daffodil schreef:Lekker bezig hier! Grote concoursen zijn zeldzaam aan het worden. Wel jammer want daar was toch ook vaak de gezelligheid van de hele dag rondhangen.
Ik ben zelf jarenlang het secretariaat geweest en heb recent mijn functie teruggegeven. Niet omdat de verzoekjes te irritant waren hoor, want je kan niet meer dan je best doen en als je er rekening mee kunt houden ,vind ik het een heel kleine moeite.
Zelf zet ik bij een avondwedstrijd dat ik niet na 19.30 uur kan starten. Het hoe en waarom laat ik in het midden maar dat houdt voor mij in dat als ze mij wel na die tijd zetten, ik dus niet kan komen. Ik heb dat op voorhand aangegeven dus ik vind dat ik dan ook niet hoef te betalen. We hebben hier niet heel veel avondwedstrijden maar de meeste mensen willen pas na 19u starten is mijn ervaring dus ik ga ervan uit dat ze met mijn verzoek wel rekening kunnen houden.
Ik heb van alles voorbij zien komen, zo vroeg mogelijk, zo laat mogelijk, na de pauze, graag bij die en die in de buurt, zo ver mogelijk bij die en die uit de buurt, als laatste van de klasse starten, meerijden met trailer met deze en gene. Het maakte mij eigenlijk niet zoveel uit als je het maar aangeeft op het moment dat je je inschrijft.
Ik hanteerde de snoeiharde regel dat je simpelweg te laat was als de startlijst online stond. Dan voerde ik geen verzoeken meer door. Doe je dat wel, krijg je de grootste toestanden met andere deelnemers is mijn ervaring. En ze leren het gelijk goed hoor, dat doen ze dan geen tweede keer meer.
Helemaal mee eens hoor. Ik geef het ook altijd aan op de startlijst graag zo ver mogelijk bij die of die vandaan ivm met vervoer en heen en weer kunnen rijden bijv.
Als de startlijst er eenmaal is vind ik dat je te laat ben. Al had ik wel een keertje dat ik op zondag nog om 19:30 moest starten terwijl onze stal om 18:00 sluit.. Toen heb ik wel even lief gevraagd of ik als eerste mocht en met de staleigenaar geregeld dat ik misschien wat later terug zou zijn. Dat kon en was daar ook echt heel blij mee! paard na de wedstrijd direct thuis gebracht en weer terug naar de locatie voor de prijsuitreiking en een heerlijke warme chocomel