[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alice13

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:37

Mijn eerste winstpunt in de L2 is geregistreerd :D nu dus echt officieel L2 hihi.

Ik vond de Ruiters op Boekele wel echte bazen hoor tof dat je paard zo door een parcours durft te sturen. En ik wat ik had gezien was allemaal vriendelijk eigenlijk. Simpele bitten ronde wiel sporen en erg proffesioneel. Dieren en Ruiters' zagen er goed verzorgd en gezond uit!

Ik vond het ook goede hindernissen niks geen onmogelijke rare hindernissen. Mooi gebouwd parcours vond ik (een dresuurmiep) hahah

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:44

Gefeliciteerd met je winstpunt, Alice.

Je kon bij de meesten niet eens zien dat ze al een dik parcours hadden gesprongen. En bij anderen dan weer wel. Werd vriendelijk gereden, tenminste die wij hebben gezien.
Vonden het wel jammer dat Tim Lips en Merel Blom niet starten. Maar heb vandaag gelezen, wat de reden daarvoor was. Alice Naber startte te laat, om haar nog te kunnen zien rijden. We moesten namelijk om 5 uur weer bij onze opstapplaats zijn.

Goede keuze, Sunshinee. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:45

Dan snap ik het Alice, dan een kwestie van gecontroleerd opbouwen dat ze steeds langer vol gaat houden. Gefeliciteerd met het eerste winstpunt! Was dit nu ook de eerste keer dat L2 starttte?

Sunshine: ook gefeliciteerd met de 2 winstpunten, netjes gedaan! Slim nog even langer in het L2 blijft tot allemaal wat beter bevestigd is.

FriesWytske, gaat het alweer fijner met rijden? En leuk dagje Boekelo!

Hier weer opgeknapt eindelijk, had even flink te pakken. Nu weer simpel aan het rijden en ze doet het ontzettend fijn. Begint ook echt weer te kriebelen om te gaan lessen en starten, maar moet echt nog even wachten helaas, dus dan maar tot die tijd rustig trainen

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:52

Mooi, dat het weer goed met je gaat. En super dat het rijden langzamerhand weer de goede kant op gaat.

Ja, het rijden gaat hier weer de goede kant op.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 12:10

Bedankt dat jullie laten weten dat ik een goede keuze maak door nog even te blijven in het L2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 12:13

Ik wil sowieso eerst een aantal keren boven de 65% rijden voordat ik naar de M1 ga :j . Nou is me dat al een paar keer gelukt, maar dan heb ik ook het idee dat je er echt klaar voor bent als dat vaker lukt.

Fijn dat het weer goed gaat haike!

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 13:27

Ik vroeg me ineens iets af.
Als ik L2+10 of meer ben.
Mag ik dan M1 HC starten en die keer erop weer L2?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 13:32

Ja dat mag maar die HC proef mag pas na toestemming van de jury op basis van je eerst gereden L2 proef + selecties en kampioenschappen mag je dan niet meer rijden.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 13:47

Yvank, ik snap het niet helemaal.
Als ik L2+10 ben. Heb ik toch al toestemming om M1 te starten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 13:51

Ja dan mag het wel maar mag je niet meer terug. Dat is mij een keer uitgelegd door de KNHS want ik had die vraag ook..

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 14:36

Oh wat vreemd! Ik las net in een ander topic maar die was al heel oud dat ik dan m1 hc mag starten en daarna gewoon weer L2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 14:37

Nouja daar wisselen dus de meningen nog wel eens over maar dit kreeg ik poosje terug van knhs te horen. En sowieso vind ik HC persoonlijk onzinnig... Doe dan een proefgerichte clinic of oefendressuur :j

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 14:40

Yvank, proef gerichte clinic kan ik ook wel een keer doen. Heb ik ook gedaan toen ik L1 reed.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:42

Ik heb mijn debuut al in september gehad, maar punten staan nu op mijn KNHS O:)

Wat betreft HC starten, klopt het volgens mij wel wat Yvank zegt. Rare ervan vind ik dat het dan eigenlijk een beetje nuteloos om HC te starten als je een hogere klasse wil proberen, want je zit er dan gelijk in vast :')

Proef gerichte clinics lijken me super leerzaam, hier in de buurt kan ik nooit wat vinden OF pas als het al geweest is hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:30

Ik zie het nut ook niet zo van HC, zou dan eerder gaan voor een oefenwedstrijd of clinic inderdaad. Zelf regelmatig oefenwedstrijden gereden, toch fijn om dan dingen uit te proberen en meteen feedback te krijgen van de juryleden. Hier in de regio is ook best vaak, denk dat deze winter ook ga doen zodat niet te hard ga in mijn punten.

