Met je pony tussen de paarden starten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 22:31

Het was trouwens 167,5 wahaha maar inderdaad we waren de 2e proef gewoon leeg wahaha.

Vandaag nog wedstrijd gereden L2. Ik sta L2+10 nu natuurlijk. Voor mijn winstpunten hoef ik het niet meer te doen. Ik ben pas net bezig met doorzitten in mijn training dus besloten om door te zitten in beiden proeven. Best een overgang vind ik dat. 176 en 178,5 en toch heel erg tevreden want ik had verwacht hoe ik mijzelf nog wat slordig vind met doorzitten dat ik in de 160 zou rijden want voor mijn gevoel ging het nog best rommelig.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 16:49

Woeee, ik ben na jaren ook weer een keer gestart. Mag L1, maar ben 1 proef in de B gestart. Had 189 en was 3e van de 7 met hele gave complimenten! Onderstreept: "paardvriendelijk gereden". Daar doe ik 't voor :D

De gezichten blijven wel leuk, als je tussen dat stoere grote dressuurgeweld met een doodmakke New-Forester komt aanzetten.

Van alle proeven (verschillende klasses) van die jury waren er maar 4 mensen die hoger hadden dan ik. Ik was zo trots op m'n pony'tje haha.

Dat smaakt naar meer ;-)

Afbeelding

Afbeelding

rien10

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 17:09

DA heeft “go!” Gegeven voor Brix. In 4 weken opbouwen tot zijn niveau. (Met mij L2. Met dochter Z1). Dochter heeft 0 haast. “Ik ga lekker rechtuit het bos in mam”.
Grapjas. Oranje bolletje is 6 weken niet onder het zadel geweest. Hij is 18 , maar ja, het blijft een boefje.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 18:21

Mandarijn12

Gefeliciteerd, voor zulke opmerkingen doen we het *\o/*

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 18:23

Tof, mandarijn!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 20:42

Gefeliciteerd, leuke combinatie ook!
Leuk dat er weer meer ponyruiters tussen de paarden zijn. Ik heb zelf net weer een paar keer op de pony gereden, na haar zwangerschapsverlof. Maar jeee wat pakte ze lekker aan, ze wist alles nog <3 nu gaan we rustig opbouwen en dan hopelijk over een paar maanden weer een keer starten. We moeten M1, dua daar wordt ook wel serieus wat verwacht. Maar goed, we hebben al 2 winstpunten gehaald (toen ze drachtig was dus) dus wie weet wat we doen in topvorm…

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-24 22:58

Lekker bezig allemaal hoor! <3

Wij zijn eindelijk ook weer goed aan de gang. Rudi staat nu voortaan op zijn eigen stukje wei nadat hij tot 4x toe een ijzer kwijt was en 2x zichzelf had geblesseerd door achter een nieuwe aan te gaan (Rudi was de baas in de groep).
Vandaag weer gelest en hij pakte weer goed aan. Hij moest wel even laten weten dat hij het er niet mee eens was dat de rest naar binnen ging en hij moest werken en dus met aandraven even rodeo =:) Volgende week hebben we op vrijdag en zondag een wedstrijd gepland staan. Even kijken hoe die gaan en als het lukt dan nog een keer voor mijn vakantie ergens starten. Hopelijk hebben we dan de punten voor het M1 bij elkaar en kunnen we na de vakantie lekker doortrainen om in het binnen seizoen M1 te gaan starten

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 13:06

XRuby_SymmyX, Gefeliciteerd met de eerste proef! Jammer van het punten in de 2de proef maar je het maar mooi de winstpunten voor het M1 binnen :)

Mandarijn12, gefeliciteerd! Mooie punten en ook leuk commentaar. Altijd fijn als je dat te horen krijgt.

Rien10, fijn dat jullie weer met Brix mogen opbouwen!

Succes LaDonna75 met het opbouwen. M1 gaat vast goedkomen als je al punten kunt halen zonder dat ze in topvorm is.

Noisy succes aankomend weekend! Hoeveel punten heb je nu in de L2?

