Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 10:27

Succes allemaal! Wij gaan vanavond voor hopelijk de laatste twee puntjes in de B :D

Komt goed Nadine, soms verbazen je je punten je juist als je denkt dat je geen winst denkt te halen :j

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 10:34

Succes allemaal

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 10:56

Succes iedereen!!

En ik hoop dat het bij jullie mooier weer is dan hier, er kwam net een dikke hagelbui voorbij... Jakkes!

Ben benieuwd naar de verslagen :D

Nadiine: ze ziet er prachtig uit!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 12:45

Hier ook, hoop dat het de laatste van vandaag was want wij gaan lopend :Y)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 12:49

Hier nu blauwe lucht en zon!

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 13:51

Allemaal veel succes! Wij mogen volgende week weer!

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 15:17

Toch een klein cadeautje! We gingen met 181 punten naar huis.

Ze deed ook echt goed haar best, maar we gingen nat op het wijken en halsstrekken en die zijn natuurlijk wel belangrijk.

We mogen nu L2 starten, maar ik blijf nog even hangen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 17:23

Gefeliciteerd! Toch nog net even dat laatste puntje binnen en als je bedenkt dat juist het wijken en halsstrekken in de L1 dubbel tellen dan betekent dit dat de rest dus echt gewoon heel prima ging +:)+

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 19:25

proficiat Nadiine!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 19:47

Gefeliciteerd! Toch lekkere opsteker.
Ik heb lekker rondje hei gemaakt met één, was wel genieten ook :)

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 19:54

Ahh mooi Nadine! En lekker ff naar de hei noukie.
Hier gister voor het eerst weer op de haflinger zetten, moest van mijn man eerst longeren hij was zo vreselijk fris.. maar toch fijn 10 min gereden

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 19:59

Apple schreef:
Gefeliciteerd! Toch nog net even dat laatste puntje binnen en als je bedenkt dat juist het wijken en halsstrekken in de L1 dubbel tellen dan betekent dit dat de rest dus echt gewoon heel prima ging +:)+

Zeker weten! Kon echt merken dat ons huiswerk van de lessen zijn vruchten af werpt. :j

Maar ik vond dat wijken, halsstrekken en verruimen ook voor minimaal een 6 moet gaan voor ik overstap naar de L2

Dus ga in maart nog 2x L1 starten
En mijn doel is om eind april in houten mijn L2 debuut te rijden op die bijzondere rassen competitie :j

Gaan er daar meer heen?

Ik heb alleen mijn focus momenteel niet op de proefen/wedstrijden, in mei doe ik praktijk examen vanuit de ncsah instructeurs opleiding en dan moet ik ook mijn eigen rijden laten zien en dan vooral jet functioneel trainen en dus binnen een halfuur verbetering laten zien.

Iets wat ik met Pluis echt heel lastig vind en waarvoor ik nu wekelijks les bij een docent zodat ik zelf nog meer die feeding en inzichten krijg! Een mega leuk traject en heb er alle vertrouwen in.

Ik merk alleen dat nu ik streef maar "perfectie" ik in training een stapje terug moet durven doen en de "rommels" op moet durven zoeken om het daarna sterker en mooier te maken.

Stukje uit mijn comfort..
Dis blij met mijn kleine winstpuntje, dat geeft dan toch een stukje beloning

Oewww lekker maar de heide, was er mooi weer voor! :j

En fijn robbie weer even gereden, was hij geblesseerd geweest dat je er tijdje niet opgezeten had?

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 20:03

Roulette_ schreef:
Welkom nieuwelingen! Sluit me aan bij de eerdere tips voor een eerste wedstrijd, geniet er vooral samen van. Stel een realistisch haalbaar doel voor jezelf, waar je zelf alle invloed op hebt (dus niet ‘minimaal zoveel punten rijden’ of ‘een winstpunt halen’, daar gaat de jury namelijk over).

