[HK]Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lieuwkje_90

Re: Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:32

Nationaal tellen de punten wel Jenny.. Enkel provinciaal telt niet.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:19

Ok dat is mooi, dan kan ik deze winter al een paar keer starten!

Kreeg al antwoord van de VLP dat het niet de bedoeling was PstG te starten, eerst M10. Doordat iemand anders me erop attent maakte had ik het geprobeerd en het kon idd, blijkbaar zijn er wel mensen die hiervan gebruik maken en de M10 overslaan!

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:05

Ik heb trouwens een advertentie gemaakt over een rondgenaaid stang & trens hoofdstel die mijn paard helaas niet past

Weet niet of ik dat hier neer mag zetten :o maar doe het toch maar even het hoofdstel hangt hier al even stof te happen en dat vind ik zonde hij is helemaal nieuw alleen maar even gepast maar helaas...|(

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:11

Welkom bikkeltje!

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:13

wie weet er iemand die voor niet te veel geld een kur kan maken?

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:22

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:34

sassie81 schreef:
wie weet er iemand die voor niet te veel geld een kur kan maken?

www.marvinsmusic.nl (of com?). Ik heb daar een onwijs leuke kür vandaan voor €20 inclusief een proef.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:08

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:27

Dankje Roosje ;)

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:22

ben druk aan het rond kijken voor mijn kur. ik wacht dit weekend onze selectie even af en dan weet ik of ik er haast achter moet zetten :D
Ik zou toch graag iets meer dan een standaard kur willen. Ik heb die al wel.

Ik sta al bij het rijtje :D

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:47

In de huiskamer heb ik dit bericht ook al geplaatst maar plaats hem hier ook nog even :P

Geplaatst: wo dec 04, 2013 9:12
Vandaag wel lekker gereden wou der eigenlijk niet oppakken en gewoon lekker lang en laag loswerken maar ze was zo los dat ik der toch even erbij gepakt heb denk laat ik wat wissels proberen, nou mevrouw was zo over de zeik, ze schrikt als ik m'n been omleg ( ze is heel erg goed aan het been ) en zet het op een rennen en is meteen over de zeik, overigens doet ze dit altijd wel met nieuwe dingen dat ze eerst in paniek moet raken voordat ze iets snapt, travers aanleren was ook een ramp ze zet het gewoon op een rennen omdat ze het gewoon niet snap.

Ik krijg wel reactie ze springt eerst voor en twee passen later achter om, maar is dus compleet over de pisss
dat ze eerst voor en dan achter om springt vind ik opzich nog niet zo'n ramp ze moet eerst het kunstje snappen.

Iemand tips hoe ik m'n Friese heethoofd rustig kan houden ? :Y)

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:36

in het andere toppic had xBikkeltje gereageerd dat ze mee wil doen aan de clinic bij van Baalen. en dat ze een stal genootje mee wilt nemen, nou dat ben ik dus.

laat ik me even voor stellen:

ik heet Anouk 16 jaar, heb een pony en een paard zijn allebei Z2 startgerechtigd tussen de paardenpaarden.

mijn pony is een 9 jarige zoon van Painted black. een erg moeilijk maar wel leergierig diertje. de punten waar wij tegen aan lopen zijn dat hij de vliegende wissels te makkelijk doet en ze erg leuk vind waardoor ik vaak wissels krijg terwijl ik er niet om vraag, en de appuyementen in galop gaan moeilijk.

mijn paard een 9 jarige merrie heeft erg veel moeite met wissels (gaat er vandoor en krijg de achterhand niet om) en met doortreden in galop krijg dan een lekke band effect.

ik heb nog niet eerder gereageerd omdat ik pas vanaf dit weekend z2 mag starten. En ik snap het dat leden voorrang krijgen

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:49

Welkom Anouk! Gezellig dat je er ook bij bent! We hebben ook nog een huiskamer topic. Misschien ook leuk voor je om daar mee te kletsen.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:01

Jonne, heb geen ervaren met een friese heethoofd, maar wel met een heethoofd :P Vanquish doet wat jouw merrie ook doet. Rennen! Bij veel oefeningen aanleren heeft hij dat gedaan. En met de wissels helemaal! Kan je de voorbereiding van de wissel wel normaal rijden? Of begint ze dan al druk te worden? Als je voorbereiding goed is, moet ze uiteindelijk ook de wissel van achter naar voor makkelijker kunnen springen.