Wij zijn vandaag weer Z1 gestart. We moesten buiten losrijden en dan binnen starten, maar wat was het warm in de binnenhal. Was al blij dat ik mijn jasje niet had aangedaan..

Miley had ook wel veel last van de warmte binnen. Moest haar er echt aan rijden maar alsnog wel fijn kunnen rijden. In beide proeven hadden we wat grote fouten maar dit wel mooi kunnen ophalen met de andere onderdelen.

We hebben 216,5 en 211 gereden en daarmee onze eerste twee winstpunten binnen gehaald in de Z1. <3

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 16:56

Gefeliciteerd Roosjenat! Goed gedaan.

Cavalo2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 17:21

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoi allen, het is alweer een tijdje geleden maar ondertussen flink gewerkt met mijn e pony! We mogen ondertussen al l1 starten en de laatste wedstrijden veel dubbele winst punten gereden en al meerdere keren oranje lintjes mee naar huis genomen. Mijn pony doet het doet redelijk goed tussen de paarden en kan niet anders zeggen dat ik trots ben op hoe hij zich heeft ontwikkeld. Er zit echt meer in! Ook zijn we samen op vele strand ritten, bos ritten en meerdere vakanties samen geweest. Zelfs een spring zadel gekocht en laatst ons eerste oefenparcourstje samen foutloos gesprongen! Dus nu nooit meer twijfel over of ik te groot ben op m’n pony met de laatste keer een duim van de knhs jury besloten om hem niet weg te doen vanwege zijn grootte.
Heel lang heeft mij dit zo doen twijfelen! Ik werd er gek van.. maar idd, wat iemand hier een keer had geschreven zorgde bij mij ervoor dat ik gewoon lol wil hebben en als zadelmaker, dierenarts en fysio zeggen dat ik er makkelijk op kan en zelfs m’n instructies tevreden zijn laat ik me niet meer gek maken wat andere mensen er wel niet allemaal van vinden. Mijn dochter kan heerlijk op hem rijden, zelfs springen en over het strand galopperen. Dus de grootte is belangrijk van de pony maar het plezier net zo! Dus bokkers, hier is dit topic dus voor!

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 10:36

Cavalo2016 schreef:
[ [url=m/O0Welz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1FbXut.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BDlAZM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoi allen, het is alweer een tijdje geleden maar ondertussen flink gewerkt met mijn e pony! We mogen ondertussen al l1 starten en de laatste wedstrijden veel dubbele winst punten gereden en al meerdere keren oranje lintjes mee naar huis genomen. Mijn pony doet het doet redelijk goed tussen de paarden en kan niet anders zeggen dat ik trots ben op hoe hij zich heeft ontwikkeld. Er zit echt meer in! Ook zijn we samen op vele strand ritten, bos ritten en meerdere vakanties samen geweest. Zelfs een spring zadel gekocht en laatst ons eerste oefenparcourstje samen foutloos gesprongen! Dus nu nooit meer twijfel over of ik te groot ben op m’n pony met de laatste keer een duim van de knhs jury besloten om hem niet weg te doen vanwege zijn grootte.
Heel lang heeft mij dit zo doen twijfelen! Ik werd er gek van.. maar idd, wat iemand hier een keer had geschreven zorgde bij mij ervoor dat ik gewoon lol wil hebben en als zadelmaker, dierenarts en fysio zeggen dat ik er makkelijk op kan en zelfs m’n instructies tevreden zijn laat ik me niet meer gek maken wat andere mensen er wel niet allemaal van vinden. Mijn dochter kan heerlijk op hem rijden, zelfs springen en over het strand galopperen. Dus de grootte is belangrijk van de pony maar het plezier net zo! Dus bokkers, hier is dit topic dus voor!

Jij past prima op die pony!!! Echt niet meer twijfelen. Zijn wellicht gewoon jaloers. Iets herkenbaars veel meegemaakt erbij.

