Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dressuurgek schreef:Janine1990 schreef:Ik heb eens even op internet gekeken, wij hebben thuis een laserprinter. Dat is een investering, maar als ik kijk op 123inkt.nl is een toner van het huismerk voor onze printer slechts 30 euro.
Nu hebben wij een kleurenlaserprinter, dat is duurder dan een die enkel zwart print. Een laserprinter van HP die enkel zwart afdrukt kost €99,50 op 123inkt.nl de bijbehorende toner kost €39,50 en levert ruim 2500 afdrukken.
Dat is dus 0,0158 eurocent per printje. Een doos papier met 2500 stuks kost op diezelfde site €25,-
Dat is dus 1 eurocent per papier.
Het afdrukken van 1 coupons, uitgaande van A4 papier, kost dus €0,0258 cent.
Laat je een wedstrijd hebben met 10 ringen, 's ochtends en 's middags, á 30 personen.
Dat zijn dus 20 x 30 = 600 combinaties en printjes.
Kosten van het printen op die wedstrijd is (exclusief printer) €15,48
Maar dan heb je het werk wat je eraan hebt ook nog niet meegerekend. Persoonlijk ga ik er ook vanuit dat de wedstrijden duurder gaan worden, misschien niet meteen maar als verenigingen merken dat er veel meer werk in gaat zitten dan wordt de prijs wel omhoof geschroeft.
kleinvosje schreef:Ik heb ze ook liggen voor het springen. Heb gevraagd of ze teruggestuurd mogen, ik heb ze ook zonder mijn naam, met alleen de paraaf van de KNHS. Ik heb ze hier op Bokt aangeboden, terugsturen zou niets opleveren, ze zijn gratis verstrekt.
Volgens mij mag je ze weggeven, als de naam die er nu op staat goed weggestreept is, moet dat toch kunnen? Anders even de KNHS contacten!
Janine1990 schreef:Dressuurgek schreef:Maar dan heb je het werk wat je eraan hebt ook nog niet meegerekend. Persoonlijk ga ik er ook vanuit dat de wedstrijden duurder gaan worden, misschien niet meteen maar als verenigingen merken dat er veel meer werk in gaat zitten dan wordt de prijs wel omhoof geschroeft.
Daar geloof ik niet in, wedstrijden en verenigingen draaien op vrijwilligers. Tijd kost dus geen geld.
Zie bovendien de reactie van Fenny, die met de KNHS heeft gebeld, volgens de KNHS mag het startgeld bij het mennen niet meer dan €10 per proef zijn. Lijkt me dat dit ook op gaat met dressuur.
Talishe schreef:Het was gisteren erg druk bij de bijeenkomst, en redelijk wat verontwaardiging.
Zo zei iemand dat het dus voor de vereniging duurder wordt, omdat je alles moet printen (en zelfs een printer op locatie moet hebben omdat de jury de uitslag moet ondertekenen). Voor de KNHS wordt het goedkoper omdat ze niks meer hoeven te printen. De reactie daarop was dat ze de afdrachtskosten verlaagd hebben met 25%, maar bij een kleine wedstrijd scheelt dat maar 4 euro.
Verder konden verenigingen wellicht het startgeld wel verhogen, naar bijvoorbeeld 15 euro per proef. Uiteraard zorgde dit voor nog meer verontwaardiging.
Janine1990 schreef:Zie bovendien de reactie van Fenny, die met de KNHS heeft gebeld, volgens de KNHS mag het startgeld bij het mennen niet meer dan €10 per proef zijn. Lijkt me dat dit ook op gaat met dressuur.
Citaat:\u2022 Discipline startpas endurance: als je alleen endurance wilt starten, kun je deze startpas aanvragen.
\u2022 Gelimiteerde startpas: hiermee kun je onbeperkt starten in endurance en maximaal 4 x in springen, dressuur en eventing.
\u2022 Reguliere startpas: hiermee kun je onbeperkt starten in endurance, springen, dressuur en eventing.
Je moet wel lid zijn van de KNHS endurancevereniging om deel te kunnen nemen aan endurancewedstrijden.
