[HK]Jonge wedstrijdruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 09:15

hoihoi Jonge wedstrijdruiters,

Na lang nadenken & peinzen heb ik toch besloten dat ik Vera te koop zet. Ze is toch te hoog gegrepen voor mij, we hebben ook geen klik helaas & ze heeft een ruiter nodig die weet wat diegene doet. Ik zal haar wel heel erg missen, want wauw rijden met haar was fantastisch.

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 09:24

Aahww.. Verkopen is echt rot :(:) hopelijk vind je een goed huisje voor haar!
Ik ga zo pony invlechten en op naar de wedstrijd! Hopelijk gaat het iets beter :')

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 09:41

Bah wat balen! Veel sterkte! Een hele moedige keuze!
Hier gisteren en eergisteren niet gereden 33 graden lijkt me niet zo'n gepaste temperatuur

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 10:51

Balen lisanne :(:)

Veel succes aniek!

Klopt hoor kaat, donderdag heb ik ook niet gereden maar ik ga morgen op wedstrijd en ik vind lessen dan toch altijd wel fijn. Na het rijden lekker afgespoten en uit de zon gehouden.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 11:58

Eindelijk terug van excursie! Heerlijk genoten van de natuur in Duitsland! Nu even reageren van wat ik tot nu toe heb bij gelezen, lets go...

Echt heel erg balen Lisanne! Maar als ik het zo hoor hé.. Dan heb jij de beste keus gemaakt voor jullie beide.. Heel erg knap!

Super veel succes Aniek, zet 'm op! :D

Succes morgen Lina.. Het was inderdaad héél heet deze week. Ik ga morgen weer lekker knol hobbelen en de 13e op concours!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 12:16

Iedereen bedankt voor de lieve reacties! Ik vind inderdaad ook dat ze een goed huis verdient Aniek, en ik vind het ook een hele goede keuze van mezelf want ik zag tegen het rijden op en dat moet niet zo zijn(Kaat & Hillady)

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 12:17

Dankjewel Sanne!
Fijn dat het leuk was!
En spannend de 13de.. Ik ga morgen, dan 20 juni, 28 juni en 5 juli en dan pas 23 augustus weer.

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:50

Succes morgen!

Hier op zich fijn gereden! Helaas paar flinke fouten. Maar we gaan de goede kant op! Tevreden :)

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:58

Dat is het aller belangrijkste!

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 18:24

Dat is dan helemaal super Aniek :D ! Kan mij ook weer helemaal verheugen op morgen..

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:29

wat balen... ik denk dat je er zelf goed aan doet :) heel veel sterkte!
super Aniek!
succes iedereen!

gister de carrousel demonstratie gehad! ging echt super goed en ze liep ook lekker! was een erg geslaagde receptie, vandaag familiedag op de club

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 11:57

matedor schreef:
wat balen... ik denk dat je er zelf goed aan doet :) heel veel sterkte!
super Aniek!
succes iedereen!

gister de carrousel demonstratie gehad! ging echt super goed en ze liep ook lekker! was een erg geslaagde receptie, vandaag familiedag op de club

Als dat eerste voor mij was, bedankt :D

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 12:43

Wat jammer zeg dat de klik er niet was. :(:) Lisanne.

Veder iedereen nog veel succes voor de komende wedstrijd.

Zoef en ik hebben nog een wedstrijd pauze. Nu maar is een myler bit proberen, heeft iemand toevallig ervaring met dit bit?

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 15:11

Geen ervaring met een myler bit hier, wel met een sprenger die bevalt prima!

Vandaag voor het eerst een proef uit mijn hoofd gereden echt ideaal! Met losrijden liep hij echt super, in de Wedstrijdbaan soms wat schrik reacties maar hij liep zo fijn dat we toch naar twee eerste plaatsen reden met 195 en 191 punten! Ik ben trots :D :o

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 15:36

bahbah :( ik ben ziek :n echt super ziek :n ben gisteren al niet gaan rijden omdat ik moet studeren voor mijn examens en twijfel nu, maar zo met constante hoestbuien op je paard zitten... dat is ook niet zo'n top idee lijkt me... en ik ben helemaal alleen daar :n

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 18:35

Balen.. Beterschap!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:07

Zoefferd schreef:
Wat jammer zeg dat de klik er niet was. :(:) Lisanne.

Veder iedereen nog veel succes voor de komende wedstrijd.

Zoef en ik hebben nog een wedstrijd pauze. Nu maar is een myler bit proberen, heeft iemand toevallig ervaring met dit bit?

Ik heb op de manege op een paard gereden met dit bit. Is een heftige hoor!

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:21

Dat is nooit een leuke beslissing lisanne...

Ik wil ook graag eens een myler proberen de prijs vind ik iets te veel om het maar even te kopen om te proberen...

Gefeliciteerd lina! Ik merk ook met uit het hoofd dat ik me meer kan concentreren, weet niet hoe jij het ervaart?

