[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:12

Hey girls ,

Mara oke gelukkig hihi anders dan wil ik best nog wat vertellen hoor ! , ja ik ben alweer wezen kijken naar dressuuurpaardjes van 2/2,5 maar deze wil ik echt zelf zadelmak maken en inrijden en dan uiteindelijk uitbrengen op concour en waarschijnlijk ook zelf houden :)
Ik weet niet waar jullie allemaal wonen misschien kom ik je dan helpen met een instructrice?

Fleur ; Hey Fleur , ja bedankt haha en ik ben ook niet van plan om weer een jaar afwezig te zijn :P , Aawh wat leuk zeg ! :D , wel jammer inderdaad maar hopelijk kun jij ook weer snel beginnen..

Wonen jullie toevallig in Limburg ?

m9ara

Re: [HK]L1 Debuut 14-09-2013 / Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 14:31

Dat vind ik echt een van de leukste dingen om te doen, je paard helemaal zelf opleiden! Zo mooi om te zien wat je ze allemaal hebt geleerd. Heb het ook een aantal keer gedaan maar ben een beetje het lef verloren :? geen idee waarom, en vind dat eigenlijk heel jammer. Zou het liefst namelijk ook vanaf 0 weer beginnen met een paard! En helemaal leuk als je hem dan kan houden!

Ik woon bij Tilburg in de buurt. Dus helaas, geen Limburg. Weet niet of je op de hoogte bent van mensen die daar zitten? Ik zoek iemand die heel erg op vanuit het been rijden let en op de ontspanning, aangezien het enorm fout ging met mijn vorige instructrice omdat ik gewoon teveel met mijn hand moest rijden voor dit paard.

ik heb toch zo'n leuk beestje gezien op sporthorses <3 helemaal niet spectaculair ofzo, maar hij heeft echt iets vind ik. Zou ook nog net passen binnen m'n budget om erbij te kopen. Maargoed, geen stallen vrij thuis, beestje is 2 jaar en aan de kleine kant, moet het mezelf snel uit mijn hoofd praten :')

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:28

Zoo das weer ff geleden dat ik heb gepost maar ben net terug van vakantie! Ben ruim 3 weken weggeweest dus had ook aardig wat bij te lezen, maar ga niet op alles reageren ;)
Anne wat fijn dat je een oplossing hebt gevonden, hoop dat het de goede kant op blijft gaan op deze manier!
En hoi iedereen die nieuw is! Ik heb samen met iemand anders (en ja dat gaat goed ;)) nu een jaar een 5 jarige reus van 1.83 van Vivaldi en ga binnenkort L2 starten. Foto’s staan een paar pagina’s terug voor wie dat leuk vindt. De laatste maanden ben ik niet zo fanatiek bezig geweest en hij heeft ook even vakantie gekregen. Gister na 3 weken weer lekker bij hem geweest en hij zag er wat voller uit, al kon ik niet precies aanwijzen waar. Vanavond weer rijden, ben echt benieuwd hoe het gaat. We gaan hem nu ook weer gewoon aan het werk zetten, die weekjes vakantie hebben voor z’n pubergedrag niet zoveel goeds gedaan haha. Verder wil ik graag oktober weer gaan starten, afhankelijk van hoe die aanvoelt de komende weken en of er leuke wedstrijden zijn hier in de buurt.
Hopelijk kan ik vanaf nu weer wat leukere dingen posten, nu ik weer ga trainen en starten en blijf ik lekker meelezen hier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:02

Hee! Ik zal mezelf ook weer een keer melden. :o lees braaf mee maar komt er steeds niet van om te reageren. De dagen worden iig minder lang en minder druk op het werk dus de puf om weer wat vaker te reageren komt vast wel!

:(:) voor iedereen in het topic die het nodig heeft, voornamelijk Anthea. Ik hoop zo dat het snel beter gaat!

+:)+ voor de toppertjes op wedstrijd! De meeste gaan goed, sommige minder maar die winstpunten stromen vast binnenkort allemaal binnen! Ook voor Fleur waarbij het weer beter lijkt te gaan. Die streken raakt ze binnenkort vast kwijt, is gewoon een fase waar ze doorheen moet.

