Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:07

Amaryllis schreef:
RM94 schreef:
begin nu langzaam toch wel een beetje medelijden te krijgen met Rath het is ook nog maar een jochie heh hij heeft zich misschien een beetje laten verblinden door het goud

Misschien niet zozeer MAR, maar wel die stiefmoeder die met de zak met geld zwaait en rondprikt met veren voor in de bips van een ieder die maar wil. Ik denk ook niet dat we onze boosheid (zoiets dan) in de richting van MAR moeten sturen, maar meer richting de mensen om hem heen die echt wel beter hadden moeten weten..!!

Ja inderdaad mevrouw Linsenhof is geen groentje zij had hem hier voor kunnen behoeden als dat haar bedoeling was geweest

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:09

horseyfries schreef:
Ik ben héél benieuwd naar Aken, want daar zal een hoop duidelijk moeten worden:

A. Wordt de kur veranderd
B. Hoe reageert de pers
C. Hoe reageert het publiek
D. Hoe reageren de internationale juryleden

en ik ben benieuwd naar R'dam......en vooral, hoe gaat het publiek reageren??...eerste keer in nederland....als die met dezelfde kur komt, ben ik bang dat ik niet kan klappen....

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:10

horseyfries schreef:
Tsja, als een nieuwe choreo zorgt voor megaveel fouten dan ben ik benieuwd of hun hoogmoed ervoor zal zorgen dat ze toch nog een keer dit zullen doen.

Verdorie, ben ik het ook helemaal eens met jou! :D
Als dit mag van degenen die de gaan punten geven, dan doen ze het gewoon opnieuw, ongeacht het publiek.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:13

Embe schreef:
Citaat:
Waarmee ik aan wil geven, als ze dachten hiermee weg te komen, dan is het een bewuste actie geweest, waar ze goed over nagedacht hebben. Dat vind ik een hele andere situatie dan dat ze er niet bij stil gestaan hebben. Maar da`s gevoelsmatig hoor.

Denk je nou echt dat ze er niet bij stil gestaan hebben? Zoiets kan je niet 'per ongeluk' doen hoor. En dan bedoel ik het kopieeren in spiegelbeeld van de kur.

Dat zei ik in mijn vorige post toch al, dat ik dacht dat ze er wel bij stil gestaan hadden :?
Ik schets alleen even twee situaties

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:17

Jasmijn76 schreef:
horseyfries schreef:
Ik ben héél benieuwd naar Aken, want daar zal een hoop duidelijk moeten worden:

A. Wordt de kur veranderd
B. Hoe reageert de pers
C. Hoe reageert het publiek
D. Hoe reageren de internationale juryleden

en ik ben benieuwd naar R'dam......en vooral, hoe gaat het publiek reageren??...eerste keer in nederland....als die met dezelfde kur komt, ben ik bang dat ik niet kan klappen....

Wat bepaald voor jou dan dat je wel of niet klapt?
(niet aanvallend bedoeld)

horseyfries

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:23

Eeeeh sorry hoor, maar voorlopig moeten ze zich eerst nog in het team rijden wat naar Rotterdam gaat....

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:24

Bandida schreef:
horseyfries schreef:
Tsja, als een nieuwe choreo zorgt voor megaveel fouten dan ben ik benieuwd of hun hoogmoed ervoor zal zorgen dat ze toch nog een keer dit zullen doen.

Verdorie, ben ik het ook helemaal eens met jou! :D
Als dit mag van degenen die de gaan punten geven, dan doen ze het gewoon opnieuw, ongeacht het publiek.

Gooien we er weer champagne tegenaan of gaan we gewoon gelijk aan de sterke drank? :9

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:27

Amaryllis schreef:
RM94 schreef:
begin nu langzaam toch wel een beetje medelijden te krijgen met Rath het is ook nog maar een jochie heh hij heeft zich misschien een beetje laten verblinden door het goud

Misschien niet zozeer MAR, maar wel die stiefmoeder die met de zak met geld zwaait en rondprikt met veren voor in de bips van een ieder die maar wil. Ik denk ook niet dat we onze boosheid (zoiets dan) in de richting van MAR moeten sturen, maar meer richting de mensen om hem heen die echt wel beter hadden moeten weten..!!

