Met je pony tussen de paarden starten

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lumi

Berichten: 4449
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 08:38

Beterschap voor je pony Noisy!

Hier ook zeer wisselende punten voor vergelijkbare proeven afgelopen weekend. 192 en 178, met twee keer een 4e plek.
Ze staan op film, het had niet zo veel moeten schelen :=

Afgelopen weekend ook nog wezen crossen, en daar een heel fijn rondje gereden. Ben absoluut geen springheld, maar kon er wel redelijk aan rijden, ook als ze eigenlijk wilde weigeren. Dus uiteindelijk foutloos rond :)

littleroosie

Berichten: 6077
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 17:32

Ook fotos van de cross Lumi?

Vandaag nog steeds traag maar minder scheef, 193 met een 2e prijs en 180 (terwijl deze proef netter was).

SandraWierda

Berichten: 1458
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 19:55

Even geen dressuur, springen of cross, wij hebben vandaag weer endurance gereden. Grolloo, klasse1 lang (30,3km), uitgereden met een gemiddelde snelheid van 12,6km/uur op de finish direct goede hartslag van 58 en bij de nakeuring keurig allemaal A’tjes. Goed voor een nieuw persoonlijk record en een mooie 2de plaats *\o/*

Afbeelding

JosjeDZ
Berichten: 273
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Rond Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 20:43

SandraWierda schreef:
Even geen dressuur, springen of cross, wij hebben vandaag weer endurance gereden. Grolloo, klasse1 lang (30,3km), uitgereden met een gemiddelde snelheid van 12,6km/uur op de finish direct goede hartslag van 58 en bij de nakeuring keurig allemaal A’tjes. Goed voor een nieuw persoonlijk record en een mooie 2de plaats *\o/*

[ [url=m/OuXaag.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk om lezen/zien hoe veelzijdig jullie zijn! En gefeliciteerd met de uitslag.

Noisy

Berichten: 5420
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 22:30

SandraWierda schreef:
Even geen dressuur, springen of cross, wij hebben vandaag weer endurance gereden. Grolloo, klasse1 lang (30,3km), uitgereden met een gemiddelde snelheid van 12,6km/uur op de finish direct goede hartslag van 58 en bij de nakeuring keurig allemaal A’tjes. Goed voor een nieuw persoonlijk record en een mooie 2de plaats *\o/*

[ [url=m/OuXaag.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohh wauw!!!! Gefeliciteerd *\o/*

afkepieteke

Berichten: 242
Geregistreerd: 21-10-13
Woonplaats: Trynwalden

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 14:23

Hier zondag weer weggeweest. Met 206 en 214,5 mogen wij weer een puntje bijschrijven in het Z1.
Van omstanders had mijn eerste proef ook wel een wp mogen zijn, maar dat daargelaten. Ik ben hier al weer heel blij mee, na de laatste paar wedstrijden steeds rond de 190-195 de rijden Afbeelding

SandraWierda

Berichten: 1458
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 15:06

Gefeliciteerd afkepieteke :j

Fangio

Berichten: 2571
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 18:53

Gefeliciteerd Afkepiet en SandraWierda!

Kom je ook naar endurance Zeeland? Ik wil daar misschien eens de klasse 1 meedoen, maar hebben nog nooit endurance gereden, dus tips zijn welkom :j Hij heeft wel een mooie basisconditie al denk ik

SandraWierda

Berichten: 1458
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 21:51

Fangio schreef:
Gefeliciteerd Afkepiet en SandraWierda!

Kom je ook naar endurance Zeeland? Ik wil daar misschien eens de klasse 1 meedoen, maar hebben nog nooit endurance gereden, dus tips zijn welkom :j Hij heeft wel een mooie basisconditie al denk ik


Haha ik woon in Friesland, dus Zeeland slaan wij even over _/-\o_

Als je vragen hebt stuur je maar pb, ik heb ook alles en iedereen vragen gesteld geen probleem :D

rien10
Berichten: 14966
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 11:29

Wat een leuke wedstrijden komen hier voorbij. Brix en ik staan even op hold. Hij had een hakkeltje in zijn gang (gelukkig niet echt kreupel) en hij blijkt last van zijn pees-schedes te hebben. Pezen zelf zijn in orde en dat is fijn.
Dus ff rustig aan voor nu en dan het L2 maar eens gaan bestormen.

Noisy

Berichten: 5420
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-24 20:02

afkepieteke schreef:
Hier zondag weer weggeweest. Met 206 en 214,5 mogen wij weer een puntje bijschrijven in het Z1.
Van omstanders had mijn eerste proef ook wel een wp mogen zijn, maar dat daargelaten. Ik ben hier al weer heel blij mee, na de laatste paar wedstrijden steeds rond de 190-195 de rijden [ [url=m/mpTV5X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd *\o/*
Hoeveel is een wp in het Z eigenlijk?

