[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:06

Compri schreef:
Wow mooi paard leeneliefje! Veel succes alvast met je wedstrijden

Dankjewel! :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:26

Leeneliefje: mooi paard om te zien!

Always: ben ik ook wel benieuwd naar. Kan een mooie opstap zijn :j

jessicadewit

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:32

Hallo allemaal!

Ik heb nu twee weken mijn eigen paardje en wil volgende maand ook mijn eerste wedstrijd gaan starten! Het paard heeft al wedstrijd gereden en ik zelf heb ongeveer zeven jaar geleden ook wedstrijden gereden. Dus helemaal nieuw gaat het voor ons niet zijn maar wel voor ons samen! Ben heel erg benieuwd.

Leek me wel leuk om hier een beetje mee te praten :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:09

Compri schreef:
Mag ik vragen waarom je geen impuls wil starten AlwaysH?

Mooie punten Mizsz-Kitty!

Wow mooi paard leeneliefje! Veel succes alvast met je wedstrijden

Jawel hoor, ik wil impuls starten, ik bedoelde impuls vanuit de achterhand, snap je? Was dus een grapje :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:46

Ik vraag me alleen af wat het verschil is tussen 'enkele passen middendraf' en enkele passen verruimen. Is volgens mij precies hetzelfde of wat mis ik nou?
Er zijn stukjes doorzitten uit, alleen nog doorzitten in de overgangen. Voor mijn merrie is dat nog wel fijner en tegen dat ze fijner gaat met doorzitten ga ik wel versneld promoveren :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:57

Is het niet met middendraf dat je ook versneld? En dat is met verruiming niet het geval? Dus zelfde tempo maar ruimere passen?

Kan er naast zitten maar dacht het zo eens begrepen te hebben uit een les.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:59

188 en 189 punten is toch heel mooi voor je debuut! Van harte!

Wees welkom leeneliefje. Wat een leuk paard!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:06

Ik al even niks meer laten horen.

Vandaag weer impuls gestart 180 en 182. Vond het wel een van de beste proeven de afgelopen tijd. Alle vertrouwen in maart als we officieel gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:07

Fijn! Heb je het laten filmen? Vind het zo leuk en leerzaam om filmpjes te zien.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:07

Ja! Krijg hem zo toegestuurd. Alleen hoe zet ik dat in dit topic?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:25

Uploaden op YT:)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:59

Zijn er hier ook mensen die in de omgeving van Arnhem/de liemers/ oude ijssel starten? :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:06

Euforie schreef:
Is het niet met middendraf dat je ook versneld? En dat is met verruiming niet het geval? Dus zelfde tempo maar ruimere passen?

Kan er naast zitten maar dacht het zo eens begrepen te hebben uit een les.

Als ze het over die boeg gooien is het juist omgekeerd, bij een middendraf mag je niet versnellen. Misschien dat ze daarom idd spreken over verruiming, omdat er toch geen enkel paard is in de B wat niet tevens versneld.
Het zal dat zijn dan.

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:21

Ik denk dat je bij middendraf het paard ook echt oo de achterhand moet zetten, en verruimen lijkt mij mee gewoon versnellen om te kijken of het paard op de hulpen reageert

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:24

zijn middendraf en verruiming geen synoniemen van elkaar?

Wat doen jullie precies tijdens de middenstap? Ook wat extra teugellengte geven? Ik deed dit namelijk wel en twijfelde nog, maar met de teugels op de zelfde lengte kan ik Azrael niet genoeg lengte geven.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:25

Middenstap is toch hetzelfde als middendraf?

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:27

AlwaysH schreef:
Middenstap is toch hetzelfde als middendraf?

ja alleen dan in draf :P

In de middendraf doe ik niet veel extra teugellengte omdat ik azrael dan niet goed bij elkaar kan houden.
Dit is wel iets waar we aan werken, maar zo snel op de diagonaal lukt dat nog niet. In stap lukt dit wel en kan ik hem nog extra laag laten lopen door mijn teugels wat langer te laten.
Is dit iets wat de jury graag ziet? Hij verruimt daardoor ook zijn passen wat meer namelijk

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:30

leeneliefje schreef:

Wat doen jullie precies tijdens de middenstap? Ook wat extra teugellengte geven? Ik deed dit namelijk wel en twijfelde nog, maar met de teugels op de zelfde lengte kan ik Azrael niet genoeg lengte geven.