Welkom Anouk! Wat een verschil qua wissels tussen je paard en je pony. Als ik het goed begrijp moet je pony leren om te wachten. Verras hem wat meer door in plaats van een vliegende wissel een eenvoudige te rijden, of gewoon een overgang naar draf, stap of halt. Misschien blijft hij dan wel wachten op de hulp?

En met je paard denk ik dat je eerst de rust in de voorbereiding moet krijgen. Zolang ze niet rustig is, gaat de wissel waarschijnlijk ook niet lukken. Veel contragalopperen en stelling en buiging vragen zonder dat ze gaat hollen.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:59

sharon_quiz schreef:
Jonne, heb geen ervaren met een friese heethoofd, maar wel met een heethoofd :P Vanquish doet wat jouw merrie ook doet. Rennen! Bij veel oefeningen aanleren heeft hij dat gedaan. En met de wissels helemaal! Kan je de voorbereiding van de wissel wel normaal rijden? Of begint ze dan al druk te worden? Als je voorbereiding goed is, moet ze uiteindelijk ook de wissel van achter naar voor makkelijker kunnen springen.

Welkom Anouk! Wat een verschil qua wissels tussen je paard en je pony. Als ik het goed begrijp moet je pony leren om te wachten. Verras hem wat meer door in plaats van een vliegende wissel een eenvoudige te rijden, of gewoon een overgang naar draf, stap of halt. Misschien blijft hij dan wel wachten op de hulp?

En met je paard denk ik dat je eerst de rust in de voorbereiding moet krijgen. Zolang ze niet rustig is, gaat de wissel waarschijnlijk ook niet lukken. Veel contragalopperen en stelling en buiging vragen zonder dat ze gaat hollen.

Ja Siëra doet het ook bij oefeningen aanleren gewoon omdat ze het niet snapt , De voorbereiding kan ik na een paar x dus ook niet meer rustig rijden dan begint ze al dus dan moet ze echt weer rustig worden, we blijven gewoon dooroefenen ik ben heus niet bang dat het niet lukt ik weet dat het tijd kost bij der.

De pony van Anouk is geweldig wat kan ik me rotlachen om dat gekke ding hij doet die wissel met twee hoeven in z'n neus haha kan Siëra een voorbeeld aannemen :j ( wij staan op dezelfde stal ) :Y)

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:23

De pony van Anouk is geweldig wat kan ik me rotlachen om dat gekke ding hij doet die wissel met twee hoeven in z'n neus haha kan Siëra een voorbeeld aannemen :j ( wij staan op dezelfde stal ) :Y)[/quote]

Het was 2 keer oefenen en de wissels zaten erop. Alleen als ik een milliliter ga verzitten of iets in me heupen draai is die al om. Daar door heb ik soms erg moeite om geen wissels te krijgen. Had aflopen weekend 3 wissels in me z1 proef.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:03

Zo ben weer terug van een fijn weekje Bartels! Heb ondertussen ook in het topic over de clinic de datums aangegeven wanneer ik kan hoor, sorry voor de vertraging!

Friese heethoofd klinkt hier heel bekend hoor, heb met mijn merrie Renskje exact hetzelfde, ze gaat gewoon aan de loop als ik echt probeer te wisselen. Voorbereiding gaat goed maar wisselhulp is vaak kop in de lucht en dwars door de hand heenrennen. Op aanraden van Imke vrijdag toch even een slofteugel eraan gehangen en dat was echt wel even een verademing (ik reed haar wel op trens, niet op stang en trens). Toen heeft ze van rechts naar links al een wissel gesprongen en de andere zat echt heel dichtbij een wissel en ze rende niet, dus dat was al vooruitgang. Blijft gewoon echt belangrijk dat je in de hele voorbereiding alle hulpen door kan laten komen zonder spanning, en zo uiteindelijk toch tot een wissel kan komen.