Ik krijg van 9 van de 10 jurylede terug:
Fijne combinatie, charmante combinatie, wat een leuke combinatie etc. Laat mensen maar kletsen. Bij mij zeiden ze het ook: de mensen zijn waarschijnlijk gewoon jaloers.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ctje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 22:15

Cavalo2016 schreef:
[ [url=m/O0Welz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1FbXut.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BDlAZM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goede keuze gemaakt hoor. Jullie zijn een leuke combinatie zo te zien op de foto. Wat ik hier zoal lees is dat je veel plezier aan je pony en er echt van geniet. Vooral door gaan en niks van een ander aantrekken.

Leuk om te lezen dat iedereen lekker bezig is met hun pony. Eindelijk komt er beter weer aan. Die regen en harde wind zijn wij inmiddels wel beu. Maar het hoeft nu ook weer geen 30 graden te worden.

Hier inmiddels al weer wat eventing en springwedstrijden achter de rug. Gisteren naar de SGW in Ede geweest. Werd mijn dochter gewoon 7de en 29ste van het best wel sterk deelnemersveld met 100 deelnemers tussen de paarden. Dus hartstikke trots! Mooie locatie ook. We hadden al een halve boswandeling achter de rug voordat we bij de start aan kwamen om het parcours te gaan lopen.
Ik hoorde om me heen dat de prijzen niks voorstelden. Dus er waren al best wat mensen naar huis gegaan, die gingen niet op een lintje wachten hoorde ik. Nou de prijzen bleken dus om een lintje en handzeep/creme/shampoo te gaan. Konden de 25 prijswinnaars zelf uit kiezen wat ze wilde hebben. De 1ste 3 kregen een beker en een lickit als ik het goed gezien had. Hoorde namelijk ook dat de prijzen vorig jaar wel beter waren. Geen idee want dit was de 1ste keer dat wij hier waren. Maar goed de cross is zeker de moeite waard. We hebben er van genoten en de pony's ook!

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 17:26

Hier drukke week achter de rug en afgelopen maand stond in het teken van voorbereiding Friese kampioenschappen *\o/*

Afgelopen maandag nog spontaan besloten om dinsdag avond te gaan starten in Bakkeveen, nieuwe maand dus eindelijk weer proef 25 (L1). Heerlijk gereden 191 punten en 4de prijs (L1+L2)

Vrijdag avond, verenigingskampioenschappen in Harich, L1, proef 25. Ze liep heerlijk 203 punten. Omdat team wedstrijd was geen individuele prijzen.

Vandaag weer naar Harich om individueel L1 te starten, wederom proef 25. Fijn gereden vond de impuls wat missen maar alles liep lekker, beetje jammer van de regen tijdens de proef. Vooral omdat net in de galop het flink hard begon te regenen en ik daardoor protest kreeg met het verruimen. Dit leverde idd een onvoldoende op. Maar toch een mooie score van 62,83% (188 en 189 punten).

Net niet het overrijden gehaald, maar super trots op mijn kleine stoere pony tussen de grote bling bling dure paarden <3 We waren de enige haflinger en enige (echte) pony :D

Stand is nu L1 + 13, dus volgend keer gaan we de L2 onveilig maken _/-\o_

Afbeelding

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 21:50

SandraWierda schreef:
Hier drukke week achter de rug en afgelopen maand stond in het teken van voorbereiding Friese kampioenschappen *\o/*

Afgelopen maandag nog spontaan besloten om dinsdag avond te gaan starten in Bakkeveen, nieuwe maand dus eindelijk weer proef 25 (L1). Heerlijk gereden 191 punten en 4de prijs (L1+L2)

Vrijdag avond, verenigingskampioenschappen in Harich, L1, proef 25. Ze liep heerlijk 203 punten. Omdat team wedstrijd was geen individuele prijzen.

Vandaag weer naar Harich om individueel L1 te starten, wederom proef 25. Fijn gereden vond de impuls wat missen maar alles liep lekker, beetje jammer van de regen tijdens de proef. Vooral omdat net in de galop het flink hard begon te regenen en ik daardoor protest kreeg met het verruimen. Dit leverde idd een onvoldoende op. Maar toch een mooie score van 62,83% (188 en 189 punten).

