[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:40

@PeerAppel, jeetje wat een verschil! Mag je trots op zijn. :D

En thanks allemaal!!
Wat een slopende dag was dit. Heel intensief maar echt zo intens genoten. Eerste proef ging goed, ze liep echt super lekker. Inrijden in de inrijbaan vond ze eerst heeel spannend. Snap ik, voor t eerst in een binnenbak en voor t eerst rijden op ander terrein. Super braaf en voor mijn gevoel ging jet heel goed. Het ging gewoon heel goed en dat was voor mij al geslaagd! :)

Tweede proef ging iets minder. Ze was aardig op en het was ook behoorlijk warm natuurlijk! Had moeite met dr actief te houden waardoor het vrij slordig verliep. Maar ik was zeker niet ontevreden!

Eerste proef resulteerde op een hele mooie 182,5 en de tweede 179,5 (die was pijnlijk _O- ).

Ik had echt niet verwacht dat ik zulke punten zou rijden. Als ik 160 bij elkaar had gereden was ik al enorm tevreden hahaha. Dus dit was echt een verrassing.

Ons wedstrijddebuut is een feit. Volgende maand starten we weer! :D

Foto’s komen eraan!

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 23:00

Wat fijn dat je zo goed hebt gereden Dominique! Zeker mooie punten voor een debuut. De 179,5 ken ik ook uit persoonlijke ervaring, die ís inderdaad pijnlijk :') Show de pictures!

Wat een verschil Peerappel! Zo vanaf de foto's gezien een compleet ander paard :wow:

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 07:29

Er is iets gebeurd wat ik totaal niet had aan zien komen! Ik had gisteren wedstrijd en we zijn 2e geworden met 205 punten, maar na de wedstrijd komt de manege eigenaar naar mij toe gelopen met de vraag of ik vanaf volgend seizoen L1 wil gaan starten! Ik had zelf nog helemaal niet door gehad dat ik mijn punten al bij elkaar had :D Jammer genoeg moet ik dus wel afscheid nemen van dit topic -O- , maar ik wens jullie allemaal nog veel succes en plezier in de B!

edit:
Ik zal nog een paar foto's bijvoegen!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:45

Leuk hoor gefeliciteerd !
Maar rijd jij officieel ?

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:06

little_birdy schreef:
Leuk hoor gefeliciteerd !
Maar rijd jij officieel ?

Nee jammer genoeg niet, waarschijnlijk mag ik binnekort wel officieel starten met mijn verzorgpaard :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:12

Ah Oke .
Leuke pony ik zou wel als ik jou was wat meer aan het nageven gaan werken .
Als je officieel gaat starten rijd je ben ik bang geen winstpunten als ze zich nog zo eruit drukken

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:22

little_birdy schreef:
Ah Oke .
Leuke pony ik zou wel als ik jou was wat meer aan het nageven gaan werken .
Als je officieel gaat starten rijd je ben ik bang geen winstpunten als ze zich nog zo eruit drukken

Ja daar zijn we al druk mee bezig en in de lessen gaat het ook al best goed, alleen met wedstrijd loopt ze normaal gesproken met der neusje naar de wolken dus het is al heel veel vooruit gegaan. Er waren ook heel veel punten die eng waren waardoor ze iedere keer als ik haar fijn had lopen weer omhoog schoot.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 05:02

Fijn dat je zo een kans krijgt. Mijn bijrijders mogen ook die kans krijgen als ze een team zijn gevormd met mijn pony.

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:04

XRuby_SymmyX schreef:
Fijn dat je zo een kans krijgt. Mijn bijrijders mogen ook die kans krijgen als ze een team zijn gevormd met mijn pony.

Ja ik ben ook heel blij dat ik deze kans heb gekregen! (Paard op foto is niet het verzorgpaard) hij is een Andalusiër met een geweldig karakter, maar op het moment doen we eigenlijk alleen buitenritjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:32

KirstenHorse schreef:
Wat fijn dat je zo goed hebt gereden Dominique! Zeker mooie punten voor een debuut. De 179,5 ken ik ook uit persoonlijke ervaring, die ís inderdaad pijnlijk :') Show de pictures!

