B-debuut, wie oh wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:55

Als je bij de paarden start hoeft ie niet gemeten... Dat is alleen voor klassering bij pony's met ruiters jonger dan 18... Heb zelf ook E-pony...

En verder moet je gewoon lol hebben en goede zelfkennis en het naast je neer kunnen leggen als jury het minder goed vind gaan dan je zelf vond :).

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:00

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik over een maand mag meedoen aan een groentjes wedstrijd, voor mij de eerste keer dus! Mits ze mij nog kunnen aanmelden/er plaats is..

Dus nu moet ik echt wedstrijd kleding gaan scoren: jasje, plastron en witte rijbroek. De rest heb ik ;)

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:00

evdpanne schreef:
Als je bij de paarden start hoeft ie niet gemeten... Dat is alleen voor klassering bij pony's met ruiters jonger dan 18... Heb zelf ook E-pony...

En verder moet je gewoon lol hebben en goede zelfkennis en het naast je neer kunnen leggen als jury het minder goed vind gaan dan je zelf vond :).

haha precies, meestal is het andersom, ik vind altijd dat het bagger gaat en dan wordt ik 1e. maar goed dat is L2 op de manege... hahah.
ik hoop dat ik binnenkort kan meepraten:D
hoe lang duurt het wachten op startkaart ongeveer?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: B-debuut, wie oh wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:02

niet lang als je je start pas aan vraagt krijg je een combinatie nummer en dan kun je meteen in schrijven. meestal duurt het 2 weken ongeveer voor hij binnen is

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:03

nicky_rilana schreef:
niet lang als je je start pas aan vraagt krijg je een combinatie nummer en dan kun je meteen in schrijven. meestal duurt het 2 weken ongeveer voor hij binnen is

ohh, dat is mooi
het gaat net een beetje de goede kant op met rijden, heb dinsdag zomervakantie, ze moet alleen nog makker worden met de trailer/vrachtwagen (ga liever met de vrachtwagen weg) en op vreemd terrein ....

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:06

Ik heb vandaag nog even T-shirt en plastronspeld gescoord :). Plastronspeld was vorige keer gebroken en had alleen nog lange mouwenshirt... Niet zo fijn met dit weer...

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:09

haha nee ik heb er 2 van kingsland, 1 met lange mouwen en 1 met korte. vind die van kingsland wel altijd heel fijn.
loveulla94: misschien kun je wel eerst op ander terrein oefennen?

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:16

nicky_rilana schreef:
haha nee ik heb er 2 van kingsland, 1 met lange mouwen en 1 met korte. vind die van kingsland wel altijd heel fijn.
loveulla94: misschien kun je wel eerst op ander terrein oefennen?

we zijn een keer naar een stal geweest waar ze zadelmak is gemaakt, ze was erg braaf, dat wel, durfde alleen de hele tijd niet langs de spiegel (hebben we thuis niet) en springspullen die in de hoek stonden. én... ze vond de omgeving daar mooier en wou de trailer niet meer zo graag op.....
ze is Ontzettend sterk.. ze is echt niet te houden in de hand als ze weg wil...

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:17

ik zou daar dan misschien toch nog eens een keer gaan rijden als dat kan

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:20

nicky_rilana schreef:
ik zou daar dan misschien toch nog eens een keer gaan rijden als dat kan

ze heeft er 4 weken gestaan toen ze zadelmak gemaakt werd, dus ze kende het zeg maar nog wel een beetje, en nóg... zo eng alles...
ze heeft laatste tijd wat pech gehad, kreupel, snee in de lip etc etc. we rijden nu sinds een week weer.. dus het staat wel in de planning om haar binnenkort weer mee te nemen!
wil haar ook mee naar les op de manege. hoop dat ze dan ook wat sneller went, met andere paarden enzo,
zelf staan ze thuis, met haar beste vriendinnetje en haar goede vriendje. verder ziet ze nooit andere paarden

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:23

ik ga iedere week ergens lessen en daar heeft hij 1 jaar gestaan en toch is het nog altijd spannend :+

