[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:48

Tof dat mijn tuigertje zo in de smaak valt! Op wedstrijd kreeg ik er ook al leuke commentaar op. Dat terwijl ik dressuur deed met haar steeds werd afgekraakt met wat een lelijk beest ik op weg was >;)

gomir schreef:
Mijn merrie is vandaag voorlopig keur geworden, zo blij mee!
Volgend jaar insemineren denk ik :j

Proficiat! :D Van wie wil je ze vol laten steken?

gomir

Re: Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:52

Op dit moment denk ik vooral aan Carambole. Ik denk dat die heel goed past op deze merrie en ik vind zowel de hengst zelf als de nafok erg overtuigend.
Maar wil er zeker nog met wat mensen over sparren, want heb ook nog wel wat andere gegadigden (oa Spartacus, Dexter R, Cannabis en evt Berlin) op de lijst.

Tuigers zijn leuk Zwieke! En in de springsport doen ze het lang niet onaardig in de basissport.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:07

gomir schreef:
Op dit moment denk ik vooral aan Carambole. Ik denk dat die heel goed past op deze merrie en ik vind zowel de hengst zelf als de nafok erg overtuigend.
Maar wil er zeker nog met wat mensen over sparren, want heb ook nog wel wat andere gegadigden (oa Spartacus, Dexter R, Cannabis en evt Berlin) op de lijst.

Keuze genoeg! :D Altijd tof om een hengst te zoeken! :))

gomir schreef:
Tuigers zijn leuk Zwieke! En in de springsport doen ze het lang niet onaardig in de basissport.

En daarvoor doe ik het, gewoon voor mijn plezier en die van haar :j Zo blijf ik ook met haar wat bezig. Met mijn ander paard doe ik dan dressuur :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:09

ismy schreef:
herkenning :+

Dit was mijn aller eerste springronde in de B met Nicole :P :
[ Afbeelding ]

Oh dat is inderdaad een punt van herkenning :')

Over wachten... Tjah, Gil red zich wel... Hij red mij alleen niet altijd mee :+
Ik kan wel thuis blijven door trainen, maar het grootste probleem, het loeihard afstormen op een hinder is en dan in eens weigeren dat doet zich dus alleen op concours voor.
En dat moeten we daar dus ook zien op te lossen.

zwieke schreef:

:') Ik ga stuk, werkelijk waar, vol steken? :') _O-

Gefeliciteerd Gomir!
Spartacus en Berlin zijn erg leuke gegadigden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:13

Heel gebruikelijke Vlaamse uitdrukking hoor MDH ;)

Ik bedoel met wachten ook dat het paard onder je moet blijven wachten op je hulp en dus niet onder je uit moet rennen. Niet dat je niet op concours moet gaan :+

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:16

M_D_H schreef:
zwieke schreef:

:') Ik ga stuk, werkelijk waar, vol steken? :') _O-

*D

gomir schreef:

Inderdaad een Vlaamse uitdrukking :j Hihi.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:21

gomir schreef:

Ik bedoel met wachten ook dat het paard onder je moet blijven wachten op je hulp en dus niet onder je uit moet rennen. Niet dat je niet op concours moet gaan :+

Snap ik, maar dat werd ergens anders ook nog geopperd :)

Paard mag niet onder mij uitrennen, pertinent niet! Hij denkt daar alleen vaak anders over... daar hebben wij nog flinke discussies over :+
Op het filmpje kun je het nog een beetje terug zien, maar daar is hij al veel braver.

Een Vlaamse opmerking had ik al wel verwacht, maar had hem nog niet eerder gehoord, vind hem wel leuk :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:43

haha gomir ik snap nu wat je bedoelt hoor ;) en ben het daar helemaal mee eens :D al hebben wij daar ook nog wel is meningsverschillen over, wat zelfs op een foto te zien is :Y) _O- http://i57.tinypic.com/2pp0jus.jpg

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:57

Zo ff bij lezen! :-) welkom Zwieke! En vol steken??? Hahahahahahahahahaha

Ik rol van de bank hahaha!!!! S

Straks weer op mun merrie rijden! Hihi :-D

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 17:12

Dressuur kraakt inderdaad veel af. Ik vind je tuiger ook super leuk, heeft wel wat!

Inderdaad voorwaards oplossen. Zelf had ik altijd het probleem dat Nicole te lang werd en hierdoor geen sprong kon maken. Werken we nog steeds aan: http://instagram.com/p/qe7t_NudFB/?modal=true

Filmpje van gister tijdens de les.

Starten jullie dit weekend ook met je paard? Ik heb me op het laatste moment nog op gegeven voor CH ST. Annaparochie (meer dan 75 km hier vandaan :+) Alleen ik zit een beetje met de warmte. Wat doen jullie met deze warmte? Paard drinkt niet bij mij op concours..

