Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:35

Ohhh dat moet je maar net weten,.. en ik wist het niet :Y)
Hebben jullie een linkje naar waar dat staat?

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 23:28

Artikel 119 lid 7 van het dressuurreglement:
Citaat:
7. In de klassen B, L1 en L2 is een zweep toegestaan.
Een reserve-zweep is niet toegestaan. De maximaal toegestane lengte van de zweep is, inclusief slag, 120 cm bij de paarden en 100 cm bij de pony’s. Tijdens een hors concours-start in de klasse M1 en hoger is een zweep toegestaan.

Meer kan ik er niet over vinden.
Hele reglement:
https://www.knhs.nl/media/23587/wedstri ... .pdf#page9

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 00:26

Geloof niet dat het ergens omschreven staat dat het wel fijn niet mag.

Is gewoon toegestaan.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 00:33

Oke dankjewel! Ps. Jij was ook jurylid toch?

Vandaag had iemand bedacht dat je na. Afgroeten nog netjes hoefslag. Moest Volgen terug naar a voordat je baan mocht verlaten.

Hierdoor durfde niemand meer meteen de baan uit te rijden, war overigens echt bagger lang duurt :')

Maar ik dacht, dan doe ik dat ook maar _O-
Had wel een 7 voor afgroeten terwijl ze echt schots en scheef stond >;)

Maar even sirieus dit hoeft toch al eem. Hele tijd niet meer? Heb dat nooit gedaan 8)7

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 00:36

Nee, dat hoeft niet meer idd . Doe ik ook nooit meer haha! Gewoon groeten, doeii hahaha

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 00:51

Klopt ben idd jurylid.

Als je paard niet veranderd in de aanleuning dan lekker overpakken. Ikzelf leer het de jonkies altijd meteen, vind zweep in buitenhand zo vervelend!!

Het bij A verlaten is al jaren niet meer verplicht. Het staat ook niet meer in de proef beschreven.
Klopt dat het idd veel tijd in beslag neemt

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 01:14

Demi wat een mooie punten zeg!
LaDonna jammer dat de punten tegenvielen, volgende keer beter.
Volgens mij staat nergens in de reglementen dat je gewoon op je eigen starttijd mag starten, volgens mij wordt er zelfs verwacht dat je minstens een half uur van tevoren op het wedstrijd terrein bent voor het geval het inloopt. Of misschien maakt het uit of er echt voor elke combinatie een starttijd is, of dat het gewoon een startlijst is van start maar lekker na elkaar we schrijven geen tijden op, weet niet of dat verschil maakt
Ik mag gebruik maken van een caller, iemand die op de x staat en de letters roept waar ik langs rijd. Er zou dan ook nog bij de letters iemand mogen staan, bijvoorbeeld iemand bij de k zodat ik bij MXK van hand veranderen ergens op kan focussen, maar dan moest ik zoveel mensen meenemen, dus heb ik de KNHS gevraagd of ik ook bij elke letter een pieper mag ophangen zodat ik daar op kan focussen en weten waar de letter is en dat is goed gekeurd. Heb nu key finders, maar die hebben niet een mega goed bereik dus soms doet een het niet, dus als iemand nog een systeem weet met een afstandsbediening en piepers laat het me even weten. Heb wel nagedacht over van die piepers voor in een restaurant als je eten klaar is, maar die kosten 190! Vind het alleen wel lastig dat soms andere paarden kijkerig worden van de piepers en mensen in de ring naast me dan niet meer fijn kunnen rijden, of bij van die indoor wedstrijden waar het losrijterrein direct aan de ring vast zit is dat vervelend.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 09:15

PSvanLot schreef:
Klopt ben idd jurylid.

Als je paard niet veranderd in de aanleuning dan lekker overpakken. Ikzelf leer het de jonkies altijd meteen, vind zweep in buitenhand zo vervelend!!

Het bij A verlaten is al jaren niet meer verplicht. Het staat ook niet meer in de proef beschreven.
Klopt dat het idd veel tijd in beslag neemt

Top! Lesklant van mij heeft een spooky fries en als ze de zweep in de buitenhand heeft loopt hij als een kromme aap overal langs, zo zonde van de proefen.

Niet dat ze hem moet slaan ofzo, maar net even dat kriebeltje achter je binnenbeen of hem enkel al wisselen is vaak al voldoende dat hij weer bij de les is.

Dus goed om te weten! Dankjewel.

Voor zover ik weet mag je met starttijden op je eigen tijd rijden. Ik rijd 5 max 10 minuten los en ga dan de proef in, dan loopt ze op haar best en soms zit ik er net op en loopt het opeens in, ik vraag dan altijd om mijn eigen tijd en dat is nooit een probleem.

Met die startlijsten zonder tijd moet je idd wel achter elkaar aan dat vind ik echt heel rot plannen, maar word er al. Handiger in haha.

Ohhh wat knap zeg, dus eigenlijk rijd je op geluid! Echt respect hoor..

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 18:32

Zit in Friesland, maar mijn instructrice rijdt inderdaad echt een heel stuk om in het midden van het land te kunnen starten waar je vaker een vaste starttijd krijgt

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 19:10

Hier ook geen probleem met op eigen tijd starten. Gisteren zat ik er net 3 minuten op toen ik in principe al mocht, 10 minuten voor mijn tijd. Ik wil zelf niet te lang inrijden, maar 3 minuten vond ik wel wat weinig. Mocht gelukkig gewoon op mijn eigen tijd starten en ook nog een rondje in de wedstrijdbaan doen. Uiteindelijk wel paar minuten eerder gestart, maar niet direct.

