Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 20:52

Wat een ontzettend stoere Tinker heb je!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 21:27

DD: Ik heb ook gehoord dat Winderen nog zachter is en sneller stuk gaat. Ik ben blij met de sprenger duo, wat minder dik dan de trust en beschadigd ook minder snel.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 22:02

Eef_Bam schreef:
DD: Ik heb ook gehoord dat Winderen nog zachter is en sneller stuk gaat. Ik ben blij met de sprenger duo, wat minder dik dan de trust en beschadigd ook minder snel.

Ik heb de bestelling inmiddels geannuleerd :') Heb nu al van meerdere gehoord dat ze ook stuk gaan, ik ga denk ik een bitfitter laat komen of ik ga toch van Fager andere bitjes proberen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 11:15

MyWishMax schreef:
Ik dacht dat die andere kleuren niet goed waren ivm bloed niet goed kunnen zien of het lijkt iig snel foute boel met iets oranjes of dergelijke kleuren.

Hier zaterdag finale, helaas pas 20.45 en 21.00 ;( 0 verwachtingen dus meer, zal blij zijn als ik haar überhaupt aan het lopen krijgt. En weer als 1e, dat is de 3e keer van de 4 wedstrijden.

Wat blijft het naar eigenlijk dat we aan zulke dingen als bloed in de mond goed kunnen zien uberhaupt moeten denken : #wedstrijdsportiszomooi :')

Wat een waardeloze starttijden zeg... Jullie kunnen het wel :j maar rond die tijd nog moeten rijden en daarna zeker nog opgezadeld moeten houden tot aan de prijsuitreiking wtf. Snap eigenlijk niet waarom ze die competitie dan niet over meer dagen / weekends verdelen als ze letterlijk elke keer mensen tot zo laat in de avond nog moeten laten starten tijdens een dagwedstrijd.

@Flubberboot gefeliciteerd met de punten!

@Essmeralda Gefeliciteerd, en wat heb je een knappe tinker <3

Melzazu schreef:
Ik las laatst in de hoefslag ook nog dat iemand zei: je hebt eigenlijk een heel fijn leven als je je druk kan maken om een slechte proef.

Is een beetje wat ik dus ook bedoel. Ik heb dus ook geen last van wedstrijd spanning. En tuurlijk zal ik het leuk vinden als ik wel eens winstpunten rijden zal hè. Ik ben ook maar een mens :D
Maar als het niet zo is ach dan hadden we een gezellige dag :))

Je onderschat duidelijk de eindeloze capaciteit van sommigen onder ons om zich overal druk om te maken :=

Maar serieus, voor mij ligt het er heel erg aan wat er nou slecht was aan een slechte proef/ parcours / cross / you name it. Bezoekje-rontgenkamer-slecht is IMO niet heel vreemd om je enigszins druk om te maken ;) en mijn-paard-heeft-spontaan-hekel-aan-mij-slecht is ook iets wat me flink dwars zou kunnen zitten. Mijn-proef-vergeten-slecht of help-de-rem-is-weg-slecht kan ik wel prima mee leven ja :P

@DiscoDipp ik heb ook slechte ervaringen met Winderen wat dat betreft, 1 keer op kauwen en meteen een gigantisch gat erin :\

Sprenger Duo is wel een fijne, dunner dan Trust idd en heel stevig maar dan voelt het vast ook heel anders voor het paard dan Winderen. Fager blijf ik ook interessant vinden maar jezus die prijzen zeg, €150 voor een bit is toch wel best veel :')

-------------------------------------------------------

We hebben gisteren winst in de 1m gereden en met de 2de prijs naar huis :) Echt super lekker gesprongen ook, hij was eerst kijkerig als de pest op de publiek en alles langs de bakrand maar wel zijn aandacht bij de hindernissen kunnen houden.

Is voor ons meteen de laatste indoor wedstrijd van het seizoen, nu lekker naar buiten :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:26

Wanneer begint het outdoorseizoen eigenlijk?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 11:31

Vanaf 1 april en loopt tot oktober.