"Die stiefmoeder" komt over het algemeen over als een heel aardig mens, die behalve dat ze rijk is, ook gewoon goed kan paardrijden en bovendien veel doet voor het goede doel. Ik vind het idd onbegrijpelijk dat zij dit heeft laten gebeuren, want ik had haar een stuk hoger ingeschat. Wat niet wegneemt dat ik het een sympathiek mens vind over het algemeen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:33

Je krijgt bijna het gevoel dat ze heeeeeeel erg naief zijn, maar daar kan ik me echt niks bij voorstellen...

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:34

horseyfries schreef:
"Die stiefmoeder" komt over het algemeen over als een heel aardig mens, die behalve dat ze rijk is, ook gewoon goed kan paardrijden en bovendien veel doet voor het goede doel. Ik vind het idd onbegrijpelijk dat zij dit heeft laten gebeuren, want ik had haar een stuk hoger ingeschat. Wat niet wegneemt dat ik het een sympathiek mens vind over het algemeen.

Mee eens ken haar nog van mijn tijd in Dld en aardig hoor maar kan ook niet begrijpen dat ze dit laat gebeuren want unicef is ook aan haar gelinkt en dat lijkt me voor hen ook een issue

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:34

FlyAway schreef:
Jasmijn76 schreef:
[

Wat bepaald voor jou dan dat je wel of niet klapt?
(niet aanvallend bedoeld)

(ik voel hem ook niet als aanval :D ...)

niemand..maar ik kom er juist wel voor en dat vind ik zo jammer....ik hou van mooie paardensport en dat geld ook voor MR, als hij me omver kan blazen met zijn rijkunsten( waar ik nu nog niet kapot van bent maar oke, wat niet is kan nog komen!) en in dit geval ook zijn kur....ben ik de eerste met mn handjes op elkaar!..maar ja, komt ie dan weer met deze fratsen aan....

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:36

Dat heb ik dus ook Jasmijn, ik zou ook niets liever willen dan gewoon weer met kippenvel op mijn armen op de tribune zittend naar Totilas te kijken!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:37

horseyfries schreef:
Eeeeh sorry hoor, maar voorlopig moeten ze zich eerst nog in het team rijden wat naar Rotterdam gaat....

tuurlijk maar het is wel zijn doel!...en uitgaande dat Totilas heel blijft en laten we eerlijk zijn..als die met dit aantal fouten wat die nu maakt, deze scores rijdt..weet ik niet zo goed wat hem moet tegenhouden....maar misschien weet jij dat? :D

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:37

horseyfries schreef:
Dat heb ik dus ook Jasmijn, ik zou ook niets liever willen dan gewoon weer met kippenvel op mijn armen op de tribune zittend naar Totilas te kijken!

helemaal met jullie eens ik heb altijd erg losse handjes als het om klappen gaat :+
Maar wat zou het erg zijn als je als ruiter je kur klaar hebt en niemand reageert oooohhhh en dan de arena nog uitrijden

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:39

RM94 schreef:
horseyfries schreef:

helemaal met jullie eens ik heb altijd erg losse handjes als het om klappen gaat :+
Maar wat zou het erg zijn als je als ruiter je kur klaar hebt en niemand reageert oooohhhh en dan de arena nog uitrijden

maar dat heeft ie dan wel zelf over zich heen geroepen...(mits die dezelfde kur aanhoud)

(en even off topic, ik ga even naar een sollicitaiegesprek..wish me luck!!)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:40

Jasmijn76 schreef:
horseyfries schreef:

tuurlijk maar het is wel zijn doel!...en uitgaande dat Totilas heel blijft en laten we eerlijk zijn..als die met dit aantal fouten wat die nu maakt, deze scores rijdt..weet ik niet zo goed wat hem moet tegenhouden....maar misschien weet jij dat? :D

"Deze scores" zijn wel tot nu toe van Duitse juryleden op Duitse bodem, een aantal uitslagen waren al op zijn zachtst gezegd discutabel.
Dus wat hem tegen moet houden, misschien de internationale juryleden die hopelijk punten wat ze zien?

Veel succes met je sollicitatie Jasmijn!

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:42

[quote="horseyfries"]Staan leuke dingen op:
[quote]
Satire: Toti hype - originele en nep PDF | Afdrukken | E-mail
Magazine - Satire
Geplaatst door: Claus-J. Cactus
Maandag 20 Juni 2011 14:04
Of hoe het wiel wordt uitgevonden
Van de kunst die we kennen, van puzzel boeken ook. Het origineel en de nep - goed gedaan, reproductie. Het bedrijf Totilas herinnerde, het verlaten van de ambitieuze paardensport ventilator met een niet-specifieke malaise tussen fascinatie en afwijzing.