:wave: voor alle nieuwe, dat zijn er een hoop! Leuk dat er ook uit de buurt komen :)

Hoe gaat het hier? Tsja ik ben niet heel intensief aan het trainen. Qua dressuur helemaal niet echt momenteel want de bak thuis is niet te rijden en de wei is helaas te glad nu. Qua springen ben ik wel super trots! Wedstrijden komen vast ook wel weer :)

Ik kan het ook niet laten om dit filmpje hier te laten zien. Inmiddels al een maand geleden, maar onze eerste keer springen op vreemd terrein!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:10

Dat zou dus echt niets voor mij zijn, een paardje kopen voor de verkoop. Ik hecht me er zo snel aan, ik kan ze niet meer verkopen. Het is daarmee dat mijn lieve pony ook nog steeds op een weiland staat, kopers genoeg een paar jaar terug maar ik wou hem niet weg doen xD
Wel leuk dat je nu zit te kijken naar een paardje om zelf zadelmak te maken. Lijkt me heel leuk om te doen, maar zelf ben ik daar te onervaren en te bang voor haha!

Klopt Fleur, ik blijf wel lekker bezig met hem. Dat moet wel, want als je er een tijdje niets mee doet, dan krijgt hij weer kuren en gaat hij weer uittesten :')
Wat leuk dat je verbetering merkt!! Dat vind ik altijd zo'n fijn gevoel haha! Ik ben er zeker van dat dat helemaal gaat goed komen! *\o/*

Hoi Marloes! :D Het springen ziet er goed uit zeg! Knap!

Vandaag met Hyrano naar de kliniek geweest. We hadden om 16u een afspraak, om 18u was het pas aan ons :') . Omdat het Hyrano zn eerste keer was, moest er een DA bij zijn en helaas was er net een koliek geval binnen gekomen dus die krijgen uiteraard voorrang. Paardje heeft het helaas niet gehaald, wat was dat een naar gezicht om het paard daar op die wagen te zien liggen, bah.. :(
Maar de DA heeft dus met ons en de hoefsmid besproken wat zijn bevindingen waren aan de hand van de foto's. Dat kwam wel overeen met wat onze DA zei. We moesten hem ook even laten lopen, toen liep hij weer vrij oke, zo raar!
Zij vonden het dan eigenlijk ook nog niet zo erg. Nou ja, ik kwam er ook aan en het eerste wat ze vroegen, was: 'staat hij op zware pijnstilling?' Nou nee haha. :P
Er is nu een break over beslag onder geslagen en rechts is de teen ingekort want die was te lang. Hij wou de teen ook vermijden, die deed uiteraard pijn, dus dat wordt ondersteund door het ijzer. De hielen waren dan wat overbelast natuurlijk, als de DA daar kneep met de tang, dan trok hij ook weg.

We vroegen uiteraard wanneer we er weer mee mochten rijden, dat zou ik morgen al mogen! Maar de eerste week ontspannen, veel rechtuit, geen zijgangen, geen kleine voltes zodat hij kan wennen aan zijn nieuw beslag.
Maar na die week mag ik hem gewoon weer rijden en kunnen we weer trainen *\o/*

Zo gek hoe dat meningen kunnen verschillen! De hoefsmid die mijn DA aanraadde, die zei dat ik er geen wedstrijden meer mee kon rijden. Mijn DA twijfelde er ook wat aan of dat hoge dressuur nog ging lukken. De hoefsmid waar ik nu bij ben, die zei al snel 'op naar de M' :')

Dus nu moet ik even het rijden af wachten maar ik heb er een goed oog in! *\o/* En ik moest hem geen pijnstillers oid bij geven.

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:25

Ik zal snel weer even een uitgebreide reactie geven, heb alles wel meegelezen, maar op het moment nogal druk met van alles.

Maar Anthea, wat een fijn nieuws!! Klinkt erg hoopvol!

Hier gaat alles verder z'n gangetje.
Afgelopen weekend was SGW Texel en we hebben meegedaan met de oefencross. Alle hindernissen langs met een instructeur en daarna de hele cross alleen rijden. En Parti deed het weer geweldig! <3 Rij hem sinds kort wel mexicaan buiten en met crossen, want hij wordt zo ontzettend sterk. Trekt me gewoon uit het zadel en is niet meer te stoppen. Mexicaan doet gelukkig goed z'n werk. Verder met dressuur wat bezig richting M, maar wil nog niet echt vlotten. Morgen weer les.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:05

Anthea: wat fijn dat er nu zo positiever over word gepraat, over jullie sport toekomst :) kan het kloppen dat je een keer wedstrijd bij ons in de buurt heb gereden? Ik herken je paard aan een topic op bokt van een bekende locatie die bij ons in de buurt is, maar kan het mis hebben natuurlijk.

