[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

m9ara

Re: [HK]L1 Debuut 14-09-2013 / Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:30

thanks Anthea! pfoe ja helemaal gelijk heb je dat ik terug moet zitten! Zo stom dat ik t in principe dondersgoed weet maar d'r gewoon niet aan heb gedacht als ik aan het rijden was 8)7 Zit haar zelf gewoon wat in de weg zo om goed van die voorhand af te komen. Ga er zo gelijk aandacht aan besteden!
Met overgangen gaat de reactie op mijn been wel aardig. Overgangen gaan op een kleine aanraking van mijn been al, alleen als ze iets eng vind of iets dergelijks kan ze zich nog afsluiten en niet reageren. Overgangen van draf naar stap kosten soms nog erg veel tijd :\
In ieder geval bedankt voor het meedenken!

ik herken het ook met school haha, weer even inkomen na de vakantie. Fijn dat je weer wat serieuzer aan het rijden kan en dat hij het goed oppakt! Weet niet of ik er misschien overheen heb gelezen, maar mag je nu weer gewoon rijden zoals eerst of heb je nog een soort van speciale opbouw om terug te komen? En inderdaad dat geduld van een weekend niet rijden is een drogere bak zeker waard! In die plassen rijden is toch niet heel ideaal.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:31

Ik moest hem de eerste week na zijn beslag wat rustig rijden, voorwaarts-neerwaarts, niet teveel voltes, geen zijgangen zodat hij wat kon wennen aan zijn hoefijzers. Hij staat nu op ijzers waarmee hij gemakkelijker kan afrollen. Rechts is zijn teen ook ingekort, want die was te lang wat het afrollen belemmerde. Hij liep daar al jaren mee rond dus uiteraard is dat ook even wennen voor hem. De eerste keer dat ik hem reed, struikelde hij ook wel wat haha.
Maar daarna mocht ik hem gewoon weer op het niveau rijden waarop we bezig waren. :j Dus dat is gelukkig wel fijn!
In plassen rijden vind ik ook niet zo leuk haha. Hyrano vindt het allemaal prima, maar alles is dan zo vuil :')

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 23:45

Fijn dat het zo lekker ging Karin :D Leuk om alweer plannen voor de volgende klasse te gaan maken! Nieuwe plek is zeker beter, ben superblij met m'n keuze :j En inderdaad, we komen uiteindelijk altijd weer sterker uit een dip, dat begin ik me nu weer te realiseren ;)

Mara, ik zeg inderdaad wat ik op dit moment zie, zo wist ik ook niet dat de halslengte al eerder een probleem was, in dat geval is het natuurlijk super dat dat al zo verbeterd is :) En de halslengte heeft ook absoluut te maken met of ze fijn van achter mee komt, zo wil Bu zich ook graag lang maken, maar wanneer ze echt fijn van achter bijkomt wordt ze ongeveer de helft zo kort, is de halslengte ook geen probleem meer. Dat bedoel ik ook een beetje met die comfortzone, ik herken het heel erg van Buraan, die wil graag wat lang op de voorhand lopen, dan ziet het er allemaal wel redelijk oke uit, maar het moet gewoon net allemaal even wat meer, dan pas begint ze ook echt te werken, wordt ze fijn in m'n hand en gebeurt er eigenlijk wat haha. Achterhand uitzetten op de volte vind ik trouwens ook een superfijne oefening om ze lekker los te krijgen, en daarbij worden ze ook op een andere manier uitgedaagd om onder te treden van achteren, en meestal worden ze er ook fijn van aan de voorkant :) En wat leuk dat je mams ook blij is met de tips, en uit de reacties te lezen vult iedereen elkaar ook aan met iets anders, leuk om te merken dat iedereen toch vanuit een andere rijstijl dingen bekijkt ;)

Anne, ik vind het juist echt super dat je het van jezelf beseft, nou was je al wel bewust bezig, en niet aan het aanmodderen, maar extra hulp en begeleiding is altijd goed! Burana staat inderdaad bij m'n instructrice nu :) En wat een super verdiend resultaat van je wedstrijd, heerlijk voor jullie *\o/* Fijn dat je stalgenootje dingen ook zo goed weet uit te leggen, misschien werkt dat inderdaad dan beter. Wellicht zou je je huidige instructrice ook nog eens kunnen vragen om iets meer ondertiteling te geven bij dingen die je moet doen?

Marloes, wat fijn dat het zo lekker gaat dat springen. Ik snap helemaal niks van wat je vertelde :') , maar het klinkt in ieder geval positief, hopelijk kun je er over een tijdje meer over kwijt :) En succes met je werkdrukte!

Anthea, dat is het wel waard om een weekendje niet te kunnen rijden inderdaad :) Fijn dat Hyrano het ook weer fijn oppakt! En druk met studie is vervelend :Y)

Buraan ging weer lekker vandaag, galop wordt met de keer dat ik rij beter. En verder bezig geweest met weer wat dingen te verfijnen, wijken mag ze echt nog scherper mee aan m'n been zijn, ze kan dat echt zo makkelijk en fijn, dat ik nu ook wel weer verwacht dat ze het ook makkelijk doet. Sowieso mag wil ik haar weer net even wat scherper aan m'n hulpen krijgen. Maar het is in ieder geval weer zoveel leuker rijden zo met een blij paard die super in haar vel zit, zowel fijn in haar lijf als in haar koppie <3

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 00:15

Oh fijn anthea dat je eigenlijk gelijk weer aan de slag kan! En dat heb ik dus ook haha, het rijden zelf in de plassen is niet erg maar het poetsen en schoonmaken erna wel :')

Ja fleur vind dat echt fijn, ga ik er zelf ook weer wat objectiever naar kijken. En wat jij zegt herken ik idd ook, dat wanneer je ze er fijn onder hebt die hals toch opeens zoveel korter kan haha. En ja vind het ook grappig en vooral fijn dat iedereen toch wel op 1 lijn zit qua tips en meningen, inclusief ikzelf!
Fijn dat Burana nog steeds vooruit gaat! Als je een paar keer met dat verfijnen en scherper maken aan de gang gaat komt dat ook vanzelf weer denk ik. Kwestie van weer even terugvinden na jullie rustperiode!

