[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:41

Oh echt? Dat zou je niet zeggen. Hoe groot is Donna dan?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:43

Hahaha nee ze is voor mij ook gewoon paard hoor!
Maar kan zijn dat ze nu wel op de 1.60 zit.. ze is laatste keer in 2012 gemeten op 1.56 m :')
Toen was ze 3 jaar.. is nu 8 ;)
Laatst bijgewerkt door PrimaDonna_ op 17-01-17 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:43

Ik heb de kleinste van allemaal denk ik _O- Niet officieel gemeten, maar ongeveer 1.40m. Met mijn lengte is een paard gewoon onhandig, ik wil wel graag zelf mijn eigen paard kunnen opzadelen zeg maar :D

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:44

Hahahahaha Britt dat is wel handig ja om je eigen paard op te kunnen zadelen!
Nou is de eigenaresse van Don ook niet groot! Ik ben 1.70 en ze komt bij mij tot mijn schouder.. zij kan het zadel net op Don leggen :=

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:45

Mijn bijrijdpaard is 1.74. Ik vind dat echt zo groot hahaha

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:45

Ghostattack schreef:
Ik heb de kleinste van allemaal denk ik _O- Niet officieel gemeten, maar ongeveer 1.40m. Met mijn lengte is een paard gewoon onhandig, ik wil wel graag zelf mijn eigen paard kunnen opzadelen zeg maar :D

Haha ik denk idd dat je de kleinste hebt.

Miley is 148 cm en wodan 169 cm.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:48

Ik denk dat Donna toch wel officieel paard te noemen is nu. Zo oogt ze tenminste wel :D

Zara is gewoon mini :') Ondanks mijn lengte pas ik daar nooit op joh, 16 inch zadel passen mijn billen niet in.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:53

Dat denk ik ook hoor Samantha, maar ja wanneer laat je, je paard/pony nou meten.. ga je niet bij elk DA bezoek laten doen haha!
En zo bijzonder is het ook weer niet :=
Enige wat wij nu kunnen is een ponystal betalen, nu betaald ze dat niet hoor maar deed ze wel op de manege vroeger _O- _O- _O-

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 08:04

Shelly21 schreef:

Die van mij is zo rond de 1.75 :') . Mijn bijrijdpony hiervoor was 1.45 dus dat was me even een omschakeling haha. Nu helemaal gewend dus alles onder de 1.65 is 'klein' maar oh zo leuk, ik ben echt een pony lief hebber!

Gister redelijk fijn gereden, hij was fijn op 2 teugels en reageerde mooi naar voren. Het terug zetten op het achter been na verruimen en de galop vereist nog wel wat werk, dat was even een wake up call toen ik het terug zag op het filmpje :') maar overall tevreden! Jammer van het weer nu, maar we hebben gelukkig een wat kleinere binnenbak zodat we toch aan het werk kunnen blijven. Ik kom altijd rond de onhandige tijd van een uur of 6 want dan is iedereen aan het eten en heb ik de bak voor mezelf <<) staan jullie op een grote stal met veel mensen?

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 08:48

Blue_Berry schreef:
Shelly21 schreef:

Die van mij is zo rond de 1.75 :') . Mijn bijrijdpony hiervoor was 1.45 dus dat was me even een omschakeling haha. Nu helemaal gewend dus alles onder de 1.65 is 'klein' maar oh zo leuk, ik ben echt een pony lief hebber!

Gister redelijk fijn gereden, hij was fijn op 2 teugels en reageerde mooi naar voren. Het terug zetten op het achter been na verruimen en de galop vereist nog wel wat werk, dat was even een wake up call toen ik het terug zag op het filmpje :') maar overall tevreden! Jammer van het weer nu, maar we hebben gelukkig een wat kleinere binnenbak zodat we toch aan het werk kunnen blijven. Ik kom altijd rond de onhandige tijd van een uur of 6 want dan is iedereen aan het eten en heb ik de bak voor mezelf <<) staan jullie op een grote stal met veel mensen?

Fijn dat je goed hebt kunnen rijden!

Ik heb een eigen soort stal dus sta er alleen met mijn eigen Ponys.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 08:49

Heb een mail terug van wedstrijd en nu mag ik blijkbaar Sochtends gaan
Starten. Super blij en wodan zijn uitje gaan we verzetten naar een ander weekend.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 08:51

Jullie gaan zo snel! We hebben maandag de sleutel van ons nieuwe huis gekregen en zijn nu volop aan het klussen! Sorry! ;-) ik lees wel alles zoals gisteravond in bed maar heb geen puf om op iedereen te reageren!

Bij ons staan ze nu ook stil. Ze kunnen de stapmolen in maar de bak is een ijsbaan en ook de weg kunnen we niet op want de weg naar stal wordt niet gestrooid dus daar ligt ook ijs. Nu moet ik me ook echt druk maken om het huis dus echt vervoer naar de mamege is er niet. Gelukkig kn ze in de molen zodat ze toch haar benen kan strekken en qua rijden heeft ze even een weekje vakantie :-)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 09:30

Gefeliciteerd met de sleutel!

