Bitloos en wedstrijden: is er animo om...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tanja

Re: Bitloos en wedstrijden: is er animo om...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:15

Doet het helaas niet, je shockerende avatar doet het ook niet Clown Haha!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:36

@ visconti: bij mijn paard is 6 weken geleden ook een botsplinter gevonden in de bovenkaak, is door de tandarts verwijderd, en kon na 3 weken weer gaan trainen, en nu is alles weer goed. Hebben ze de splinters er bij jou paard niet kunnen verwijderen?

ben gewoon even nieuwschierig! Bloos Haha!

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:39

Ik heb gister (nog) maar is een mail gestuurd, waarom ze bitloos nou precies niet accepteren op wedstrijden, en dat ik het best begrijp dat het dan niet het klassieke tuig is, maar als het beestje en even goed op loopt en het dierenvriendelijker is, waarom niet. KNHS is er toch voor de paarden? Laat ze dan diervriendelijk mogelijk zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:06

Ik ben benieuwd naar hun reactie, LilianR. Knipoog
Plaats je dat hier dan even?

Ulony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:10

Ja! Ja! Ja!!!!!!
ik had net mijn startkaart aangevraagd om toch maar een poging te gaan wagen, maar ben er gelukkig net op tijd achter gekomen dat mijn paard een vergroeiing in zijn kaak heeft waardoor hij heel erg tegen de hand komt omdat een bit hem vet veel pijn doet, dit kan alleen verholpen worden door een operatie en dan is het maar net de vraag of het goed komt,,, de dierenarts noemde de operatie één grote slachtpartij, dus ben eigenlijk net begonnen met bitloos rijden en mijn paard loopt super!!!
Dus Please!!
ik wil starten!
maar zonder een paard dat pijn in zijn mond heeft!!!!
xxx

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 01:31

Kaitlin schreef:
@ visconti: bij mijn paard is 6 weken geleden ook een botsplinter gevonden in de bovenkaak, is door de tandarts verwijderd, en kon na 3 weken weer gaan trainen, en nu is alles weer goed. Hebben ze de splinters er bij jou paard niet kunnen verwijderen?

ja dat kon, maar heb ik niet gedaan Ten eerste moest zijn beide kaken daar voor open liggen wat weer pijn gaf bij het eten, hij moest verdoofd worden etc. Ik rij nu een jaar bitloos en het gaat super, ik wil gewoon niet meer terug naar een bit. Ik vind het een naar idee dat ik niet kan zien wat er in de mond afspeelt, en een nog vervelender idee is dat ik niet weet hoe die splinters er gekomen zijn. En gezien hij er verder geen last van zal krijgen zolang hij geen bit in krijgt heb ik het maar zo gelaten...

Doet het filmpje het al weer? Mijn uploader word om de zoveel tijd overspannen Nagelbijten / Gniffelen

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 10:25

JoviBan schreef:
Ik ben benieuwd naar hun reactie, LilianR. Knipoog
Plaats je dat hier dan even?

Ja zeker Knipoog Ben zelf ook erg benieuwd.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:56

Visconti schreef:
ksb schreef:

ja dat kon, maar heb ik niet gedaan Ten eerste moest zijn beide kaken daar voor open liggen wat weer pijn gaf bij het eten, hij moest verdoofd worden etc. Ik rij nu een jaar bitloos en het gaat super, ik wil gewoon niet meer terug naar een bit. Ik vind het een naar idee dat ik niet kan zien wat er in de mond afspeelt, en een nog vervelender idee is dat ik niet weet hoe die splinters er gekomen zijn. En gezien hij er verder geen last van zal krijgen zolang hij geen bit in krijgt heb ik het maar zo gelaten...

Doet het filmpje het al weer? Mijn uploader word om de zoveel tijd overspannen Nagelbijten / Gniffelen

Ow oke, Ik begrijp het! Pling Toen ik de tandarts toen sprak zij hij dat de ingreep net zo invoudig was als het trekken van een kies, tevens dat het wondje (het is een klein wit streepje van ong 2cm) binnen een week weer dicht zou zijn. Dus volgensmij word er niet veel kapot gemaakt in de mond, en ze kon wel gewoon eten enzo. Maar ik begrijp je argument! Tong uitsteken en waarom iets weg laten halen als het niet nodig is toch?! Haha!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:07

Het verschilt natuurlijk ook per splinter, Visco had aan de ene kant een vrij kleine maar aan de andere kant zat een behoorlijk grootte dus dat zou wel minstens 3 week nodig hebben om dicht te gaan...

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:31

Nou nog een maand te gaan om die 25 deelnemers te verzamelen! Hoop echt zó erg dat het lukt zeg..