Mijn les ging zo lekker *\o/* tenminste de draf was enorm veel beter vandaag, redelijk constant en fijn er naartoe en meer op achter. Stap was nog wat lastiger maar was al zo blij met de draf :D
Morgen rijd mama haar omdat ik moet werken en zondag ook niet kan, dus ben benieuwd

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 15:54

ik ben naar kroatie geweest marloes, super mooi en lekker weer, voor het eerst met een jongen, ik heb nu al even een serieuze relatie, en dit ging ook helemaal goed! wel was ik ontzettend blij dat ik weer thuis bij familie en paard was, jij heel erg succes met je keuze! ik hoop dat jij/jullie eruit gaan komen

Anne, ik had nog niet gereageerd op jouw bericht, maar wat goed gereden! wat is dat een opluchting als je twijfelt of je wel zou moeten starten en dan zulke punten rijden!! super goed zeg, je zult wel ontzettend trots zijn!

hoe gaat het nu met Hyrano? super dat je gewoon weer op oud niveau mag gaan rijden, nu natuurlijk nog hogerop :P

wat fijn dat de les goed ging mara, merk je dat het rijden in het geheel ook beter gaat, en heb je wat aan de tips gehad, leuk zo'n instructrice trouwens :')

ik heb het rijden weer lekker opgepakt en ben vanochtend 2 proeven gaan rijden in de buurt, ik was eerste met de eerste proef met 182 punten, en de tweede proef 174 door miscommunicatie door mij, met paard en voorleester :') eigenlijk niet zo heel fijn gereden, maar de jury vond ons een hele leuke combinatie alleen moest het wat gedurfder, na een week stil te hebben gestaan vind ik het ook wel prima eigenlijk! ik ga vanaf nu officieel L2 starten, eindelijk doorzitten *\o/*

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 22:01

Super leuk Fleur, dat je duidelijk verschil merkt in het rijden! Altijd fijn als je paard goed in zn lijf zit! :D

Top dat het rijden goed ging, Mara! Heb je idd wat gehad aan onze tips? Of kwamen die vrij overeen met wat je moeder zegt? :)

Gefeliciteerd met je winstpunt Karin! Leuk dat jullie over mogen! :D
Doorzitten is hier echt nog een struikelblok. Thuis kan het zo goed gaan en dat ik ook lekker kan zitten, maar als hij wat spanning maakt, kan je hem écht niet uitzitten en dan maak ik spanning en wordt het een gebonk op zn rug := Dus dat wordt sowieso nog een aandachtspunt voordat we overgaan naar de L2. Maar ja, ik moet nog 5 WP's halen dus dat is nog niet voor direct _O-

Hyrano gaat goed. Ik longeer hem nu omdat ik dus niet kan rijden, maar hij loopt heerlijk ontspannen, is in zijn pas gelijker geworden en hij komt beter weg vooraan. Als ik het nu vergelijk met 'vroeger', loopt hij nu veel soepeler. Aan de longe werk ik ook met tempowisselingen, hij reageert vrij goed op mn stem, en hij kan dan van 'verzameld' naar een zweefgang gaan, iets wat 'vroeger' veel moeilijker was voor hem. Dus ik merk echt wel duidelijk verschil. Ook de staleigenaars zien het duidelijk dus dat is wel héél fijn :j

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:24

Dankjewel Marloes! Om met deze instructrice te stoppen heb ik eigenlijk niet zoveel moeite mee. Met m'n vorige instructrice wel, die heeft ons ruim anderhalf jaar begeleid en daar had ik ook een hele leuke band mee. Die ik nu heb is gewoon heel professioneel en echt top voor een combinatie die al wat verder is en die de hulpen ook uit zichzelf kan vertalen naar wanneer/waarom/hoe.
Jeetje, 12 dagen achter elkaar werken, heftig! Succes met de keuze nog :)

Ja precies Mara, echt even bevestiging dat het wel de goede kant op gaat! Ben het helemaal met je eens. Is per combinatie natuurlijk wel anders maar ik heb dat op dit moment echt nodig! In de les gaat het dan wel heel goed maar om het zelf dan te doen is toch weer anders.
Fijn dat je wat kan met de tips. Kan je zelf helaas geen tips geven. Ik zie heel veel maar ben echt vreselijk slecht om het te verwoorden dus ik ga me er niet aan wagen :')
Kan je wel vertellen dat ik weet wat je meemaakt wat betreft rechtop zitten := Ik heb het niet alleen met rijden maar ik kan ook niet rechtop lopen. Heel lastig maar met veel werk zit ik nu zo goed als rechtop. Ben veel bewuster geworden van m'n lichaam dus kon mijn eigen houding ook beter gaan corrigeren. Wil je meegeven dat het echt zóveel scheelt als je vooruit (of zelfs naar boven) kijkt! Vind ik ook nog een lastig stuk maar het scheelt enorm. Kan het niet zo heel goed zien, maar je beugels een gaatje korter wil ook nog weleens helpen.

Anthea, lekker dat je weer aan de slag kan! En met een betere bak is altijd fijn. Hopelijk blijft het zo goed gaan! :D
Bij mij gaat het doorzitten ook echt bagger. Moet het wel elke training meepakken maar pfff ik vind het een drama :') Zodra ik de eerste keer ga zitten dan maakt madame een hoop heisa; of ze gaat keihard of ze valt helemaal stil, met d'r kop in de lucht dus dan is het einde oefening want dan blijf je helemaal niet fijn zitten natuurlijk. Gaat wel steeds beter maar ik vind het echt vreselijk. Ga gelukkig voorlopig nog niet over naar het L2.

Leuk om te horen Fleur, dankjewel :j Je galop-gedeelte herken ik, hier gaat het ook elke keer dat ik rij een stukje vooruit! Echt fijn dat ze nu zo lekker in haar vel zit, kan je weer even vooruit :D

Dankje Karin! Er valt dan een hele last van je schouders haha. Gefeliciteerd met je winstpunt en leuk dat je L2 gaat starten!

