Tamaramt: Alle oefeningen oefenen (zoals travers, sb, appuyeren, keertwendingen, eenvoudige wissel, contra galop) bovenin rijden bijvoorbeeld een les van 3 kwartier zegmaar. Veel verzamelen op de achterhand en daarbij aan de lossigheid werken.
Je kan t vergelijken met een les zegmaar. En vorige week dat ze t had was na een springles waarin we best hoog en hele scherpe lijnen moesten rijden...
tamaramt
Geplaatst: 08-07-14 12:59
ok, dat is geen hele zware training in mijn ogen Gewoon een fijne goede basis training. Maar hoe dan ook, paard hoort niet stijf te lopen met 1 been daarna. Als hij helemaal stijf loopt(alle 4 benen) een enkele keer dan kan dat als is dat nog niet goed maar echt specifiek bij 1 been zou voor mij vraagtekens oproepen.
ja maar wat ik bedoel te zeggen is dat een dergelijke training geen zware training is maar gewoon een basis training. En dat een dergelijke training bij een gezond paard geen belemmeringen hoort te veroorzaken.
een training waarbij minimaal oefeningen vanaf het Z en hoger gevraagd worden met heel veel galopwerk(minimaal 20/30) min en veel verzameling is pas een zwaardere training.
maar hoe dan ook... als ze dan eens wat spierpijn hebben dan horen ze helemaal wat stijver te lopen en niet specifiek met 1 been. Vandaar dat ik er mijn vraagtekens bijzet of het wel spierpijn is..
Hier zijn de laatste twee punten vandaag behaald! 181 en 1e met 190. In september wil ik graag over als alles goed gaat. Erg trots op mijn friesje
Had bij hypostore mooie hoofdstellen gezien maar die ik wil (1e 2e 3e keus) is er allemaal niet dat wordt dus een paar weken wachten. Iemand nog mooie s&t suggesties met ong dezelfde prijzen als die van premiera?
Gisteren heb ik ook wedstrijd gehad maar had mijn dag niet... Al hele dag (lichte) migraine en April was erg gespannen en rillerig op alles. In de 1e proef kreeg ik gelukkig de ergste spanning(ze wilde de ring niet rond) snel opgelost en zaten er ook veel fijne stukken in de proef naast enkele spanningsfouten. Daar 184 punten.(klapte er na het groeten bijna af omdat ringmeester de plank ineens omhoog deed van de ring... ) Met mega veel spanning daardoor en megarillerig de 2e proef in.
In de 2e proef was ik zelf helemaal niet fit meer en moe en wat misselijk en nog die gruwelijk hoofdpijn zodat ik niet meer fijn kon zitten en zelf erg uit balans raakte. Ik heb tot 2 x toe mijn beugels verloren En in de middendraf ging ze zo ruim gruwelijk draven dat ik er bijna afknalde dus ophouding terug heb moeten moeten maken. veel fouten door eigen schuld, door mijn onbalans... wissels in de contra(beide kanten) en ook nog verkeerd gereden en veel spanningsfouten wat April was mega ril.....
7ens die veranderd werden naar 5en en 4en en dat was geheel terecht. 170-2 Heel jammer maar geheel terecht De 2e proef maar snel vergeten en vandaag lekker ontspannen buitenrit maken en dan morgen lekker een dag vrij.
Evengoed nog een winstpunt ondanks dat je ziek was is knap!Al heb je de punten voor het Z al. Ik weet hoe je je voelde...toevallig Ik had de nacht voor de wedstrijd ook migraine en die was niet mis!! Weinig geslapen, meer boven de wc gehangen... en toch de volgende op pad. Ik wilde zo graag die laatste twee punten! ! Nu is het gewoon gelukt...
tamaramt; jammer dat je je dag niet helemaal had..
altijd zo'n stom iets een hoofdstel leveren zonder teugels..
KB_Horse
Geplaatst: 14-07-14 12:55
DaraBariton: Gefeliciteerd met de punten! En Tamaramt soms heb je dat wel is jaa heel vervelend..
Ik was gisteren jarig en heb dus nu mn hoofdstel echt gekregen haha. Hij is echt prachtig en kopstuk is ook anatomisch kopstuk! en 2 prachtige rondgenaaide teugels erbij. Zijn nu nog goedkoper in de aanbieding geloof ik. Is de PB Miami bij paardenbijoux!
Mis is dat wat DaraBariton?
Paardje lief heeft van de week op rust gestaan. Gaat wel weer de betere kant op gelukkig. Waarschijnlijk was t toch een spiertje verrekt gelukkig maar.. nu nog maar even een weekje heel rustig aan stappen en dan weer verder kijken.
tamaramt
Geplaatst: 14-07-14 14:19
@darabariton:super! Ik kon mezelf niet meer herpakken de 2e proef en zat er als een lappenpop op , helemaal gedesorienteerd ook Ja, ik heb de punten al voor het Z maar ik wil altijd elke klasse zover mogelijk uitrijden. Ik wil altijd graag eerst nog paar flinke scores rijden(2 wp per proef) voordat ik overstap. Ik snap mensen ook niet die al de overstap maken na een hogere klasse als ze iedere keer dat ze een wp hebben maar een heel mager wp is. Dan ben je gewoon nog niet klaar vd hogere klasse en kun je beter nog ff doorrijden.
@tinkels: helaas wel April is vaak op wedstrijd gespannen maar ook thuis wel eens hoor als er bv een paaltje langs de bak net 10 cm verderop staat als de dag ervoor dan is het al dikke stress en spanning. Ze word dan mega mega heet en schrikkerig en soms ook heel rillerig.
@kb horse: fijn dat het beter gaat!!
Ik ben net terug van een buitenrit van bijna 2 uur met groepje stalgenootjes Ondanks dat er veel dazen zaten en April beetje opgefokt was toch fijne rit gehad.
Laatst bijgewerkt door tamaramt op 14-07-14 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Ben erg benieuwd! Ze zei dat het de laatste in maat full was. Lak hadden ze niet meer in full helaas maar jij hebt ook de gewone wit onderlegd of wel met lak? Hij zal deze week wel komen denk ik. Nu jij het zegt ben ik helemaal nieuwsgierig haha