Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:55

Ik heb gisteravond de KNHS even gemaild met de vraag of blanco startcoupons weggegeven mogen worden?
Ik heb er namelijk 2, gekregen omdat er nogal gehannes was met het aanvragen van mijn startkaart (jaren geleden) maar ik heb ze nooit gebruikt! Echter staat wel mijn naam erop geschreven, met een KNHS-stempel en paraaf van een medewerker.
Hier iemand een idee...?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:00

Dressuurgek schreef:
Janine1990 schreef:
Ik heb eens even op internet gekeken, wij hebben thuis een laserprinter. Dat is een investering, maar als ik kijk op 123inkt.nl is een toner van het huismerk voor onze printer slechts 30 euro.
Nu hebben wij een kleurenlaserprinter, dat is duurder dan een die enkel zwart print. Een laserprinter van HP die enkel zwart afdrukt kost €99,50 op 123inkt.nl de bijbehorende toner kost €39,50 en levert ruim 2500 afdrukken.
Dat is dus 0,0158 eurocent per printje. Een doos papier met 2500 stuks kost op diezelfde site €25,-
Dat is dus 1 eurocent per papier.
Het afdrukken van 1 coupons, uitgaande van A4 papier, kost dus €0,0258 cent.
Laat je een wedstrijd hebben met 10 ringen, 's ochtends en 's middags, á 30 personen.
Dat zijn dus 20 x 30 = 600 combinaties en printjes.
Kosten van het printen op die wedstrijd is (exclusief printer) €15,48

Maar dan heb je het werk wat je eraan hebt ook nog niet meegerekend. Persoonlijk ga ik er ook vanuit dat de wedstrijden duurder gaan worden, misschien niet meteen maar als verenigingen merken dat er veel meer werk in gaat zitten dan wordt de prijs wel omhoof geschroeft.

Daar geloof ik niet in, wedstrijden en verenigingen draaien op vrijwilligers. Tijd kost dus geen geld.

Zie bovendien de reactie van Fenny, die met de KNHS heeft gebeld, volgens de KNHS mag het startgeld bij het mennen niet meer dan €10 per proef zijn. Lijkt me dat dit ook op gaat met dressuur.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 13:00

Ik heb ze ook liggen voor het springen. Heb gevraagd of ze teruggestuurd mogen, ik heb ze ook zonder mijn naam, met alleen de paraaf van de KNHS. Ik heb ze hier op Bokt aangeboden, terugsturen zou niets opleveren, ze zijn gratis verstrekt.
Volgens mij mag je ze weggeven, als de naam die er nu op staat goed weggestreept is, moet dat toch kunnen? Anders even de KNHS contacten!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:02

kleinvosje schreef:
Ik heb ze ook liggen voor het springen. Heb gevraagd of ze teruggestuurd mogen, ik heb ze ook zonder mijn naam, met alleen de paraaf van de KNHS. Ik heb ze hier op Bokt aangeboden, terugsturen zou niets opleveren, ze zijn gratis verstrekt.
Volgens mij mag je ze weggeven, als de naam die er nu op staat goed weggestreept is, moet dat toch kunnen? Anders even de KNHS contacten!

Heb ik dus gedaan, nog geen antwoord, zodra ik dat heb zal ik het hier ook even melden.
Ik heb zelf nog genoeg coupons voor dit jaar, maar mijn stalgenootje zou ze wel kunnen gebruiken... vandaar :D

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:35

Janine1990 schreef:
Dressuurgek schreef:
Maar dan heb je het werk wat je eraan hebt ook nog niet meegerekend. Persoonlijk ga ik er ook vanuit dat de wedstrijden duurder gaan worden, misschien niet meteen maar als verenigingen merken dat er veel meer werk in gaat zitten dan wordt de prijs wel omhoof geschroeft.

Daar geloof ik niet in, wedstrijden en verenigingen draaien op vrijwilligers. Tijd kost dus geen geld.

Zie bovendien de reactie van Fenny, die met de KNHS heeft gebeld, volgens de KNHS mag het startgeld bij het mennen niet meer dan €10 per proef zijn. Lijkt me dat dit ook op gaat met dressuur.

Helaas, aan onderstaande post te zien vindt de KNHS dat het startgeld voor de dressuur best omhoog kan...
Talishe schreef:
Het was gisteren erg druk bij de bijeenkomst, en redelijk wat verontwaardiging.
Zo zei iemand dat het dus voor de vereniging duurder wordt, omdat je alles moet printen (en zelfs een printer op locatie moet hebben omdat de jury de uitslag moet ondertekenen). Voor de KNHS wordt het goedkoper omdat ze niks meer hoeven te printen. De reactie daarop was dat ze de afdrachtskosten verlaagd hebben met 25%, maar bij een kleine wedstrijd scheelt dat maar 4 euro.
Verder konden verenigingen wellicht het startgeld wel verhogen, naar bijvoorbeeld 15 euro per proef. Uiteraard zorgde dit voor nog meer verontwaardiging.

