[HK]Jonge wedstrijdruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 13:47

lina1998 schreef:
Lastig lisanne..
Die van mij zijn ook erg aan elkaar gehecht, als ik met wedros weg ben staat Gerrit eigelijk altijd te kijken en te hinniken. Wedros heeft dat dan weer minder, maar die is sowieso een beetje alleen op de wereld soms :'). Nou staan die van mij ook naast elkaar op stal, samen op de wei en bijna altijd naast elkaar op de paddock (op de paddock kunnen ze dan weer absoluut niet samen staan.. Paarden >;) ) het blijft wel bij hinniken en kijken hier gelukkig.
En altijd leuk bezoekjes aan ruitersportzaken!

ja zeker lastig.. die van mij springt vrijwel altijd en als mn stalgenoot in de bak rijd moet ze daar ook staan anders springt ze ook het hek stuk..(hek is 1.80, al van 1.40 verhoogd naar dit maar ze weerhoud zichzelf er niet van).

Mijn ouders en ik zitten echt met de handen in 't haar..

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 17:42

@ lissane: mooi hoor dat halster en dekje (is die toevallig grijs want dan heb ik volgens mij dezelfde in springversie)

@ lina: Toch vind ik het oneerlijk ze zouden je daar toch niet voor mogen afstraffen? Jij kan daar toch niks aan doen?

Net Shetan en Daimler gesprongen.
Shetan 1 balk in de L maar super trots op hem want dit was zijn 3e of 4e springwedstrijd en de 1e keer L en meteen 1 winstpunt!
Daimler ook een balkje want hij was niet helemaal aan het opletten op dit hindernis. >;)
Maar we gingen voor 2 fijne oefenrondjes en dat is gelukt!
Daimler krijgt nu sinds een week Cool down van best-mix en dat lijkt goed aan te slaan want Daimler is nog wel hevig maar nu wel controleerbaar. (vroeger kon ik hem nooit houden en nu begint het steeds beter te gaan.) :D

Edith:
Krijg net nog een leuke foto van Daimler binnen:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Brainfail op 31-05-15 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

aniek_joefy

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:08

@ caresje
Goed gedaan zeg!
Mooi Lisanne! En wel erg oneerlijk lina.. Alsof jij er iets aan kan doen..

Hier vandaag met bowy suuuper tevreden. Heerlijk geconcentreerd ondanks de kei harde wind (waar hij nooit zo'n fan van is haha) en klapperend lint fijn kunnen rijden. Wat resulteerde in een vierde prijs (vd 18 deelnemers) met 200 punten! :D

Met Animo helaas minder. Teveel spanning bij mezelf waardoor het een beetje mis ging helaas :(

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:05

Caresje: Kan het niet laten *Lisanne hahaha. Geeft niks.
Zwart met witte rand en grijs zit er ook bij. VZH van HH, maar het zou best wel goed kunnen dat er ook een springversie van is! Jongen van de paardenwinkel had hem in dressuur.

We hebben een oplossing voor Vera, morgenochtend zetten we haar in de paddock aan een ijzeren paal die de schuur staande houdt(uiteraard met hooitouwtje dat ze het wel kan breken als ze wilt, we moeten geen verwondingen krijgen). Met rijden ging het de vorige keer echt goed, binnenkort stap ik er weer op :D. Ik vind het erg lastig dat mijn ouders zo opgescheept zitten met het hek maken enzo, want ik hou van Vera en ze is echt een lieverd als ze je eenmaal in vertrouwen neemt.. Hinnikt naar me als ik aankom, laat zich lekker knuffelen en ze is zo onwijs lief, alleen dat vertrouwen is ook makkelijk te schaden..

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:21

Klopt caressa, maar ik heb ruim 4 jaar geleden de keuze gemaakt voor hem omdat hij voor mij bijzonder is en dat is voor mij belangrijker. En misschien gaan we iedereen nog wel verbazen en komen we er wel. Hij heeft me in ieder geval enorm veel geleerd en wie weet...

Fijn dat je een fijn rondje gereden hebt!

En gefeliciteerd met je punten aniek!