Nynke, snap je punt, destijds ben ik gelijk B gaan rijden vanuit de gedachte dat ik het zelf nog zag als oefenen, maar dat evt. winstpunten dan wel bleven staan. Beviel bij ons prima, dus als je dat niet te veel stress geeft zou ik B doen. Is het een optie om (uiteindelijk) zonder instructrice te gaan? Daar wordt een wedstrijd inderdaad wel duur van.

Nadine, ik vind jou een leuke en passende combinatie met Pluis. Beste catlady, opvallend eerste bericht hier, als je gezellig mee wilt praten ben je van harte welkom. Als je hier komt om onaardig te doen (ik vond jouw opmerking best wel rottig, daar veranderd een ‘niet rot bedoeld’ voor mij niets aan) zou je dan weg willen blijven?

Ik denk dat ik b ega doen ja, op die wedstrijd kun je niet eens BB starten zie ik net. Nog maar even bij wat mensen vissen of ze vinden dat we er klaar voor zijn, beetje spannend nog. Heb wel mijn instructrice nodig op wedstrijd, ben blind dus kan niet auto rijden en heb ook hulp nodig op het terrein zelf en tijdens mijn proef ;)

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 20:33

Ik was ontstipt op de een of andere manier…
Gefeliciteerd met de punten allemaal!
Ik ging vandaag op pad na een maand pauze. Pony liep lekker, voor ons doen ontspannen en fijn. Wel wat kleine foutjes, 2x uit de galop vallen maar ook echt goede onderdelen. Maar ik was vooral heel tevreden omdat ze lekker ontspannen was. En wat denk je, 166,5 punten {:)-:( en “spanning” op het protocol. Ja laat maar dan. Mijn instructrice was er toevallig ook, en heeft de proef gefilmd en vond dit ook echt te laag. Ik zei al, ik ga wel springen haha. Soms…en weer door.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 20:34

Nynkex, lekker B starten, waarom niet?! Ik ben ook gelijk B gaan starten hoor, je kunt toch geen verliespunten rijden. Spannend blijft het sowieso ;)

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 20:57

Nadiine: klinkt als een super rit! Hopelijk gaan jullie snel die 6’en halen voor het halsstrekken en wijken!

Wat onwijs balen LaDonna, dat je eigen gevoel zo ver af zat van de punten van de jury. Altijd prut -O- Belangrijkste is wel dat je zelf fijn gereden hebt!

Hier vandaag na bijna 3 maand weer op pad geweest. Ik had gigantisch veel spanning, zoveel dat ik last minute donderdag toch nog iemand gevraagd heb mee te gaan. Vooral ivm het trailerladen, liep hij er op het wedstrijdterrein gewoon in 2x op :+. Thuis kostte het langer hem erop te krijgen dan daar, grapjas.
Nouja, tijdens de proef fijn gereden, gewoon lekker simpeltjes was het gevoelsmatig. In de 1e proef viel hij helaas net 2/3 meter te vroeg terug uit de galop en in de 2e proef was het halsstrekken dramatisch met een terechte 4, maar verder geen gekke dingen. Met resultaat: 196 en 197,5. 4 winstpunten en 2 1e prijzen rijker, wat ons nu B+16 maakt. Dat was na afgelopen week wel even lekker, afgelopen week liep juist àlles behalve fijn tussen ons en vandaag was hij zo lief en meewerkend. Geen idee waar die 180 graden draai vandaan kwam, maar misschien voelde ik aan dat ik dit even nodig had.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 20:58

Nynkex01 schreef:
Heb wel mijn instructrice nodig op wedstrijd, ben blind dus kan niet auto rijden en heb ook hulp nodig op het terrein zelf en tijdens mijn proef ;)

Wauw dat is nog extra spannend en heel bijzonder. Succes!

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:12

Wow blind op wedstrijd, heel knap!
Hoe doe je dat met op de letters rijden dan?