Hier lijkt het iets beter te gaan. Morgen komt de smid weer, hopelijk krijgen we de zweer er dan wel uit

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10516
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 22:06

Noisy schreef:
afkepieteke schreef:
Hier zondag weer weggeweest. Met 206 en 214,5 mogen wij weer een puntje bijschrijven in het Z1.
Van omstanders had mijn eerste proef ook wel een wp mogen zijn, maar dat daargelaten. Ik ben hier al weer heel blij mee, na de laatste paar wedstrijden steeds rond de 190-195 de rijden [ [url=m/mpTV5X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd *\o/*
Hoeveel is een wp in het Z eigenlijk?

Hier lijkt het iets beter te gaan. Morgen komt de smid weer, hopelijk krijgen we de zweer er dan wel uit


210.

35 onderdelen

Noisy

Berichten: 5420
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-24 22:30

Aha! Thanks , weer wat geleerd -:)

Fangio

Berichten: 2571
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 19:41

SandraWierda schreef:
Fangio schreef:
Gefeliciteerd Afkepiet en SandraWierda!

Kom je ook naar endurance Zeeland? Ik wil daar misschien eens de klasse 1 meedoen, maar hebben nog nooit endurance gereden, dus tips zijn welkom :j Hij heeft wel een mooie basisconditie al denk ik


Haha ik woon in Friesland, dus Zeeland slaan wij even over _/-\o_

Als je vragen hebt stuur je maar pb, ik heb ook alles en iedereen vragen gesteld geen probleem :D


Oeps, dat had ik even helemaal over het hoofd gezien :') Jammer, had leuk geweest om bij een ervarenere combinatie aan te kunnen haken en dan ook nog een haffie *\o/*

Noisy

Berichten: 5420
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-24 23:38

Nou, de smid is inmiddels geweest en het ijzer zit er weer onder. De vermeende zweer hebben we niet meer kunnen vinden maar hij loopt nog steeds niet goed -O-
Wat ik vermoed is dat hij zichzelf op de bal van de hoef heeft getrapt. De plek zat namelijk rechtsvoor ter hoogte van de linker hoefbal. In die hoek was de hoef ook warm, reageerde hij ook met het knijpen met de visiteertang (in het begin) en de smid voelde boven die bal ook een zachte zwelling waarvan we dachten dat het dus de zweer was die een weg naar boven aan het vinden was.
Toen de smid er afgelopen woensdagavond was regeerde Rudi dus helemaal niet meer op de tang en de hoef is ook helemaal niet warm meer op die plek. In stap zie je ook helemaal niks meer maar in de draf is hij nog niet zuiver. Dus ik vermoed dat hij een flinke kneuzing heeft die langzaam aan het wegtrekken is. Mocht hij na het weekend niet meer verbeterd zijn als afgelopen woensdag dan ga ik de dierenarts inschakelen om verder te kijken.

jorreknorrr

Berichten: 162
Geregistreerd: 21-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 16:39

Ik meld me ook even in dit topic!

Aangezien ik niet zo groot ben heb ik diverse pony's uitgebracht.
Zit op dit moment wel op een paard. Maar sluit het zeker niet uit weer eens met een pony in de ring te verschijnen.
Blijft toch het meest rij-baar voor mij. Op een paard toch vaak het gevoel wat beenlengte te kort te komen.

Mijn 1e pony vriend was deze tuiger die ik als 3 jarige heb beleerd en naar het m2 heb gereden. Geweldige tijd mee gehad. Ook oefen crossjes mee gereden

Afbeelding

Afbeelding

Toen kwam deze knapperd op mijn werk voorbij. 3 jarige, tijdje gereden paar keer gestart, maar werd toen verkocht.

Afbeelding


Vervolgens kwam deze welsh merrie op mijn werk. Zou ik haar 'even een paar keer starten', maar bleef ze ruim een jaar en hebben we samen tot het Z2 met winst gereden. Ook gelderse kampioenschappen gereden in het Z1
Echt wel het bewijs dat je met een pony prima tussen de dressuurpaarden mee kunt komen. Was een ouderwets (flink overbouwde) gefokte welsh pony.


Afbeelding

Afbeelding

Daarna nog het voorrecht gehad om een ggk welsh hengst te mogen rijden.
Wilde net gaan starten in de M, maar ivm mijn zwangerschap is het er niet van gekomen.