KasparovX schreef:Helaas, aan onderstaande post te zien vindt de KNHS dat het startgeld voor de dressuur best omhoog kan...Talishe schreef:Het was gisteren erg druk bij de bijeenkomst, en redelijk wat verontwaardiging.
Zo zei iemand dat het dus voor de vereniging duurder wordt, omdat je alles moet printen (en zelfs een printer op locatie moet hebben omdat de jury de uitslag moet ondertekenen). Voor de KNHS wordt het goedkoper omdat ze niks meer hoeven te printen. De reactie daarop was dat ze de afdrachtskosten verlaagd hebben met 25%, maar bij een kleine wedstrijd scheelt dat maar 4 euro.
Verder konden verenigingen wellicht het startgeld wel verhogen, naar bijvoorbeeld 15 euro per proef. Uiteraard zorgde dit voor nog meer verontwaardiging.
Citaat:Goedemiddag *****,
Oké, ik had namelijk te horen gekregen dat er in een voorlichting vorige week van de KNHS was verteld dat de vereniging het startgeld kan gaan verhogen naar bijv. €15,- per proef om zo hogere kosten van bijv. het printen van de protocollen er uit te kunnen krijgen. Dit is dan neem ik aan een vergissing, aangezien u me mailt dat het maar maximum €10,- per proef mag zijn?
M. vr. gr.,
Fenny Klunder
Fenny schreef:quote:KasparovX
Helaas, aan onderstaande post te zien vindt de KNHS dat het startgeld voor de dressuur best omhoog kan...Talishe schreef:Het was gisteren erg druk bij de bijeenkomst, en redelijk wat verontwaardiging.
Nieuwe mail naar de KNHS gestuurd:
(ja ik doe alles via mail, omdat ik aan het werk ben)
Citaat:Goedemiddag *****,
Oké, ik had namelijk te horen gekregen dat er in een voorlichting vorige week van de KNHS was verteld dat de vereniging het startgeld kan gaan verhogen naar bijv. €15,- per proef om zo hogere kosten van bijv. het printen van de protocollen er uit te kunnen krijgen. Dit is dan neem ik aan een vergissing, aangezien u me mailt dat het maar maximum €10,- per proef mag zijn?
M. vr. gr.,
Fenny Klunder
Loetie84 schreef:Goed lezen blijft moeilijk... Volgens mij is dressuur en mennen toch hetzelfde, en geldt voor beiden een max van 12,50 voor cat 2 en 3 wedstrijden... Zie 2e pagina: http://www.knhs.nl/objects/00017885.pdf
Waar ze dus die 10 euro vandaan halen is me een raadsel.
Nexus schreef:Dat is de oude tarieventabel geldig tot en met maart 2011.
ponyparadijs schreef:Op die tarievenlijst staat toch duidelijk dat verenigingen tot 10 euro geen prijzengeld verplichting hebben.
Daar boven is er een verplicht prijzenschaal!
Dabo schreef:Ik heb gisteravond de KNHS even gemaild met de vraag of blanco startcoupons weggegeven mogen worden?
Ik heb er namelijk 2, gekregen omdat er nogal gehannes was met het aanvragen van mijn startkaart (jaren geleden) maar ik heb ze nooit gebruikt! Echter staat wel mijn naam erop geschreven, met een KNHS-stempel en paraaf van een medewerker.
Hier iemand een idee...?
KNHS schreef:Omdat uw naam is ingevuld, mag u deze niet overdragen aan uw stalgenootje.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Nettie van Geest
Medewerker Servicedesk
Afdeling Ledenservice
Citaat:Beste Fenny,
Het maximum tarief per proef/parcours blijft 10 euro.
Met vriendelijke groet
Citaat:Goedemiddag,
M. vr. gr.,
Fenny Klunder
Citaat:Geachte mevrouw Klunder,
Dat kan kloppen. Dat voorstel is er wel, maar moet nog goedgekeurd worden en zou dan per 1 april 2012 in gaan. Overigens gaat het in het voorstel om een wijziging van het maximum naar 12,50, niet naar 15,-.
In januari blijft het maximum dus nog 10 euro.
Met vriendelijke groet,