Wat is precies het origineel, wat is nep, wat is er mis ?

Er is een uitzonderlijk paard jarenlang getraind op wereldkampioen niveau en is een jonge rijder beschikbaar gesteld. Niets bijzonders in de paardensport, en zelfs herhaaldelijk geëist dat een ervaren paard voor de onervaren of nog niet volwassen ruiter beschikbaar is. Wat nieuw is, is dat een (vierbenig) drievoudig wereldkampioen bij een wereldkampioen mededinger onder het zadel gekomen, die echter, op een leeftijd is dat hij eigenlijk, voor de eerste keer zelf had moeten bewijzen, en had moeten kunnen onthullen aan de wereld zijn eigen opgeleide meesterwerken .

De taak van de 26-jarige Alexander Mathias Rath is echter alleen om een ​​wereldkampioen te reproduceren. De kracht van dit bedrijf is of het slaagt of niet, de erkenning van de ruiter, of hij bestand is tegen deze druk. Als hij dat doet, dan heeft hij met succes gereproduceerd, niet meer en niet minder. Dit moet echter in feite betrekking hebben op de hengst bij zijn bedrijf.

En het bedrijfsleven is de tweede sleutel, wat er op het spel staat. Er zijn pogingen om te vermarkten op recordhoogte. Nooit eerder had een paard zo veel media-aandacht en zelfs paarden in de pers ook, die dromen van het paard scène opnieuw en opnieuw. Maar wat van Glamour is bereikt? Gegokt met kool, met exclusieve toernooi-dozen, waar de ster samen met bodyguard bracht de buurt van andere kanshebbers van zijn leven, met de zware last van een jonge man om succes te reproduceren. Zelfs de komedie heeft ontdekt het onderwerp voor zichzelf en grappen op de radio in HR3 met "Totilas. - De Super Stallion kan de planeet redden" Dit omvat ook de eigen collectie van een Sylter cultus en Schicki-Micki-vestiging van de bovenste 10.000 Bussi-Bussi de samenleving. Een T-shirt voor een magere € 119. Een andere nieuwigheid is niet alleen voor gespierde bodyguards bestemd : professionele persoonlijke bescherming voor ruiters en / of paard op de overwinning ceremonie voor het Duitse kampioenschap.

Als arm, maar biedt de paardensport echt anders, wat gemakkelijk zou zijn op de markt - als het de T-hype marketeer van Keulen wist alleen dat die spreekt al op zijn homepage door de "paard van de eeuw". Eeuwse paard? Nou ja, gewoon de huidige eeuw is slechts 11 jaar jong - en het kan nog veel van de "paarden van de eeuw 'zijn ondenkbaar - althans in theorie, en vast geloof.

Vroeger was nederigheid te definiëren in de paardensport. Paarden, de paarden mogen zijn en moeten worden. Paard-menselijke relaties, de vruchten van jaren werk plukken in de dressuur ring. Te wensen blijft, dat de excessen rondom het "wonder paard" de scène terug?. Een beetje meer nederigheid in plaats van pracht en glamour.

Hoe verschillend zijn, de optredens van Isabel Werth en haar veelbelovende El Santo NRW. Zelf getraind gedurende jaren en nu voor het eerst in Balve op het podium. Anabel Balkenhol is ook een alternatief voor de hype rond Totilas en zijn ruiter. Zorgvuldig ontworpen en opgebouwd in Balve gepresenteerd paard en ruiter - Isabel Werth, zoals Anabel Balkenhol. De tevredenheid en laat zien wat er was paardensport en moet zijn, namelijk met geen versiering geleende pluimen. Logisch, zij eraan herinnerd de vergelijking met recente titels diskwalificaties voor voormalige top politici - originele en nep. En elke (r) ervaren ruiter / vertrouwd in de smalle koord tussen vreugde en mislukking. TOP vandaag - morgen flopp.