Ik heb gister een heerlijke cross met Shetan gereden!
Dressuur 190 springen 1 balkje (mijn fout) en cross ging super helaas 1 afslag gemist waardoor ik 29 sec buiten de tijd was maar ben trots op mijn zwarte vriend.

Vandaag iemand geholpen die B reed ik vrouwenpolder was erg gezellig!

En iets minder nieuw zit nu op de bank met een hele pijnlijke heup...
Aangezien aan de hartslag van 180 komen met Daimler best moeilijk (lees bijna onmogelijk) is en er was een bocht in het bos en ik wist dat de binnenkant glas kon zijn maar Daimler wou niet terug komen, dus ik dacht ik rij wel buitenkant maar nee Daimler moest en zou binnenkant dus hoppa daar gingen we...
Daimler heeft gelukkig alleen een schaafwond (bloedde niet) maar ik had even flink hoofdpijn en kan nauwlijks meer lopen helaas dus hoop dat het morgen beter word. :/

Moest nog 2 min stap en 2 galop maar mijn heup wou niet meer en als Daimler misschien wel iets had maar door de adrenaline misschien niet voelde had ik het mezelf nooit vergeven als ik nog had gegaloppeerd en er was iets gebeurd...

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:54

Myler bitten zijn er toch in verschillende levels? Ik rijd met een dubbel gebroken sprenger bustrens, voorgevormd en goudkleurig. Heel tevreden mee! Mijn andere paard loopt op hetzelfde bitje alleen dan een watertrens en ietsjes dunner volgens mij, hij heeft ook een iets smaller mondje.

Balen caressa, klinkt heftig hoop dat het meevalt bij jullie allebei!

dankjewel! In ben nog steeds helemaal happy! Ik vond het heel fijn om hem uit mijn hoofd te rijden veel meer rust in mijn proef en ondanks soms wat schrikreacties van mijn paard (heethoofd was het vandaag :oo ) de proef ontsnappen uit kunnen rijden. Hij liep gewoon zó fijn alleen het schrikken hoefde niet perse :')

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:24

Ja klopt lisanne maar ik neem level 2 waarschijnlijk, had dat manege paard dan misschien een level 3 of hoger?

Caresje, bij de paardenschuur in Amerongen kan je een bit lenen voor 2 weken je betaalt gewoon de hele prijs en als het dan terug wilt brengen krijg je je geld terug maar moet je wel 10 euro betalen voor het lenen van het bit. Gefeliciteerd met je punten van gisteren! Vervelend zeg! Ik hoop dat het snel beter wordt.

Ja klopt Lina je hebt level 1 voor jonge paarden die nog veel moeten leren, dan level 2 voor paarden die al doorgereden zijn ongeveer L of M niveau lopen. Level 3/4 voor echt Z of hoger. Maar je kan ook gewoon een Z proefje lopen met een level 2 bit. Bij het KNHS zijn ook enkele bitten niet toegestaan, maar die ik nu heb wel hoor haha ;)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:38

Zoefferd schreef:
Ja klopt lisanne maar ik neem level 2 waarschijnlijk, had dat manege paard dan misschien een level 3 of hoger?

Caresje, bij de paardenschuur in Amerongen kan je een bit lenen voor 2 weken je betaalt gewoon de hele prijs en als het dan terug wilt brengen krijg je je geld terug maar moet je wel 10 euro betalen voor het lenen van het bit. Gefeliciteerd met je punten van gisteren! Vervelend zeg! Ik hoop dat het snel beter wordt.

Ja klopt Lina je hebt level 1 voor jonge paarden die nog veel moeten leren, dan level 2 voor paarden die al doorgereden zijn ongeveer L of M niveau lopen. Level 3/4 voor echt Z of hoger. Maar je kan ook gewoon een Z proefje lopen met een level 2 bit. Bij het KNHS zijn ook enkele bitten niet toegestaan, maar die ik nu heb wel hoor haha ;)

Even opgezocht over die levels en volgens mij had dat paard level 1 of 2. Zij kreeg hem omdat ze het bit vastpakte en er dan met je vandoor ging en het hielp erg goed(ze stopte daarmee)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:39

Hebben jullie ervaring met stal Janssen van den Hout in Haghorst? Mijn vader gaat vanmiddag bellen!

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:53

Nee daar heb ik geen ervaring mee sorry..

Ik ben nog steeds in de wolken van gister, knap paard heb ik toch ook! Er zijn ook foto's gemaakt ik zal van de week wel even mijn best doen om ze op bokt te krijgen :').

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:33

lina1998 schreef:
Nee daar heb ik geen ervaring mee sorry..

Ik ben nog steeds in de wolken van gister, knap paard heb ik toch ook! Er zijn ook foto's gemaakt ik zal van de week wel even mijn best doen om ze op bokt te krijgen :').

geeft niks! Fijn dat je zo trots bent :D

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:30

Commentaar van de jury was: fijne proef om naar te kijken, ga zo door!
En in de tweede proef: Paard schrikt soms maar keurig opgelost door amazone. Dat vond ik helemaal fijn om te horen.

Ga je je wel bezig houden met een nieuw paardje lisanne of niet?