Proefgerichte clinic ben ik bezig te organiseren, maar dan in lessenserie van 5 keer, waarbij de eerste en laatste les het rijden van een proef is en de andere 3 lessen bezig bent met wat er uit de proef naar voren kwam. Zal regio Den Bosch/Tilburg worden, mensen interesse?

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:40

Ik lees leuke dingen over Boekelo, ben dr nog nooit geweest. Sowieso nog nooit op een cross.

Alice gefeliciteerd met je winstpunt!

Haike,fijn dat je paard weer lekker aanpakt tijdens t trainen.
Vind dat je een super leuk idee hebt, jammer dat t voor mij aardig uit de richting is.

Betreft t HC starten, daar heb ik geen kaas van gegeten. Zou dan inderdaad een onderlinge mee pakken of clinic. Tenzij je dus wel m1 kan starten HC en weer terug. Andere kant je kan ook M1 starten en kijken war er van je verwacht word en dan kan je daar naar toe trainen.

Ik heb gisteren en vandaag wedstrijd gehad. Gisteren 1e proef 178, 2e proef 1e met 185. Vandaag 2x 1e met 197 en 199. De teller staat nu op L2+7. In november gaan we weer een weekend.
Laatst bijgewerkt door _pauline_ op 11-10-15 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:41

Gefeliciteerd!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:43

Gefeliciteerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:47

Gefeliciteerd, dat toch weer knappe scores!!

Clinic wordt trouwens gegeven door Hans van bedaf.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:52

Mooie punten! Gefeliciteerd.

Jammer de clinic is voor mij echt te verweg helemaal voor meerdere keren wel erg mooi bedacht zo. Is vast animo voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:55

Voor mij ook te ver ja :j

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:56

Clinic is voor mij ook veel te ver weg.
Hier in de buurt zijn er ook geen oefenwedstrijden of proefgerichte clinics. Mijn vereniging organiseert welk jaar een competitie voor de eigen leden. Maar daar doe ik al een paar jaar niet meer aan mee.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:30

Pauline: nette punten! Kan je trots op zijn :j
Haike: leuk zo'n clinic. Helaas voor mij te ver weg. Fijn dat je weer bent opgeknapt.
FriesWytske: tof dat je naar de cross in Boekelo was :):)
Sunshine: goed gereden, mooie cijfers! Zal je binnenkort even PB'en over de Orun :)
Alice: lijkt me handig, dat je je paard zelf kan behandelen! Ik probeer 1 keer oer maand te starten, maar dat lukt niet helemaal :') Ben dit jaar 5 keer dressuur gestart en 2 keer springen.

Hoi :wave:
De masseuse is vrijdag voor m'n paard geweest en dat heeft hem goed gedaan! Heb nu twee keer weer gereden, heb van haar ook nog wat tips meekekregen voor met rijden, want hij had toch wel flink last van z'n rug, doordat die pony er in de paddock of was gaan staan, maar ook nog wat restanten omdat we een slecht passend zadel hadden. Over een maandje komt ze nog een keer, hopen dat het dan helemaal oké is.
Ik was vandaag in Boekelo kijken bij het afsluitende springen, was weer erg leuk!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 23:25

Fijn dat je paard behandeld is Sofie en dat hij er baat bij heeft gehad.

Dian liep vandaag ook al weer een stuk fijner. Heb haar niet behandeld oid. Maar lekker over de rug gelongeerd en welverdiende rust :D. Morgen weer aan het werk vandaag voornamelijk basis werk gedaan. Dat moet sowieso eerst goed zijn voor we met moeilijke oefeningen aan de slag kunnen.

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:04

Gisteren equipe wedstrijd gehad. Voor de eerste keer met de trailer naar een dressuurwedstrijd. (het laden duurde 45 min heen en 30 min terug :oo ). Ik viel nogal op tussen alleen maar zwarte en bruine paarden :') . Proef ging wel goed alleen jury gaf ons 179 punten :=
Met ons team helaas ook niet in de top 3 gekomen. Maar weer een ervaring erbij :)

Het was heel goed geregeld. Ze riepen in de losrijbaan om wie er naar de ring moest en wie zich moest klaarmaken. Soms moet je zelf maar uitvogelen wie wie is :+ .