Eston staat op een stal met zo'n 10 pensionklanten, de andere 3 staan op een stal met 100 paarden. Maar ook hier is het eigenlijk nooit druk, de meeste mensen rijden buiten. Meestal zit je s'avonds met 1 a 2 andere paarden in de bak en als het heel druk is met 4. Bij beide stallen is een binnenbak, ze komen op de wei (Eston op de paddock) en nu ik op vakantie ben longeren m'n zus en moeder ze.

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:28

@roosjenat oh wat lekker zeg!
@pien dit weer gooit ook echt roet in het eten :brr: , wel fijn dat ze dan in de stapmolen kunnen! en gefeliciteerd met je huis!
@nessie lekker zeg! ook al sta je dan op zo'n grote stal, dan voelt het niet groot en kan je ook lekker je eigen ding doen.

Voor de mensen die nog een foto wilden, mijn spulletjes die binnen zijn gekomen. Afbeelding

Hopelijk gaat het iets meer dooien richting het einde van de week, dan kan ik gewoon lessen... Al 2 weken niet gelukt vanwege het weer en het ongelukkige rooster van werk en merk dat ik wel weer wat ondersteuning kan gebruiken.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:18

Mooie spullen !

Mijn pony is perfect voor mij met haar 1.48m maar op Valentina kan ik nauwelijks het zadel leggen, die is 1.65m :=

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:33

Blue_Berry schreef:
@pien dit weer gooit ook echt roet in het eten :brr: , wel fijn dat ze dan in de stapmolen kunnen! en gefeliciteerd met je huis!
@nessie lekker zeg! ook al sta je dan op zo'n grote stal, dan voelt het niet groot en kan je ook lekker je eigen ding doen.

Voor de mensen die nog een foto wilden, mijn spulletjes die binnen zijn gekomen. [ [url=m/Euqwcs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hopelijk gaat het iets meer dooien richting het einde van de week, dan kan ik gewoon lessen... Al 2 weken niet gelukt vanwege het weer en het ongelukkige rooster van werk en merk dat ik wel weer wat ondersteuning kan gebruiken.

Mooie spullen!
Hier dooit het ietsjes. Hopelijk is alles zondag weg want anders kan de trailer het weiland niet eens afkomen :+

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:36

Hoofdstel is er!.
Neusriem moet wel passen alleen de bit riempjes lijken zo klein doordat ze wss afgeknipt zijn. Neusriem weet ik niet als die gaat passen dat is altijd een gok haha. Maar als het niet past verkoop ik hem gewoon weer.

Is trouwens van HH ben ik achter gekomen haha

Afbeelding

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:19

Ghostattack schreef:

Dan kan ik bijna meelopen met mijn 1.83m :P

Shelly21 schreef:

Hoe lang ben jij? Ik vind grote paarden altijd wel imposant. :+ Voor Pride had ik kort een verzorgpaard van 1.80 :D

PrimaDonna_ schreef:
Dat denk ik ook hoor Samantha, maar ja wanneer laat je, je paard/pony nou meten.. ga je niet bij elk DA bezoek laten doen haha!
En zo bijzonder is het ook weer niet :=
Enige wat wij nu kunnen is een ponystal betalen, nu betaald ze dat niet hoor maar deed ze wel op de manege vroeger _O- _O- _O-

Ze wordt voor jullie niet meer of minder waard denk ik. Mijn vorige paard was officieel op 1.61m gemeten, ik kwam echt niet verder dan 1.56m :P

Pien1989 schreef:
Jullie gaan zo snel! We hebben maandag de sleutel van ons nieuwe huis gekregen en zijn nu volop aan het klussen! Sorry! ;-) ik lees wel alles zoals gisteravond in bed maar heb geen puf om op iedereen te reageren!

Bij ons staan ze nu ook stil. Ze kunnen de stapmolen in maar de bak is een ijsbaan en ook de weg kunnen we niet op want de weg naar stal wordt niet gestrooid dus daar ligt ook ijs. Nu moet ik me ook echt druk maken om het huis dus echt vervoer naar de mamege is er niet. Gelukkig kn ze in de molen zodat ze toch haar benen kan strekken en qua rijden heeft ze even een weekje vakantie :-)

Klusze! Moeten/gaan jullie veel doen aan het huis?

Blue_Berry schreef:

Voor de mensen die nog een foto wilden, mijn spulletjes die binnen zijn gekomen. [ [url=m/Euqwcs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi setje! Wat heb je verder voor laarzen en dekje etc?

roosjenat schreef:
Hoofdstel is er!.
Neusriem moet wel passen alleen de bit riempjes lijken zo klein doordat ze wss afgeknipt zijn. Neusriem weet ik niet als die gaat passen dat is altijd een gok haha. Maar als het niet past verkoop ik hem gewoon weer.