Wat een verschil Peerappel! Zo vanaf de foto's gezien een compleet ander paard :wow:

Haha maar écht. :') Dus ik bekijk het positief en zie het als een heel erg bijna winstpunt. _O-

Pictures, ik moet er nog een aantal ontvangen van de andere fotograaf! Maar kon het niet laten om alvast een topic te openen :') : [RIJ-ITP] Bella: Ons wedstrijddebuut! ♡

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:32

XRuby_SymmyX schreef:
Toch erbij neerleggen dat het een oefenrondje is en ik voor mijn protecol rij en zeker niet voor de eerste plek. Hoe groter ik het maak hoe meer ik verwacht en hoe meer ik van mijzelf moet en van mijn pony verwacht. Komt er alleen maar extra spanning bij. En richten op bepaalde punten die je belangrijk vind zoals ontspanning. Mag de rest wat minder zijn.

Dat is wel een goede. Uiteindelijk kijk ik ook terug op een wedstrijd waarbij mijn gespannen paardje het best heel aardig deed en hele mooie stukken meepakte, en waarin ik door het te doen dit weer een beetje heb mogen overwinnen. Rest komt wel!

spottedponie schreef:
Inderdaad voor jezelf en je protocol rijden.
Daarnaast doe ik met een van de paarden een stapje terug dus die loopt ook weer B, ze kan prima L1 lopen en tijdens eventingwedstrijden loopt ze een prima L2 proef maar op de een of andere manier heeft ze sinds dit jaar zoveel spanning in de ring, ik raak daar weer gespannen van, en zo gaat het cirkeltje rond.... zij mag vandaag dus ook mee voor 2 proefjes voor de ervaring en dan zien we het wel...

Verder alles zo goed mogelijk voorbereiden? Dus op tijd klaar zijn met wassen, vlechten, tuig poetsen en zo, dat geeft mij wat meer rust

Kans op een positieve ervaring groot maken. Denk ook dat we nu echt even op een 0-punt beginnen omdat er nog geen 'ervaring' is op vreemd terrein. Daar zullen de meeste B-ruiters wel tegenaan lopen. Heb je de eerste wedstrijduurtjes gemaakt kun je winst halen door dit stapje terug te maken. Prachtige manier om het zelfvertrouwen op te krikken.

KirstenHorse schreef:
Avalon_ wat een knap ding heb je! Goed dat je lekker start en kilometers maakt. Als je die spanning kwijt bent komen de punten vanzelf! :j

Ik lees veel over perfectionisme en onzekerheid. Hier had ik in het begin met wedstrijden rijden (F-proeven, maar komt op hetzelfde neer) veel last van. Tot ik ineens de knop om kon zetten en genoot van de proeven. Als ik voor mezelf fijn had gereden was ik tevreden. Door deze instelling ging ik ook nog eens beter rijden (duh, omdat ik niet meer als een gespannen gladiool op de pony's zat :') ) en ik neem sindsdien regelmatig prijzen mee naar huis! Ik hoop dat ik iemand hier mee kan helpen :Y)

Over twee weken ben ik weer aan de beurt! De basis is goed voor elkaar en dat komt ook naar voren uit de proeven. Mijn doel heb ik dus brutaal opgeschroeft naar het scoren van 195+ punten :o

Bedankt! Positieve ervaring = meer vertrouwen. Laat jouw voorbeeld ook maar mooi zien! Prachtig om te horen hoe je nu durft te rijden voor 195+. Stoeerrrr 8-)

spottedponie schreef:
Geniet er gewoon vooral van Dominique!

Ik word ook altijd blij van een jury die je in plaats van succes, veel plezier wenst...

Gister 2 paarden 2x gestart, 188,6 - 206,5 - 187,5 - 192 dus niks te klagen, vooral blij met hoe m’n crosser het deed, kon eindelijk in de proef weer rijden ipv meeliften

Goeie punten en een positief bericht! Top gedaan!

