Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:49

Nimber welkom.

Ik ben woensdag geweest Anouk. Succes :D

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:12

Welkom Nimber!

Hier sneeuwt het nog steeds... Vanochtend mn paardje in de paddock gezet, en dat vond ze alles behalve leuk, ze wilde er erg graag uit! was voornamelijk omdat het sneeuwde en erugh waaide. Vanmiddag gaat ze nog een keer de paddock in, maar dan een stukje korter dan normaal.

Wel jammer, ik zou morgen springles hebben, maar dat feestje gaat niet door.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:19

Jammer Romy! We moeten hier allemaal weer even doorheen. Ik geloof dat het niet zo lang aan houdt. Volgende week wordt het wel erg fris, maar waarschijnlijk geen sneeuw meer :D En volgende week zaterdag ga ik naar tropische temperaturen! Thailand! *\o/*

Even overwinteren daar.

Ik heb me inmiddels trouwens opgegeven voor het kringkampioenschap Z1. Hopelijk is het dit jaar beter dan vorig jaar. Toen heb ik de regio afgezegd vanwege de sneeuw :( Wie gaan er nog meer kring rijden?

Anouk succes bij de tandarts.. :(:)

DaisyB94

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:28

Zoooo lekker hoor Sharon!
Ik wil mee mag ik in je koffer?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:31

Ooh lekker warm! Ik wil ook!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:37

Haha in m'n backpack Daisy!
Inderdaad lekker warm horseyfries. Dat wordt een groot contrast. Van sneeuwwandeling naar strandwandeling :D Lekker de feestdagen daar vieren ook. Kijk er al 11 maanden naar uit en nu is het bijna zover!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:38

Zaaaaalig!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:39

JA! *\o/* *\o/*

Dag koud kikkerlandje, hahaha! Ik zie trouwens dat jouw onderschrift met je site ook gelukt is. Mooie site!
Laatst bijgewerkt door sharon_quiz op 07-12-12 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:39

zoooo zwaar jaloers.. en ik hier alles een beetje sneeuwvrij proberen te maken XD

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:42

Daisy ik lees trouwens in jouw VVDD over je trainingsweek dat je invlechtles gehad hebt van Chaneequa. Dat is mijn instructrice, haha. Toevallig!

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:58

Wat gaaf Sharon!!!

Hier is de sneeuw ook al aardig aan het wegsmelten. Zou ik zondag dan toch op wedstrijd kunnen..?! :D

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:43

sharon wat gaaf! Ik ben wel een beetje jaloers.

Ik ga ook kring rijden 1 paard in de l1 en 1 in de z1.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:26

Sharon please mag ik mee!?? Ik zal heel lief zijn en je zal geen last van me hebben :p

Wat leuk dat je bij chanequa lest, hebben heel vaak tegen elkaar gereden met ons vorige paarden!

Iedereen vandaag wat kunnen doen met die sneeuw? Ik heb ze beide buiten gereden, vond mezelf best dapper met m'n ADHD jonkie! :D maar liepen beide naar omstandigheden fijn!

Nu naar Gers Pardoel! Hahahahaha ben echt zo benieuwd, zo in eerste instantie niet mijn ding :')

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:32

:wave:
Ik ben hier al eens eerder geweest en lees nog steeds af en toe mee, maar wat gaat het hard hier! Aan reageren komt ik eigenlijk niet toe.
Ik zie nog steeds een hoop nuttige info en tips voorbij komen. En ook een hoop nieuwe mensen: welkom!

Ik was even iets minder met mijn debuut bezig en ben nog een paar keer Z1 gestart, nu heb ik de wissels wel weer opgepakt. We hebben nu 20 winstpunten in 't Z1 en nu vind ik het tijd om eens over te gaan :) Als we er klaar voor zijn dan he...We hebben een wedstrijdstop ingelast om de wissels er goed op te krijgen. Ze begint het te snappen, maar ze blijft er ontzettend heet van worden!
De wegen zijn goed begaanbaar. Ik dacht dat ik even uitgereden zou zijn, maar dat valt gelukkig mee :)

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 09:10

Welkom Nimber.

Offtopic vraagje aan Daisy wat waren die handige tips voor mooie roosjes??
Pruts der elke keer weer mee, maar vind ze bij andere altijd mooier zitten.

We zijn gisteravond toch nog naar de manege gegaan om te rijden.
Paardje was heel braaf.
Heb wel met een korte draai bij m'n vereniging vast gestaan met de auto en trailer,
er was nog iemand die wou m'n paard wel even vasthouden zodat ik het kon proberen met een lege trailer.
Ging nog niet makkelijk maar is gelukt.
Vandaag selectie hoop dat het niet te hard gevroren heeft hier en dat ze flink zijn blijven strooien,
gisteravond was de weg goed te doen, mooi schoon.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 10:53

Succes met de selectie!