Is trouwens van HH ben ik achter gekomen haha

[ [url=m/8UhMrd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi zo'n rondgenaaid hoofdstel, hoop dat die past :)

Gisteren springles gehad met Pride, naja het was een balkjes-lopen les. Hij liep uiteindelijk heerlijk, en hij vind het toch altijd zo leuk :D Hij is liever lui dan moe, maar als er iets van een balk in de bak ligt heb je een heel ander paard onder je :+ Hij is ook springgefokt. Hij was wel verschrikkelijk stijf van oa de kou, hoorde achteraf dat hij nogal uit zijn stekker was gegaan in de paddock. Gelukkig liep hij na een paar rondjes stappen weer soepel. Ik schrok toch wel ff maar gelukkig niks aan de hand.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:40

Charlotte ik ben 1.68 haha. Dus gaat wel. Voor mezelf vind ik hem echt wel groot!

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:58

Charlotte446 schreef:
Blue_Berry schreef:

Mooi setje! Wat heb je verder voor laarzen en dekje etc?

Heb zelf deze laarzen, met bijpassende kleur riem. wil dan graag nog een donkerblauw jasje en donkerblauwe cap.
Afbeelding

Zodra er weer een kortinsactie is bij divoza/ej wil ik langs gaan voor een jasje en dekje! denk deze:
https://www.ej.nl/paard/zadels-toebehor ... _4341.html maar hangt er een beetje vanaf hoe stevig je aanvoelt. Jasje weet ik nog helemaal niet, heb tot nu toe niks kunnen vinden wat ik mooi vond :n

ik word altijd zo gelukkig van nieuwe spullen, helemaal als het paard gerelateerd is haha. Wat voor bloed zit er achter die van jou?

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:11

Shelly21 schreef:
Charlotte ik ben 1.68 haha. Dus gaat wel. Voor mezelf vind ik hem echt wel groot!

Dat is best groot :P

Blue_Berry schreef:
Heb zelf deze laarzen, met bijpassende kleur riem. wil dan graag nog een donkerblauw jasje en donkerblauwe cap.
[ [url=m/2eRPtx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zodra er weer een kortinsactie is bij divoza/ej wil ik langs gaan voor een jasje en dekje! denk deze:
https://www.ej.nl/paard/zadels-toebehor ... _4341.html maar hangt er een beetje vanaf hoe stevig je aanvoelt. Jasje weet ik nog helemaal niet, heb tot nu toe niks kunnen vinden wat ik mooi vond :n

ik word altijd zo gelukkig van nieuwe spullen, helemaal als het paard gerelateerd is haha. Wat voor bloed zit er achter die van jou?

Mooie laarzen! Van welk merk zijn ze? Dat dekje heb ik ook vorig weekend nog mee in mijn handen gestaan, is heel mooi! Maar het is toch een Anky dekje met blauwe bies geworden :) Om het blauw van mijn jasje nog ergens in terug te laten komen.

Pride is van de mooie hengst Favoritas XX :) http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/329998

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:14

Helaas bakstuk is veel te klein zoals ik had verwacht. Maar ik heb hem nu omgebouwd naar een bitloos hoofdstel. Alleen heb ik dus verkeerd gepast (blond ) en ik heb dus de sperriem aan de neusriem gemaakt dus dat paste sobieso haha. Het was donker :p.

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:25

Charlotte446 schreef:
Shelly21 schreef:

Dat is best groot :P

Blue_Berry schreef:
[ [url=m/2eRPtx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie laarzen! Van welk merk zijn ze? Dat dekje heb ik ook vorig weekend nog mee in mijn handen gestaan, is heel mooi! Maar het is toch een Anky dekje met blauwe bies geworden :) Om het blauw van mijn jasje nog ergens in terug te laten komen.

Pride is van de mooie hengst Favoritas XX :) http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/329998

Mooie lijn! Maar je springt niet met hem?

Laarzen zijn van mountain horse :) wat voor jasje heb je?

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:35

Blue_Berry schreef:
Mooie lijn! Maar je springt niet met hem?

Laarzen zijn van mountain horse :) wat voor jasje heb je?

Nee, ik ben (helaas voor hem) echt geen springruiter, heb 1x een triple van 90-100cm gesprongen op aandringen van de instructeur, ben daarna nooit meer hoger gegaan dan 60-70 :P... We hebben wel 1x in de 2 weken springles en bij de ruitervereniging naast stal kan je enkele keren per jaar meedoen met een oefenparcours of crosstraining.

Ik heb een blauw jasje van Harry's Horse (Superstar), heel fijn met een rits achter de knopen en de stof is ook niet zo slap zoals een hoop andere softshell jasjes.
Afbeelding

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 00:20

Ja we hebben het aantal klussen en de grootte ervan ietsje onderschat. 1 februari moeten we sleutel van ons huidige huis inleveren dus weekend ervoor willen we over verhuizen.
Vanavond een schilder langs gehad die ons een handje komt helpen want voor ons als on ervaren schilders echt een hels karwei en deze meneeer sluit zich op en een paar uur later is het af. Dus toch maar voor gekozen. Kunnen wij met de andere ruimtes verder.