B-debuut, wie oh wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:23

gisteren weer gestart, nou het ging weer bagger !

zoals altijd gaat het inrijden perfect... ga ik de ring in, is hij niet vooruit te branden.
1e proef dan ook (ik durf het bijna niet te zeggen :o) 157 punten. maar had wel een 7 voor middenstap, dus daar was ik wel verrast door.
2e proef had ik 174, echt een hele aardige jury ! ze had me even gerustgesteld omdat het de proef daarvoor zo slecht ging, en zat onder de proef me allerlei tips te geven. echt heel aardig . en oja ik was 6e.

maar ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen, ik dacht misschien kan ik beter er een maand uit. en dan nog een keer proberen. maar ik weet niet waar het aan ligt dat hij zo sloom is als hij in de ring is. iemand daar ook ervaring mee?

Majken

Re: B-debuut, wie oh wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:24

succes voor de mensen die vandaag moeten :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:42

Ben je onbewust zelf niet gespannen. En dat je daardoor anders gaat rijden, dan met het inrijden.

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:45

dat zou kunnen, maar volgesmij is dat het niet. ik ben ook niet echt zenuwachtig meer.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 12:30

Hoe lang rij je in? Sommige hebben minder tijd nodig dan en ander, vriendin van mij rijd bewust maar heel kort in... Die mijn mij heeft energie voor 100 dus daar kan ik wel ff mee doorgaan en wat langer losrijden (heeft ie ook nodig). En bij stalgenootje rijdt ook niet lang los, vertrekt ook zo laat mogelijk omdat dr pony niet plast ergens anders en anders tijdens de wedstrijd spanning krijgt omdat ze moet plassen :).

En nog een optie paard vind het spannend alleen in de bak, en met losrijden rij je vaak met andere...

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 12:43

ik had gister ongeveer 3kwartier ingereden. het eerste kwartier, gaat het goed, is hij voorwaarts. daarna niet meer. dus ik dacht ook al dat het daar aan kon liggen.
maar vorige wedstrijd had ik niet zo veel tijd om in te rijden, en toen was hij ook sloom.
en in de les is het juist andersom, in het begin sloom op het eind actief.

voorderest vind hij niet veel eng of spannend. hij heeft heel zijn leven al wedstrijden gelopen. :)
maarjaa ik denk dat we gewoon van alles uit gaan proberen, en als het echt niet beter word zien we dan wel !

evdpanne, wanneer heb je wedstrijd?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 12:53

Ik heb morgen wedstrijd :). Zou dr eerst onder de man heen gaan maar kan met stalgenootje meerijden :). Scheelt weer even! Ben benieuwd hoe die het doet, voor het eerst outdoor, derde wedstrijd en het is daar vaak wel druk langs de bak (en hij is er nog nooit geweest....). Ik denk dat ik drukke, schrikkerige pony onder me ga hebben. Ach ja overleven het wel!

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:43

Wat gaat het hier snel!

Ik zou kilometers maken Majken. Die van mij was vorige keer stront vervelend. Met inrijden best braaf maar ze wou vervolgens niet de ring in en maar staken etc(resultaat 159 &174).
Vandaag weer een wedstrijd en express de spanning opgezocht en toen liep ze in de proef een stuk beter.(en afgelopen week heel veel gereden, en een uur losgereden) had 181 & 185.
Mijn eerste winstpunten zijn dus binnen. Maar kilometers maken is mijn enige advies.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 18:00

Ik had vandaag wedstrijd..

1ste proef 178
2de proef 160.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 18:12

Ja, ik ben ook weer klaar :D
Heel fijn terrein in Schijndel, erg veel ruimte :D

losrijden ging heerlijk, ik heb hem nog nooit zo fijn meegemaakt, hij liep helemaal te showen :D. Ik heb bewust een beetje rustig aangedaan, maar hij na een paar kuchjes geen last meer van zijn pollen allergie en qua zweten viel het eigenlijk ook wel mee.
Eenmaal in de ring ging het iets minder, de jury was een beetje eng, de vlaggetjes ook :o Wat hoeken afgesneden omdat ik anders bij a steeds bijna langs het bordje ging :') en verder was het gewoon heel zwabberig, hij was ook opeens erg sloom, dat heeft hij altijd als hij een beetje bang en gespannen is.
Toch nog 177 en 178, dus ik denk dat als we werken aan wat meer rust en ontspanning in de proef we de volgende keer wel een winstpunt in de wacht slepen :D
*\o/*

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 18:24

gefeliciteerd :)
ik vind het echt goed .