Had van de week 3 dagen achter elkaar niet kunnen rijden. Vrijdag er weer op maar kon echt merken dat ze stil had gestaan. Ze was heel erg zoekende en had een beetje moeite met d'r balans. Ben met m'n stalgenootje namelijk heel erg bezig met rechtrichten, gaat goed maar vrijdag viel ze alle kanten op. Prima, even stapje terug en gewoon fijn gereden verder.
Trouwens ook wel leuk om te zien. Ben nu 3 weken bezig met m'n stalgenootje qua rechtrichten. Met uitstappen aan de lange teugel kon ik d'r nieteens rechthouden op de hoefslag, ze viel continu naar binnen. Nu stapt ze gewoon aan de lange teugel een kaarsrechte lijn op de binnenhoefslag :')
Gister stalgenootje dus weer gereden, die merkte ook dat ze het eventjes kwijt was maar verder ging het super. Vandaag ik weer kunnen rijden. Heel bewust bezig geweest en ik kreeg er heel veel voor terug :9 Deze week nog even diehard aan de slag en dan zaterdag starten. Ben benieuwd!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:19

Nou, de buitenbak is klaar. Nu afwachten wat veel regen gaat doen met de bak. Normaal gezien moet hij sneller gaan drogen, maar het is toch altijd wat spannend :P
Dus vanaf morgen weer rijden! *\o/*

Wat goed dat je bezig bent met Rechtrichten Anne! :D Super dat je toch al verbetering ziet :j Succes zaterdag! :))

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:03

Wat fijn dat het zo lekker gaat met Roos nu Anne. Krijg je ook een beetje les van je stalgenootje? Het helpt idd heel erg als dingen worden uitgelegd en je niet alleen maar doet wat er wordt gezegd. Zo reed ik vroeger ook in de les tot ik het eindelijk aandurfde om te vragen waarom ik iets precies moest doen haha. Succes met je keuze over je instructie verder!

Positief berichtje fleur! Fijn dat het goed gaat. De dingen die je noemt klinken inderdaad alleen maar als verbetering, dus de basis voelt zo te lezen wel helemaal goed.

Karin gefeliciteerd met je puntje en fijn dat je nu L2 mag starten! Dat constante doorzitten is idd fijner, stoor je je paard ook wat minder vind ik.

Fijn dat je weer lekker kan rijden Anthea, met de herfst op komst is het wel lekker als de bak snel droog is. Bij ons is dat echt een drama. Er zit waarschijnlijk nog heel veel water in de grond want vorige week heeft het een middag geregend en de hele bak heeft 3 dagen onder water gestaan. Sinds gister is dat een beetje weggetrokken gelukkig, maar dat belooft niet veel goeds voor de herfst en winter :( Gelukkig hebben we ook een binnenbak maar dan moet je in de manegeles meerijden, ook niet echt fijn dus.

Zelf vorige week woensdag les gehad, wat dingen uit de proeven geoefend die wel oke gingen, maar hij was heel stug aan de voorkant. Kreeg hem niet lekker laag over zn rug, hield zelf te veel vast dus kwam niet echt tevreden er vanaf. Donderdag nog een dagje aan de longe en vrijdag besloten om toch even met slofje te rijden. En dat ging super fijn. Liep lekker ontspannen laag en had dat ding al snel niet meer nodig. Klein beetje wijken meegenomen en achterwaarts (dat is toch wel een struikelblokje bij ons) maar verder gewoon relaxed gereden. En toen hadden we gister ons L2 debuut. Met losrijden voelde die heel fijn, paar rondjes wat lager kunnen instellen maar voelde gewoon goed dus kon hem al snel oppakken en toen liep die ook fijn en goed aan m’n been. Had dus helemaal zin in mn proef. De eerste paar onderdelen voelden best fijn, maar toen kwam de galop..... Eerst reageerde hij al niet op mn hulp omdat die de hoek eng vond en vervolgens sprong die na iedere oefening om :') Voelde me echt zo’n kluns haha. Draf gedeelte erna ging wel weer oke maar dacht niet goed genoeg om de onvoldoendes voor die galop op te halen. Zeker niet tevreden dus. Met 2e proef in de galop gewoon binnenhand omhoog gedaan, staat niet zo netjes maar liever dat dan weer omspringen. Dat gebeurde gelukkig ook niet dus over deze proef was ik wel tevreden.
Met de prijsuitreiking bleek dat ik de eerste proef had gewonnen met 189 dus nog winst ook *\o/* Toen mocht ik blijven staan want ook de 2e proef gewonnen met 197. Was echt zo verbaasd en super blij, zeker met die eerste proef. Had idd wat onvoldoendes erop staan maar voor draf ook wel weer een paar 8-en. Wel leuk als een jury beide kanten op durft te gaan, zowel laag als het gewoon niet goed is als hoog als het wel goed is. Voor ons dus een goed begin van het indoorseizoen :D
Hebben jullie trouwens de nieuwe dressuurproeven al ergens gezien? Ben heel benieuwd wat er allemaal veranderd is. Las dat in de M lichtrijden bij middendraf is toegestaan, zou je dan mogen kiezen?

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:50

Mag ik mij hier ook melden?

Ik heb gisteren mijn L1 debuut gehad. Eerste proef 177 en tweede proef 182.

Zal ons ook even voorstellen : ik ben Esther en ben 36 jaar. Mijn paard heet Uno en op wedstrijd Uno Fortunato. Het is een 14 jarige ruin. Zijn vader heet K ( is een Rossini X Samber). Zijn afstamming weet ik pas sinds 2 weken. Ben ik via zijn fokker achter gekomen. Uno heb ik nu 2 jaar en afgelopen januari zijn wij voor het eerst gestart.

Afbeelding

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:41

Gefeliciteerd Karin, leuk, op naar de L2 :D

Fijn dat Hyrano goed gaat Anthea, en dat de bak weer in orde is, kunnen jullie weer lekker aan de slag!

Anne, wat super dat het met je stalgenootje. En na 3 dagen niks weer wat moeten zoeken kan gebeuren natuurlijk, maar komt ongetwijfeld weer goed.

Kirsten, vervelend dat jullie bak zo slecht was, bij mijn oude stal was het ook absoluut geen goeie bak, maar Bu had daar nooit zo'n last van. Al merk ik wel bij m'n huidige plekje met achterberg-achtige bodem, ze wel makkelijker loopt, en meer zweefmoment krijgt. Nadeel van thuis een mindere bak hebben, is dat je op wedstrijd altijd voordeel van een goede bodem hebt :Y)
En super van je wedstrijd zeg, fijn dat je de dag daarvoor er net even doorheen kon met slof. En klinkt alsof je het goed had opgelost met die galop, super resultaat voor je debuut met je jonkie *\o/* En dat soort jury's zijn het leukst inderdaad, liever dat dan alleen maar 5-jes, 6-jes en heel soms een 7, ik wil prima afgestraft worden op m'n fouten, als de goede dingen ook beloond worden, heb je ook veel meer aan voor een evt volgende keer.

