Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 10:27

Er zitten hier ook mensen die secretariaat doen hé? Hoe vervelend is het als mensen verzoeken indienen? En maakt het nog verschil of er een reden gegeven wordt of niet? Of bijvoorbeeld een ruiter met dispensatie?

Laatste wedstrijden hebben mij toch laten twijfelen of ik het niet moet gaan doen. Ik dien nooit een verzoek in, let zelf gewoon extreem goed op waarvoor ik me inschrijf en wil niemand tot last zijn. Maar dat zou ook niet ten koste moeten gaan van mijn gezondheid natuurlijk. Alleen ik vertrouw er eigenlijk altijd op dat er sowieso afgewisseld wordt en bij bijvoorbeeld meerdaagse je nooit alle dagen als 1e hoeft te starten enzo.
Maar blijkt toch vaak voor te komen dat de informatie die vooraf gegeven wordt niet overeenkomt met de werkelijkheid waardoor mijn uitzoekwerk geen nut heeft.

Ik vind het alleen zo'n stap en wil geen zeur zijn :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-24 10:30

Ja de meeste van die grote wedstrijden lijken corona niet goed te hebben overleefd :\

Succes alvast Autumnn :)

PSvanLot

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 11:21

Ik denk niet dat het perse met corona te maken heeft, maar wel dat mensen niet meer op gras willen starten omdat er zo enorm veel goede zandbodems zijn.

Wat ga je toch lopen tobben op een grasbodem met schroeven, ingesleten hoefslagen en andere ellende als je ook op een super fijne zandbodems kunt rijden.

Ik vind een verzoek niet vervelend, mits het een normaal verzoek is. Bij ons beginnen de wedstrijden weer per 29 april en ik probeer er zoveel mogelijk rekening mee te houden.
Maar soms heb ik 10 mensen die als laatste willen en dat past niet. Dan doe ik het zo goed mogelijk.

Reden kijk ik naar, maar doe ik niet altijd wat mee. Dan zijn er 10 paarden die niet op de trailer kunnen staan bijvoorbeeld.
Idem bij afmelden. Ik heb weleens 3 dooie opa's op een avond. Koekoek...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 11:28

Nee, met afmelden geef ik reden en meteen de vraag hoe ik het startgeld moet betalen haha. Maar goed, ik meld me eigenlijk nooit af als inschrijving gesloten is, tenzij er iets met paard aan de hand is. En betaal zonder probleem, als dat niet hoeft bedank ik ze nog uitgebreid.

Snap trouwens dat je niet alle verzoeken kunt inwilligen, haha. Hier zou het eerder zijn om vroeger te mogen starten juist bijvoorbeeld :') of dat ik niet na tijd x kan starten en dan dus uit zou moeten schrijven. Dat is lastig dus als er geen globale planning bekend is, maar misschien is mailen dan beter? Ik schrijf toch altijd vroeg in, ruim voor de sluitingsdatum dus als het dan niet lukt kan ik me ook nog afmelden zonder gedoe voor verenigingen.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 11:45

Ik zou dat echt wel gaan doen hoor MWM. Als ze er iets mee doen is dat toch heel fijn voor je en als ze er niets op uit doen kun je inderdaad toch nog tijdig afmelden.

Zoals ik het lees communiceer je het sowieso allemaal al heel netjes. Gewoon doen!

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 13:27

MyWishMax schreef:
Er zitten hier ook mensen die secretariaat doen hé? Hoe vervelend is het als mensen verzoeken indienen? En maakt het nog verschil of er een reden gegeven wordt of niet? Of bijvoorbeeld een ruiter met dispensatie?

Laatste wedstrijden hebben mij toch laten twijfelen of ik het niet moet gaan doen. Ik dien nooit een verzoek in, let zelf gewoon extreem goed op waarvoor ik me inschrijf en wil niemand tot last zijn. Maar dat zou ook niet ten koste moeten gaan van mijn gezondheid natuurlijk. Alleen ik vertrouw er eigenlijk altijd op dat er sowieso afgewisseld wordt en bij bijvoorbeeld meerdaagse je nooit alle dagen als 1e hoeft te starten enzo.
Maar blijkt toch vaak voor te komen dat de informatie die vooraf gegeven wordt niet overeenkomt met de werkelijkheid waardoor mijn uitzoekwerk geen nut heeft.