Al mag er volgens de regels wel het hele jaar door zowel binnen als buiten worden gestart.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:36

Fly_high, ze hebben nu toch ineens de prijsuitreiking te paard geschrapt. Aan de ene kant fijn, want kan meteen na rijden uitvlechten en afzadelen, maar toch ook wel heel jammer. Het was ook wel heel tof, want die prijsuitreiking van hennreed ik vroeger als met 1e pony en tot de startlijst stond er overal nog te paard. :+

Hier juist reden dat ik pas in mei weer ga starten :') April is idd buitenseizoen en voor mij meestal juist nog te koud dus kan beter niet weg gaan. Net als dat ik wedstrijden ontwijk in de winter die buiten starten of losrijden.

Melis, gefeliciteerd met punt en prijs!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 11:49

Ik vind prijsuitreikingen te paard persoonlijk niet zo, was vroeger wel leuk en nostalgie is sterk ;) maar vind het inmiddels vooral zonde voor het paard om uren opgezadeld te moeten blijven. Meteen uitvlechten, afzadelen en wortel erin is toch beter.

Over nostalgie gesproken - ik vroeg me gisteren ineens af of er tegenwoordig nog ergens op gras wordt gesprongen (behalve SGW dan), maar blijkbaar ook niet meer. Is enerzijds zonde, want nostalgie en al, maar anderzijds maak ik me zelf ook schuldig aan wedstrijden uitzoeken met alleen maar perfecte zandbodems :+ Lekker makkelijk op blote voeten zonder wel/niet glad gedoe.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:53

Nieuwe gehad na veel gedoe, ligt nog wel ergens, niet meer geprobeerd. Doodeng als je paard oranje stukken kwijlt en je een ijzerdraadje overhoud.. hier weer trust quote="DiscoDipp"]
robbie88 schreef:
De wonderen bitten kauwen ze nog veel meer kapot.. paard van mijn man had nog een ijzerdraadje over..
DiscoDipp schreef:
Jullie gaan hard zeg! Ik heb niet alles meer bij gelezen :')

Ik was even door het nieuwe reglement aan het kijken, maar zoals ik er nu op uitkom mag ik met het onderstaande bit niet meer starten? (Blauwe) Heb even een foto van google want ik heb geen eigen. Maar lijkt hetzelfde bit. (Vaste bescherming en een plat stukje in het midden)

[ [url=m/z03A1f.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu heb ik dus 2 maanden met een Trust Innosense gereden. Echt mega fijn alleen knaagt ze dit dus kapot.. Dus mijn idee was een bitje van Winderen. Maar dit mag nu dus ook al niet meer omdat die oranje zijn?

En wat moet ik nu? _O-

Even ter idee, onder en bovenkant. Mijn idee was om hier gewoon een laag zeem overheen te doen. Maar dit heb ik nog niet geprobeerd. Dus als iemand anderen ideeën heeft, graag!

[ [url=m/NZ858s.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aEAZ8G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: Ik zie nu dan Winderen ook een witte variant heeft. Die die gaat er waarschijnlijk komen dan, maar ik heb nu dus 2 bitten a 110 euro waar ik niets meer aan heb..

Oh dat is echt de eerste waar ik dit van hoor? Heb je je geld dan ook terug gekregen? Want op Winderen zit een jaar garantie als het goed is.

Wat dit recent? Anders stuur ik hem direct terug hoor! :')[/quote]

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:53

Ik liet ze nooit opgezadeld hoor haha. Gewoon alles eraf en 15 minuten van te voren weer opzadelen en warm stappen. Ik vind eerder het wachten überhaupt irritant, maar dat moeten we sowieso helaas.

Je had aantal jaar geleden nog wel gras idd, nu zou ik ook niks meer weten

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 12:38

Ik heb nog even gekeken MwM maar ik ga dat niet redden want ik heb de verjaardag van mijn bonuskleinkind......dus ik ben er helemaal niet. Dacht anders ga ik even langs want toch in de buurt maar helaas!