Welkom Esther, wat een leuk paard heb je! Gefeliciteerd met je winstpunt! Ik ben Fleur, heb een 9-jarige merrie Burana (Cantos x Numero Uno), inmiddels al bijna 5 jaar in mijn bezit. We hebben inmiddels al een paar maanden niet meer gestart, wegens wat lichamelijke ongemakken afgelopen seizoen met meer downs dan ups, maar momenteel zit er weer een fijne stijgende lijn in, en komen de wedstrijden ook wel weer in zicht. Als je nog informatie mist, vraag vooral ;)

Ik heb verder weinig te melden, druk weekend met werk en verplichtingen dus Buraan had even een weekend vrij.

Die nieuwe proeven ben ik ook benieuwd naar Kirsten, en ik vond het lichtrijden in de uitgestrekte draf bijzonder, ben heel benieuwd hoe ze dat in de praktijk gaan brengen. En daarnaast ook hoe jury's erop gaan reageren. Ik had het van de week toevallig een keer geprobeerd om door te zitten tijdens de middendraf, maar wanneer ze fijn aan elkaar blijft is het nog wel uit te zitten. Binnenkomen over de AC-lijn moet in iedere klasse volgens mij dan ook toch, lijkt me ook fijner, ik vind dat over de hoefslag binnenkomen zo suffig :')

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:51

Dank voor je welkom Fleur. Heb even in je rij Itp topic gekeken en jij hebt ook een erg leuk paard.

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:56

Zo, ik ben ook weer terug van weggeweest *schaam schaam* Hopelijk kunnen jullie me vergeven dat ik niet op alle berichten ga reageren O:)
Heb ondertussen wel alles meegelezen, en wat fijn al die positieve berichten! Gelukkig!

Wat een punten zeg Kirsten! Gefeliciteerd! +:)+

Karin, nog even over de fotoshoot. Echt ontzettend gave foto’s zijn het geworden! Zoals ik al zei, ik ben echt fan van Silent Shiver <3
Zonde van de tweede proef. Maar succes in de L2! Doorzitten was voor mij ook echt een opluchting.

Welkom Esther! Wat een gaaf paard zeg. Gefeliciteerd met je debuut!
Ik zal mij en mijn paard ook nog even kort voorstellen voor jou en Cheyenne. Ik ben Boukje, 23 jaar en al vanaf mijn 8e actief in de paarden (15 jaar lang Friezen gereden, getraind en beleerd, en daarnaast nog een paar jaar in de tuigpaarden gezeten) maar door omstandigheden nooit verder gekomen dan een onderlinge wedstrijd. Helaas liep dat allemaal een beetje op het einde, dus werd het eindelijk (!) tijd voor een eigen, en dat is Parti geworden (Particolare voluit). Het is een 6-jarige Peru’s Scen Tao x Sire (appaloosa x tuiger). Ik heb hem sinds november vorig jaar en in januari zijn we begonnen met wedstrijden. Inmiddels zijn we met de dressuur alweer L2 + 7, ons doel is voor het einde van het jaar M te zijn. Verder zijn we ook regelmatig aan het springen en crossen. En daarnaast veel aan het buitenrijden, want dat mag natuurlijk niet missen hier op Texel, hihi.
Mochten jullie meer willen weten, vraag gerust! :)

Komende zondag hebben Parti en ik weer wedstrijd, dus we zijn de laatste weken druk bezig geweest met trainen. Twee weken geleden heb ik toch zo’n ontzettend fijne privéles gehad! Heel erg M-gericht bezig geweest, en voornamelijk gefocust op de galop, want die is nogsteeds erg groot. Dus ik kreeg als oefening de grote volte te sluiten in travers en te openen met de achterhand naar buiten. Was echt ontzettend zwaar, maar Parti ging uiteindelijk heel fijn zitten! Daarbij heeft Parti de hele les van mijn hand af gelopen, en hij liep me toch te sjouwen. Ik heb de rest van de dag met een vreselijke big smile gelopen volgens mij :')
In de trainingen zelf voelt hij ook steeds beter. Hij wordt steeds opgerichter en houdt het steeds langer vol met zijn neus op/voor de loodlijn en ook om zichzelf te dragen ipv in mijn hand te hangen. De galop vind ik nog wel heel lastig, maar na die fijne les, durf ik wel wat meer te doen/vragen.
Tussendoor ben ik hem ook steeds vaker aan het longeren met de pessoa. Na een zware training lekker lang laag, en als training hoger ingesteld. Hier doet hij het heel erg goed op. In de laagste stand loopt hij heerlijk te swingen met z’n neus over de grond. In galop moet ik er gewoon om denken dat ie z’n tanden er niet uit slaat := De “tussen-standen” doen voor hem niet zo veel, dus die gebruik ik slechts kort om over te schakelen naar de hogere stand, maar in de hogere stand kan hij inmiddels ook al heel klein galopperen en draven, dus ik ben er heel blij mee!
Springen doet hij ook steeds beter. Vorige week was ik er zelf helaas niet helemaal bij, maar hij deed het super. Fijn de hoogte in gegaan. De laatste wedstrijd mepte hij net de laatste balk eraf, dus daar ging onze winstpunt. Tweede parcours ook een balk helaas. Maar ik ben steeds weer ontzettend trots. Toen ik hem kocht werd ik gewaarschuwd voor het springen, want hij werd erg onzeker als het hoger ging dan 60cm. Inmiddels springen we regelmatig ruim een meter, en het gaat alsmaar beter. En dan ook nog eens te bedenken dat ik ook pas sinds Parti begonnen ben met springen :wow:

Twee weken geleden mocht ik een weekje op de fjord van een stalgenoot passen toen ze op vakantie was (lees: lekker rijden, de rest werd geregeld O:) ). Ook weer veel van geleerd! Beestje loopt Z1, dus kon ik vast even de oefeningen uitproberen :D En sowieso natuurlijk heeeel anders dan Parti! En ook gevraagd om zo nu en dan de draver van een ander stalgenootje te rijden. Ze zou graag officieel willen crossen, maar is nog niet eerder officieel gestart, dus heeft eerst nog een winstpunt nodig in het springen, en om dat te kunnen een winstpunt in de dressuur. Vorige week voor het eerst op gereden en ook weer zo anders. Ik heb al redelijk wat paarden gereden, maar vind het nogsteeds erg fascinerend en vooral leerzaam.
Gisteren ben ik weer lekker naar het bos geweest met nog weer een ander stalgenootje. Wel zonder galop, want haar paard heeft een tijdje op rust gestaan vanwege een trap. Ondanks dat het best goed ging en Parti lekker liep, was ik toch niet helemaal tevreden. Ik had weer de mexicaan om (met springles ook) en Parti vind het toch maar niks, heb ik het idee. Hij loopt de hele tijd te zwaaien met z’n hoofd en wordt wat opgeblazen rond zijn mond. Zit er toch over na te denken om eens een pelham te proberen. Dan wil ik ‘m wel graag met twee teugels gaan rijden, zodat ik de hefboom alleen gebruik wanneer nodig. Want Parti kan zich prima gedragen en netjes dressuurmatig lopen, maar op de momenten dat ie z’n hoofd naar beneden gooit ben ik hem kwijt. Rambo Micklem lijkt me ook nogsteeds erg interessant. Ik heb deze een tijdje terug gekocht, maar was helaas te groot. Ook reageerde Parti er niet fijn op, dus gelijk weer teruggestuurd. Maar misschien ook wel omdat het niet lekker zat. Dilemma…. Misschien dat jullie nog wat tips hebben?