Wat zal de T-hype? De jaarlijkse bedevaarten naar het heiligdom Kronberg? Met de hand geplukt, vers gevallen "Totilas-appels" voor de bemesting zorgt voor EHEC-free gourmet tomaten? Misschien als Totilas Playboy Star, Star als aanvullend onderdeel van een bekende Teentijdschrift? Wanneer gevolgd door de eerste doelbewust geënsceneerde schandalen en het doorbreken van taboes of intieme details van de omgeving van de dam van de raps? Het paparazzigilde zal blij zijn.

Conclusie: Het unieke karakter van de sport, in combinatie met twee levende kunst, het moet zijn en te blijven ook niet reproduceren of te nep.

Volgens google vertaal

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:46

horseyfries schreef:

Maar wat had jij ze dan geadviseerd? Paard en ruiter zijn niet klaar voor een eigen kuur.. Ruiter staat onder contract, en de eigenaar heeft beslist dat het paard in competitie mag, maar alleen op niveau en als hij kan laten zien wat er in zit.. Ik denk dat dit zowat de enige optie was. En is, zo lang ze niet klaar zijn voor een eigen kur die ze even goed kunnen lopen.
Ik gok op een toekomst met 'geprobeerd, maar niet binnen de tijd gelukt' en vervolgens exit sport.

(wat ik het paard overigens toewens)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:46

anneve schreef:
Volgens google vertaal

Da's te lezen ja. :')
Doe dat alsjeblieft nooit meer! >;) := -O-

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:47

Zie in het bovenstaande stuk opeens de naam van de schrijver: Claus-J. Cactus
Hoe toepasselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:48

whahaha, ik dacht al wat is dit voor post. Maar dat is de google vertaling van dat Duitse artikel .

volgens mij is zelfs voor mensen die gen Duits kunnen de duitse versie duidelijker hahaha

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:49

Bandida schreef:
horseyfries schreef:

Maar wat had jij ze dan geadviseerd? Paard en ruiter zijn niet klaar voor een eigen kuur.. Ruiter staat onder contract, en de eigenaar heeft beslist dat het paard in competitie mag, maar alleen op niveau en als hij kan laten zien wat er in zit.. Ik denk dat dit zowat de enige optie was. En is, zo lang ze niet klaar zijn voor een eigen kur die ze even goed kunnen lopen.
Ik gok op een toekomst met 'geprobeerd, maar niet binnen de tijd gelukt' en vervolgens exit sport.

(wat ik het paard overigens toewens)

Ik denk dat het bijvoorbeeld verstandig was geweest om de kür te baseren op lijnen die heel erg lijken op die van de Grand Prix Special, maar dan bijv. meer op de tweede/derde hoefslag en dat soort dingen. Dat is net zo goed een bekende routine voor Totilas en dan had het artistiek mss niet hoog gescoord, maar had je met opgeheven hoofd je NIEUWE kur kunnen aankondigen en er gewoon bij vermelden dat je de moeilijkheidsgraad in de toekomst nog hoopt op te schroeven, maar dat je niet teveel wilt vragen van ruiter en paard. Volgens mij heel goed te doen.

Voor verdere tips en adviezen mag Matthias me alitjd contacteren... :D *\o/*
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 23-06-11 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:52

Laatst bijgewerkt door manic op 23-06-11 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:53

horseyfries schreef:
Ik denk dat het bijvoorbeeld verstandig was geweest om de kür te baseren op lijnen die heel erg lijken op die van de Grand Prix Special, maar dan bijv. meer op de tweede/derde hoefslag en dat soort dingen. Dat is net zo goed een bekende routine voor Totilas en dan had het artistiek mss niet hoog gescoord, maar had je met opgeheven hoofd je NIEUWE kur kunnen aankondigen en er gewoon bij vermelden dat je de moeilijkheidsgraad in de toekomst nog hoopt op te schroeven, maar dat je niet teveel wilt vragen van ruiter en paard. Volgens mij heel goed te doen.

Voor verdere tips en adviezen mag Matthias me alitjd contacteren... :D *\o/*

Was een mooie en eerlijke oplossing geweest die door velen ook gewaardeerd zou zijn geweest ja. Je bent een prima adviseur! :j 8-)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:56

manic schreef:
Joh het is gewoon een plot van de Duitsers en Engelsen samen: http://www.wiltsglosstandard.co.uk/spor ... as_armour/

Oh hééérlijk dit!

En dat doet me dan gelijk denken aan het spreekwoord: "Waar twee honden (sorry Matthias en Laura) vechten om een been, gaat Adelinde ermee heen" *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*