Ik vind het alleen zo'n stap en wil geen zeur zijn :')

Ik heb er totaal geen problemen mee als mensen voorkeuren/verzoekjes doorgeven. Probeer er altijd aan te voldoen en soms kan dat niet. Maar voor mij is met mss wel makkelijker te overzien aangezien wij maar 20-24 deelnemers op een dag hebben. Heb nu bijv verzoekje van moeder en dochter die graag bij elkaar willen starten, evt in handicap (rijden in verschillende klassen). Dat is te doen voor mij dus aangegeven dat dat geen probleem is.
Gewoon doen hoor mwm! Nee heb je, ja kun je krijgen ;-)
Als je altijd vroeg inschrijft is dat mss de reden dat je vaak als eerste van je rubriek moet?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 13:30

Volgens mij zie ik regio genoten van vroeger met die concoursen als achterberg, hoogland, Abcoude enz enzo. Heerlijk was dat! Dat je ook gewoon de hele zomer planning al vast had staan langs die wedstrijden. En gezellig idd ook wel.

Goede zandbodem vind ik ook fijn hoor, maar mis de grotere wedstrijden nog wel eens. Hier is nu denk ik alleen nog Bennekom wat ik zo snel kan bedenken

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 13:55

MyWishMax schreef:
Nee, met afmelden geef ik reden en meteen de vraag hoe ik het startgeld moet betalen haha. Maar goed, ik meld me eigenlijk nooit af als inschrijving gesloten is, tenzij er iets met paard aan de hand is. En betaal zonder probleem, als dat niet hoeft bedank ik ze nog uitgebreid.

Snap trouwens dat je niet alle verzoeken kunt inwilligen, haha. Hier zou het eerder zijn om vroeger te mogen starten juist bijvoorbeeld :') of dat ik niet na tijd x kan starten en dan dus uit zou moeten schrijven. Dat is lastig dus als er geen globale planning bekend is, maar misschien is mailen dan beter? Ik schrijf toch altijd vroeg in, ruim voor de sluitingsdatum dus als het dan niet lukt kan ik me ook nog afmelden zonder gedoe voor verenigingen.

Ik vind het het handigst als het aangegeven wordt in mijnKNHS, dan komt het bij de inschrijving te staan in het concoursprogramma en valt het goed op.
Via de mail vergeet ik het weleens.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 14:42

Verzoeken zijn niet vervelend.
Het wordt vervelend als je de startlijst online hebt gezet, en je krijgt dan nog 20 verzoeken. En helaas is dit niet overdreven als een beetje volle wedstrijd hebt.

Je verzoekje idd bij opmerkingen in mijnKNHS zetten, dit is het minste werk voor het secretariaat en dan weet je zeker dat het er echt bijstaat.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 16:16

Nee, als de startlijst online staat is het het probleem van de starter. Als je iets wilt vraag je het vooraf, niet als de planning af is. :j Ik vind het vooraf al vervelend om te vragen, maar het mailen ging meer over of er een globale planning bekend is. Maar ik zal het gewoon bij het inschrijven doen, als ik de moed heb verzameld om toe te geven en me eroverheen gezet heb dat ik mezelf vind zeuren met een verzoek haha :')

Ik heb 1 keer door een misverstand een dag van te voren wat moeten laten veranderen. Stonden geen juryleden op de startlijst en er was wat geschoven in klassrs waardoor ik ineens bij instructie moest starten. Niemand had daar meer bij stil gestaan, terwijl we allemaal wisten dat het niet mocht. Was gelukkig bij eigen vereniging en mijn moeder kwam erachter toen ze de dag ervoor aan het helpen was op secretariaat. Maar toch voel je je dan rot, want het was al een enorme onderneming geweest om alles in te delen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 16:25