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 18:26

Ja,ging beter dan bij mij..

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 18:33

Ik ben ook echt megamega blij :D
eigenlijk vooral vanwege het gevoel tijdens het losrijden, hij deed echt zijn best

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:12

ben je niet nog even het water in geweest?

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:20

om je B debuut te kunnen maken wat moet je dan eigenlijk allemaal hebben / kopen / lid van zijn..
ik wil erg graag starten (wordt voor mij en paard 1e keer officieel)
maar wie kan mij vertellen wat je allemaal moet aanvragen e.d.
en moet een paard alleen papieren hebben of ook een paspoort etc etc..

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:23

nicky_rilana schreef:

haha, nee, zag er erg leuk uit, ik wilde wel bijna gaan slalommen tussen die paaltjes.
Maar Kany is een soort mega watje als het om water gaat, elke keer als ik probeer door het water (of een klein plasje) probeer te gaan beland ik ernaast...

Nadat ik Kane had afgezaldeld en een emmer water over hem had gegooid besloot hij even languit op de trailerparkeerplaats te rollen. Hoorde ik toch serieus iemand klagen dat haar paard dat dan ook zou willen en dat ze liever had dat ik dat niet deed :P

@ Loveulla94

Je hebt afschuwelijk veel nodig :P
om te beginnen moet je lid zijn van de KNHS, dit kan via een vereniging.
Dan moet je die startpas nog aanvragen.
En dan vervoer en outfit...
Nou weet ik niet zo goed welke papier je paard heeft? maar ik neem altijd dat rode boekje mee, maar ik weet niet of elk paard er eentje heeft...

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:25

je moet je aanmelden bij een rijvereniging.
dan kun je een startkaart aan vragen dit kan via mijn knhs, en ook via de vereniging
om wedstrijden te starten moet je voldoen aan de voorschriften die je club uitschrijft. vaak is dat een witte rijbroek, wedstrijd jasje en officeel moet je een dressuurblouse hebben en ook een plasteron.
je mag niet met chaps starten alleen als ze van leer zijn. een wit dekje vindt ik mooi maar is niet verplicht.
de proeven kun je op http://www.dresuurproeven.nl vinden
je paard hoeft geen papieren te hebben maar wel een paspoort, en een chip en ieder jaar geent zijn

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:27

Ilse_123 schreef:
nicky_rilana schreef:

haha, nee, zag er erg leuk uit, ik wilde wel bijna gaan slalommen tussen die paaltjes.
Maar Kany is een soort mega watje als het om water gaat, elke keer als ik probeer door het water (of een klein plasje) probeer te gaan beland ik ernaast...

Nadat ik Kane had afgezaldeld en een emmer water over hem had gegooid besloot hij even languit op de trailerparkeerplaats te rollen. Hoorde ik toch serieus iemand klagen dat haar paard dat dan ook zou willen en dat ze liever had dat ik dat niet deed :P

@ Loveulla94

Je hebt afschuwelijk veel nodig :P
om te beginnen moet je lid zijn van de KNHS, dit kan via een vereniging.
Dan moet je die startpas nog aanvragen.
En dan vervoer en outfit...
Nou weet ik niet zo goed welke papier je paard heeft? maar ik neem altijd dat rode boekje mee, maar ik weet niet of elk paard er eentje heeft...

vaak heb je ook al veel dingen (aangezien ik wel onderling start, maar niet met haar)
zoals dekje, zadel, hoofdstel, outfit, vervoer, maar je moet toch én lid van de KNHS zijn en van een vereniging?
ik ben eigenlijk ook nog nooit meegeweest op wedstrijd en weet ook echt niet hoe het gaat...
iemand hier uit groningen toevallig? haha
ik ga wel erg offtopic, sorry hiervoor. het gaat me met name wat je dus allemaal nodig hebt :o