Nynkex01: gaaf dat je gaat starten. Lijkt me, als ik het zo een beetje begrijp, wel een heel geregel?

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 19:57

Hier mag je ook altijd op eigen tijd starten. Vandaag liep het ook iets in en werd gevraagd of ik iets eerder wou starten. :)

Ons L1 debuut zit erop. Hij liep fijn met los rijden en ook in de 1e proef echt fijn gereden. We hebben wat moeite met de impuls soms maar dat ging lekker vandaag. 2e proef ging wat slordiger naar m’n idee maar juist in die proef 189 punten en in de eerste proef 182. :)) Fijn commentaar wat ook wel klopte. Kunnen weer verder oefenen!! *\o/*

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 20:09

don110 Gefeliciteerd met de punten!
Is altijd wel een beetje geregel ja, vooral om iemand mee te krijgen ;) dit paard lijkt tot nu toe wel braver op ander terrein dan mijn vorige paard, terwijl deze nog maar 4,5 is, dus dat is wel fijn

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 20:09

Super, gefeliciteerd met je 2 punten *\o/*

Ik ga 2 april eindelijk weer op locatie starten, zin in :):)

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 20:41

Nynke, woh niet simpel zeg maar super leuk dat je alsnog gewoon kan/mag genieten van je hobby, hopelijk vind je een goede oplossing.

Ik vind op je eigen tijd starten ook wel zo'n ding, hier liep vandaag de proef 25 minuten uit maar wist ik pas toen ik er al op zat, paardje was dan ook helemaal leeg voor de 2e proef. Maar we hebben ons best gedaan! Dat gezegd zijnde, vandaag de finale van de winterwerking en ik heb mijn kur mogen rijden *D ging super alles zat perfect getimed! Tot meneer schrok van een logo op de bakrand en vol in achteruit ging, net bij de overgang stap-galop |( restulteerde in een 4,5 voor dat onderdeel en ik lag hopeloos achter op de muziek... echt balen. De finale bestond uit een kur en dan ook nog een gewoon proefje van je niveau, dus een uurtje later terug erop (om dan ruim 40min los te rijden ipv de geplande 15min...) daar was ie braaf maar ook wel schrikkerig.. geen idee wat er mis was vandaag doetie normaal noooooit :') Verder heb ik ook heel slordig gereden in het proefje, ik was ook moe (en koud! KOUD!). Uiteindelijk overall 3e geworden en enkele leuke naturaprijzen mee naar huis gekregen! Ik denk dat veel paarden het een enge locatie vonden, want had het zelf toch niet meer verwacht na mijn bloopers. Al bij al was het wel een super leuke ervaring om eens een kur op muziek te mogen rijden :D

Afbeelding

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 21:05

Gefeliciteerd iedereen met de punten en gewonnen spulletjes en mooie plaatsen!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 21:11

Proficiat allemaal met de behaalde resultaten!!!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 23:39

Wauw Nynke, indrukwekkend. Zie je echt helemaal niks of wel nog iets van lichtverschil? Lijkt mij trouwens doodeng om niks te kunnen zien. Vind het super knap!

Wij hebben vandaag fijn gereden. Ze was vanaf de eerste pas fijn dus dat is heerlijk. De eerste proef kregen we 190,5 en de tweede 184. De puf was er een beetje uit. Onwijs tevreden! Merrie is nog maar 4 jaar en dit was de tweede wedstrijd.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 23:48

Mooie resultaten, gefeliciteerd!

En Nynke ik sluit me aan bij de rest,lijkt me echt heel lastig, dus bij voorbaat al super knap dat je wedstrijd plannen hebt!

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 00:02

Sophie gefeliciteerd! Ja ik kan een beetje licht en donker zien, maar wel echt alleen van dichtbij. In de binnenbak kan ik net de muur zien als ik over de Hoefslag rijd, maar in de buitenbak kan ik de hekken niet zien dus dat is wel lastig. Ik ben ook nog nooit tussen lage witte hekjes gestart, maar wil dat wel graag eens gaan doen en daar een manier op verzinnen. Ik reed met mijn vorige paard l1 maar zij kreeg helaas artrose,, toen aan een fokker verkocht, maar een paar weken geleden na zes maanden dracht overleden helaas. Een jaartje geleden een 3,5-jarige gekocht, zelf aan het opleiden en ze doet het echt super!

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 09:16

Zijn Er nog mensen die deze week( doordeweeks starten) is vakantie

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 09:45

Hier zit de vakantie er al weer op ik t zuiden.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 11:22

Gefeliciteerd met de mooie punten allemaal!

Wij hebben morgenavond onze Z1 debuut. Super spannend maar ook erg veel zin in. :D

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 11:43

Mijn zadel komt vanmiddag ein-de-lijk terug dus we kunnen weer gaan kijken om ergens in te schrijven *\o/*

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 11:46

Gefeliciteerd allemaal!
Wat knap nynke!
Succes roosje!

Hier geen wedstrijden door de week, zijn avond wedstrijden en dat red ik niet met gezondheid. En daarnaast hebben wij niks meer te maken met vakanties haha.

Gisteren een enorm fijne les gehad, dus heel veel zin in zondag. Instructie was heel tevreden, zelfs dingen die ik zelf niet goed genoeg vond waren volgens haar echt ruim goed genoeg voor het niveau. Maar ik heb wel vaker het probleem een proef op lager niveau te willen rijden alsof we in het z rijden qua hoe goed ik ze voor elkaar wil hebben. Laat staan nu na 2,5 geen wedstrijden
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 27-02-23 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 11:48

Spannend Roosje! alvast veel succes :D

Hier ook geen wedstrijden in de vakantie, heb idd ook niks te maken met vakanties. 18 maart pas weer