Ik vraag het ook altijd gewoon bij inschrijving hoor, MWM. Door medicatie heb ik ook heel wisselende energie, dus ik vraag altijd of het alsjeblieft, indien mogelijk, kan dat ik richting het einde van de rubriek wordt geplaatst. Voor mij werkt dat het beste, dan kan ik daarna snel naar huis en ben ik dus maar een beperkte tijd weg als ik echt laag op mijn energie zit.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 16:37

Hier eindelijk de proefjes een keer kunnen oefenen met m’n instructrice en hele fijne tips gehad.
M’n paard wil als ze iets lastig vindt rennerig worden en ik ging dan voorover zitten en verstijfde.
Maar nu geoefend met juist achterover gaan zitten en de achterbenen activeren. En toen meteen al fijner kunnen rijden.
Nu volgende week in m’n proef kijken of ik dan ook die rust kan bewaren en kan blijven rijden.
Heb een bordeauxrood dekje gekocht voor m’n set <3 Staat m’n paard zo mooi, die kleur.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 16:38

Oh 'fijn' dat jij het om eenzelfde reden doet, annash. Niet fijn natuurlijk, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 16:44

De wederhelft heeft afgelopen zondag zijn eerste punt in de L2 gereden :-) Eerste proefje was het net niet. Zijn instructeur kwam ook even kijken en heeft tussen de twee proeven in even wat kleine tips gegeven.
Resultaat: eerste proefje 176, tweede 186 +:)+

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 16:50

Gefeliciteerd aan de gene die weer lekker wat puntjes bij elkaar hebben gereden :j

Volgende week zondag de 3e wedstrijd alweer. Deze keer in Gendringen. Ook weer een nieuwe locatie voor ons beide. Zojuist ook alvast ingeschreven voor een wedstrijd op 25 mei in Zevenaar. Eindelijk 1tje in "de achtertuin" :D

Morgen de auto voor de APK en als de kosten daarvan meevallen, wil ik mij nog inschrijven voor een wedstrijd op 13 april in Woudenberg :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 17:17

MyWishMax schreef:
Oh 'fijn' dat jij het om eenzelfde reden doet, annash. Niet fijn natuurlijk, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Ja natuurlijk snap ik dat!
Mij leek dat het handigste, dan weet de organisatie het zo vroeg mogelijk. Tot nu toe is ook alles altijd nog gewoon verwerkt. Alleen met Noor in november had ik gevraagd of het na een pauze mocht, zodat ik kon baan verkennen, maar ik had voor de inschrijving ook al contact gehad met de organisatie erover. En toen was ik van de spanning toch wel kapot, dus :o

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 19:45

Gefeliciteerd Apple!

Leuk dat er weer wat op de planning staat DJZ

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 21:28

Esmeralda ondanks de spanning toch mooi 2 punten, top!

Flyhigh hier in de buurt zijn er af en toe nog wel spring- en dressuurwedstrijden op gras. Ik heb er zelf niet zoveel moeite mee als het een goede grasbodem is. Vaak zijn het wel de gezelligste wedstrijden

MwM als iemand zich inschrijft met een verzoek erbij probeer ik daar altijd wel zoveel mogelijk rekening mee te houden, wel wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Wel is het vervelend als ruiters nog van alles willen veranderen als de startlijst al online staat.

Ik denk dat het voor de grote concoursen ook steeds lastiger wordt qua vrijwilligers. Als je ziet wat er bij zo'n groot grasconcours allemaal neergezet wordt kost dat nog wel een beetje werk.

Selina lekker geoefend :) Hopelijk lukt het volgende week ook in de proeven

Apple ook mooi een winstpunt, fijn dat de 2e proef beter ging!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 23:09

Lekker bezig hier! Grote concoursen zijn zeldzaam aan het worden. Wel jammer want daar was toch ook vaak de gezelligheid van de hele dag rondhangen.

Ik ben zelf jarenlang het secretariaat geweest en heb recent mijn functie teruggegeven. Niet omdat de verzoekjes te irritant waren hoor, want je kan niet meer dan je best doen en als je er rekening mee kunt houden ,vind ik het een heel kleine moeite.