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:12

Hoeveel hebben zich tot nu toe aangemeld? Ik hoop ook dat het gaat lukken!!!!! Jammer dat ik niet mee kan doen...mijn paardje heeft stalrust ivm spat Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:46

Jennyxx schreef:
Hoeveel hebben zich tot nu toe aangemeld? Ik hoop ook dat het gaat lukken!!!!! Jammer dat ik niet mee kan doen...mijn paardje heeft stalrust ivm spat Verdrietig

Een paar pagina's terug:
dorientjuh schreef:
Even een deprimerende mededeling: er zijn tot nu toe nog maar 8 deelnemers voor de bitloze dressuurwedstrijd. Onze grens ligt op 25, dus we moeten voor 31 maart er nog 17 deelnemers zich inschrijven voor de wedstrijd, anders gaat de dag helaas niet door. Dus: wil je graag meedoen maar heb je je nog niet ingeschreven, schrijf je dan zo snel mogelijk in!

Sindsdien zijn er geen nieuwe aanmeldingen bij gekomen.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 11:38

echt balen Verdrietig

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 11:38

Waar is die dressuurwedstrijd dan? En hoe gaat het allemaal?

Dancer_joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:02

ik wou me opgeven maar je moet invullen wat voor hoofdstel maar mijn eigen (bordaux rood biothane) mag wat ik heb begrepe niet dus ben ik nog op zoek naar een andere dus ik weet op dit moment niet met wat voor hoofdstel ik zal starten wat moet ik dan invullen?

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 19:46

ik heb ook een poging gedaan om eem bitloze startkaart aan te vragen,, heb helaas een weigering gekregen Boos!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:10

@ Visconti
Wat heb je een heerlijke ava Haha! Van lama gezocht Lovers

Ik heb nu sinds een aantal weken een sidepull maar nog maar 4x mee gereden een paar minuten omdat paardje ziek is ( hoesten) . Vandaag was ze redelijk gezond ( ze heeft goede en slechtere dagen ) en heb ik voor het eerst echt goed gereden met zadel en sidepull. Andere keren was gewoon even op de rug gesprongen en een beetje gestapt en gedraaft. Ik heb nog nooit zo heeeeerlijk gereden Haha! Haha! Ze liep prachtig nageefelijk, ze liep super en was totaal ontspannen. Heeerlijk Ja De galop ging op de ene hand nog wel hard maar op de andere ging ze zo rustig dat ik mijngod niet wist hoe ik moest zitten enz. omdat ik het niet gewend ben Bloos Maar fantastisch zeg! Wat een superding Ja Paardje hoestte daarna wel weer dus morgen zal ze wel weer minder zijn maar ik heb heerlijk gereden.

Ik twijfel nog steeds voor het opgeven. Dan zullen het er 9 worden. Al met al niet veel, dus ik ga nog eens overal flyers ophangen! Maar paardje loopt nu zo super Haha! Ik denk dat een B proefje wel kan, alleen heb ik geen wedstrijdspullen, gaat de galop nog steeds best hard, kan ik niet echt oefenen en moet ik een eind rijden voor de wedstrijd. Ik wil wel zowiezo komen kijken Lachen

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:13

Tjitse staat nu nog op rust door slijmbeursontsteking, dinsdag mogen we er op stappen.. Over 3 weken zouden we als het goed is weer gewoon mogen rijden..

Als ik er over 3 weken inderdaad weer opzit geef ik me alsnog op denk ik hoor, heb dan nog 2 maanden ongeveer om alle aandachtspuntjes te verbeteren, als de dag daarmee doorgaat Lachen

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:43

ceasarlover schreef:
ik heb ook een poging gedaan om eem bitloze startkaart aan te vragen,, heb helaas een weigering gekregen Boos!

Wat voor reden had je opgegeven?

Ps ik hoop zo dat de bitloze wedstrijd door gaat!!! Als ie nu niet door gaat, dan denk de KNHS vast dat er onvoldoende animo voor is en gaan ze nooit het reglement aanpassen... Huilen

Heidi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:48

Ik rijd al twee jaar bitloos op wedstrijden en elk jaar moet ik een nieuwe dispensatie aanvragen. Zo ook nu dus ben erg benieuwd hoe ze nu gaan beslissen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:18

Moeten we met de bitloosdressuurwedstrijd zo'n huppeldepup jasje aan?

Die heb ik niet nl. Cool

Heb wel een witte rijbroek gekocht vandaag.

Heidi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:35

hihi Arabesk. Stel voor dat we elkaars huppeldepupjasjes uitlenen op die dag? Die van mij zou je zo mogen lenen hoor.

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:38

Ik rij zeer regelmatig bitloos, heerlijk! Zowel dressuur als springen en ook buiten.
Vooropgesteld dat ik het een ontzettend leuk idee vind, is het voor mij een beetje te ver uit de richting...... Boos!

Maar zal d'r nog ff goed over nadenken.

Dancer_joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:40

mag je niet gewoon in club teneu ik heb ook geen jasje en kunnen er ook hoofdstellen uitgewisseld worden:Y) haha aan gezien die van mij dus geen toegestane kleur heeft