En ohja, Parti heeft voor zijn mok inmiddels ook een Prednison kuur achter de rug. Helaas nogsteeds last van plekjes, dus ik ga binnenkort over op ander voer. Zonder melasse en andere toevoegingen. Hopen dat dat helpt!

Oeps, toch een lang verhaal geworden, excuses! Ik zal vanaf nu weer regelmatig reageren :j

Edit: De nieuwe dressuurproeven heb ik erg negatieve reacties over gelezen en daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.
Lichtrijden in midden- en uitgestrekte draf t/m M2... Ik vond het juist zo fijn dat ik bijna mocht doorzitten in deze gangen. Ik heb het gevoel dat ik hem veel te veel stoor met lichtrijden. Tijdens doorzitten kan hij juist zo fin strekken. Hoop dat dit een optie is...
En ook een reactie gelezen: "Doorzitten in deze gangen in de M is juist een goede voorbereiding voor de Z. In de M 20x40 doorzitten, in de Z 20x60. Dan moet je straks ineens dat hele stuk doorzitten". *eens!*.
En binnenkomen over de AC-lijn in alle klassen ok, maar t/m ZZ-licht zonder halthouden vind ik wel erg jammer! Is juist een mooi begin van de proef. En als je in de Z nog niet goed kan halthouden op X, lijkt het me ook niet dat je in die klasses kan rijden.
En halsstrekken t/m Z2. In eerste instantie goed idee, maar van verzameling weer helemaal naar uitelkaar lopen en dan binnen no-time weer naar hoge verzameling lijkt me best lastig.
Ik weet het nog niet :P

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:49

Anthea, dankje! Haha gelukkig kan ik heel goed doorzitten en reageert chardon daar super op, alleen van galop naar draf vind ik moeilijk, dan word het ook een beetje een gebonk Super dat hyrano beter loopt! Wat fijn, ook als je bevestiging krijg van de mensen die hem dagelijks zien, zo lekker doorgaan!
heb je al lekker kunnen rijden in je nieuwe bak?

Dankje anne! Fijn dat je zoveel verschil merkt met het begin en nu, rechtrichten is zo belangrijk, Chardon houd z’n hoofd ook nog wel eens scheef, ik vind het best wel lastig, spannend! Lekker oefenen deze week en dan knallen in de ring! Heel veel succes alvast, komt vast goed! Waar ga je starten?

Dankje Kirsten, doorzitten vind ik idd fijner, paard beter onder controle niet denken op welk been je zit enz. ik vergeet altijd op welk been ik moet lichtrijden op wedstrijd, die zenuwen…
SUPER gereden zeg, wat een mooi debuut zeg! Fijn dat als je zelf een goed gevoel hebt dat dat dan ook zo beoordeeld word, heerlijk.
volgens mij mag je inderdaad kiezen of je doorzit of lichtrijd, proeven zelf nog niet gezien.

Welkom esther, wat een leuk paard! Wedstrijden gaan dus erg goed?

Dankje nynke, ik ben ook ontzettend fan van silent shiver ze maakt er echt kunstwerken van!
tweede proef was ook echt een aanfluiting, ik had geen overzicht, ik was niet geconcentreerd reageerde constant te laat op mn moeders voorleeskunsten, om te janken dus haha, snel vergeten en op naar de L2
Heerlijk zeg zo’n les, ik krijg weer helemaal zin in een priveles, zo te horen moeten jullie aankomend weekend echt gaan knallen! Alvast heel veel succes! Die nieuwe regels met springen vind ik ook echt om te janken, wel leuk om te horen dat hij bij jou zo’n zelfvertrouwen heeft gekregen met springen, kun je je galop lekker toepassen met springen!
zo’n pelham ben ik geen fan van, alleen hogere ruiters mogen daarmee rijden (als ik dat goed begrepen heb) of je moet er echt goed mee overweg, helaas zijn er al menig neusbotjes gebroken door die dingen, als je alleen al niet goed uitkomt, of je paard naar voren schiet merk ik dat ik soms net niet op tijd mee kan zitten, dan lijkt mij zo’n pelham niet zo fijn zitten.
is totaal bitloos geen optie? Jammer dat hij nog steeds korstjes heeft zeg, wat voor een voer krijgt hij nu? Ik geef chardon equilin, en ik heb het idee dat hij daardoor wel bespierder is geworden en beter in zn vacht zit, ook zit hij stukken beter in zn vel en is hij niet meer zo vaak chagrijnig, het is wel aardig prijzig voer trouwens

Ik ga zometeen lekker rijden, omdat er een boer een visite heeft afgebeld hoef ik niet meer mee, ik heb nog een hoop om aan te werken dus dan hoef ik niet na het eten nog van alles te doen
iemand had mijn proef gefilmd, en ik heb er een mooi stukje middengalop uit geknipt

hij had de vaart er iig lekker in :')
Afbeelding

ik ben trouwens opzoek naar een lichtblauw wedstrijdjasje mt 36-38, als iemand wat weet hoor ik dat graag

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:56

Dank jullie wel voor het welkom.
Wedstrijden gaan een beetje wisselend maar rijd de winstpunten dus ben eigenlijk wel tevreden.

Uno wil tijdens de proeven nog wel eens gaan klieren, of hij valt compleet stil, of hij probeert onder mij uit te lopen. Gisteren voor het eerst allebei de proeven hem toch normaal rond kunnen rijden. Voordeel is dat in de L1 de oefeningen elkaar wat sneller opvolgen waardoor hij minder tijd heeft om te gaan klooien tussendoor of om mee te gaan denken.