Zelf zet ik bij een avondwedstrijd dat ik niet na 19.30 uur kan starten. Het hoe en waarom laat ik in het midden maar dat houdt voor mij in dat als ze mij wel na die tijd zetten, ik dus niet kan komen. Ik heb dat op voorhand aangegeven dus ik vind dat ik dan ook niet hoef te betalen. We hebben hier niet heel veel avondwedstrijden maar de meeste mensen willen pas na 19u starten is mijn ervaring dus ik ga ervan uit dat ze met mijn verzoek wel rekening kunnen houden.

Ik heb van alles voorbij zien komen, zo vroeg mogelijk, zo laat mogelijk, na de pauze, graag bij die en die in de buurt, zo ver mogelijk bij die en die uit de buurt, als laatste van de klasse starten, meerijden met trailer met deze en gene. Het maakte mij eigenlijk niet zoveel uit als je het maar aangeeft op het moment dat je je inschrijft.
Ik hanteerde de snoeiharde regel dat je simpelweg te laat was als de startlijst online stond. Dan voerde ik geen verzoeken meer door. Doe je dat wel, krijg je de grootste toestanden met andere deelnemers is mijn ervaring. En ze leren het gelijk goed hoor, dat doen ze dan geen tweede keer meer.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 23:27

Hier in de buurt is ook een wedstrijd die geven aan alleen met verzoeken bij inschrijving is te doen anders niet.
En laaste wedstrijd die ik reed stond zelf bij de startlijst dat niet alleen verzoeken konen vanwege de hoeveel heid :#

Zelf heb ik ook vaak een verzoek als een van de eersten of als een van de laatsten ( hangt af van mij voorlezer kunnen plannen) en altijd bij opgave verzoek netjes verwoord en eigelijk nooit problemen mee gehad.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 23:37

Je probeert het altijd voor iedereen zo goed mogelijk te doen, maar soms kan het gewoon niet.

Vandaag weer gelest, had er echt weer hele goede stukken bij zitten. Wedstrijd op gegeven voor de 24e, maar zag dat het pony's alle klasses en Z paarden op een dag is. Als ze beginnen met het Z vind ik het prima, maar als ze eindigen met het Z dan weet ik niet of ik aangemeld blijf. Echt geen zin om op zondagavond te gaan.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 10:08

Hier ook altijd verzoekje. We rijden met hetzelfde paard in dezelfde klasse. Proef nr3 loopt ze altijd het best, dus wisselen een beetje af wie als eerst rijdt.
Hoe ver we uit elkaar rijden regelt het secretariaat maar, daar passen we ons aan aan. Zetten in mijnKNHS er altijd even bij dat we met hetzelfde paard rijden zodat dat niet over het hoofd gezien wordt.
Alleen laatst moest ik proef 2 rijden op hetzelfde tijdstip als mijn zus proef 1 moest. Toen hebben we toch na plaatsing van de startlijst nog even gemaild :=

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 10:12

daffodil schreef:
Lekker bezig hier! Grote concoursen zijn zeldzaam aan het worden. Wel jammer want daar was toch ook vaak de gezelligheid van de hele dag rondhangen.

Ik ben zelf jarenlang het secretariaat geweest en heb recent mijn functie teruggegeven. Niet omdat de verzoekjes te irritant waren hoor, want je kan niet meer dan je best doen en als je er rekening mee kunt houden ,vind ik het een heel kleine moeite.

Zelf zet ik bij een avondwedstrijd dat ik niet na 19.30 uur kan starten. Het hoe en waarom laat ik in het midden maar dat houdt voor mij in dat als ze mij wel na die tijd zetten, ik dus niet kan komen. Ik heb dat op voorhand aangegeven dus ik vind dat ik dan ook niet hoef te betalen. We hebben hier niet heel veel avondwedstrijden maar de meeste mensen willen pas na 19u starten is mijn ervaring dus ik ga ervan uit dat ze met mijn verzoek wel rekening kunnen houden.