Te paard doen ze bijna nooit meer tegenwoordig. Graswedstrijden zijn ook zeldzaam, ik vond ze met mijn reus altijd zo leuk. Die was ook zo steady op gras dus dan reed je ook lekker. Ik zou het nu niet durven denk ik.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 12:52

Ik heb vroeger (inmiddels ak ruim 15 jaar geleden, ik begin oud te worden vrees ik := ) heel veel op gras gesprongen, we hadden ook niets anders dus het hoorde er eenmaal bij. Gewoon ergens in de wei of op het voetbalveldje van de plaatselijke vereniging oid.

Weet nog dat het met ijzers altijd gedoe was, wel of geen stiften, en zelfs met stiften erin wilden ze weleens flink uitglijden. Ik was altijd al van blote voeten en dat ging dan weer altijd goed, en toch voelt zand IMO nog steeds prettiger als je hele verre afstand tot een ietwat grotere hindernis wilt pakken.

Losgezien van de bodems, zijn er nog ergens van die grote meerdaagse wedstrijden met zowel dressuur als springen? Was ook zo leuk, heel wat meer ambiance dan met 10 man ff in een oersaaie bak je rondje rijden en dan weer naar huis ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 13:06

daffodil schreef:
Ik heb nog even gekeken MwM maar ik ga dat niet redden want ik heb de verjaardag van mijn bonuskleinkind......dus ik ben er helemaal niet. Dacht anders ga ik even langs want toch in de buurt maar helaas!

Te paard doen ze bijna nooit meer tegenwoordig. Graswedstrijden zijn ook zeldzaam, ik vond ze met mijn reus altijd zo leuk. Die was ook zo steady op gras dus dan reed je ook lekker. Ik zou het nu niet durven denk ik.

Haha lief dat je gekeken hebt!
En dje wedstrijden met jouw reus weet ik nog. Ooit nog wezen kijken en foto's gemaakt. Moet zeggen dat ik juist blij was dat er meer zand kwam, want voor pony in die tijd was gras vaak te hard. Als het zo glad was liep hij zijn beste proeven. :') Daarom nooit hoog geëindigd met regio enzo, dat was toen altijd echt keiharde grond waar hij toch minder op liep.
Met Beeb alleen de vereningskampioenschappen op gras gehad. Kring mocht ik niet starten na een heftig ongeluk van stalgenoot die ochtend :')

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 13:20

Volgens mij is dit zelfs een foto van jouw hand, bijna tien jaar geleden toen ik nog dik was en met een hoedje mocht rijden :D
Afbeelding

Voor geen goud zou ik dat nu met mijn speelgoedpony doen, geef mij die veilige cap maar!

En voor jullie beeld, dit zijn we nu:
Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 13:33

Zou kunnen :') Ik zie iig bijna mijn huis ook op de achtergrond haha. Altijd als er wedstrijd was werd je vroeg wakker van de omroeper en kon ik vanuit slaapkamer kijken.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 15:22

Fly_high schreef:
Ik heb vroeger (inmiddels ak ruim 15 jaar geleden, ik begin oud te worden vrees ik := ) heel veel op gras gesprongen, we hadden ook niets anders dus het hoorde er eenmaal bij. Gewoon ergens in de wei of op het voetbalveldje van de plaatselijke vereniging oid.

Weet nog dat het met ijzers altijd gedoe was, wel of geen stiften, en zelfs met stiften erin wilden ze weleens flink uitglijden. Ik was altijd al van blote voeten en dat ging dan weer altijd goed, en toch voelt zand IMO nog steeds prettiger als je hele verre afstand tot een ietwat grotere hindernis wilt pakken.