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:28

nicky_rilana schreef:
je moet je aanmelden bij een rijvereniging.
dan kun je een startkaart aan vragen dit kan via mijn knhs, en ook via de vereniging
om wedstrijden te starten moet je voldoen aan de voorschriften die je club uitschrijft. vaak is dat een witte rijbroek, wedstrijd jasje en officeel moet je een dressuurblouse hebben en ook een plasteron.
je mag niet met chaps starten alleen als ze van leer zijn. een wit dekje vindt ik mooi maar is niet verplicht.
de proeven kun je op http://www.dresuurproeven.nl vinden
je paard hoeft geen papieren te hebben maar wel een paspoort, en een chip en ieder jaar geent zijn

oh... geen papieren, maar wel een paspoort..
moet ik even navragen.. want ze heeft wel papieren, paspoort weet ik zo niet.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:30

als ze papieren heeft heeft ze ook een paspoort, bijna ieder pony en paard hebben een paspoort volgensmij is dat zelfs verplicht maar dat weet ik niet zeker. vaak hebben alleen shetlanders geen paspoort

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:30

loveulla94 schreef:
om je B debuut te kunnen maken wat moet je dan eigenlijk allemaal hebben / kopen / lid van zijn..

Je paard moet sowieso een paspoort, of je nou wedstrijd rijd of niet. Daarin moeten alle inentingen netjes staan, en hij moet gemeten zijn. Dan moet je lid zijn van een vereniging en via daar een startpas aanvragen. En dan is het volgens mij zo'n beetje..

Majken: Jammer van je punten! Ik vind 3 kwartier inrijden ook wel lang hoor, deed het met die van mij ook wel eens maar ik rij nu echt iets van een kwartier/20 minuten in. Dan is net het eerste stijve wat die van mij heeft eruit, en zit de energie er nog wel in. Maar ik ken je probleem inderdaad, bij mij loopt ze met inrijden altijd super fijn, beter dan thuis zelfs, en als ik dan m'n proef begin stop ik met rijden en reageert ze totaal niet meer op m'n been..

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:32

marjolein_el schreef:
loveulla94 schreef:

Je paard moet sowieso een paspoort, of je nou wedstrijd rijd of niet. Daarin moeten alle inentingen netjes staan, en hij moet gemeten zijn. Dan moet je lid zijn van een vereniging en via daar een startpas aanvragen. En dan is het volgens mij zo'n beetje..

Majken: Jammer van je punten! Ik vind 3 kwartier inrijden ook wel lang hoor, deed het met die van mij ook wel eens maar ik rij nu echt iets van een kwartier/20 minuten in. Dan is net het eerste stijve wat die van mij heeft eruit, en zit de energie er nog wel in. Maar ik ken je probleem inderdaad, bij mij loopt ze met inrijden altijd super fijn, beter dan thuis zelfs, en als ik dan m'n proef begin stop ik met rijden en reageert ze totaal niet meer op m'n been..

een paard hoeft niet gemeten te worden dat is alleen bij pony's

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:33

nicky_rilana schreef:
als ze papieren heeft heeft ze ook een paspoort, bijna ieder pony en paard hebben een paspoort volgensmij is dat zelfs verplicht maar dat weet ik niet zeker. vaak hebben alleen shetlanders geen paspoort

oke bedankt, voor de zekerheid toch nog maar even nakijken

tot nog toe:
- lid KHNS
- lid vereniging
- Paard
- Zadel
- Hoofdstel
- Paspoort
- wedstrijd outfit
- vervoer
- Startkaart
- inentingen (zijn oke)
- gemeten... ik heb een E pony, maar ik ga sowieso bij de paarden starten (juli 18) moet ze dan ook gemeten worden?

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:35

Ohnee da's inderdaad want Nicky zegt, volgens mij hoeft het dan niet.

En startgeld moet je ook.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:54

volgens mij ben ik dan al aardig opweg en hoef ik alleen nog maar:
lid khns en vereniging + startkaart aanvragen
vervoer enzo hebben we.