Ik ga zo stallen mesten en dan eens kijken wat ik fijn kan rijden. Ben al de hele week zo verkouden. Heb echt amper lucht

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:14

Miranda succes! En Nimber verkoudheid is zooo vervelend!! Beterschap!
Fatal flowe succes met je hete paardje en de wissels :)
Anouk hoe was Gers?

Ik ga nu m'n bed maar eens uit en richting stal. Hij zal wel druk zijn want hij heeft gister weinig gedaan..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:49

miranda21 schreef:
Welkom Nimber.

Paardje was heel braaf.
Heb wel met een korte draai bij m'n vereniging vast gestaan met de auto en trailer,
er was nog iemand die wou m'n paard wel even vasthouden zodat ik het kon proberen met een lege trailer.
Vandaag selectie hoop dat het niet te hard gevroren heeft hier en dat ze flink zijn blijven strooien,

Ik heb ook net van een topgroom wat tips gehad (toen ik zei dat mijn roosjes meer op tulpen leken :D ) dus mss kan ik je vertellen wat ik nu anders heb leren doen:
- als je met vlechten begint, de eerste paar slagen redelijk los en dan pas strakker
- in het begin even met je vingers onder de vlecht en iets omhoog duwen, zodat er een soort ruimte ontstaat waar je later je knot in kan trekken
- de tweede slag (dus van rechts naar links) even loslaten zodat hij mooi plat over het andere haar heenvalt
- het uiteinde terugslaan zodat de piekjes weg zijn (dat deed ik wel al, weet niet of jij dat doet)
- met naald en draad vastzetten

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:06

horseyfries schreef:
miranda21 schreef:
Welkom Nimber.

Paardje was heel braaf.

Ik heb ook net van een topgroom wat tips gehad (toen ik zei dat mijn roosjes meer op tulpen leken :D ) dus mss kan ik je vertellen wat ik nu anders heb leren doen:
- als je met vlechten begint, de eerste paar slagen redelijk los en dan pas strakker
- in het begin even met je vingers onder de vlecht en iets omhoog duwen, zodat er een soort ruimte ontstaat waar je later je knot in kan trekken
- de tweede slag (dus van rechts naar links) even loslaten zodat hij mooi plat over het andere haar heenvalt
- het uiteinde terugslaan zodat de piekjes weg zijn (dat deed ik wel al, weet niet of jij dat doet)
- met naald en draad vastzetten

Jaa zo werd het mij ook uitgelegd. Ik deed dit al behalve de eerste paar slagen losser dan zet je ze meer vast ipv erop

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:28

Op Horse Event een aantal jaren gegeven werd ook uitleg op die manier gegeven, door de groom van T of I Bartels. Sindsdien ben ik ook met vlechten de 1e slagen losser gaan laten. Meteen resultaat!

Ik heb heerlijk gereden vandaag! Wooow wat gaat ie sjouwen! Hij komt door de voorbereiding op de wissel zo goed op het achterbeen en hij gaat ook sneller springen. Als ik dan ga draven blijft hij die kracht houden vanuit achter. Ik vond hem altijd al wel goed op achter, maar ik heb afgelopen dagen gevoeld dat er nog veel meer in zit ;) Grappig is dat! En dan die kop en hals erop... Ben helemaal verliefd als ik in de spiegel kijk. Het wordt echt een bodybuilder, haha!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:49

Lekker is dat Sharon ik kan ook zo genieten van mn beestje !

Ben vanmiddag gestart voor het eerst weer sinds een tijdje maar brrrrrrrr wat was het koud!!
Hij liep wel erg fijn eerste proef hebben we de 2de prijs gewonnen met 210 van hele Z1/Z2 rubriek :D :D
De tweede proef werd hij wat kriebelig waardoor aan het einde een paar dingen goed fout gingen hadden we 202 net buiten de prijzen dus ben erg tevreden !

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:55

Wow super zeg! Was dit Z2 Sythaa?

Fijn dat je voelt dat er nog veel meer inzit Sharon, klinkt super!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 00:30

Horseyfries ja was Z2 was onze 4de start in deze klasse

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 09:36

Super gedaan Krista!Wel gaaf dat hij zo goed gaat zeg! Jammer van de 2e proef maar ach

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 09:51

Wat een hoop gekakel hier! Krista gefeliciteerd, mooie punten zeker als alles nog nieuw is. Ben jaloers. Sharon ook heerlijk getraind. Ik heb deze week ook getraind, begin van de week echt even door moeten bijten. Nu gaat het beter, maar nog genoeg werk. Voorwaarts is hij nog te sterk, is hij voor fijn komt hij te veel achter het been :? Gisteren heeft nieuw stalgenootje gereden (ZZL niveau) en die vond hem heel leuk... Dan geeft mij dan ook bevestiging dat ik vast wel wat goed doe :o Ben daar soms best onzeker over...