Ja, het paard moet kaderopening maken die gelijk is aan de lengte die hij nodig heeft om de passen te kunnen verlengen. Dus als het nodig is idd de teugels langer laten worden.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:32

Urielle schreef:
leeneliefje schreef:

Ja, het paard moet kaderopening maken die gelijk is aan de lengte die hij nodig heeft om de passen te kunnen verlengen. Dus als het nodig is idd de teugels langer laten worden.

en hoe kwalijk is het dat dit in stap meer is dan in draf?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:35

In principe niet, omdat je bij een groen paard nog veel meer het probleem hebt dat ze de kracht missen om ze in de middendraf op hun kont te houden. Daar zal kaderopening dus snel resulteren in op de voorhand vallen --> versnellen ipv verruimen. Dat probleem speelt niet in de stap.

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:47

Moest even bijlezen!! Degene die gereden hebben, mooie punten! Gefeliciteerd!!

Over die middendraf/verruimen/nieuwe proeven, ik ben heel erg benieuwd naar de nieuwe proeven!!

Ik was dus voor niks zenuwachtig in mijn bedje gisteravond! Met mijn eigen topper voor de tweede x gestart 188 en 198 en daarmee tweemaal 2e. Al binnen twee wedstrijden b+6 *\%/* .

En met bijrijdpaard ook in de B 209 en 205 en tweemaal 1e. B+17 in vier wedstrijden Helemaal blij met ze! Ik ben nu lekker aan t nagenieten <3

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:48

Gefeliciteerd, netjes.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:48

TCA schreef:
Moest even bijlezen!! Degene die gereden hebben, mooie punten! Gefeliciteerd!!

Over die middendraf/verruimen/nieuwe proeven, ik ben heel erg benieuwd naar de nieuwe proeven!!

Ik was dus voor niks zenuwachtig in mijn bedje gisteravond! Met mijn eigen topper voor de tweede x gestart 188 en 198 en daarmee tweemaal 2e. Al binnen twee wedstrijden b+6 *\%/* .

En met bijrijdpaard ook in de B 209 en 205 en tweemaal 1e. B+17 in vier wedstrijden Helemaal blij met ze! Ik ben nu lekker aan t nagenieten <3

Wauw wat heerlijk :D
Wat goed gedaan joh! Top.
Kan me voorstellen dat je daar nog ff van geniet, reed je ze vlak na elkaar? Hoe heb je dat logistiek gedaan

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:49

Versnellen lijkt me nooit de bedoeling. Het gaat gewoon om de mate waarin je paard zijn passen verlengd.

In de verruimingen in stap wel de hals verlengen tot borsthoogte

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:07

@leenliefje Dankje!! Ik moet ze inderdaad wel achter elkaar rijden als ik ze beide start, maar tot nu toe wel geluk gehad met wedstrijdorganisaties en een top groom! Vandaag nog redelijk tijd er tussen dus geen stress ofzo. We zorgen dat ze allebei gevlochten een schoon zijn. Dan leg ik alles klaar of binnen bereik per paard. Dan zadel ik het eerste paard op, rijden, uitstappen En dan snel door naar volgende opzadelen . Groom/topvriendin zadeld dan Eerste paard af. Dan ben ik klaar met zadelen van paard 2 en dan staat nummer 1 met zijn verdiende prakkie op stal.

En vorige week was t qua tijd wat krapper, dan zijn ze gewoon allebei optijd klaar qua wassen etc. Toen 1e paard gereden, na proef afgestapt en heeft iemand anders uitgestapt, gelijk naar paard nummer 2 die al opgezadeld en al beetje ingestapt was aan de hand. Maar dat kan exht niet zonder hele lieve hulp!

Het scheelt dat ik op wedstrijd zelf dus totaal niet zenuwachtig meer ben en dus wel de dag ervoor. De dag ervoor maak ik dan allemaal tijdsplanningen, dat scheelt ook een hoop. Als je alles uitschrijft weet je precies hoe laat je waar mee moet beginnen :D