Ik zelf moet werken aan het netter afwerken van de proeven.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:14

Ik heb zeker wat aan de tips gehad Karin, veel dingen die je dan wel weet maar waar je extra op gaat letten als het nog eens gezegd word! Fijn van je proeven en succes in het L2!
ruige foto trouwens van je galop, straalt echt kracht uit!

De tips overlappen goed met wat mama zegt inderdaad Anthea! Maar toch wel een aanvulling en vind het fijn dat het overeenkomt, dan klopt het allemaal haha. Leuk dat je nu toch verbetering merkt ondanks dat hij van te voren niet opvallend slecht liep ofzo. daar kan je zo echt lekker op gaan bouwen!

Inderdaad lastig dat rechtop Anne! Dat is zo iets wat er snel weer insluipt als je even niet oplet. Ik heb zelf ook scoliose. Een scheve wervelkolom zegmaar, dus zit ook heel snel scheef op mijn paard en dat is niet de bedoeling :n
Super dat je zo veel verschil merkt nadat je stalgenootje begonnen is met helpen! Is vaak dat je even een stapje terug moet doen nadat je vooruit bent gegaan, maar met geduld komt dat vast zo weer goed. Jullie zijn in ieder geval goed bezig!

Gefeliciteerd met je mooie debuut Kirsten +:)+ super mooie punten en die prijsjes zijn natuurlijk altijd leuk haha. Vind zulke jurys inderdaad ook een stuk fijner en eerlijker om bij te rijden, weet je ook een stuk beter waar de goede en minder goede dingen zitten.
Ik ben ook benieuwd naar de nieuwe proeven. Halsstrekken bij hogere niveaus vind ik een goede verbetering! Hoop wel dat dat lichtrijden bij de middendraf in het M een keuze is. Vond het met mijn vorige paard fijn toen ik kon blijven zitten, blijven ze net wat beter op achter.

Welkom Esther :wave: Leuk paardje heb je zeg. Ik ben Mara en mijn paard is En Amour, een dochter van San amour. Wij zijn 1x B gestart maar gaan als ze gewend is aan vreemd terrein en ze wat constanter blijft gelijk de overstap maken naar het L1, aangezien ze die oefeningen goed kent.
Lastig dat Uno soms gaat klieren in de proef, wieweet groeit hij er nog uit haha.

Super dat jullie zo vooruit gaan Boukje! De passoa gebruik ik inderdaad ook vaak om af te wisselen met rijden, is een fijn ding! Leuk van die verschillende paarden, leer je een heleboel van vind ik. Ben ook blij dat ik vanaf een vroege leeftijd een heleboel pony's en paarden heb gereden want dat heeft toch wel een positieve invloed op mijn rijden gehad.
Hopelijk werkt de Pelham!

Hier ook rustig gehad. Mama had zaterdag gereden en vond haar ook wat vooruitgegaan, maar nog niet helemaal fijn in stap en het viel op dat haar linkerachterbeen wat achter blijft in activiteit. Ik ga vanavond weer aan de slag!
Verder ga ik deze week vragen of ik in de wei van de buurman mag rijden, niet ver weg maar toch vreemd terrein voor haar om te oefenen!

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:07

Volgens mij verwar jij de pelham met de hackamore, Karin? De pelham doet verder niks met de neus, maar is een stang & trens in 1 zeg maar, met kinketting. De bovenste ring werkt min of meer als een gewone trens en de onderste als een stang. Ik heb hier op bokt veel goede reacties gelezen over buitenrijden met dit bit, dus het leek me wel het proberen waard.
De mexicaan moest van mijn springinstructrice trouwens ook zó strak dat hij wel móést luisteren, daar ben ik ook totaal geen fan van. En qua gedrag merk ik ook dat hij het helemaal niet fijn vind, zelfs als hij nog lang niet strak zit. Dus ik ben nog niet overtuigd :(
Bitloos vind ik persoonlijk nogal "eng". Als hij zijn neus zo ver naar beneden doet, ben ik bang dat ik hem bitloos helemaal niet meer terug krijg. Maar met een Micklem Multi zou dat natuurlijk makkelijk te proberen zijn.

Qua voer wil overgaan op Equifyt. Ik voer hem nu Pavo, en hoewel hij het er in de winter ontzettend goed op deed, is het nu al een hele tijd aan het kwakkelen. Een bekende hier op het eiland is leverancier/verdeelpunt van Equifyt en Equilin hoorde ik vorig weekend, toen ik het er onder andere met haar over had. Zij voert het haar paard ook en die doet het er erg goed op. Is inmiddels 3-dubbel Z! _/-\o_
En de kruiden e.d. in Equifyt worden ook aan het seizoen aangepast, wat me ook erg aanspreekt. Daarbij heeft het ook een goede samenstelling en is het in verhouding nog goedkoper ook. Ik wil dan een combi van de Base, Quarter en Competition gaan voeren. Sport+ leek me ook erg goed, maar ik denk dat Parti dan een bom wordt :')

Die nieuwe regels met springen zijn echt dramatisch. Het halen van een winstpunt wordt gewoon onmogelijk gemaakt. Iedereen heeft wel eens een pechbalkje, maar 75 stijlpunten gebeurt zelden, dus daar gaat je winstpunt. Sowieso snap ik geen hars van die stijlbeoordeling.
Hier op bokt is er ook een topic over, en ik meende dat het springforum er binnenkort over zou praten.

Lekker krachtige foto inderdaad!

Jammer dat hij zo wisselend is Esther, maar dat gaat vast goedkomen. Goed kritisch blijven tijdens de trainingen, dan is het al een stuk makkelijker om ook tijdens de proeven netjes te rijden.

Zou leuk zijn dat je bij de buurman kan rijden Mara. Vreemd terrein dichtbij is des te makkelijker ;)

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:21

Super mara! Op vreemd terrein oefenen is altijd goed, ik vind het bos ook altijd lekker om te rijden en dan toch hier en daar wat oefeningen mee te pakken, hopen dat het mag van je buurman, en dan lekker van je af rijden! Is het niet heel erg nat trouwens om in een wei te rijden?