@Peerappel: Die foto's! Ergens ook het grootste compliment wat je krijgen kunt, zo'n verbetering!
Wij zijn ook bij het 0-punt begonnen. Nevele heeft tot zijn 8ste jaar op de drafbaan gelopen. Het niet meer stuwen maar dragen, ontspannen en niet 'loperig' worden, maar ook de ervaringen die hij daar heeft opgedaan. Niet persé negatief, wel een uitdaging om mee aan de slag te gaan. Ik ben een heel stuk kundiger en wijzer geworden laten we maar zeggen. :D

@Dominique: Wat fijn zeg dat je een goede ervaring hebt gehad. Top gedaan en goede punten! Op naar de volgende! *\o/*

@Murphypower: Tweede, super zeg! Jullie zagen er prachtig uit zo aan de foto's te zien! Ga zo door!

@Dominique: Ik heb al even een reactie geplaatst in je topic!

Voor nu heb ik heel wat leesvoer liggen, ik had mijn instructrice gevraagd of ik 'skala der ausbildung' mocht lenen. Heb nu zeker 11 hele goede boeken om voorlopig in te duiken. Hartstikke leerzaam. Vanavond weer les; voorlopig heb ik als doel om los te blijven in mijn schouders. Iets niet doen is soms lastiger dan iets wél doen. -O- We werken en puzzelen lekker verder. 10 juni mogen we weer!

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:41

Whaaaa, nu ik eindelijk mijn eerste wedstrijd ben gestart mag ik van mezelf eindelijk de rubberen rijlaarzen gaan inwisselen voor die veel mooiere leren laarzen. Op naar de divozaa

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:29

Avalon_ schreef:
Whaaaa, nu ik eindelijk mijn eerste wedstrijd ben gestart mag ik van mezelf eindelijk de rubberen rijlaarzen gaan inwisselen voor die veel mooiere leren laarzen. Op naar de divozaa

Wil je je laarzen showen als je ze hebt gekocht? :o Ik kan met mijn maten nergens laarzen vinden. Bij volwassenen zijn mijn benen net een paar cm te kort en bij kids laarzen is mijn kuit net te groot :+ Terwijl ik bij mijn weten een 'normaal' persoon ben met gemiddelde maten. Ben 1.64m en slank/sportief.

Dus ik hoor het graag :j

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:20

KirstenHorse schreef:
Avalon_ schreef:

Wil je je laarzen showen als je ze hebt gekocht? :o Ik kan met mijn maten nergens laarzen vinden. Bij volwassenen zijn mijn benen net een paar cm te kort en bij kids laarzen is mijn kuit net te groot :+ Terwijl ik bij mijn weten een 'normaal' persoon ben met gemiddelde maten. Ben 1.64m en slank/sportief.

Dus ik hoor het graag :j

Met heel veel plezier show ik ze zelfs. :D

Afbeelding
Mondoni laars, nieuwe model. (Heb om het achterste been overigens een andere laars) Was voor mijn been instappen en direct de perfecte pasvorm in mijn been heen. Had meteen iets van 'dit is em'. Alle andere laarzen waren net kachelpijpen ( :') ) om mijn benen heen vergeleken bij deze. Qua stijl en vorm vind ik hem elegant en past goed bij me. Niet te opvallend maar wel met mooie details. Qua prijs viel hij me ook mee, wilde graag beneden de 200,- blijven en dat is gelukt!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:58

Ik heb zelf twee paar mondoni rijlaarzen en ik ben er ook erg blij mee. Ze zijn er ook in veel verschillende maten.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:39

@Dominique, ben ik ook, maar meer op het paard hoor! Ze vond het zo moeilijk en nu doet ze het zo knap voor me. <3 Wat pijnlijk zeg, die punten voor de laatste proef. Vind dat altijd zo banketstaaf. Maak er dan 179 van.
@murphylover, wat leuk dat je de kans krijgt om wedstrijden op de manege te mogen rijden!
@KirstenHorse, er zit weer wat kleur op he hahahaha. Nee maar klopt wel. Verschil van dag en nacht.
@Avalon, oei een draver lijkt me ook zo lastig. Vooral ivm de galop. Heeft het lang geduurd om die er goed op te krijgen? Mooie laarzen en ze lijken inderdaad als gegoten te zitten!

