[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 16:39

Lekker Melissa.
Vos heeft heel kort even aan de longe met longeerhulp gelopen. Maar de cirkel was veel te zwaar.

Ik vind alle kklasses leuk om te rijden!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 16:42

Vandaag ook weer concours gehad, eerste keer weer outdoor dit seizoen. Tijdens inrijden was madam heel fijn te rijden maar in de eerste kakte ze al wat in maar die leverde toch nog 183 pnt op. Tweede proef geen echte fouten maar impuls was ver te zoeken dus terecht 170.
Weer een puntje erbij gesprokkeld dus, weer een opsteker voor mezelf ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 16:50

Toch Proficiat met je punt!!!

Ik mag maandag eerste keer buiten... Dat wordt alle zeilen bijzetten ben ik bang

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:46

Vonneke jaa ik tot nu toe ook alle klassen leuk :) De minst leuke klasse vond ik de L1, irirtant met elke x lichtrijden/doorzitten

Caro mooi een wp gereden

Vonneke spannend weer de 1e x outdoor

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:50

Ik had vandaag 175 & 174. Behoorlijk laag gepunt vond ik zelf helaas, maar goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:22

Ben heel benieuwd Aranel. Best spannend want hij kent zijn eigen kracht niet hihi.

Aranel wat jammer. Wat had je zelf gedacht kwa punten of plaatsing?

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:53

vonneke; fijne zadels? ik vind tot nu toe ook alle klasses leuk :P. Al ben ik bang dat het in de M2 wel anders word haha! Spannenddddd!

Melissa; dat scheelt idd! Haha ja we komen elkaar ook niet vaak tegen ofzo :')! Lekkere afwisseling dus!

josje4; Toe maar een KEP kopen :D! Vind ze heel gaaf maar passen mij helaas niet! Jammer dat de sb wat de mist in ging, maar keertwendig voor een 7 netjes hoor!!! Ziet er netjes uit hoor en super punten! Wanneer ga je over?

Caro_MarjaH; idd nog mooi een wp gereden!

Aranel; jammer dat er zo laag werd gepunt!

Ik zit weer op een wolkje vandaag <3 . Eerste keer weer outdoor en tevens na een aantal maanden weer op concours met Guess! Oja en nog een hoogtepunt voor me zelf; na 4/5 jaar weer voor het eerst met naald en draad gevlochten :'). Met losrijden was ze erg fijn en zo ook met de proeven! Sommige stukjes werd ze wel een beetje heet en iets sterker maar dat ze heter word heb ik erg graag bij haar. Een aantal dingen in beide proeven konden wel beter maar ja dat houd je vaak natuurlijk. Normaal gesproken kakte ze vooral in de tweede proef altijd heel erg in maar dit keer bleef ze maar lopen <3 ben echt trots op haar!! We hadden 187 in de eerste proef en net buiten de prijzen, 188 in de tweede proef met een 5e prijs :D!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:06

Proficiat met je punten!! goed gedaan!

Custom zit als een huis!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:15

Aranel balen van de tegenvallende punten!

haha gwenn ik ben straks voor M2 denk ik ook heeeeeel zenuwachtig. Nog nooit M2 gereden :P
Haha van t winter hebben we idd best vaak tegelijk gereden, laatste periode niet veel.
Ga je van t zomer nog kring starten?
Super gereden :) dacht dat jij normaal ook altijd met naald en draad vlechte :P

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:21

Melissa; Haha ja ik dus ook niet! Nee idd afgelopen tijd niet, komt wel weer denk ik haha! Ik wil eigenlijk met beide wel de kring starten ja, maar eens zien! Nee haha altijd met elastiek gedaan puur uit gemakzucht :')!

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:35

Zo eens even bijlezen :)

Ziet er netjes uit Josje! Welke KEP heb je gekocht?

Nadita: Succes morgen!

Sharonaa: Nog een keertje L2. Succes alvast :)

Melissa: Soms ook wel eens fijn als ze lekker gek kunnen doen aan de longe :) En Gijs is een 00 Seven :)

Caro_Marjah: Toch nog een wp gereden, jammer van je 2de proef.

Aranel: Jammer van je punten. Volgende keer beter!

Tsplendid: Gefeliciteerd met je punten!

Zo ik ben weer bij :')

Vrijdag echt flink aan de bak gemoeten in de les. Maar wat word hij toch stiekem ontzettend gaaf zeg. Word echt telkens blijer met hem, ondanks dat hij zo sterk is. Kan hij wel super lekker bewegen. Volgende week eens laten filmen... Of misschien dat ik morgen iemand kan strikken :D

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:18

Ben benieuwd als het gefilmd is!

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:25

Ik ook! Probeer even of er morgen iemand is :)

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:41

Even ego! Ik had 206 en 205 punten. Daarmee 1e en 2e. :D

De rest gefeliciteerd met de behaalde punten.
Lees morgen beter bij. :)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:49

Super zeg Lianne! Gefeliciteerd, wanneer M1?

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:29

Aranel schreef:
Ik had vandaag 175 & 174. Behoorlijk laag gepunt vond ik zelf helaas, maar goed.