Haha oliebol… dacht ik even wijs te zijn, maar je hebt gelijk, ik heb 2 dingen door elkaar gehaald :+
ik hoor ook wel redelijk veel goede verhalen over de pessoa magic bit dubbelgebroken, misschien kun je wat bitten bij een ruitersportwinkel halen om te kijken wat goed voor jullie werkt?
rambo micklem lijkt mij ook wel wat, maar ik vind het nogal prijzig om even uit te proberen, bitloos zou ik zelf nog wel eens willen proberen, wat interessant dat ze die kruiden aanpassen op het seizoen! ik ga eens even googlen, ja equilin is ook erg goed inderdaad, ik heb er veel schik van, ben alleen nog geen 3-dubbel Z :')

ja ik vind het ook verschrikkelijk, hoop dat het toch weer eens aangepast word naar het oude, het is inderdaad bijna onmogelijk om een winspunt te rijden, hoe ze soms ook aan die punten komen vind ik trouwens ook raar, de slechtste combinaties rijden soms 80 punten terwijl sommigen een net parcour rijden onder de 70 blijven hangen, springen vond ik vroeger zo leuk omdat je resultaten echt kwamen van hoe je gesprongen had, niet hoe netjes je rijd (wel belangrijk ook) nu is het meer een dressuurcompetitie met hindernissen

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:31

Pessoa magic zag ik onlangs ook voorbij komen ja! Misschien dat ik inderdaad even langs de ruitersport winkel ga even vragen of ik wat uitproberen mag +:)+

Het schijnt dus ook dat zij de eerste is die dit bereikt heeft!

Precies ja, soms is het net alsof degene met de "meest bekende naam" gewoon hoge punten krijgt, en de rest zal wel. Hoe goed of slecht je ook rijdt, die punten slaan gewoon nergens op. Het lijkt er inderdaad vaak gewoon op dat hoe slechter je rijdt, hoe hoger je punten zijn 8)7 En als je ook maar 1 pechbalkje hebt, kun je wel naar die punten fluiten, want dan rijdt je bij voorbaat al niet goed. Met bodyprotector net zo. Zit er zelfs serieus over na te denken om de wedstrijden zonder te gaan rijden, om maar aan die punten te komen.
Laatste keer had ik 62, en iedereen was verbaasd. Ik snap het niet...

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:06

Ja klopt Karin, is nu nog wat te nat. Maar ze voorspellen hier heel de week zon dus dan moet het over een paar dagen kunnen!

van springen en voer heb ik niet zo veel verstand :') Wel vind ik dat in de dressuur ook dat degene met de bekende naam hoge punten rijd, en vind ik het heel zonde voor de springsport dat ze daar nu ook dit soort dingen invoeren! Dat was juist nog zo lekker objectief..

het rijden ging net weer een stuk minder. ;( Baalde als een stekker. Weet niet of mama haar misschien te hard gepakt heeft zaterdag of door haar dagje vrij gister, want daar wil ze ook wel eens wat minder door worden.
denk dat ik haar morgen misschien eerst maar even met passoa longeer en daarna kijk of ik nog opstap of niet.

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:55

inderdaad doen nynke! anders heb je straks een bit wat je misschien niet aanstaat, ja ik heb ondertussen de punten voor het L springen bezig, maar als je in de B nu moet gaan beginnen is dat bijna niet meer te doen.
laatst sprak ik de springjury op een concour, en toen hebben we even gezellig gekletst, en ik denk dat ik toen daar ook mijn hoge punten aan te danken had, met groeten herkende hij me toch wel denk ik, had meer dan 70 punten! gewoon gezellig praatje met de jury maken denk ik :') :+

gelukkig, ik kan wel wat mooi weer gebruiken! ja jurysport ;( met een beetje geluk heb je een leuke/eerlijke jury die kijkt naar hoe je als combinatie de ring door stuurt, maar er zitten ook zuurpruimen tussen :')
jammer dat het vandaag wat minder ging! wat ging er mis? rijd je wel eens met slof?

hier ging het rijden echt super!, als hij nou zaterdag zo liep, heerlijk opwaarts en toch lekker los, zo makkelijk en ontspannen achterwaarts een goede middengalop kunnen rijden en zelf een paar passen middendraf, dit zijn onze zwakke punten omdat er dan spanning ontstaat, alleen dat wijken, het lukt me niet, ik raak er echt heel erg gefrustreerd van, vooral toen mn moeder en bij kwam roepen, dat ik echt beter moest gaan wijken want het was zo zonde omdat de rest zo goed ging, schat van een mens, maar vandaag had ik het even niet

zijn er hier mensen die ervaringen hebben met proefgerichte clinics? ik ben opzoek naar zoiets in gelderland, lijkt me super interressant om eens een keer te doen

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:30

Ze zocht weer niet fijn mijn hand op waardoor het weer heel onrustig werd en ze was niet aan mijn been wat het alleen maar erger maakte en ze op de voorhand kukelde, jammer dus..
Ik heb haar de eerste maanden dat ik haar had met slof gereden, ging vaak heel goed maar ze wist het precies. Ook al hing mijn slof nog zo los, als hij afging was er niks meer mee te beginnen. Dus beb een aantal maanden geleden totaal gestopt met de slof eraan en het heeft even geduurd maar toen liep ze eindelijk ook redelijk zonder. Dus nu durf ik eigenlijk nietmeer de slof te pakken :=

Klinkt super joh hoe ie liep! Krijg er al een glimlach van omdat ik weet wat voor heerlijk gevoel dat is haha. Snap dat dat commentaar op het wijken dan even verkeerd valt!
Wat gaat er nu precies nog fout? Is het nog hetzelfde of al wat veranderd?

En sorry geen ervaring met proefgerichte clinics, maar lijkt me ook heel interessant. Dus doe vooral verslag als je hem achter de rug hebt haha!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 00:42

Hee wat is er gezellig doorgekletst vandaag, leuk! :)

Dankjewel Esther, topic is inmiddels niet helemaal recent meer, maar leuk dat je gekeken hebt. Klinkt alsof jullie nog een beetje een ritme moeten vinden in het rijden van de proeven, ik heb daar ook altijd moeite mee. Het ene moment loopt ze doodbraaf d'r proeven door en komen we veel impuls en activiteit tekort, en het andere moment heeft ze genoeg impuls maar speelt de spanning weer op, bij ons is dat een kwestie van km's maken heb ik het idee, en mijn eigen spanning werkt daarbij ook niet mee :P Maar fijn dat hij in de L-proeven fijner blijft lopen :)

