij geen één hoek door, en ging hij ervandoor waardoor ik een extra volte maakte(omdat ik net wilde afslaan voor een figuur, waar hij ervandoor ging) en 2 strafpunten kreeg. Nou potverdorie, de tweede proef in. Win even al z'n energie eruit laten gooien in de losrijbak en toen moest ik alweer. 2de proef ging veel beter maar helaas niet qua punten. Ik had een best wel strenge jury volgens mij want ik had alleen maar 5'en en 6'en.(en een 8 voor verzorging) Uiteindelijke stand: 165 en 166 punten. Helaas pindakaas. Gisteren zoveel last van mijn nek dat ik echt thuiskwam en móest gaan liggen. Stage in de zorg heb ik goed verlopen, vandaag weer. Mijn nek wilt niet echt, woensdag even informeren bij de fysio of ik geen HA moet bezoeken.

Eind februari starten we wederom op dezelfde plek, hij moet er maar aan wennen. Ik vind het een ontzettende fijne start, vriendelijke mensen die precies zeggen hoe en wat en vragen naar je proef hoe het ging enz. Erg leuk, maar jammer van de punten. Volgende keer beter!!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:51

Mijn paard heeft gewoon dezelfde sportnaam als de naam op zijn paspoort :=

Had gehoopt 10 januari al mijn debuut te hebben, maar helaas is mijn paard nu al een maand ziek.

Jammer OneAndOnlyx.. volgende keer beter! Gewoon kilometers maken.