Ik ben woensdag geweest Anouk. Succes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
miranda21 schreef:Welkom Nimber.
Offtopic vraagje aan Daisy wat waren die handige tips voor mooie roosjes??
Pruts der elke keer weer mee, maar vind ze bij andere altijd mooier zitten.
We zijn gisteravond toch nog naar de manege gegaan om te rijden.
Paardje was heel braaf.
Heb wel met een korte draai bij m'n vereniging vast gestaan met de auto en trailer,
er was nog iemand die wou m'n paard wel even vasthouden zodat ik het kon proberen met een lege trailer.
Ging nog niet makkelijk maar is gelukt.
Vandaag selectie hoop dat het niet te hard gevroren heeft hier en dat ze flink zijn blijven strooien,
gisteravond was de weg goed te doen, mooi schoon.
horseyfries schreef:miranda21 schreef:Welkom Nimber.
Offtopic vraagje aan Daisy wat waren die handige tips voor mooie roosjes??
Pruts der elke keer weer mee, maar vind ze bij andere altijd mooier zitten.
We zijn gisteravond toch nog naar de manege gegaan om te rijden.
Paardje was heel braaf.
Heb wel met een korte draai bij m'n vereniging vast gestaan met de auto en trailer,
er was nog iemand die wou m'n paard wel even vasthouden zodat ik het kon proberen met een lege trailer.
Ging nog niet makkelijk maar is gelukt.
Vandaag selectie hoop dat het niet te hard gevroren heeft hier en dat ze flink zijn blijven strooien,
gisteravond was de weg goed te doen, mooi schoon.
Ik heb ook net van een topgroom wat tips gehad (toen ik zei dat mijn roosjes meer op tulpen leken) dus mss kan ik je vertellen wat ik nu anders heb leren doen:
- als je met vlechten begint, de eerste paar slagen redelijk los en dan pas strakker
- in het begin even met je vingers onder de vlecht en iets omhoog duwen, zodat er een soort ruimte ontstaat waar je later je knot in kan trekken
- de tweede slag (dus van rechts naar links) even loslaten zodat hij mooi plat over het andere haar heenvalt
- het uiteinde terugslaan zodat de piekjes weg zijn (dat deed ik wel al, weet niet of jij dat doet)
- met naald en draad vastzetten