Afbeelding

Afbeelding


Hopelijk komt er in de toekomst nog een knap ponybeest voor mij

XRuby_SymmyX

Berichten: 1095
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 18:34

Welkom jorrknorr en wat een super leuke pony's!

Met jouw ervaring en jouw postuur denk ik dat er genoeg zijn die zouden willen dat je hun pony rijdt en uitbrengt. Komt vast goed!

Vandaag weer een uitslag van een online proefje binnen met winstpunt. Weer: leuke pony. Eigelijk standaard krijg ik wel terug leuke pony, gave pony, erg leuke combinatie etc. Super leuk altijd om terug te krijgen. 10 maart eerste wedstrijden in de L2 en we staan inmiddels op L2+8 en tussendoor ook nog een verhuizing van stal gehad. Ben eigelijk wel zeer tevreden waar we momenteel staan. Merk dat het wat lastiger is in de verruimingen. Zondag gaat mijn bijrijdster haar allereerste officiële proef rijden op mijn pony. Ik ga de wedstrijd schrijven. Kijk er erg naar uit. Volgende week zondag ga ik op uit wedstrijd met een vriendin van stal, haar dochter en haar pony gezellig.

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 19:07

Mijn paard (pony) en ik hebben afgelopen weekend een TREC wedstrijd meegedaan. Geweldig leuk om te doen. Ik kan het iedereen aanraden!!

Zaterdag reden we de POR, een orientatierit, waarbij je voor de start zelf de kaart moet overtekenen. Onderweg krijg je opdrachten over het tempo en moet je op zoek naar knippertjes.
Op zondag de MA (150 m zo langzaam mogelijk in galop, en daarna 150 m zo snel mogelijk in stap)
en de PTV (een obstakelparcours)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

FleurSandro

Berichten: 1823
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 17:58

Na bijna een jaar eindelijk weer terug in de 80cm! *\o/* (Door een val van ons samen beide het vertrouwen in springen verloren) Gisteren en vandaag voor de verandering weer eens gestart in het springen. Hij ging de laatste tijd zo fijn dat ik de 80cm wel zag zitten. :j Zaterdag 70cm en 80cm gesprongen. Hij gaf een super fijn gevoel. Hij was actief, wilde graag springen en we hadden een heel fijn ritme. De weigering in de 70cm en de 2 balkjes in de 80cm neem ik voor lief.

Vandaag nog een keer gestart maar merkte al snel dat 2 dagen achter elkaar erg veel voor hem was, besloten vandaag het bij 2x 70cm gehouden. Prima afgesloten op deze manier. Toch wel heel trots op mijn haflingertje tussen de springpaarden. :D
Afbeelding


SandraWierda

Berichten: 1458
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 21:45

Whoop, whoop vandaag de stap genomen om mee te doen aan de selectie wedstrijd L1 in Harich voor de kampioenschappen. Op het inrij terrein viel ik redelijk uit toom met mijn kleine halfingertje met punk manen :D Maar niet zeuren de anderen hadden er meer last van dan ikzelf. Er waren zelfs paarden die van slag waren toen ze ons voorbij zagen komen of eentje die we tegemoet galoppeerden :j

Maar ondanks dat ik weet dat we beter kunnen, toch op de selectie proef 195 en 192,5 punten, gemiddelde van 64,583% goed voor een 5de prijs. Zo trots op mijn kleine meisje we gaan 6 juli de Friese kampioenschappen rijden *\o/*

Op onze 2de proef 178 punten, een typisch 6jes jury onze eerste proef waarbij we geen winstpunt hebben behaald <<)


Afbeelding

roosjenat

Berichten: 1499
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 21:49

Wat top! Gefeliciteerd *\o/*

FleurSandro, goed bezig! Fijn dat jullie zo weer even wat vertrouwen hebben kunnen opbouwen.

Miley en ik zijn 3 dagen op pad geweest voor het NK Working Equitation. Was dik 240 km rijden dus hebben er een weekend weg van gemaakt.

In de dressuur hadden we 68,833% en in de stijltrail hadden we 66,071%. Dit was samen goed voor een 5de prijs overall. Heel erg blij mee <3

SandraWierda

Berichten: 1458
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 22:36

roosjenat schreef:
Miley en ik zijn 3 dagen op pad geweest voor het NK Working Equitation. Was dik 240 km rijden dus hebben er een weekend weg van gemaakt.

In de dressuur hadden we 68,833% en in de stijltrail hadden we 66,071%. Dit was samen goed voor een 5de prijs overall. Heel erg blij mee <3


Wat leuk, gefeliciteerd *\o/*