[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:33

Mag ik me ook hier melden? Startte altijd met mijn fjord tussen de paarden en sinds okt start ik met echte new forest pony tussen de paarden.

Ik ben Saskia, woon in appelscha en de pony is Cordia v. Brummershoeve Boss van 8 jaar, half jaar geleden bij de fokker vandaan uit het weiland gehaald en zelf beleerd, nu 3 proeven gestart 2 winstpunten in het B.

Afbeelding

Suelza

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:38

Hey wat leuk, een Brummershoeve pony. Een jeugdvriendinnetje van mij reed met Brummershoeve Japie. Ik zal dat nooit meer vergeten en tis toch al 20 jaar geleden! Was zo'n leuk dier!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:43

Dit is ook echt een schat van een pony, echt een gouden karakter.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:56

Suelza: zullen we dan maar zeggen dat ik gewoon een vooruitziende blik had :D
En Saskiaojan: Welkom!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:00

Haha ja inderdaad! Ik volg jou gewoon in alle topics waar jij in mee kletst :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:26

lisannee93 schreef:
Urielle, fijn dat je tevreden bent. Is ook wat waard!

Ja, wel jammer van de wat zure reacties van sommige mensen. -O-

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:26

Suelza: laat ik nu hier toch serieus op zoek zijn naar de "vind ik leuk"- knop :=

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:41

Urielle, vertel?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:04

Zal je even een PB sturen, misschien niet gelijk alles online zetten ;)

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 23:33

Suelza schreef:
Toch grappig... al dat commentaar vanaf de zijlijn omdat je met een pony rijdt :+ vorige x werd ik nog heel hard uitgelachen (tot bleek dat ik met het gupje 2x 2e werd en het kennelijk toch zo slecht nog niet deed), nu werd ik in ieder geval niet meer uitgelachen bij aankomst, maar trok evengoed nog wel het nodige bekijks :')

Goed resultaat weer Elise !! Moet zeggen dat ik écht nog nooit gehoord heb dat mensen uitgelachen werden op een pony tussen de paarden. Sara niet met Luca en haar instructrice (Leonie, ken je ook wel) ook nooit. Maar goed die rijdt inmiddels Inter I met d'r pony tussen de paarden, dus zij heeft inmiddels meer redenen om ánderen uit te lachen :D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 23:37

Netje schreef:
Suelza schreef:
Toch grappig... al dat commentaar vanaf de zijlijn omdat je met een pony rijdt :+ vorige x werd ik nog heel hard uitgelachen (tot bleek dat ik met het gupje 2x 2e werd en het kennelijk toch zo slecht nog niet deed), nu werd ik in ieder geval niet meer uitgelachen bij aankomst, maar trok evengoed nog wel het nodige bekijks :')

Goed resultaat weer Elise !! Moet zeggen dat ik écht nog nooit gehoord heb dat mensen uitgelachen werden op een pony tussen de paarden. Sara niet met Luca en haar instructrice (Leonie, ken je ook wel) ook nooit. Maar goed die rijdt inmiddels Inter I met d'r pony tussen de paarden, dus zij heeft inmiddels meer redenen om ánderen uit te lachen :D

De eerste vraag die ik kreeg was of mijn paard gekrompen was :') En niet 1 x , maar goed, komt ook omdat ik meestal met hele andere modelletjes de baan in kom :j

Overigens heb ik wel vaker gezien en gehoord dat mensen belachelijk gemaakt worden met een pony. Heel kinderachtig, dat wel...

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 23:40

Gelukkig zijn ze met de resultaten die jij rijdt snel uitgelachen neem ik aan... _O- Wel heel kinderachtig inderdaad !

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 23:42

Urielle schreef:
lisannee93 schreef:
Urielle, fijn dat je tevreden bent. Is ook wat waard!

Ja, wel jammer van de wat zure reacties van sommige mensen. -O-

Wat dan? :=

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 23:42

Ben benieuwd naar Nicole haar verslag!
Leuke pony's (en paarden!) passeren hier weer! :9

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 08:31

Nies_ schreef:
Wat dan? :=

PB!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:40

Dit topic is niet goed voor me / mijn nieuwsgierigheid.

Ben nu wel heel benieuwd welke zuurheid je kunt krijgen als je met een pony tussen de paarden start Urielle!

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:09

Ik ook wel! :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:11

ben ook wel benieuwd Urielle. Ben je KR gaan rijden?