Boukje, klinkt inderdaad als een zware oefening die voltes in galop, maar super dat hij er fijn van werd. Heerlijk he als je zo fijn hebt gereden, dat kan echt je dag maken. En longeren met pessoa is fijn inderdaad, heb het bij andere paarden wel gedaan, maar bij Bu nog nooit, wil ik eigenlijk wel gaan doen, maar voordat ik er 1 koop zou ik er liever eerst een keer 1 willen lenen van iemand om te kijken of het voor haar ook fijn werkt. Wat super dat het springen ook zo lekker gaat, blijkbaar weet jij 'm dan dat zelfvertrouwen te geven bij de hogere hindernissen waardoor hij het wel voor je doet :j Leuk ook al die andere paarden om te rijden, ik probeer dat ook altijd zoveel mogelijk te doen, is alleen maar leerzaam :j Ik rij ook nog steeds de haf van m'n oud-stalgenootje, 't is geen paard wat al knopjes kent oid, of met enorme potentie of werklust, situatie is eigenlijk enorm hetzelfde als bij Anne, de eigenaresse komt wat ervaring en kunde tekort, en die heeft er toch wel profijt van als ik d'r af en toe rijd :) Balen dat de mok nog steeds niet helemaal weg is. En ik heb geen ervaring met scherpere bitten/neusriemen en de micklem. Wel vind ik de micklem interessant, maar lastig dat het testen toen ook niet beviel met Parti.

Gave foto Karin! Stoer paard is het :D En proefgericht clinics worden wel gehouden bij acb dressuur in woudenberg dacht ik, tenminste, paar jaar geleden wel. Geen idee of ze dat nog steeds doet. Ik wil ook zelf nog graag eens een clinic rijden, lijkt me super leerzaam :j Als jij toevallig iets weet/hoort moet je het maar even melden, best kans dat dat qua afstand voor mij ook goed te doen is O:) Lichtblauw jasje zou ik zo even niet weten eigenlijk, als ik iets tegenkom zal ik aan je denken :D Fijn dat het rijden zo lekker ging, alleen jammer dat het wijken nog steeds niet lekker gaat.

Mara, een keer bij de buurman rijden is altijd goed natuurlijk :j Jammer dat het rijden vandaag minder ging, morgen longeren is verstandig dan, kun je altijd kijken of je er nog opkruipt of haar gewoon even lekker loswerkt aan de longe :)

En de nieuwe regels van springen heb ik niet zo meegekregen, momenteel heb ik er nog niet zoveel mee te maken, maar de bedoeling is toch echt dat ik ooit wel wil gaan starten in het springen. Vroegah met m'n pony was het nog gewoon simpel, zonder dat de stijlpunten meetelde voor de winstpunten, ideaal was dat :Y)

Leuk alle verhalen over voer, ik vind het echt super interessant :j Ik heb Bu ook sinds een paar maanden op voer zonder melasse en granen (Pure feed voer ik), bevalt ook erg goed, ze ziet er echt geweldig uit, appeltjes over haar hele lijf. Wel wil ik nog steeds overstappen, omdat ik dit echt te prijzig vind, ik moet er naar verhouding nog veel van voeren, dus ik wil me gaan verdiepen in een vitaminebrok, aangevuld met luzerne en lijnzaad(olie), paard heeft energie zat, staat op onbeperkt grofstengelig hooi van super kwaliteit, dus ik heb niet het idee dat ik er veel aan energie in hoef te voeren, helemaal omdat ze al zo stressgevoelig is.

Ik heb echt heerlijk gereden vanmiddag, ik durf haast te zeggen dat we na maanden klooien zo ongeveer in 1.5 week weer terug op ons oude niveau (of hoger) zitten *\o/* Ben vooral bezig met nog even heel zwart-wit rijden, sowieso waren we daar al veel mee bezig, minder grijs gebied, schept alleen maar verwarring, en nu met een soort van nieuwe start is dat helemaal handig, om meteen duidelijke afspraken te maken. Ze was echt superfijn aan m'n hulpen, wijken ging geweldig (sorry karin :o ), kan zonder enige moeite de hele bak oversteken en nog meters overhebben. Galop begint al steeds sterker te worden, daarin doe ik eigenlijk vooral overgangen en voltes, langere rechte stukken gaat ze juist wat dribbelen, dus dat zoek ik nog even niet teveel op, maar alle stukken die ze qua kracht wel redt gaat kan ze ook weer heerlijk klein galopperen, dat is sowieso altijd al haar sterke punt geweest, maar daar was weinig van te merken laatste maanden. Verder bleef ze er een paar stukjes net iets boven hangen qua aanleuning, maar eigenlijk kon ik haar zonder moeite iets ronder instellen, wat normaal gesproken juist een heel lastig punt voor ons is. Ik denk dat ik maar weer eens wat wedstrijden ga opgeven, als ze zich zo snel ontwikkeld ga ik ervan uit dat die galop wel is opgelost tegen de tijd dat we op pad gaan. Helemaal happy dus. <3

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:37

Dat stukje spanning op wedstrijd van jezelf herken ik ook. Gaat nu gelukkig al een stuk beter maar de eerste wedstrijden was ik zo gespannen dat ik Uno op de handrem had met rijden. Heb gelukkig heel veel hulp en steun gehad van mijn instructrice tijdens de eerste wedstrijden en nog steeds.
Tegenwoordig gaan we samen op wedstrijd. Uno staat nu op een stal waar zij een van de paarden rijdt en sinds kort uitbrengt op wedstrijd, dus gaan gezellig samen met de paarden stap.

Wij staan heel kleinschalig bij een particulier thuis. Zij heeft twee paarden en dan Uno en onze pony erbij. Heerlijk rustig en ook erg gezellig.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:27

ja gezellig he Fleur dat er zo lekker doorgekletst wordt! :D

Super dat jullie zo met sprongen vooruit gaan. Dat ze de kracht in galop nog iets mist is niet gek nog, dat komt wel goed als je zo doortraind met tempowisselingen en voltes! geef die wedstrijden maar op ja, komt vast goed als ik het zo hoor :j

Fijn Esther dat je instructrice je zo kon helpen! En dat ze nu ook vaker bij je op stal is, kan je veel profijt van hebben. Zo kleinschalig lijkt me wel fijn ook. Ik stond eerst op een grote manege en daar is het altijd druk en dat ging toch wat ten koste van mijn training.

Hier net klaar met longeren! linksom was ze fijn, rechtsom was ze een beetje een draak haha. Maar wel fijn afgesloten.

En daarna nog even met mijn kleinste (en gekste :') ) vriendinnetje gespeeld <3

Afbeelding