Wat jammer, maar blijkbaar was je wel tevreden?

lianne__ schreef:
Even ego! Ik had 206 en 205 punten. Daarmee 1e en 2e. :D

De rest gefeliciteerd met de behaalde punten.
Lees morgen beter bij. :)

Wauw super! Gefeliciteerd! :D Misschien heb ik je nog wel gezien, maar niet herkend. Hoe laat moest je starten?

Een paar weken niet op bokt gekeken, even snel doorgelezen, wat een mooie paardjes komen er voorbij :o
Vandaag voor het eerst officieel M1 gestart, ik zat er al ruim een uur op voordat ik met mijn eerste proef mocht beginnen. Hij was nog wel lekker aan het been rond de baan, maar toen moesten we bij A binnenkomen en er zat een put in de grond, die was èèènggg :wow: :wow: Tijdens de proef ook nog omgereden, omdat hij er omheen wilde springen, maar ik hem in de baan wilde houden. Toen was het helemaal gedaan, want ook het bordje stond nog scheef en ook dat was uiterst eng 8)7 De rechtergalop ging niet zo lekker en impuls miste heel erg, omdat hij al best wel moe was geworden.
Tussen de proeven door m'n spoortjes aan gedaan, daar heb ik al héél lang niet mee gereden, maar het was wel nodig. Hij was iets meer voorwaarts en m'n overgangen waren ook beter.
Ik was ontzettend tevreden, maar ik schatte toch m'n proeven tussen de 160 en 170, had ik 181 en 187 :oo :oo :oo Zo ontzettend tevreden en blij, dit had ik nooit verwacht :P

Iedereen die morgen nog start: veel succes :D

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:34

Iedereen gefeliciteerd met de winst en voor de gene die morgen of maandag wedstrijd hebben heel veel succes :D

Zal van de week even op iedereen reageren haha, voor nu: bed tijd! :O morgen ochtend vroeg met vriendin mee op wedstrijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:58

Proficiat allemaal met de verteren winstpunten en prijzen!!

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 00:49

Ik vind t ook wel leuk om alle klasses te rijden. Maar aangezien ik nu niet heel vaak op wedstrijd kan vind ik t vervelend worden want de M1 proeven gaan fijner dan de oefeningen van het L2. Wat meer actie enzo.
L1 vond ik idd ook vervelend met dat veranderen van zit enzo.
Volgende week maar hopen op mooie puntjes want we kunnen er weer fris en fruitig tegenaan. Ik ben benieuwd.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 11:24

Citaat:
Custom zit als een huis!

Helemaal mee eens, ben zo blij dat ik vorig jaar een Custom heb gekocht!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 11:50

Gekke vraag misschien, maar ik zit eigenlijk met het volgende: aangezien ik nogal snel gestressd ben op wedstrijd heb ik de neiging (doe het ook) om te lang los te rijden en dan alles nog een keer door te nemen. Gevolg is dus dat ze inkakt tijdens de proeven. Als ik maar kort inrij heb ik het idee dat ik haar helemaal niet voor elkaar heb (wat wrs helemaal niet zo is) en raak ik weer gestressd.
Ben nu van plan om volgende week relaxed los te gaan rijden, ontspanning op te zoeken en haar even duidelijk aan de hulpen zetten en daarbij laten en zo de proeven in.
Wat doen jullie met losrijden?

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 11:59

Ik stap ongeveer 15 minuten in. Omdat ik er ook graag optijd op wil zitten. Ook iets met gevoel, maar hij anders helemaal dood is :') Maak hem al lekker los in de stap, veel rek en strek oefeningen. En dan gewoon lekker los rijden zoals ik dit ook doe in mijn training. Daarna nog even oppakken. Ik rijd zowel mijn oefeningen in het losrijden als tijdens het oppakken. Meestal zit ik er al met al 35-45 minuten op.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:08

ik ben nog bezig de juiste lengte vh losrijden te zoeken haha heb eigenlijk pas 7 wedstrijden gereden met hem, dus moet daar nog mee sleutelen.
Ik stap ongeveer 10 minuten, eerst lekker lange teugel, daarna wat oppakken. Veel overgangen naar t halthouden om hem los en aan elkaar te krijgen. Dan draf, veeeeel/constant schakelen. Galopje etc. Rijdt wat oefeningen.
Tegen t einde zorg ik dat ik m er goed aan heb, wat feller op t been, paar keer goed weg en terug.
Ook laat ik hem zo'n 2x even lang tussendoor. Ik dénk dat ik er zo'n 40 min opzit max voor de proef.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:27

het zal per paard wel heel erg verschillen, maar als ik er meer dan een half uur op zit met losrijden dan is ze in de proeven niet meer vooruit te branden.
Ik ga volgende week maar even uit van 20 min, 10 min stapwerk en ontspanning zoeken en dan nog 10 min oppakken. Beetje zoeken dus hoe lang nou genoeg is om lekker ontspannen met een losgelaten rug de proeven in de te gaan zonder dat ze leeggereden is.
We puzzelen nog ff door ;-)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:41

Ik zit er meestal zo'n 25/30 minuten op maar loopt ook wel eens uit natuurlijk. Met U.fo is dat nog niet zo erg die laat ik graag eventjes lang en dan weer oppakken. Guess die moet ff warm worden en losser en aan de hulpen en dan is het goed :).