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 17:15

Gefeliciteerd Gomir! Super zeg!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 17:22

gomir schreef:

Leukleuk *\o/*

Ik ga volgende week weer een rondje dressuren. Springen duurt nog wel even, was van plan om deze week thuis te gaan springen, maar t wordt nu wel erg warm begreep ik. :=

Bij mij valt dat afkraken trouwens nog wel mee hoor. Toevallig afgelopen zondag was ik geen blik waardig, maar krijg ook vaak leuke reacties hoor. Al moet ik zeggen dat die vaak weer worden ingetrokken als ik ook daadwerkelijk win :')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 17:59

Gefeliciteerd Gomir! Ik heb Evel Knievel ook zelf gefokt, super leuk.

Ik ga pas in eind augustus weer op cc.

Die filmpjes zijn wel super nuttig he, om jezelf zo te zien! :j Jammer dat ik niet vaker iemand bij me heb.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:15

Welkom Zwieke!

Mijn instructieweeek is nu al afgelopen :( Paard heeft een knal van een ander gekregen maandagavond en die wond is iets gaan ontsteken (was wel een DA bij geweest). Heeft nu wondvocht in z'n knie en boven de wond een bult van de ontsteking. Vandaag mijn eigen dierenarts laten komen (waren naar huis gegaan) die heeft de krammetjes eruit gehaald en het begon meteen te lopen.
Gekoeld en gestapt en het is gelukkig al wat dunner. Hopen dat ik er eind volgende week weer op mag :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:29

Balen zeg!
Duur weekje dan voor (uiteindelijk) niks

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:35

Filmpjes zijn inderdaad super nuttig!

Jeetje dat is echt super balen PaljasLaura.. Sterkte

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:49

:wave:

Ismy, waarom helemaal dáár :+ ? Ik ga vrijdag naar Gieten. Als ze dorst hebben drinken ze vanzelf, als ze niet willen drinken is het hun eigen probleem. Niet te moeilijk over doen, het is graag of niet :) . Bij wie les je? Dat zijn leuke lijntjes die je moest rijden.
Zwieke meende er al Fabricius in te zien!
Gefeliciteerd Gomir!
Wat balen Paljaslaura!

Hier laat ik de meeste parcoursen ook filmen :)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:54

Ja ik wilde ook in Gieten starten maar de eigenaar viert dan zijn verjaardag, beetje banketstaaf dan. Ik neem wel heel veel water mee en dan zie ik het wel. Gok dat ik in de ochtend mag starten gelukkig.

Ja het zijn super lijntjes voor een paard die kleiner moet galopperen. Leer je veel van zo! Ik les bij René Mulder. Hij ziet echt alles.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:05

Ohja dan is het wel een beetje knullig. Ik vier m'n verjaardag vrijdag ook, maar pas in de avond. In Gieten is zo weinig deelname door de Groningse kampioenschappen.

Oh René, leuke vent! Ik heb ook wel eens overwogen bij hem te gaan lessen.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:18

paljaslaura schreef:
Welkom Zwieke!

Mijn instructieweeek is nu al afgelopen :( Paard heeft een knal van een ander gekregen maandagavond en die wond is iets gaan ontsteken (was wel een DA bij geweest). Heeft nu wondvocht in z'n knie en boven de wond een bult van de ontsteking. Vandaag mijn eigen dierenarts laten komen (waren naar huis gegaan) die heeft de krammetjes eruit gehaald en het begon meteen te lopen.
Gekoeld en gestapt en het is gelukkig al wat dunner. Hopen dat ik er eind volgende week weer op mag :)

Wat een pech, hopelijk is ie snel weer beter.

wij gaan zondag weer lekker crossen. Nemen gewoon water mee al wil die van meestal niet drinken maar hebben het altijd bij ons

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:22

Ik start vrijdag op de Groningse kampioenschappen. Bella kan redelijk tegen de warmte dus ik ga maar gewoon heen, is ook maar 20 kilometer ofzo voor ons.
Met Eddie zou ik niet gaan, die staat met warm weer al zwetend op stal :o

Wat een pech Paljaslaura :(:) Hopelijk geen blijvende schade en een vlot herstel!

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:24

Veel succes op wedstrijden iedereen.
Poownie krijgt 2 weekjes wedstrijd-vrij.
Lekker trainen en rustig aandoen.
Zo heeft dw pony ook vakantie : )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 23:14

jammer zeg :(:) hopen op goe en snel herstel!

wij starten zondag dressuur haha!

biaamber04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 23:33

wauw!!! wat had ik weer een fijne springles vanavond!!!
ander bitje doet soms wonderen......

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 07:11

paljaslaura schreef:
Welkom Zwieke!

Ooh bah wat vervelend!!! Beterschap!