Janine1990

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:38

Hmm, dat is weer heel iets anders idd KasparovX.
Ik vraag me echter af of, gezien mijn berekening die vreselijk hoog uitvalt door het dure papier(dat is bij de Action veel goedkoper te verkrijgen) of verenigingen dit ook echt willen doen.

Nu ben ik niet bekend met verenigingen, maar onder wat voor grootte valt een dagwedstrijd met 10 ringen á 600 starts? En hoeveel afdracht betaalt de vereniging dan minder (verlaging van 25%) aan de KNHS?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:09

Janine1990 schreef:

Er is alleen een bepaling waar in staat dat bij een bepaald bedrag aan startgeld een bepaald bedrag aan prijzengeld uitgekeerd moet worden. Bij startgelden gelijk aan of onder de 10 euro, mag een vereniging volstaan met plaatsingsrozetten en bv een leuke sleutelhanger. Een vereniging is bij startgelden boven de 10 euro dus aan andere regels gebonden...

*edit: ben toch even het document er bij gaan zoeken: http://www.knhs.nl/objects/00017885.pdf
Hier lees ik dat voor de gewone wedstrijden (dus geen subtop enzo) een maximum van 12,50 geldt?! Staat er niet zo letterlijk in, maar dat maak ik er uit op...

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:11

Ik wel echt om mennen gevraagd he, weet niet of dit misschien weer anders is dan dressuur ohz?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:15

@ Fenny: Ik reageerde ook vooral op de opmerking dat dit dan vast ook wel voor de dressuur zou gelden... Maar mennen en dressuur lijkt dus van elkaar te verschillen.

Ik kwam dit ook nog even tegen ondertussen op de site van de knhs:

Citaat:
\u2022 Discipline startpas endurance: als je alleen endurance wilt starten, kun je deze startpas aanvragen.
\u2022 Gelimiteerde startpas: hiermee kun je onbeperkt starten in endurance en maximaal 4 x in springen, dressuur en eventing.
\u2022 Reguliere startpas: hiermee kun je onbeperkt starten in endurance, springen, dressuur en eventing.
Je moet wel lid zijn van de KNHS endurancevereniging om deel te kunnen nemen aan endurancewedstrijden.

Huh?! hoezo dat dan... Met een reguliere startpas mag je dus niet 4x kennismaken met endurance (want dan telt het dus niet mee voor winstpunten, tenzij je ook lid gaat worden van de KNHS endurancevereniging. Je mag hoe dan ook dus maar 1 keer in het seizoen starten in de KK zonder lidmaatschap?) maar met een gelimiteerde startpas mag je wel 4x kennis maken met dressuur / springen / SGW (zonder lid te worden van een 'gewone' rijvereniging)?

Waarom de ene discipline wel de mogelijkheid geven om multidisciplinair te starten en de ander (kennelijk) niet?
Het is dus leuk dat je ook endurance mag starten met de startpas, maar het feit dat je alsnog ook lid moet worden van de endurancevereniging bevorderd multidisciplinair rijden naar mijn mening dus niet! De kosten van het lidmaatschap bedragen 55 euro! Nou laat dan maar zitten!!!

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:17

KasparovX schreef:
Helaas, aan onderstaande post te zien vindt de KNHS dat het startgeld voor de dressuur best omhoog kan...
Talishe schreef:
Zo zei iemand dat het dus voor de vereniging duurder wordt, omdat je alles moet printen (en zelfs een printer op locatie moet hebben omdat de jury de uitslag moet ondertekenen). Voor de KNHS wordt het goedkoper omdat ze niks meer hoeven te printen. De reactie daarop was dat ze de afdrachtskosten verlaagd hebben met 25%, maar bij een kleine wedstrijd scheelt dat maar 4 euro.
Verder konden verenigingen wellicht het startgeld wel verhogen, naar bijvoorbeeld 15 euro per proef. Uiteraard zorgde dit voor nog meer verontwaardiging.

Nieuwe mail naar de KNHS gestuurd:
(ja ik doe alles via mail, omdat ik aan het werk ben ;) )

Citaat:
Goedemiddag *****,

Oké, ik had namelijk te horen gekregen dat er in een voorlichting vorige week van de KNHS was verteld dat de vereniging het startgeld kan gaan verhogen naar bijv. €15,- per proef om zo hogere kosten van bijv. het printen van de protocollen er uit te kunnen krijgen. Dit is dan neem ik aan een vergissing, aangezien u me mailt dat het maar maximum €10,- per proef mag zijn?

M. vr. gr.,
Fenny Klunder

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:47

Goed lezen blijft moeilijk... Volgens mij is dressuur en mennen toch hetzelfde, en geldt voor beiden een max van 12,50 voor cat 2 en 3 wedstrijden... Zie 2e pagina: http://www.knhs.nl/objects/00017885.pdf
Waar ze dus die 10 euro vandaan halen is me een raadsel.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:09

Daarom is er dus weer een mail onderweg naar de KNHS om hier duidelijkheid over te krijgen :)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:17

Ik vraag me ook af of blanco coupons, die zijn besteld door een vereniging, retour mogen. Die dingen zijn nl duur zat per stuk.
Iemand hier al wat over gehoord?
Anders zal ik de KNHS even mailen ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 17:53

Nibbit, als het goed is, zijn aangekochte blanco coupons echt helemaal blanco. Ze zetten op gratis verstrekte blanco coupons een stempel met paraaf. Als dat er niet op staat, zou het een betaalde coupon moeten zijn en die zou ik proberen te retourneren, is idd duur zat...

