misschien helpt het om tegen hem te zeggen dat hij naar de slacht moet als hij niet luistert, die van mij loopt dan super
even zonder gein… wat doe je aan het rijden in een week? Ga je ook wel eens naar het bos of doe je grondwerk erbij?
Haha ja ik was ook super blij, mijn moeder wil me heel graag helpen, en ik vind het ook super fijn dat ze me soms op punten wijst zoals hoofd recht houden, been eraan enz. maar ik weet dat het wijken niet gaat ik kan daar best chagrijnig van worden, ik wil dat niet maar heb er geen controle over
het wijken zit al wel echt verandering in, hij loopt niet meer onder me uit en hij gaat wel opzij, hij schaart alleen niet, het is meer een diagonaal, en ik krijg het niet maar niet voor mekaar
Fijn dat je je longeren goed hebt afgesloten, dit is een periode, geloof me dat heeft iedereen, ook al lijkt dat niet zo, daar komen jullie binnenkort doorheen, dan gaat het super, en dan zul je je helaas weer moeten voorbereiden op een slechte periode, maar daar kom je ook altijd weer sterker uit, ik heb het ook al zo vaak op willen geven, maar ben nog steeds blij dat ik dat nooit gedaan heb!
en wat heb jij een super schattige shetlander
Bij acb stallen geven ze inderdaad clinics fleur! Ik heb ze een mailtje gestuurd en daarin gevraagt om informatie, misschien kunnen we samen opgeven

ik zie nog wel eens clinics van diederik van silfhout enz langskomen, daar wil ik echt graag een keer heen of priveles van!
leuk dat het wijken bij jou wel goed gaat, wrijf het er maar in
en super dat jullie weer lekker aan de gang gaan, en dat dat tegelijk zo lekker gaat, lekker opgeven!
Ik heb ook eigenlijk altijd kleinschalig gestaan, bevalt top! Wat leuk om samen met je instructrice op stap te gaan, en meteen handig iemand die evt nog iets meekijkt
En wat een leuk klein frutseltje heb je zeg 
Je les klinkt heerlijk, en blijf vooral even genieten van jullie stijgende lijn nu haha!
het ziet er heel erg lekker ontspannen uit! voor mijn idee mag het allemaal net wat vlotter, maar hij was ook al wat moe op het eind natuurlijk, ik moest wel lachen om jou instructrice, ze komt zo de hoek door scheuren

Wauw, ik wou dat het zo vloeiend ging bij Hyrano xD
Toppaard
Daarna nog even kort gelongeerd, instructrice had weer allerlei inspiratie na een paar opleidingsdagen, en zo zat ze te vertellen dat er dus echt wel rekening gehouden moet worden met verzuring na zware trainingen en dat dat sneller optreedt dan in de eerste instantie gedacht, dus met dat in m'n achterhoofd ben ik haar alleen met hoofdstel gaan longeren na de vrij zware longeersessie de dag daarvoor. Paard zit overduidelijk beter in haar velletje sinds de verhuizing is ook nog helemaal mooi vol terwijl ze normaal rond deze tijd toch wel wat in kan vallen, en zou het liefst telkens even exploderen tijdens het longeren, maar ik wilde juist ontspanning hebben. Uiteindelijk liep ze heeeerlijk lang laag zonder bijzet, heb niet zo lang gelongeerd, zo had ze een lekker dagje om lichamelijk wat bij te komen van afgelopen dagen.