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:28

nicky_rilana schreef:
ik ga iedere week ergens lessen en daar heeft hij 1 jaar gestaan en toch is het nog altijd spannend :+

oh ja, thuis moet ik ook elke dag een rondje met haar door de bak lopen voor ik erop ga hoor, anders is het het 1e kwartier alleen maar gesteiger omdat ze er niet langs wil... en ze staat hier al haar hele leven...
ze heeft altijd een grote mond, maar als er 1 grassprietje aan de zijkant verkeerd staat, pfoe. dan is het een baby.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:31

haha, heb je ooit aan buitenrijden gedacht? toen de mijne in nuland stond ( waar ik les heb) ree ik nooit buiten wel in de buiten bak maar meer niet. en toen schrok hij ook veel meer als nu

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:37

nicky_rilana schreef:
haha, heb je ooit aan buitenrijden gedacht? toen de mijne in nuland stond ( waar ik les heb) ree ik nooit buiten wel in de buiten bak maar meer niet. en toen schrok hij ook veel meer als nu

wij hebben geen buitenrit gelegenheid zeg maar. (drukke weg, geen paden waar je lekker kan rijden etc)
ze is nog nooit op buitenrit geweest, maar zodra we wel gaan, zal dat zijn op plekken in een bos, waar het dus lekker rustig is...

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:56

die van mij vind ander terrein prachtig. Hij is dan ineens ook niet meer bang van al die rare dingen die we op het erf wel tegekomen :+ (tenzij ergens in zijn eentje heen moet, de wedstrijd bak ofzo).
Alleen die paardjes overal. Hij loopt het eerste kwartier naar alles dat beweegt te hinniken.
Met buitenrit is die van mij ontzettend makkelijk, als hij maar achter een ander paard kan aanlopen, in ons eentje heeft echt geen zin ;)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:58

de mijne mag niet hinniken als ik er op zit. :+

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:15

nicky_rilana schreef:
de mijne mag niet hinniken als ik er op zit. :+

als ik die van mij bij de les probeer te houden door gewoon hem gewoon met zijn hoofd voor zich te houden gaat hij grommen :')

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:16

haha, is de jouwe al ouder? ik voed de mijne nu best streng op, maar dan heb ik daar later meer profijt van

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:30

nicky_rilana schreef:
haha, is de jouwe al ouder? ik voed de mijne nu best streng op, maar dan heb ik daar later meer profijt van

Hij word maandag 7 *\o/* ,
maar het was een gigantisch puppy paard, dus ik heb eerst 2 jaar alleen buitengereden, toen werd hij ziek, en om eerlijk te zijn heb ik hem een beetje te veel verwend zo nu en dan :o . En nu is hij groot, sterk... en dus... op sommige punten niet zo goed opgevoed, al is het ook geen paard dat over je heen loopt of je schopt als je naar zijn eten kijkt.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:31

nee snap wat je bedoeld

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:36

Het zijn echt van die kleine dingen: niet stilstaan met opstappen, plotseling stilstaan omdat hij ergens naar wil kijken, de hele tijd met zijn hoofd schudden als je de riempjes van zijn hoofdstel wilt vastmaken, met zijn hoofd tegen me aan schuren zodat je bijna omvalt, ongeduldig zijn als hij eten krijgt en toch alvast probeert om zijn hoofd in de emmer te steken, of erger, proberen mij naar de 'eetplaats' te duwen, waardoor ik dus weer val, zijn rechterachterhoef niet willen opstillen. En, de ergste: met zijn hoofd aan zijn benen schuren als je halthoud of uitstapt (dit heeft hij ook ooit tijdens het draven geprobeerd, dat was dan weer geen succes).

goh, eigenlijk heb ik mijn paard helemaal niet opgevoed :')

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:37

Majken schreef:
gisteren weer gestart, nou het ging weer bagger !

zoals altijd gaat het inrijden perfect... ga ik de ring in, is hij niet vooruit te branden.
1e proef dan ook (ik durf het bijna niet te zeggen :o) 157 punten. maar had wel een 7 voor middenstap, dus daar was ik wel verrast door.
2e proef had ik 174, echt een hele aardige jury ! ze had me even gerustgesteld omdat het de proef daarvoor zo slecht ging, en zat onder de proef me allerlei tips te geven. echt heel aardig . en oja ik was 6e.

maar ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen, ik dacht misschien kan ik beter er een maand uit. en dan nog een keer proberen. maar ik weet niet waar het aan ligt dat hij zo sloom is als hij in de ring is. iemand daar ook ervaring mee?
Ja de tweede keer dat ik startte endan kun je maar beter je paard even stevig aanpakken. Winstpunten rijden kun je dan toch al vergeten. ik heb mijn paard dus flink vooruit gereden met het nodige protest maar de keer daarna liep ze wel door.