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:18

Ik vind het gewoon stom..
Zodra je buiten de menigte valt, dan moeten mensen je sneller hebben met wat dan ook!
Toen ik mijn haflinger had, had ik ook een website speciaal over de vooroordelen van de haflinger gemaakt.
Alleen niet meer up to date :')

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:35

Toch moet ik zeggen dat ik tot op heden nog geen vervelende reacties heb gehad op mijn starten met een pony. Scheelt misschien dat we nog maar net begonnen zijn, gewoon als ( qua wedstrijdrijden) echte beginners, dus in de B..
Misschien dat het verderop vervelender wordt?
( mensen gaan zichzelf zo verschrikkelijk serieus nemen als ze denken iets te kunnen :D :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:03

Urielle, ik ben ook wel beniweuwd wat er dan gezegd is.

Hier heb ik het net als Punz nog niet meegemaakt, ik rij net als zij in de B en wellicht heeft dat er mee te maken. Maar misschien komt het ook wel omdat we al een poosje geleden 20 geweest zijn dat ze niets zeggen. Ze denken misschien wel dat wij 'oudjes' niet meer op zo'n grote durven :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:05

Ik heb het laatste wedstrijd voor het eerst meegemaakt al merk ik wel dat andere ruiters je vaak toch wat minder serieus nemen met een pony. :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:06

Foto's komen er aan hoor mensen :):)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:39

Nou nou het was me een week!

Special stond al een goede 7 weken bij Elise om getraind te worden richting het HK, vooral veel conditie training en veel zomer spekjes eraf!
Vorige week donderdag was het eindelijk dan zo ver het HK! *\o/* om verhaal kort maar krachtig te houden ik was DOOD zenuwachtig! :') net alleen voor het HK maar de hele week want die
zaterdag zou Special ook zijn eerste wedstrijd hebben en niet zomaar 1tje het is de grootste indoor pony gebeuren hier in de omgeving 3 wedstrijden en finale een heel spektakel bloemen vlaggen reclame hekjes muziek en vooral heel veel drukte in de naast gelegen stallen en kantine. Maar om terug te komen op donderdag Special is goedgekeurd!

Met als volgende cijfers op zijn rapport:
Type: 9
Bouw/Harmonie: 9
Correctheid bouw: 8
Stap: 8
Draf: 8.5
Galop: 8
Vrijspringen: 9

Afbeelding

Afbeelding

Vrijdag haalde ik mijn vriendje weer op, na een tegenvaller met een dekje dat ik gekocht had was ik toch echt zenuwachtig! Special had al een goede 8 weken niet meer onder het zadel gelopen en in combinatie met zijn pony ruiter al bijna 3 maanden niet meer! Hoe zou die zaterdag toch lopen! Die zaterdag ochtend al helemaal in de knotten maar meneer was zo een bommetje dus tijden vlechten hem even naar buiten gegooid en hij voelde zich helemaal de bom! :')

Afbeelding

Verder met vlechten en weer terug op stal met eten, kwart voor 6 werden we opgehaald en zo reden we richting Genemuiden. Zenuwachtig.. hoe kom je erbij :') Thuis rijden we Special altijd alleen want hier op stal staan alleen prive paarden en dan vooral ook 3-4 jarige onbeleerde jonge hengsten dus je hebt nooit iemand in de bak en dan zo ineens in een inrijbak van 20*40 met 11 combinaties. We gingen heen voor het motto als hij braaf rond loopt en niet als een dolle stier door de bak zou gaan dat ik al super trots zou zijn, nou ik was meer dan trots! *\o/* Mijn puppy pony reed zo weg als dat hij niks anders gewend was, tuurlijk her en der wat spanning want al die andere pony's waren toch wel interessant maar hij was goed bij de les liep geen gehinnik geen raar gedoe gewoon braaf! *\o/*

En toen de ring in, zo braaf dat hij was hij vond echter de rechterkant best eng en ging wat moeilijk op de hoefslag en oefeningen werden niet helemaal correct uitgevoerd maar ach ik nam het voor lief kijk mijn puppy pony eens lopen daar! Hij haalde in zijn eerste proef 173 en terecht ze kregen nog eens een paar super leuke complimentjes maar in de 2de proef haalde hij zowaar toch eventjes 184 punten en zo kunnen we dus zijn eerste winstpunt erbij schrijven *\o/* Zo zei onder andere de jury van dat hij het een echte prachtige verschijning in de ring vond met zeer veel potentie, hij zag dat de combinatie nog erg groen was (ja 3 maand niet meer gereden :') ) maar zeker een hele goede combi was!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu mag hij even lekker niks doen en straks weer rustig aan trainen richting de volgende wedstrijdjes, nu vooral veel kilometers maken maar wauw dat hij zo goed reageerde op dat terrein had ik nooit durven dromen <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:45

wat een bloedmooi dier Nicole! Sjeeeeuuuu...
en natuurlijk een dikke proficiat met de goedkeuring!