Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cavalo2016 schreef:[ [url=m/O0Welz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1FbXut.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BDlAZM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoi allen, het is alweer een tijdje geleden maar ondertussen flink gewerkt met mijn e pony! We mogen ondertussen al l1 starten en de laatste wedstrijden veel dubbele winst punten gereden en al meerdere keren oranje lintjes mee naar huis genomen. Mijn pony doet het doet redelijk goed tussen de paarden en kan niet anders zeggen dat ik trots ben op hoe hij zich heeft ontwikkeld. Er zit echt meer in! Ook zijn we samen op vele strand ritten, bos ritten en meerdere vakanties samen geweest. Zelfs een spring zadel gekocht en laatst ons eerste oefenparcourstje samen foutloos gesprongen! Dus nu nooit meer twijfel over of ik te groot ben op m’n pony met de laatste keer een duim van de knhs jury besloten om hem niet weg te doen vanwege zijn grootte.
Heel lang heeft mij dit zo doen twijfelen! Ik werd er gek van.. maar idd, wat iemand hier een keer had geschreven zorgde bij mij ervoor dat ik gewoon lol wil hebben en als zadelmaker, dierenarts en fysio zeggen dat ik er makkelijk op kan en zelfs m’n instructies tevreden zijn laat ik me niet meer gek maken wat andere mensen er wel niet allemaal van vinden. Mijn dochter kan heerlijk op hem rijden, zelfs springen en over het strand galopperen. Dus de grootte is belangrijk van de pony maar het plezier net zo! Dus bokkers, hier is dit topic dus voor!
Cavalo2016 schreef:[ [url=m/O0Welz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1FbXut.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BDlAZM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoi allen, het is alweer een tijdje geleden maar ondertussen flink gewerkt met mijn e pony! We mogen ondertussen al l1 starten en de laatste wedstrijden veel dubbele winst punten gereden en al meerdere keren oranje lintjes mee naar huis genomen. Mijn pony doet het doet redelijk goed tussen de paarden en kan niet anders zeggen dat ik trots ben op hoe hij zich heeft ontwikkeld. Er zit echt meer in! Ook zijn we samen op vele strand ritten, bos ritten en meerdere vakanties samen geweest. Zelfs een spring zadel gekocht en laatst ons eerste oefenparcourstje samen foutloos gesprongen! Dus nu nooit meer twijfel over of ik te groot ben op m’n pony met de laatste keer een duim van de knhs jury besloten om hem niet weg te doen vanwege zijn grootte.
Heel lang heeft mij dit zo doen twijfelen! Ik werd er gek van.. maar idd, wat iemand hier een keer had geschreven zorgde bij mij ervoor dat ik gewoon lol wil hebben en als zadelmaker, dierenarts en fysio zeggen dat ik er makkelijk op kan en zelfs m’n instructies tevreden zijn laat ik me niet meer gek maken wat andere mensen er wel niet allemaal van vinden. Mijn dochter kan heerlijk op hem rijden, zelfs springen en over het strand galopperen. Dus de grootte is belangrijk van de pony maar het plezier net zo! Dus bokkers, hier is dit topic dus voor!
SandraWierda schreef:Hier drukke week achter de rug en afgelopen maand stond in het teken van voorbereiding Friese kampioenschappen![]()
Afgelopen maandag nog spontaan besloten om dinsdag avond te gaan starten in Bakkeveen, nieuwe maand dus eindelijk weer proef 25 (L1). Heerlijk gereden 191 punten en 4de prijs (L1+L2)
Vrijdag avond, verenigingskampioenschappen in Harich, L1, proef 25. Ze liep heerlijk 203 punten. Omdat team wedstrijd was geen individuele prijzen.
Vandaag weer naar Harich om individueel L1 te starten, wederom proef 25. Fijn gereden vond de impuls wat missen maar alles liep lekker, beetje jammer van de regen tijdens de proef. Vooral omdat net in de galop het flink hard begon te regenen en ik daardoor protest kreeg met het verruimen. Dit leverde idd een onvoldoende op. Maar toch een mooie score van 62,83% (188 en 189 punten).
Net niet het overrijden gehaald, maar super trots op mijn kleine stoere pony tussen de grote bling bling dure paardenWe waren de enige haflinger en enige (echte) pony
![]()
Stand is nu L1 + 13, dus volgend keer gaan we de L2 onveilig maken![]()
[ [url=m/0HtVx4.jpg]Afbeelding[/url] ]
roosjenat schreef:Wat goed!![]()
Nette punten gereden afgelopen week, gaat super zo toch?
Wanneer gaan jullie L2 starten?
Wij zijn vandaag weer WE gestart. Dressuur vond ik persoonlijk niet fijn, ze was niet lekker los en ook wat traag. Moest i.v.m. parkour lopen al uur van te voren zadelen en stappen dus denk dat ze door het lange stappen wat moe is geworden. Alsnog 65% met geen onvoldoendes dus toch nog netjes.
Trail heb ik HC gereden. Er zit altijd een sprong in maar deze stond aardig hoger als normaal. Dat durf ik op dit moment gewoon nog niet, dus nu kon ik er gewoon omheen zonder uitgebeld te worden. Wel alsnog 62% gereden, best netjes als je 1 onderdeel gewoon niet gereden hebt.
Dinsdag mogen we weer dressuren. Daarnaast wil ik mijn springangst gaan aanpakken. Dit zit echt diep dus daar gaat wat tijd overheen, ik ga even uitzoeken hoe ik dit ga doen. Met alleen springlessen kom ik er denk ik niet...
different1 schreef:Wij zijn dit weekend weer weg geweest, 2 proeven op 1 dag is teveel en er was nu een 3daagse, dus vrijdag en vandaag een proef gereden.
En ik kan met gepaste trots zeggen dat onze 20 jarige hackney, voormalig fokmerrie (8 veulens), door mijzelf opgeleid nu Z1+2 is![]()
Nu lekker vakantie voor onze prinses, in september willen we haar nog op de stamboekkeuring voortbrengen en verder gaan we gewoon afentoe op wedstrijd voor de lol.
Iets wat altijd de boventoon voerde, maar mijn doel om dit specifieke paard Z1 te klassement is dus behaald en die druk is er lekker vanaf![]()
Foto met m'n moeder[ [url=m/fLcXXA.jpg]Afbeelding[/url] ]