[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:08

Oke :) , ja ik twijfel ook maar mijn instructrice zegt als je meermaals 65% rijdt lukt het wel! Die vind dat ik wel over kan haha (moet nog 1 puntje) . Maar je paard moet gewoon beter voor elkaar zijn opgerichter, meer op het achterbeen en scherper aan de hulpen. Dus ik ben benieuwd binnenkort eerst maar proefgerichte clinic.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:09

Hoeveel is 65%? Sorry ik ben niet zo goed om dat om te rekenen in punten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:10

195 +

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:20

Gefeliciteerd met je punten, Sunshinee.

Ik kijk nooit hoe hoog ik qua punten scoor. Maar kijk altijd samen met mijn instructeur of mijn paard klaar is voor de volgende klasse.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:25

Yvank_ schreef:
195 +

Dat rijd ik nooit. Ik rij meestal rond de 185-190 heeel vaak 189

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:28

Ik vind het aantal punten toch wel een zekere factor voor volgende klasse :j , wil een paar keer 195 + gereden hebben en ook prijzern gereden hebben. Ik wil niet over met altijd net een winstpuntje en nooit prijs maar dat is ook ieder voor zich natuurlijk :) !

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:46

Yvank_ schreef:
Ik vind het aantal punten toch wel een zekere factor voor volgende klasse :j , wil een paar keer 195 + gereden hebben en ook prijzern gereden hebben. Ik wil niet over met altijd net een winstpuntje en nooit prijs maar dat is ook ieder voor zich natuurlijk :) !

Ach ik ga ook over zodra die punt binnen is. Van het weekend een wedstrijd gereden om héél snel te vergeten :+ Reed opzich goed en liep lekker maar met prijsuitreiking de melding 174 en 175 punten... Hoogtepunt van de dag opmerking op mijn protocol, pony loopt niet nagevelijk...

Supporters en andere langs de zijlijn gaven nog aan dat hij zo fijn naar de hand toe liep, maar goed de winstpunten pakkers waren er een paar die beesten met snuit tussen de voorbenen reden... Weet je wel direct het niveau van de jury.

Overigens zit ik altijd rond de 195 punten dus vandaar mijn verbaasdheid ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:49

Oh balen zeg!

Ik zeg ook niets over het aantal wp´s in de L2 hoor :) maar dat ik zelf het puntenaantal belangrijk vind. Als je altijd rond de 195 rijdt dan kan je zat met 10 wp over. Ik wil voor mezelf gewoon geregeld zulke punten rijden voor ik over ga :D is niks mee mee lijkt me ,wat een ander doet moet die zelf weten :P

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:14

Yvank_ schreef:
Oh balen zeg!

Ik zeg ook niets over het aantal wp´s in de L2 hoor :) maar dat ik zelf het puntenaantal belangrijk vind. Als je altijd rond de 195 rijdt dan kan je zat met 10 wp over. Ik wil voor mezelf gewoon geregeld zulke punten rijden voor ik over ga :D is niks mee mee lijkt me ,wat een ander doet moet die zelf weten :P

Nee begrijpelijk, ik zit laatste wedstrijden telkens 190+ dus vandaar dat ik de stap aandurf :D Even afgelopen weekend vergeten.
Maar als je inderdaad niet constant bent(en eigenlijk 1e en 2e proef zonder een heel gek groot verschil) is het helemaal niet raar om óf even niet te starten maar thuis door te trainen óf om nog even L2 te starten. Niets mis mee toch?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:58

Sunshine, gefeliciteerd!

Yvank ben het ook met je eens hoor, ik wil ook graag eerst regelmatig 195 + rijden v ik overga.

Diesel, nou je haalt me de woorden uit de mond ik heb ook vaak het gevoel dat ik er op afgestraft wordt! Eerder kreeg ik regelmatig commentaar v spanning en te diep. En nu we niet te diep lopen krijg ik vaak commentaar v niet nagevelijk! Zo'n onzin mijn paard is echt super aan de hulpen en loopt goed over de rug. Maar gewoon mooi neusje voor de LL. Daar hou ik zelf van.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:27

Inderdaad iedereen op zijn eigen manier.
Durf het hier wel aan, omdat mijn instructeur ook jury is geweest. En zelf op hoog niveau heeft gereden.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:47

Oh ik denk als je een net L2 proefje kan rijden dat je dag ook wel in de M kan. Maar ik ben van mezelf erg onzeker dus voor mijn eigen gevoel moet ik wel kunnen knallen. Daarbij baal ik dat wij er niet uithalen wat er thuis in zit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:57

Gefeliciteerd sunshine, toch weer een winstpunt en M-startgerechtig.

Ik wil zelf ook wel aantal keer 65%+ scoren voordat ik over ga naar de volgende klasse, heb je naar mijn idee wat reserves voor als het lastiger wordt. Heb overigens geen punten nodig om te mogen promoveren, mag meteen door naar het Z2, maar vind zelf fijner echt fijn er aan te kunnen rijden dan steeds net achter de feiten aan te lopen.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:31

Dian is mijn eerste wedstrijd paard. Als ik al vaker gestart zou zijn had ik er misschien anders over gedacht maar vind het met dit paard ook echt wel fijn om voor elk niv. Weer echt klaar te zijn. Rij liever langer door dan te vroeg over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:27

Goed wijze les ga nooit ziek op concour.. bleeeh wat voelde ik me beroerd kon er ook niet aan rijden had 170 en 175 :=
Maargoed stond wel.onder aan protocol heel sympathiek paard rij hem meer in lengtebuiging en over de rug en dan komt alles goed en ga je knallen!

Alles wat er op stond klopte ook helemaal hoor , hij had wat spanning en normaal kan ik dat wel oppakken en af laten vloeien maar ik was nou meer bezig met mijzelf om de proef door te komen dan met hem :o

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:34

Beterschap, Yvank.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:57

Balen en beterschap!
Wel leuk commentaar btw!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:01

Ja dat zeker en het klopte ook wel want inderdaad in goede doen rijden we veeel beter. Maar dat zat er nu niet in. Was misschien ook niet handig om te gaan starten met bijholteontsteking :=

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:58

Beterschap yvank!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:51

Hallo!
Heeft iedereen een goed weekend gehad? Ik ben gesloopt!! Na gisteravond een leuk Tirolerfest te hebben gevierd.
Vandaag ook nog op concours geweest. Twee super fijne proeven gereden. De bakken waren volgens dian niet al te eng dus we kwamen ze goed door. :D eerste proef 192 en een 1e prijs. Tweede proef 189 en een 5e plaatst. Tweede proef was ik zelf echt totale löss ik kon er niet meer aanrijden. Maar erg blij met het resultaat :D

Afbeelding

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:55

gefeliciteerd met je punten en prijzen. Hier heerlijk genoten van het mooie weer. Vanmiddag weer heerlijk gereden in de les.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:28

Gefeliciteerd!!

Hier sinds donderdag geen paardje meer gezien, weekendje weggeweest, morgen dus weer pas

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:07

Gefeliciteerd Alice!

Bij ons is de zadelmaakster langs geweest. Nu hebben we een dressuurzadel (voorheen veelzeidigheidszadel). Even wennen maar hij loopt er fijn onder :)

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:00

Hoi! Ik lees al een tijdje stiekem mee en aangezien mijn L2 debuut er ook aan komt wil ik me hier graag melden.

Afgelopen weekend 4 winstpunten gescoord en daarmee nu L1+13 in 5 wedstrijden. Ga volgende week nog 1 keer L1 en daarna door!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:45

Dat gaat snel met de punten annetm! Welkom!