XRuby_SymmyX schreef:Toch erbij neerleggen dat het een oefenrondje is en ik voor mijn protecol rij en zeker niet voor de eerste plek. Hoe groter ik het maak hoe meer ik verwacht en hoe meer ik van mijzelf moet en van mijn pony verwacht. Komt er alleen maar extra spanning bij. En richten op bepaalde punten die je belangrijk vind zoals ontspanning. Mag de rest wat minder zijn.
Dat is wel een goede. Uiteindelijk kijk ik ook terug op een wedstrijd waarbij mijn gespannen paardje het best heel aardig deed en hele mooie stukken meepakte, en waarin ik door het te doen dit weer een beetje heb mogen overwinnen. Rest komt wel!
spottedponie schreef:Inderdaad voor jezelf en je protocol rijden.
Daarnaast doe ik met een van de paarden een stapje terug dus die loopt ook weer B, ze kan prima L1 lopen en tijdens eventingwedstrijden loopt ze een prima L2 proef maar op de een of andere manier heeft ze sinds dit jaar zoveel spanning in de ring, ik raak daar weer gespannen van, en zo gaat het cirkeltje rond.... zij mag vandaag dus ook mee voor 2 proefjes voor de ervaring en dan zien we het wel...
Verder alles zo goed mogelijk voorbereiden? Dus op tijd klaar zijn met wassen, vlechten, tuig poetsen en zo, dat geeft mij wat meer rust
Kans op een positieve ervaring groot maken. Denk ook dat we nu echt even op een 0-punt beginnen omdat er nog geen 'ervaring' is op vreemd terrein. Daar zullen de meeste B-ruiters wel tegenaan lopen. Heb je de eerste wedstrijduurtjes gemaakt kun je winst halen door dit stapje terug te maken. Prachtige manier om het zelfvertrouwen op te krikken.
KirstenHorse schreef:Avalon_ wat een knap ding heb je! Goed dat je lekker start en kilometers maakt. Als je die spanning kwijt bent komen de punten vanzelf!

Ik lees veel over perfectionisme en onzekerheid. Hier had ik in het begin met wedstrijden rijden (F-proeven, maar komt op hetzelfde neer) veel last van. Tot ik ineens de knop om kon zetten en genoot van de proeven. Als ik voor mezelf fijn had gereden was ik tevreden. Door deze instelling ging ik ook nog eens beter rijden (duh, omdat ik niet meer als een gespannen gladiool op de pony's zat

) en ik neem sindsdien regelmatig prijzen mee naar huis! Ik hoop dat ik iemand hier mee kan helpen
Over twee weken ben ik weer aan de beurt! De basis is goed voor elkaar en dat komt ook naar voren uit de proeven. Mijn doel heb ik dus brutaal opgeschroeft naar het scoren van 195+ punten

Bedankt! Positieve ervaring = meer vertrouwen. Laat jouw voorbeeld ook maar mooi zien! Prachtig om te horen hoe je nu durft te rijden voor 195+. Stoeerrrr
spottedponie schreef:Geniet er gewoon vooral van Dominique!
Ik word ook altijd blij van een jury die je in plaats van succes, veel plezier wenst...
Gister 2 paarden 2x gestart, 188,6 - 206,5 - 187,5 - 192 dus niks te klagen, vooral blij met hoe m’n crosser het deed, kon eindelijk in de proef weer rijden ipv meeliften
Goeie punten en een positief bericht! Top gedaan!
@Peerappel: Die foto's! Ergens ook het grootste compliment wat je krijgen kunt, zo'n verbetering!
Wij zijn ook bij het 0-punt begonnen. Nevele heeft tot zijn 8ste jaar op de drafbaan gelopen. Het niet meer stuwen maar dragen, ontspannen en niet 'loperig' worden, maar ook de ervaringen die hij daar heeft opgedaan. Niet persé negatief, wel een uitdaging om mee aan de slag te gaan. Ik ben een heel stuk kundiger en wijzer geworden laten we maar zeggen. 
@Dominique: Wat fijn zeg dat je een goede ervaring hebt gehad. Top gedaan en goede punten! Op naar de volgende!
@Murphypower: Tweede, super zeg! Jullie zagen er prachtig uit zo aan de foto's te zien! Ga zo door!
@Dominique: Ik heb al even een reactie geplaatst in je topic!
Voor nu heb ik heel wat leesvoer liggen, ik had mijn instructrice gevraagd of ik 'skala der ausbildung' mocht lenen. Heb nu zeker 11 hele goede boeken om voorlopig in te duiken. Hartstikke leerzaam. Vanavond weer les; voorlopig heb ik als doel om los te blijven in mijn schouders. Iets niet doen is soms lastiger dan iets wél doen.
We werken en puzzelen lekker verder. 10 juni mogen we weer!