Net niet het overrijden gehaald, maar super trots op mijn kleine stoere pony tussen de grote bling bling dure paarden <3 We waren de enige haflinger en enige (echte) pony :D

Stand is nu L1 + 13, dus volgend keer gaan we de L2 onveilig maken _/-\o_

[ [url=m/0HtVx4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat goed! :D
Nette punten gereden afgelopen week, gaat super zo toch?

Wanneer gaan jullie L2 starten?

Wij zijn vandaag weer WE gestart. Dressuur vond ik persoonlijk niet fijn, ze was niet lekker los en ook wat traag. Moest i.v.m. parkour lopen al uur van te voren zadelen en stappen dus denk dat ze door het lange stappen wat moe is geworden. Alsnog 65% met geen onvoldoendes dus toch nog netjes.

Trail heb ik HC gereden. Er zit altijd een sprong in maar deze stond aardig hoger als normaal. Dat durf ik op dit moment gewoon nog niet, dus nu kon ik er gewoon omheen zonder uitgebeld te worden. Wel alsnog 62% gereden, best netjes als je 1 onderdeel gewoon niet gereden hebt.

Dinsdag mogen we weer dressuren. Daarnaast wil ik mijn springangst gaan aanpakken. Dit zit echt diep dus daar gaat wat tijd overheen, ik ga even uitzoeken hoe ik dit ga doen. Met alleen springlessen kom ik er denk ik niet...

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 22:17

roosjenat schreef:
Wat goed! :D
Nette punten gereden afgelopen week, gaat super zo toch?

Wanneer gaan jullie L2 starten?

Wij zijn vandaag weer WE gestart. Dressuur vond ik persoonlijk niet fijn, ze was niet lekker los en ook wat traag. Moest i.v.m. parkour lopen al uur van te voren zadelen en stappen dus denk dat ze door het lange stappen wat moe is geworden. Alsnog 65% met geen onvoldoendes dus toch nog netjes.

Trail heb ik HC gereden. Er zit altijd een sprong in maar deze stond aardig hoger als normaal. Dat durf ik op dit moment gewoon nog niet, dus nu kon ik er gewoon omheen zonder uitgebeld te worden. Wel alsnog 62% gereden, best netjes als je 1 onderdeel gewoon niet gereden hebt.

Dinsdag mogen we weer dressuren. Daarnaast wil ik mijn springangst gaan aanpakken. Dit zit echt diep dus daar gaat wat tijd overheen, ik ga even uitzoeken hoe ik dit ga doen. Met alleen springlessen kom ik er denk ik niet...

Net 23-7 ingeschreven voor ons L2 debuut :D

WE en TREC lijken mij ook erg leuk, ben me er al wat aan het inlezen. 21-7 heb ik een TREC trail training heel benieuwd.

Je hebt dan toch wel goed gereden vandaag :j

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 08:57

Roosjenat, ik was vreeeeeselijk geholpen om over angsten heen te komen met NEI-therapie. Waar ik dat normaal heel spannend en eng vond, heb ik van de week gesprongen, ben ik in m'n eentje door het bos gaan rijden en heb ik dingen gedaan die ik zelf niet mogelijk achtte. Na 1 uurtje NEI :+

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 13:30

WAt is NEI? klinkt erg intressant

ik lees zo nu en dan nog steeds mee. Ben nog steeds niet gestart wel ondertussen startpas aangevraagd om zo stok achter de deur te hebben

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 16:42

Bedankt voor de tip Mandarijn12, ga er eens naar kijken.

Wij zijn zondag Z1 gestart. We hebben een mooi puntje weer mee naar huis genomen, helaas ook een naar gevoel door de eerste jury.

Normaal ben ik het eingelijk altijd wel eens met jury's, ik weet zelf ook dat wij geen 70% gaan rijden in het Z. Maar dit is echt het andere uiterste..

We hebben in totaal 3 voldoendes gereden in de proef bij deze jury en het enige commentaar was dat we hier niet thuis hoorde..