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:59

Gisteren weer gelest met me pony. Sinds dat ik hem af en toe met slof rij is die eeb stuk beter gaan lopen. En zijn wissel van links naar rechts gaat echt al super maar die andere is nog wat lastiger. En de zigzag en de galop apuyementen gaan ook steeds beter.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:22

horseyfries schreef:
Zo ben weer terug van een fijn weekje Bartels! Heb ondertussen ook in het topic over de clinic de datums aangegeven wanneer ik kan hoor, sorry voor de vertraging!

Friese heethoofd klinkt hier heel bekend hoor, heb met mijn merrie Renskje exact hetzelfde, ze gaat gewoon aan de loop als ik echt probeer te wisselen. Voorbereiding gaat goed maar wisselhulp is vaak kop in de lucht en dwars door de hand heenrennen. Op aanraden van Imke vrijdag toch even een slofteugel eraan gehangen en dat was echt wel even een verademing (ik reed haar wel op trens, niet op stang en trens). Toen heeft ze van rechts naar links al een wissel gesprongen en de andere zat echt heel dichtbij een wissel en ze rende niet, dus dat was al vooruitgang. Blijft gewoon echt belangrijk dat je in de hele voorbereiding alle hulpen door kan laten komen zonder spanning, en zo uiteindelijk toch tot een wissel kan komen.

Ik wissel de stang en trens en gewone trens af, als het der niet zint rent ze ook gewoon door de stang en trens heen dus dat maakt niet uit haha, het is een kwestie van gewoon rustig blijven en gewoon door blijven oefenen het is met de rest van de oefeningen ook gelukt om het der aan te leren dus dit gaat uiteindelijk ook lukken hoop ik haha :+

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:28

Daarom rijd ik ook liever dan even met een slofteugel aan mijn trens dan ook nog een stang en trens erin te hangen, anders leren ze overal doorheen te lopen.
Dat het een kwestie is van rustig dooroefenen is zeker een feit, mijn andere Fries loopt nu Grand Prix dus ik wanhoop nog niet ;) Vanmiddag weer een lesje van Tineke dus hopelijk weer een stapje dichterbij!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:52

Veel plezier Jenny!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:09

Veel plezier, Jenny! Zo nu en dan ben ik wel lichtelijk jaloers op je: lessen bij Alex én bij Tineke... Pfff, my wish-list.

En Sandra (hartje) ik heb je terug gevonden, hoor, een paar pagina's terug. Sorry (bloos, bloos) voor mijn winterslaap...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:28

Gaaf om bij Tineke te lessen 8-) I wish.....

Hier geen ervaring met hete paarden, die van mij wordt niet vanzelf heet,
maar is wel vlugger/heter te maken, ideaal al zeg ik zelf! hij wacht altijd op mijn hulp :D
Hier dus ook geen problemen met de wissels, serie om de 3 zit erop en om de 2 lukt al aardig...

Al heeft hij nu wel last in de wissels door de zuigmodder in onze blubberbuitenbaan (hij zakt voortaan 20/30 cm erin en zuigt dan vast :(:) )
Een voordeel, van dat ploegen wordt hij wel een stuk sterker...elk nadeel heb zijn voordeel!

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:50

Die van mij begon gister te bokken bij de wissel van rechts naar links. En moet hem zelfs gaan remmen wat echt nog nooit voor gekomen is.

Listiglistje hebben jullie geen binnenbak dan?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:22

Jawel :+ zelfs met dure bodem, maar dat is 20 x 40....
ik vind dat niet fijn met mijn reus en hij vindt er binnen geen ruk aan....

Andere binnenbakken geeft hij niets om, maar de onze vind hij maar saai!
Buiten is hij altijd fris in de kop en heel werkwillig....op zich loopt hij prima door de zuigblubber,
maar met de wissels voel ik het op de ergste plekken zuigen achter.
Maar bepaalde plekken in de bak zijn nog redelijk wisselproof, oa het midden,
dus doe ik ze maar op de a-c lijn :D

Fris of boevig? kan aan het weer liggen...de vorst is er weer!