Hebben jullie een linkje naar waar dat staat?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:7. In de klassen B, L1 en L2 is een zweep toegestaan.
Een reserve-zweep is niet toegestaan. De maximaal toegestane lengte van de zweep is, inclusief slag, 120 cm bij de paarden en 100 cm bij de pony’s. Tijdens een hors concours-start in de klasse M1 en hoger is een zweep toegestaan.

PSvanLot schreef:Klopt ben idd jurylid.
Als je paard niet veranderd in de aanleuning dan lekker overpakken. Ikzelf leer het de jonkies altijd meteen, vind zweep in buitenhand zo vervelend!!
Het bij A verlaten is al jaren niet meer verplicht. Het staat ook niet meer in de proef beschreven.
Klopt dat het idd veel tijd in beslag neemt
Fijn commentaar wat ook wel klopte. Kunnen weer verder oefenen!!
dit paard lijkt tot nu toe wel braver op ander terrein dan mijn vorige paard, terwijl deze nog maar 4,5 is, dus dat is wel fijn
ging super alles zat perfect getimed! Tot meneer schrok van een logo op de bakrand en vol in achteruit ging, net bij de overgang stap-galop
restulteerde in een 4,5 voor dat onderdeel en ik lag hopeloos achter op de muziek... echt balen. De finale bestond uit een kur en dan ook nog een gewoon proefje van je niveau, dus een uurtje later terug erop (om dan ruim 40min los te rijden ipv de geplande 15min...) daar was ie braaf maar ook wel schrikkerig.. geen idee wat er mis was vandaag doetie normaal noooooit
Verder heb ik ook heel slordig gereden in het proefje, ik was ook moe (en koud! KOUD!). Uiteindelijk overall 3e geworden en enkele leuke naturaprijzen mee naar huis gekregen! Ik denk dat veel paarden het een enge locatie vonden, want had het zelf toch niet meer verwacht na mijn bloopers. Al bij al was het wel een super leuke ervaring om eens een kur op muziek te mogen rijden