Gelukkig kende mijn instructrice deze jury ook en zij bevestigde inderdaad dat hij geen pony's of slecht bewegende koudbloeden in de ring wilt. Deze horen thuis op koudbloeden wedstrijden.. Echt heel erg jammer dat er nog zulke jury's bestaan.

In de tweede proef bij de andere jury wel een nette winstpunt gereden en fijn commentaar en complimenten gekregen. Daarnaast ook nog een 2de plaats. We hadden deze proef 50! punten hoger als de eerste proef :+

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:26

Wow Roosje dat is wel echt even een wereld van verschil he, gelukkig wel een wp kunnen rijden!

Ik had het zelf ook afgelopen zondag, ik vond dat ik de beste proef tot nu toe had gereden met Vino :+
Ik had 172 punten en was daarmee 2e van de L1, maar die was gecombineerd met de L2 dus geen prijs voor bassie haha. Nee wat een zuurpruim, ze had echt de hele B en L afgebrand. De 2e proef ben ik na het 2e onderdeel afgegroet, de bak was zo zwaar en hij had al zo z'n best gedaan dus ik vond het niet eerlijk naar hem toe, ik was tevreden haha.
Afbeelding
Afbeelding

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:20

Ja slaat helemaal nergens op dat punten verschil. Waren 2 soort gelijke proeven. Als ik echt zo slecht gereden had dan had ik zelf wel afgegroet hoor.

Jammer dat jullie ook zo'n jury hebben gehad. Toch een teleurstelling als je zelf zo fijn gereden hebt. Het blijft wel een knappe pony! <3

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 18:49

Wij zijn dit weekend weer weg geweest, 2 proeven op 1 dag is teveel en er was nu een 3daagse, dus vrijdag en vandaag een proef gereden.
En ik kan met gepaste trots zeggen dat onze 20 jarige hackney, voormalig fokmerrie (8 veulens), door mijzelf opgeleid nu Z1+2 is *\o/*
Nu lekker vakantie voor onze prinses, in september willen we haar nog op de stamboekkeuring voortbrengen en verder gaan we gewoon afentoe op wedstrijd voor de lol.
Iets wat altijd de boventoon voerde, maar mijn doel om dit specifieke paard Z1 te klassement is dus behaald en die druk is er lekker vanaf :D

Foto met m'n moeder <3 Afbeelding

Zijn jullie nog weg geweest dit weekend?
Ik vond het trouwens best wel warm ineens, dus de vakantie komt prima uit gezien de weersvoorspelling, is de zomer toch nog gekomen _O-

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 18:50

different1 schreef:
Wij zijn dit weekend weer weg geweest, 2 proeven op 1 dag is teveel en er was nu een 3daagse, dus vrijdag en vandaag een proef gereden.
En ik kan met gepaste trots zeggen dat onze 20 jarige hackney, voormalig fokmerrie (8 veulens), door mijzelf opgeleid nu Z1+2 is *\o/*
Nu lekker vakantie voor onze prinses, in september willen we haar nog op de stamboekkeuring voortbrengen en verder gaan we gewoon afentoe op wedstrijd voor de lol.
Iets wat altijd de boventoon voerde, maar mijn doel om dit specifieke paard Z1 te klassement is dus behaald en die druk is er lekker vanaf :D

Foto met m'n moeder <3 [ [url=m/fLcXXA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat goed, gefeliciteerd *\o/*

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 12:26

ik vind het erg leuk om jullie verhalen te lezen!

Ik heb wel al mijn startpas aangevraagd voor een jaar dus iets meer stok achter de deur haha. De galop mag nog wat meer bevestiging krijgen voordat ik elders de ring in wil. Ergens denk ik zal ik niet gewoon online starten? maar dat heb ik nog nooit gedaan en ook als ik straks wel op ander terrein start.. of ik dan niet een domper krijg omdat ik dan misschien lager wordt beoordeeld.

iemand ervaring met beide? en kan iemand mij uitleggen hoe ik online kan starten? mag via pb

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 20:30

Ik heb een keer wat anders gedaan.

Afbeelding

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 21:14

Heerlijk!