Ik ken de laarzenstruggle. Ben 1,70 en heb behoorlijk lange dunnen benen met voetmaat 39 en kuitmaat 33/34. Komt er dus op neer dat laarzen altijd te groot en te kort zijn in standaardmaten. Nu vind ik te kort nog niet zo erg voor training, maar heb voor wedstrijd laarzen op maat laten maken.

Afbeelding

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:57

Wat een mooie laarzen Avalon en PeerAppel! Mijn budget ligt ook maximaal zo rond de 200,-.
Het hoeft niet al te gek voor mij als manegeruiter :+

Voetmaat 38, lengte 38 en omvang 35. Ik kom bij veel laarzen bijna 10 centimeter been te kort -O-
Is er toevallig iemand die zegt héé, ik weet wel laarzen die zouden kunnen passen! Dan graag haha

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 17:01

PeerAppel schreef:
@Dominique, ben ik ook, maar meer op het paard hoor! Ze vond het zo moeilijk en nu doet ze het zo knap voor me. <3 Wat pijnlijk zeg, die punten voor de laatste proef. Vind dat altijd zo banketstaaf. Maak er dan 179 van.
@murphylover, wat leuk dat je de kans krijgt om wedstrijden op de manege te mogen rijden!
@KirstenHorse, er zit weer wat kleur op he hahahaha. Nee maar klopt wel. Verschil van dag en nacht.
@Avalon, oei een draver lijkt me ook zo lastig. Vooral ivm de galop. Heeft het lang geduurd om die er goed op te krijgen? Mooie laarzen en ze lijken inderdaad als gegoten te zitten!

Ik ken de laarzenstruggle. Ben 1,70 en heb behoorlijk lange dunnen benen met voetmaat 39 en kuitmaat 33/34. Komt er dus op neer dat laarzen altijd te groot en te kort zijn in standaardmaten. Nu vind ik te kort nog niet zo erg voor training, maar heb voor wedstrijd laarzen op maat laten maken.

[ [url=m/w2EE8D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie laarzen!

In principe is de galop niet eens het grootste probleem, dravers hebben van nature een prima galop. Je moet ze alleen eerst overtuigen dat het oké is en bij de training hoort. En het verreist een mate van rechtgerichtheid en een goede basisafrichting. Maar dat is bij elk paard wel zo natuurlijk.

Het gebruik van het lijf is in die tak van de sport gewoon heel anders. De achterbenen worden gemaakt om snelheid te maken, de hals is in een hele andere gewenste positie, (andere) soepelheid en hoe te reageren op het bit. Bij Nevele heeft dat best nog veel oefening en overredingskracht nodig gehad.
Wel is het zo dat wanneer hij iets spannend vind hij weer even een stukje terugkomt in het draver-zijn. En dan ben je een heel stuk gevoel kwijt. Op wedstrijd komt dat soms met de spanning weer een beetje terug. En dat is mijn uitdaging op sommige stukjes. Wat we thuis kunnen moet nog even naar wedstrijd getild worden. :)

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:43

Hoi iedereen! Mag ik mij weer 'her'melden :D ? Jullie zijn wel actief geweest de afgelopen maanden, ik moet wel weer een hele hoop bijlezen. Ik zou eigenlijk in maart mijn B-debuut maken, maar daar dacht pony anders over. Een gebroken enkel en 3 maanden later gaat het morgen dat eindelijk gebeuren :o

Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die 10 cm meer been nodig voor fatsoenlijke laarzen :D

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 21:34

Jeetje, gelukkig ben je hersteld Hananass! Succes morgen, laat je weten hoe en wat? :D

Ik ben ook blij te horen dat er andere lotgenoten zijn met kleine benen :Y)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:48

Lekkere egopost hier, sorry!