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:17

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:46

Haha die is wel leuk ja _O-

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:22

Hhahaha! Kan jammer genoeg wel geloven dat je er even langskijkt maar toch :')

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:59

Heeeeyheeey allemaal :D sorry dat ik zo weinig reageer, maar met school (laatste jaar) en de examens voor de deur heb ik bijna geen tijd :')
Rijden met Amigo gaat weer lekker goed :D We zijn weer vertrokken zo precies :D Echt heerlijk!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:59

caresje schreef:
@oneabdonly: wouw die Frontriem is kei mooi!

@matedor Ag dat is wel even balen...

Bij mij goed en slecht nieuws...
Begin met het slechte.

Het blijkt dat is erg veel geluk heb gehad in Hulsberg want toen ik vandaag met Frieda nog 1 keer de waterinsprong wou oefenen brak mijn teugel... :n

En het goede:
Mijn team-kleren zijn binnen!!! *\o/*
Ben echt super blij ermee!

[ [url=m/Z3GBIV.jpg]Afbeelding[/url] ]

GAAAAAAAFFF! *\o/*

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:05

OneAndOnlyx schreef:
Ik ben even naar de paardenwinkel geweest en heb een nieuw dekje, nieuw touwhalster(had ik nog niet) & een halster voor mn shet gehad.(halster past niet dus ik moet weer terug, maar dat vind ik helemaal niet erg :D).

[ Afbeelding ]
(touwhalster met het halster van de shets op de achtergrond haha)

[ Afbeelding ]
(dekje :D)

Ohja en het slechte nieuws.. ze is vanmorgen over t hekje gesprongen naar de weg toe.. mijn vriendin had 't gelukkig door, zij was weg met haar paard. Hek kapot, ouders moesten weer uren gaan maken.. Dusja, vanaf nu word ze vastgezet als haar maatje weggaat, want meer kunnen we niet doen..

Superleuk!!
Wel als ik even mag zeggen : je touwhalster hangt wat te laag op de neus :j Met mijn stage ( Two lazy seven Ranch in Kalmthout ) werkte ze alleen met touwhalsters en hebben ze mij uitgelegd hoe het precies moet passen. Het koord over de neus moet 2 /3 vingers van dat botje (zoals bij engels hoofdstel en achter de oren door moet achter de kaaklijn. Nu dat is best moeilijk uit te leggen zo :')
Dus hier even een voorbeeldje :
Afbeelding
Afbeelding

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:35

Ik gebruik een touwhalster met trailerladen (uiteraard staat hij daar niet aan vast) die zit inderdaad ook een stuk hoger :j

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:26

Ik vind het zalig om aan grondwerk te doen, onze band is enorm verbeterd sinds we dit doen. Ik kan niet meer zonder touwhalster :P

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:33

Ik vind het met laden ook fijn werken inderdaad, ik loop niet mee naar binnen met laden (ik blijf buiten de trailer staan) en daar komt dus ook (veel) grondwerk bij kijken.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:05

Trailerladen heb ik vroeger ook hulp bij gehad van iemand die aan grondwerk deed voor mijn pony.
Helaas ging het dan een paar keer goed en dan wou hij niet meer....

Frieda loopt hier ook altijd zo de trailer op zonder mee te lopen en Daimler hangt erg van zijn bui af ene keer wel andere keer niet..... ^)

Shetan die doet altijd een stormloop de trailer ik maar dat komt meer omdat hij de trailer eng vindt omdat hij zo groot is en de trailer er voor hem klein uit ziet.

Heb eigenlijk ni veel grondwerk meer gedaan na mijn pony maar voor Frieda zou het voor het vertrouwen wel goed zijn.
(Weet ook niet waar mijn touwhalster gebleven is)

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:38

Wedros had vandaag een vrije dag, de hele ochtend op de wei gestaan en toen toch maar besloten ze binnen te laten zetten.
Het waait als een gek hier en dan die regen er soms bij :brr: , echt net herfst.
Vanmiddag nog even met hem getut en daarna mocht hij de paddock trotseren, en die taak nam hij erg serieus :j :') .
Die pretlichtjes in zijn ogen en dat ontzettend eigenwijze hoofd van hem, weet ik weer precies waarom ik zo gek op hem ben *\o/* .
Ik hoop dat de storm een beetje is gaan liggen morgen en dan gaan we weer hard aan de slag voor de wedstrijd zondag!