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:33

Fenny schreef:
quote:KasparovX
Talishe schreef:

Nieuwe mail naar de KNHS gestuurd:
(ja ik doe alles via mail, omdat ik aan het werk ben ;) )

Citaat:
Goedemiddag *****,

Oké, ik had namelijk te horen gekregen dat er in een voorlichting vorige week van de KNHS was verteld dat de vereniging het startgeld kan gaan verhogen naar bijv. €15,- per proef om zo hogere kosten van bijv. het printen van de protocollen er uit te kunnen krijgen. Dit is dan neem ik aan een vergissing, aangezien u me mailt dat het maar maximum €10,- per proef mag zijn?

M. vr. gr.,
Fenny Klunder

Goeie Fenny!

Sowieso verstandig alles per mail te doen, dan heb je het meteen vastliggen.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:18

Loetie84 schreef:
Goed lezen blijft moeilijk... Volgens mij is dressuur en mennen toch hetzelfde, en geldt voor beiden een max van 12,50 voor cat 2 en 3 wedstrijden... Zie 2e pagina: http://www.knhs.nl/objects/00017885.pdf
Waar ze dus die 10 euro vandaan halen is me een raadsel.

Dat is de oude tarieventabel geldig tot en met maart 2011.

Dit is de link naar de tabel geldig tot en met maart 2012: http://www.knhs.nl/objects/00024216.pdf
(niet dat het veel verschilt).

Daarna kan alles wijzigen...

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:38

Daar staat dat voor pony's dressuur Z1 en Z2 maximaal 8 euro per proef mag kosten..
Ken hier toch een wedstrijd voor 9? :o

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:14

Op die tarievenlijst staat toch duidelijk dat verenigingen tot 10 euro geen prijzengeld verplichting hebben.
Daar boven is er een verplicht prijzenschaal!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:18

Nexus schreef:
Dat is de oude tarieventabel geldig tot en met maart 2011.

Ja, ik zei toch ook al dat lezen moeilijk is :P

ponyparadijs schreef:
Op die tarievenlijst staat toch duidelijk dat verenigingen tot 10 euro geen prijzengeld verplichting hebben.
Daar boven is er een verplicht prijzenschaal!

Maar ze mogen hun startgelden niet boven het maximum uit laten komen, ondanks de verplichte prijzenschaal... (lijkt mij)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:42

Dabo schreef:
Ik heb gisteravond de KNHS even gemaild met de vraag of blanco startcoupons weggegeven mogen worden?
Ik heb er namelijk 2, gekregen omdat er nogal gehannes was met het aanvragen van mijn startkaart (jaren geleden) maar ik heb ze nooit gebruikt! Echter staat wel mijn naam erop geschreven, met een KNHS-stempel en paraaf van een medewerker.
Hier iemand een idee...?

Ik heb antwoord van de KNHS:

KNHS schreef:
Omdat uw naam is ingevuld, mag u deze niet overdragen aan uw stalgenootje.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Nettie van Geest
Medewerker Servicedesk
Afdeling Ledenservice

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:10

Over het startgeld, waarover ik contact heb gehad met de KNHS.

Citaat:
Beste Fenny,

Het maximum tarief per proef/parcours blijft 10 euro.

Met vriendelijke groet

Citaat:
Goedemiddag,

M. vr. gr.,
Fenny Klunder

Citaat:
Geachte mevrouw Klunder,

Dat kan kloppen. Dat voorstel is er wel, maar moet nog goedgekeurd worden en zou dan per 1 april 2012 in gaan. Overigens gaat het in het voorstel om een wijziging van het maximum naar 12,50, niet naar 15,-.

In januari blijft het maximum dus nog 10 euro.

Met vriendelijke groet,

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:24

Tja, wat moet je daar nou mee hè?

Ik vind dat eerste berichtje
Citaat:
Beste Fenny,

Het maximum tarief per proef/parcours blijft 10 euro.

Met vriendelijke groet
toch eigenlijk wel een beetje gelogen als er een voorstel ligt om het startgeld in april te verhogen...

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:30

Ja ... Ik vind het dus ook wat raar ...
Zal er zo nog even op reageren.

Het is misschien wel een voorstel, maar het invoeren van de startpas was ook een voorstel terwijl alles al bijna rond was (volgens mij) ...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:33

Die startpas was er inderdaad al zo goed als door. Alleen de kosten moesten bij de ledenraads vergadering worden besproken.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:14

Verenigingen zijn hoe dan ook niet verplicht om ook het maximum te vragen. Dus we zullen zien...