Hier als onderdeken gaat helaas niet, friezen en bucas is bij mij echt geen match helaas
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
BrittOllie schreef:Die van mij kan ik los in de stal vlechten sinds ik de recuptex heb. Daarvoor trok hij rustig de halsters kapot met vlechten. Die deken heeft zichzelf na twee jaar al terugverdiendMijn paard is ook nog steeds een tiran met invlechten, maar sommigen beweren dat hun paard er zen van wordt.
droversrun schreef:Er is deze week nog bij veel winkels 25% korting![]()
Hier als onderdeken gaat helaas niet, friezen en bucas is bij mij echt geen match helaas

Hopelijk kunnen we aankomend weekend het laatste puntje rijden, dan is het doel om haar startgerechtigd te hebben voor ik niet meer kan rijden iig behaald.
. Verder zou ik graag 1 puntje rijden in het zz zwaar met mijn ruin en 1 in het Z2 met de merrie, die heeft dan alle mogelijke predicaten.
Wij hebben gister de paarden verhuisd naar een tijdelijke nieuwe plek. We konden nu al niet meer rijden en met al die sneeuw die ze opgeven zag het er niet veel beter uit voor de komende dagen. Dus nu even de luxe van een binnenbak.
. 
Snapte niks van de 1e proef, stond ook vaak geen commentaar bij onvoldoendes, dus kon het ook niet plaatsen. Jammer, maar thuis voel ik momenteel wel progressie. Heb ook een beginnetje gemaakt aan de kwart pirouette, leuke nieuwe uitdaging!

Lithya schreef:Fijn dat de lessen in ieder geval bevielen Droversrun!
Lees wel mee, maar nog niets op de planning staan. Dat paar passen zijgang, recht en weer verder in de zijgang, dan houd je toch wel de lengtebuiging vast tijdens het rechtuit?
Want in mijn geval is juist de inzet van de oefening het "lastige", als hij eenmaal goed begonnen is lukt de overige 10m ook wel. Dus ik doe echt, schouderbinnenwaarts instellen, paar tellen, dan rechtrichten, tel voorwaarts, opvangen, schouderbinnenwaarts instellen. etc. En zo ook in travers. Het is ook meer bedoeld voor een actievere, meer opgerichte oefening, de oefening zelf beheerst hij al. Mocht dat niet nodig zijn dan zou je idd prima je lengtebuiging vast kunnen houden, maar zelf raak ik dan de activiteit kwijt.
.
De proef zelf is, in verglijking met een Z2 proef, echt easypeasy qua oefeningen. De meest ingewikkelde oefening is schouderbinnenwaarts eigenlijk. Voor de rest zijn het gewoon een hoop lijntjes en voltes. Maar juist daarom vind ik het zo lastig ofzo, het is namelijk ook zo bij de grade proeven dat je op alles wordt beoordeeld. Dus ook voor de stukken waar geen oefening wordt gevraagd maar je gewoon over de hoefslag heen gaat. Je kunt hier de team test bekijken van grade 4 als je het leuk vindt: https://www.knhs.nl/media/12958/2017-gr ... est-nl.pdf .