Ik heb van alles voorbij zien komen, zo vroeg mogelijk, zo laat mogelijk, na de pauze, graag bij die en die in de buurt, zo ver mogelijk bij die en die uit de buurt, als laatste van de klasse starten, meerijden met trailer met deze en gene. Het maakte mij eigenlijk niet zoveel uit als je het maar aangeeft op het moment dat je je inschrijft.
Ik hanteerde de snoeiharde regel dat je simpelweg te laat was als de startlijst online stond. Dan voerde ik geen verzoeken meer door. Doe je dat wel, krijg je de grootste toestanden met andere deelnemers is mijn ervaring. En ze leren het gelijk goed hoor, dat doen ze dan geen tweede keer meer.

Helemaal mee eens hoor. Ik geef het ook altijd aan op de startlijst graag zo ver mogelijk bij die of die vandaan ivm met vervoer en heen en weer kunnen rijden bijv.

Als de startlijst er eenmaal is vind ik dat je te laat ben. Al had ik wel een keertje dat ik op zondag nog om 19:30 moest starten terwijl onze stal om 18:00 sluit.. Toen heb ik wel even lief gevraagd of ik als eerste mocht en met de staleigenaar geregeld dat ik misschien wat later terug zou zijn. Dat kon en was daar ook echt heel blij mee! paard na de wedstrijd direct thuis gebracht en weer terug naar de locatie voor de prijsuitreiking en een heerlijke warme chocomel :D :o

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:19

verzoekjes doe ik ook altijd bij inschrijven, of ik mail van te voren om te vragen of er al iets van een planning bekend is om een beslissing te maken of ik inschrijf of niet.
Ik heb ook 2x gehad dat ik nog iets moest laten veranderen toen de startlijst al online was. ene keer stond ik op de voorlopige 's ochtends, toen op de definitieve hadden ze de rubrieken omgegooid naar 's avonds. Normaal geen probleem alleen mijn voorlezer had 's avonds een belangrijke afspraak... Toen gevraagd of ik als eerste van de rubriek kon.
En 1x aangegeven dat ik dezelfde voorlezer als X had en toen werd mjin 2e proef ingedeeld op dezelfde tijd als X haar eerste proef reed :+
was ook nog allebei bij m'n eigen vereniging hahaha

Voor avondwedstrijden vraag ik idd ivm werk ook altijd na 7 uur, meestal lukt dat wel. Maar om het stressen rij ik die doordeweeks vaak zo min mogelijk omdat ik liever niet haast naar een wedstrijd toe.

Wij hebben vanmiddag weer een afspraak bij de dierenarts, kijken of het inspuiten goed heeft geholpen voor de artrose en de hoefsmid gaat hem daar beslaan met een zooltje. Ben stiekem wel een beetje zenuwachtig daarvoor

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:20

Lumi schreef:
Hier ook altijd verzoekje. We rijden met hetzelfde paard in dezelfde klasse. Proef nr3 loopt ze altijd het best, dus wisselen een beetje af wie als eerst rijdt.
Hoe ver we uit elkaar rijden regelt het secretariaat maar, daar passen we ons aan aan. Zetten in mijnKNHS er altijd even bij dat we met hetzelfde paard rijden zodat dat niet over het hoofd gezien wordt.
Alleen laatst moest ik proef 2 rijden op hetzelfde tijdstip als mijn zus proef 1 moest. Toen hebben we toch na plaatsing van de startlijst nog even gemaild :=

Oh dat lijkt me helemaal een lastige omdat je als secretariaat verplicht bent om er minimaal 30 minuten tussen te zetten maar ik vraag het dan gewoon aan de deelnemers wat die willen. Had twee zusjes die met dezelfde pony starten maar ik wilde dan inderdaad graag de volgorde weten maar ook hoeveel tijd ertussen.

Zo ook met mensen die met twee paarden kwamen starten. Hoe duidelijker je het aangeeft, hoe makkelijker het is om rekening mee te houden.

Denk vooral niet dat je lastig bent, want niet gevraagd is een gemiste kans toch? Ik zou er niet mee zitten hoor om je voorkeur uit te spreken.