Losgezien van de bodems, zijn er nog ergens van die grote meerdaagse wedstrijden met zowel dressuur als springen? Was ook zo leuk, heel wat meer ambiance dan met 10 man ff in een oersaaie bak je rondje rijden en dan weer naar huis ;)

Jazeker!! Beetje ver weg voor jou hahaha, maar CH De Wijk is springen/dressuur/tuigen. Hippinster concours in hattem was volgens mij vorig jaar de laatste maar was ook springen en dressuur met een kermis dus sowieso publiek. En Almelo natuurlijk, maar hier in de omgeving zie je het nog wel is :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 17:16

Vroeger inderdaad zat op gras gereden.
Oa Achterberg concours ( :') ) . 12 dressuurringen, wat springen en de tuigpaarden in de andere hoek. Mooi eigenlijk

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 19:58

Fly_high schreef:
Je onderschat duidelijk de eindeloze capaciteit van sommigen onder ons om zich overal druk om te maken :=

Maar serieus, voor mij ligt het er heel erg aan wat er nou slecht was aan een slechte proef/ parcours / cross / you name it. Bezoekje-rontgenkamer-slecht is IMO niet heel vreemd om je enigszins druk om te maken ;) en mijn-paard-heeft-spontaan-hekel-aan-mij-slecht is ook iets wat me flink dwars zou kunnen zitten. Mijn-proef-vergeten-slecht of help-de-rem-is-weg-slecht kan ik wel prima mee leven ja :P

_O-
Whahaha wat een heerlijke reactie.

Ik wil sowieso even zeggen dat dit echt een gezellig topic is. Iedereen leeft zo met elkaar mee. Superleuk vind ik dat.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 20:20

Melzazu schreef:
Fly_high schreef:

_O-
Whahaha wat een heerlijke reactie.

Ik wil sowieso even zeggen dat dit echt een gezellig topic is. Iedereen leeft zo met elkaar mee. Superleuk vind ik dat.

Ja dat vind ik ook! Echt een leuk topic.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 09:29

Getup schreef:
Vroeger inderdaad zat op gras gereden.
Oa Achterberg concours ( :') ) . 12 dressuurringen, wat springen en de tuigpaarden in de andere hoek. Mooi eigenlijk

Dat was toch wel 1 van de mooiste ja :D Hoogland Amersfoort heeft daarna de kampioenschappen overgenomen van hen. Was ook mooi in het Stadspark daar.

Echt nostalgie hoor FH. Ik mis het ook, de grote concoursen op gras. Vroeg een rondje B springen en dan omzadelen voor 2 dressuurproeven. :+ En dan alles gewoon in de regio. Echt top. Nu wil iedereen snel snel de protocollen en weer naar huis....

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-24 09:35

Ik wil ook snel protocollen en weer naar huis als er ongeveer zoveel gezelligheid is als tijdens een afspraak bij de belastingdienst :+

Met een onervaren paard is het op zich wel handig moet ik zeggen, zo min mogelijk bijzonders tijdens een wedstrijd.

Anyway zo te zien zijn die grote wedstrijden met een hele kermis erbij alleen nog in het oosten van het land (?) dat is dan weer jammer :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 09:58

Bestaat op de berg ook niet meer? Dat was hier ook nog wel groot gras concours?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-24 10:12

Nee volgens mij niet, ik heb het na de corona nog 1 keer in mijn KNHS gezien en daarna niet meer

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 10:21

Even bijlezen hoor O:) Er zijn dit weekend toch weer mooie punten gereden en mensen die trots zijn op hun paarden.. <3 heel leuk om te lezen.

Eigenlijk best wel jammer dat de grote wedstrijden een beetje verdwijnen he! Lijkt mij juist een hele beleving om zo iets mee te maken.

Hier in de buurt had je Concours Hippique Haarlemmermeer, maar dit is geloof ik ook helemaal niet meer best jammer..

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 10:23

Bentuh schreef:
Hier in de buurt had je Concours Hippique Haarlemmermeer, maar dit is geloof ik ook helemaal niet meer best jammer..

Nee klopt dat bestaat sinds 2/3 jaar niet meer. Echt super jammer. Was echt een leuk concours.

Wij gaan zondag nog een rondje L1. L2 staat nog niet ingepland. Ik wil paardlief nog beter voor elkaar hebben.