Pfoew 166 ik weet hoe dat voelt.. Zeker als je zelf een goed gevoel hebt..
Begraven en snel herkansen! ;)

Wauw demi wat een mooie punten! Tijd voor een L1 debuut *\o/*

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:51

Gefeliciteerd Nadiine met je laatste punt in het L1 *\o/*

Nynkex01 schreef:
Roulette_ schreef:
Welkom nieuwelingen! Sluit me aan bij de eerdere tips voor een eerste wedstrijd, geniet er vooral samen van. Stel een realistisch haalbaar doel voor jezelf, waar je zelf alle invloed op hebt (dus niet ‘minimaal zoveel punten rijden’ of ‘een winstpunt halen’, daar gaat de jury namelijk over).

Nynke, snap je punt, destijds ben ik gelijk B gaan rijden vanuit de gedachte dat ik het zelf nog zag als oefenen, maar dat evt. winstpunten dan wel bleven staan. Beviel bij ons prima, dus als je dat niet te veel stress geeft zou ik B doen. Is het een optie om (uiteindelijk) zonder instructrice te gaan? Daar wordt een wedstrijd inderdaad wel duur van.

Nadine, ik vind jou een leuke en passende combinatie met Pluis. Beste catlady, opvallend eerste bericht hier, als je gezellig mee wilt praten ben je van harte welkom. Als je hier komt om onaardig te doen (ik vond jouw opmerking best wel rottig, daar veranderd een ‘niet rot bedoeld’ voor mij niets aan) zou je dan weg willen blijven?

Ik denk dat ik b ega doen ja, op die wedstrijd kun je niet eens BB starten zie ik net. Nog maar even bij wat mensen vissen of ze vinden dat we er klaar voor zijn, beetje spannend nog. Heb wel mijn instructrice nodig op wedstrijd, ben blind dus kan niet auto rijden en heb ook hulp nodig op het terrein zelf en tijdens mijn proef ;)

Knap! Geniet er vooral van. Mag jij nog gebruik maken van bepaalde hulpmiddelen? Zijn die er überhaupt?
Bij mij loopt een aanvraag voor gebruik van communicatiemiddel ivm mijn gehoor. Zijn er ook hulpmiddelen die het voor jou makkelijker maken?

Hoe vaak starten jullie gemiddeld per maand?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:58

:wave:
Dit lijkt me een leuk topic, ik rijdt wedstrijden in België, kan ik ook meekletsen ?

Vind t interessant, ervaringen te lezen.
En ben erg benieuwd hoe Nynke alles regelt, hoe ze de hekjes en letters herkent en...en..

Ik rijd vooral wedstrijden voor de lol en zodat ik blijf trainen ipv allee boscrossen. Heb een nu 10 jarige freiberger merrie en ga ook op pad met m'n dochter en hun New Forest en welsh A.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:19

Gefeliciteerd met de punten allemaal! Top,

En welke Nynke, wat leuk dat je hier mee komt kletsen, ik heb zoveel respect voor jou!

Ik 1 puntje gehaald, 178 en 186,5. Bij de eerste liep het giga in en moesten we bijna direct de ring in. Dat werkt bij mijne niet. Die moet echt ff opwarmen. Nu dus nog 1 punt nodig voor de L, denk dat ik daarvoor binnenkort online ga opnemen

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:32

Wat jammer autumm. Maar je hebt altijd recht om op je eigen tijd te starten, of was het geen startlijst op tijd?

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:33

Trouwens, weten jullie of je tijdens de proef je zweep mag wisselen?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:34

Nadiine__x schreef:
Trouwens, weten jullie of je tijdens de proef je zweep mag wisselen?

Wisselen van hand? Ja hoor, zo vaak als je wilt ;)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:34

Gefeliciteerd iedereen! Mooie punten komen voorbij. Jammer van de 166... snel weer door!

@autumn: volgens mij mag je ook aangeven dat je op je eigen starttijd wilt starten. Zoiets staat me bij!

Hier een fijn online proefje ingestuurd, jammer genoeg zo lang wachten op de uitslag :+