Je wil het in de ring waarschijnlijk te netjes doen en paardlief heeft dat zo door. Dan kun je dus beter een proef weinig punten scoren maar wel dat je pasrd weet dat het menens is. Ook als jullie in de ring rijden.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:45

Ilse_123 schreef:
Het zijn echt van die kleine dingen: niet stilstaan met opstappen, plotseling stilstaan omdat hij ergens naar wil kijken, de hele tijd met zijn hoofd schudden als je de riempjes van zijn hoofdstel wilt vastmaken, met zijn hoofd tegen me aan schuren zodat je bijna omvalt, ongeduldig zijn als hij eten krijgt en toch alvast probeert om zijn hoofd in de emmer te steken, of erger, proberen mij naar de 'eetplaats' te duwen, waardoor ik dus weer val, zijn rechterachterhoef niet willen opstillen. En, de ergste: met zijn hoofd aan zijn benen schuren als je halthoud of uitstapt (dit heeft hij ook ooit tijdens het draven geprobeerd, dat was dan weer geen succes).

mijne loopt ook aan met het opstappen, maar mijn moeder geeft mij een voetje en dan loopt hij aan zit ik staat hij weer stil. scheuren is ten strengste verboden, zeker met hoofdstel in. als ik klaar ben met rijden doe ik zijn hoofdstel af en dan mag hij scheuren aan een paal niet aan mij. ik kan hem ook best los laten staan op de wasplaats, maar dan moet wel zijn stal dicht zijn want die zit er tegen over, en dan loopt hij daar gewoon in :+
als de mijne iets eng vind gaat hij ook stil staan, en is het heel eng staat hij ook echt op zijn benen te trillen, maar dat is vaak buiten. in de bak is hij niet heel kijkerrig. als ik hem op zadel moet hij gewoon stilstaan, en niet de heletijd op en neer lopen, daar heb ik een hekel aan, ook als ik zijn hoofdstel in doe.

ik klink nu wel heel streng, maar valt eigenlijk wel mee hoor

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:50

nicky_rilana schreef:
Ilse_123 schreef:

mijne loopt ook aan met het opstappen, maar mijn moeder geeft mij een voetje en dan loopt hij aan zit ik staat hij weer stil. scheuren is ten strengste verboden, zeker met hoofdstel in. als ik klaar ben met rijden doe ik zijn hoofdstel af en dan mag hij scheuren aan een paal niet aan mij. ik kan hem ook best los laten staan op de wasplaats, maar dan moet wel zijn stal dicht zijn want die zit er tegen over, en dan loopt hij daar gewoon in :+
als de mijne iets eng vind gaat hij ook stil staan, en is het heel eng staat hij ook echt op zijn benen te trillen, maar dat is vaak buiten. in de bak is hij niet heel kijkerrig. als ik hem op zadel moet hij gewoon stilstaan, en niet de heletijd op en neer lopen, daar heb ik een hekel aan, ook als ik zijn hoofdstel in doe.

ik klink nu wel heel streng, maar valt eigenlijk wel mee hoor

dat heet gewoon consequent ;) Ik heb een soort buldozer die mij geregeld over schuurt.
op de wasplaats blijft hij heel netjes staan, zolang ik in beeld ben. Ik was laatst een keer even mijn zadel weghangen, en hij stond heel braaf op de plaats.
dus ik dat zadel in mijn kast hangen, hoor ik een paard lopen, maar maar heel zachtjes en niet dat gestamp (Kane loopt niet zo zachtjes). Kom ik terug, staat hij voor de deuropening, met zijn kop in de wasbak, die verstopt was zodat er nog een laag water in stond. En als je dan daar staat en iets zegt als :uhum, paard, wat zijn we aan het doen, dan draait hij een oor in je richting, maar gaat verder rustig door.
Hij kan ook heel lief zijn hoor, vandaag heeft een klein meisje van 8 hem mogen uitstappen, en dan is het in een keer het braafste paard ter wereld :P

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:53

haha, jou paard heeft gevoel voor humor

mijn pony was een alfa merrie en die liep wel gewoon door. die heeft regelmatig mijn hengsten kettig kapot getrokken :+