Vanmorgen meegedaan aan de koudbloedenwedstrijd. Tijdens het losrijden nogal wat ruzie, maar de eerste proef echt geweldig gereden! Zelfs thuis is het me nog niet zo fijn gelukt denk ik. Tweede proef is voor ons erg moeilijk met al die overgangen, dus tevreden voor die proef, maar het was niet geweldig.
De jury vond het net zo leuk als ik en gaf 194 punten en 181 punten. Derde plaats en 4e plaats :D zo trots als een pauw nu!

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:14

Goed gedaan Annetje! Dat zijn mooie punten :)

Ik ben ook erg tevreden met mijn pony :D Hij vond het vreselijk spannend, maar was super braaf. Hij vond de ring alleen een beetje lastig, omdat er geen omheining om zat (enkel geprikte bordjes). Maar verder ging het goed! Ik heb zelf wat rijfoutjes gemaakt wat de score heeft onderdrukt en er vloog uitgerekend bij de eerste lijn een vlieg in mijn oog, maar onze eerste winstpunt is binnen! We hadden 183 pt *\o/*

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 09:58

@ Welkom terug, Hananass, haha. Is je gebroken enkel weer helemaal goed genezen? Een heel mooi debuut met een winstpunt, wauw!!
@ Annetje; yes, gaaf zeg! *\o/* Gefeliciteerd!

Ik ben een beetje vastgelopen op het aanvragen van een startkaart. Ben inmiddels lid van een vereniging.. maar mijn paard blijkt nog geregistreerd te staan als hengst. Ik heb de vraag ook al bij het KNHS neer gelegd, maar mocht iemand toevallig weten hoe ik dit kan laten aanpassen... :D
Last time i checked was het inmiddels namelijk echt een ruin :+

DaisyHope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:20

Ik ben dit weekend ook weer op pad geweest met Fame en we hebben de eerste punt binnen! Ben zo trots op d'r. 184 & 178,5, een mooie laatste plek maar ik heb zo fijn gereden en heb er een goed gevoel aan overgehouden.

Met losrijden voelde ik wel weer dat ze erg gespannen was maar met veel voltes en stelling vragen op de volte had ik dr wel fijn aan het lopen. De proeven gingen voor mijn gevoel dan ook zoveel beter als de volgende keer, maar het blijft lastig om een paard wat zich zo druk en heet maakt gefocust erbij te houden. Dus als jullie nog tips hebben, let me know!

Zal de linkjes even hieronder plaatsen, voor mijn gevoel had ik mijn handen heel erg naar voren dat zodra Fame ontspande ik haar de ruimte te geven om te zakken, maar dat valt zo te zien nog vies tegen, haha :+

Proef 3: https://youtu.be/hs7tftTIqqs

Proef 4: https://youtu.be/puAFjMYT7XI

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:38

Vera, dat is lastig! Je kunt toch gewoon een startkaart aanvragen en daar neerzetten dat het een ruin is? Of krijg je dan een foutmelding?

Daisy lastig zo'n paard zeg! Vooral omdat ie heel erg opspant in zijn bovenlijn en daardoor kun jij niet meer zitten. Ik denk dat als je het paard vaak meeneemt en thuis vooral traint op je ontspannen over de rug laten lopen (inbuigen, halsstrekken, achterhand activeren) dat het dan vanzelf gewoon goed komt. De fries die ik rijd, was de eerste keren op wedstrijd ook echt niet te houden. Die zette standje turbo aan, onderhals erop en ik had weinig te zeggen. Toch heb ik gisteren een hele nette proef neergezet, dus het kan echt wel. Zegt zeker niet dat dit de volgende keer ook weer kan, maar er zit wel een stijgende lijn in en dat komt bij jou ook echt wel.