Fijn dat het zo lekker ging Karin
Leuk om alweer plannen voor de volgende klasse te gaan maken! Nieuwe plek is zeker beter, ben superblij met m'n keuze
En inderdaad, we komen uiteindelijk altijd weer sterker uit een dip, dat begin ik me nu weer te realiseren 
Mara, ik zeg inderdaad wat ik op dit moment zie, zo wist ik ook niet dat de halslengte al eerder een probleem was, in dat geval is het natuurlijk super dat dat al zo verbeterd is
En de halslengte heeft ook absoluut te maken met of ze fijn van achter mee komt, zo wil Bu zich ook graag lang maken, maar wanneer ze echt fijn van achter bijkomt wordt ze ongeveer de helft zo kort, is de halslengte ook geen probleem meer. Dat bedoel ik ook een beetje met die comfortzone, ik herken het heel erg van Buraan, die wil graag wat lang op de voorhand lopen, dan ziet het er allemaal wel redelijk oke uit, maar het moet gewoon net allemaal even wat meer, dan pas begint ze ook echt te werken, wordt ze fijn in m'n hand en gebeurt er eigenlijk wat haha. Achterhand uitzetten op de volte vind ik trouwens ook een superfijne oefening om ze lekker los te krijgen, en daarbij worden ze ook op een andere manier uitgedaagd om onder te treden van achteren, en meestal worden ze er ook fijn van aan de voorkant
En wat leuk dat je mams ook blij is met de tips, en uit de reacties te lezen vult iedereen elkaar ook aan met iets anders, leuk om te merken dat iedereen toch vanuit een andere rijstijl dingen bekijkt 
Anne, ik vind het juist echt super dat je het van jezelf beseft, nou was je al wel bewust bezig, en niet aan het aanmodderen, maar extra hulp en begeleiding is altijd goed! Burana staat inderdaad bij m'n instructrice nu
En wat een super verdiend resultaat van je wedstrijd, heerlijk voor jullie
Fijn dat je stalgenootje dingen ook zo goed weet uit te leggen, misschien werkt dat inderdaad dan beter. Wellicht zou je je huidige instructrice ook nog eens kunnen vragen om iets meer ondertiteling te geven bij dingen die je moet doen?
Marloes, wat fijn dat het zo lekker gaat dat springen. Ik snap helemaal niks van wat je vertelde
, maar het klinkt in ieder geval positief, hopelijk kun je er over een tijdje meer over kwijt
En succes met je werkdrukte!
Anthea, dat is het wel waard om een weekendje niet te kunnen rijden inderdaad
Fijn dat Hyrano het ook weer fijn oppakt! En druk met studie is vervelend
Buraan ging weer lekker vandaag, galop wordt met de keer dat ik rij beter. En verder bezig geweest met weer wat dingen te verfijnen, wijken mag ze echt nog scherper mee aan m'n been zijn, ze kan dat echt zo makkelijk en fijn, dat ik nu ook wel weer verwacht dat ze het ook makkelijk doet. Sowieso mag wil ik haar weer net even wat scherper aan m'n hulpen krijgen. Maar het is in ieder geval weer zoveel leuker rijden zo met een blij paard die super in haar vel zit, zowel fijn in haar lijf als in haar koppie