Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Basje98 schreef:Net als het rijden met een hand, wat vroeger verplicht was, dat hoeft nu ook niet meer. Waarschijnlijk omdat niemand dat nog kan?
Citaat:Daar heb je helemaal gelijk in, maar dat het niet verslechterd is nog niet bewezen
Visconti schreef:Citaat:Daar heb je helemaal gelijk in, maar dat het niet verslechterd is nog niet bewezen
zelfs als het verslechterd zie ik het probleem niet, mensen die verslechteren door bitloos rijden zullen toch wel weer overstappen met bit want die krijgen gewoon geen punten van de jury. Maar er zullen zeker gevallen zijn (zoals mijn paard) die er op vooruit zou gaan, of mensen die gewoon op het zelfde niveau blijven rijden maar bitloos gewoon een prettiger idee vinden.
Het gaat erom dat er gewoon de keuze moet zijn, de vrijheid om zelf te bepalen of je met of zonder bit wilt rijden. Het zelfde vind ik voor het gebruik van sporen gelden.
Visconti schreef:@ksb: Hoeveel procent gaat uiteindelijk internationaal rijden? Echt bar weinig. Dus iedereen die een beetje reeël is maakt het niet veel uit of het bitloos of met bit rijd omdat de meeste mensen er niet vanuit gaan dat ze internationaal niveau komen (de meeste mensen hebben dat doel ook helemaal niet) Daarnaast vind ik dat het welzijn van het paard voorop moet staan, en daarna pas de sport.
En wat zou er precies moeten floppen? Er word echt niet verwacht dat plotseling iedereen bitloos gaat rijden. Maar het gaat er gewoon omdat je de keuze moet hebben, dat als je paard het prettiger vind zonder bit het moet kunnen. (of als hij bv aan het wisselen is) En of er gebruik van word gemaakt zien we dan wel weer, zo veel moeite is het nou ook weer niet om zo'n regeltje aan te passen.
Visconti schreef:@Kaitlin: Hoeveel procent gaat uiteindelijk internationaal rijden? Echt bar weinig. Dus iedereen die een beetje reeël is maakt het niet veel uit of het bitloos of met bit rijd omdat de meeste mensen er niet vanuit gaan dat ze internationaal niveau komen (de meeste mensen hebben dat doel ook helemaal niet) Daarnaast vind ik dat het welzijn van het paard voorop moet staan, en daarna pas de sport.
En wat zou er precies moeten floppen? Er word echt niet verwacht dat plotseling iedereen bitloos gaat rijden. Maar het gaat er gewoon omdat je de keuze moet hebben, dat als je paard het prettiger vind zonder bit het moet kunnen. (of als hij bv aan het wisselen is) En of er gebruik van word gemaakt zien we dan wel weer, zo veel moeite is het nou ook weer niet om zo'n regeltje aan te passen.
BIGmama schreef:ik ken iemand die heeft toesteming gekregen om bitloos te starten.
dit heeft zij bij het KNHS aangevraagt.
zij rijd volgens mij nu L2
BIGmama schreef:ik ken iemand die heeft toesteming gekregen om bitloos te starten.
dit heeft zij bij het KNHS aangevraagt.
zij rijd volgens mij nu L2