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:42

Ja pfff slecht weer he.. Hier wel fijn gereden ondanks de wind!
Ook nog even last minute opgegeven voor zaterdag. Nieuwe poging..

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:47

spannend! Ik denk er aan om een proef uit mijn hoofd te rijden... maar ik ben toch bang dat ik het op wedstrijd dan ineens niet meer weet :=

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:59

Ook n.a.v dat topic? Ik zat er idd ook over na te denken ja maar denk ook dat ik hem dan helemaal verkeerd rijd..

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:33

Nee ik heb het al eerder in mijn hoofd gehad, met mijn andere paard. Uiteindelijk heb ik dat nooit gedaan maar ik kan me best voorstellen dat het fijner rijdt. Ik heb in mijn training de proef ook al eens uit mijn hoofd gereden maar toch :')

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:06

Ja hier ook :') ik oefen de proeven thuis ook uit m'n hoofd maar op wedstrijd heb ik m'n lezer toch echt nodig..

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:06

Jeetje was ik aan het rijden kwam de avondvierdaagse langs :') schreeuwende kindjes :') maar hij liepmwel fijnnn <3

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:33

lina1998 schreef:
Ik vind het met laden ook fijn werken inderdaad, ik loop niet mee naar binnen met laden (ik blijf buiten de trailer staan) en daar komt dus ook (veel) grondwerk bij kijken.

Dat wil ik ook graag bereiken, maar we zijn nog maar net begonnen.
Normaal gaat trailerladen altijd goed, maar gisteren wouw hij er dus echt niet op hee... :n
uiteindelijk met de longe achter hem door. Na het rijden ( had les) om terug naar huis te gaan is dan weer nooit een probleem.
Ik denk omdat ik dan veel rustiger ben, ookal was ik niet echt opgejaagd of het een of het ander

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:13

Bij mij is terug eigenlijk altijd het probleem, het ging een tijdje wel goed maar het is een keer goed misgegaan en sindsdien is terug een probleem. Er is veel afleiding en toch te veel spanning van mijn kant en dan wordt hij te mans en dan is het een onbegonnen strijd. Vandaar ook mijn keuze om het niet op 'kracht' te doen, natuurlijk als je ergens staat en je moet naar huis dan moet je soms. Mijn persoonlijke ervaring is ook dat hoe meer kracht er gebruikt wordt met lader hoe verder ik terug bij af ben. Bovendien ben ik er nog altijd van overtuigd dat het niet willen laden geen 'spelletje' is van zijn kant. Van zijn kracht win ik het niet, en dat wil ik ook niet. Ik probeer hem te leren dat de trailer een veilige en rustige plek is, ik laad zonder voer en eigenlijk gaat het de laatste tijd erg goed. Wel straf ik steigeren, in mijn ruimte komen (lees boven op me springen) en trappen meteen af dat mag gewoon echt niet (goh :') ). Zondag gaan we weer met de trailer weg voor wedstrijd, ik start momenteel alleen nog in de buurt (of zelfs op onze 'thuisbasis', ideaal zo'n stal!) zodat ik eventueel naar huis kan lopen mocht het laden niet gaan en dat zorgt voor beide kanten voor meer rust en zo komen we er wel!
Met Gerrit laad ik wel op de 'normale' manier, dat werkt voor hem fijn en dat is dan ook helemaal prima. Naar je paard kijken en vooral luisteren is altijd belangrijk :j

Wedros vandaag maar een dagje vrij gegeven het is best warm hier en morgen schijnt het nog warmer te worden. Morgen les, zaterdag zelf nog even rijden en dan zondag hopelijk door voor het laatste puntje!

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:58

Zo gelest bij tropische temperaturen 8)7 , ging best fijn ondanks de hitte! Na de les wel allebei bek af maar dat hoort er bij soms.