Boukje: wat gaaf, een crossles! Ben echt super jaloers haha, wat zou ik dat graag weer willen doen. Fijn dat parti dat allemaal zo goed oppakt.

Leuk om de verhalen te lezen over verkopen van je paard, dat de meningen daar zo verschillend over zijn. ik heb enkele weken geleden nog genoten van mijn oude pony die inmiddels onder de 3e ruiter na mij straalde in de ring op het NK. Ik weet zeker dat ik er haar niet blij mee had gemaakt om der thuis in de wei te zetten, die pony geniet in de ring en heeft nu inmiddels ook al 3 ruiters enorm veel vertrouwen gegeven.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:32

Anthea wat eens super nieuws *\o/* Top zeg :D En dat is inderdaad heel naar om te zien inderdaad ;(

Hee Marloes, hoe is het? :) Wat een heerlijk filmpje zeg, 't ziet er supersimpel uit hoe jullie zo lekker rondrijden, leuk! :j

Boukje wat gaaf van die sgw, en fijn dat de mexicaan z'n werk doet, is altijd nog een vriendelijker hulpmiddel dan een scherper bit, hoewel dat soms ook gewoon nodig is, en ook zeker niet slecht hoeft te zijn hoor.

Cheyenne, dat lijkt mij ook lastig inderdaad, om zo snel weer afscheid te moeten nemen, al zou ik het als ik ooit paarden aan huis heb nog wel eens willen proberen. Ik zit trouwens helemaal in het midden van het land, niet echt in de buurt van Limburg dus :p

Mara 't klinkt wel alsof mijn instructrice je zou passen, maar ook niet echt in de buurt haha. Gelukkig heb je in de tussentijd je mams nog :)

Kirsten, genoten van je vakantie? Fijn dat Fifty er goed uitzag, en vanaf nu weer lekker aan de slag met 'm :D

Bu ging fijn in m'n les, ze moet wel weer wat kracht opbouwen, daar is ze wel wat op achteruit gegaan, maar dat komt wel weer. Vandaag ging er even een vriendin op, en die zette d'r meteen aan het werk, terwijl ik dus nog snel te lief wil zijn, helemaal omdat ik nog wat aan het opbouwen ben eigenlijk, maar ze liep bij haar ook fijn, voor mezelf dus goed om te weten dat ik eigenlijk wel iets meer mag doorpakken, alleen de galop kost d'r nog echt wat moeite, maar als ze verder gewoon fijn loopt en we daar gewoon wat rustig aan doen komt dat wel weer prima voor elkaar. Wedstrijden staan voorlopig nog even niet op de planning, denk eind van het jaar, begin volgend jaar ergens weer. :)

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:11

WAAAAAAAH! Mijn geluk kan echt niet op, zo vreselijk trots! 186 en 197 punten gereden in de zeikregen. Hard work pays offff! :D

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:09

Super Anne, gefeliciteerd *\o/* *\o/*

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 12:15

Hai Marloes :D Gaaf filmpje zeg! lijkt me heel vet om te doen.
en inderdaad grappig die verschillende meningen over de verkoop. Zelf heb ik heel mijn leven eigenlijk paarden en ponys voor de verkoop gereden. Puur omdat ik zelf het geld niet had voor een paard en dus voor anderen reed. Mijn vorige paard was ook voor de verkoop maar die is uiteindelijk 4 jaar gebleven := was echt mijn maatje en vind het nogsteeds verschrikkelijk dat ze weg is. Nu met En Amour heb ik nog niet echt een plan wat betreft verkoop. Maar ze zal niet haar hele leven blijven.

waauuuww wat een super nieuws Anthea *\%/* *\%/* echt blij om dat te horen. Op naar het lekkere trainen!

Mexicaan is een goed oplossing Boukje, beter dat dan zelf heel de tijd moeten trekken of iets dergelijks om hem onder controle te houden.

Haha jammer Fleur dat dat te ver weg is. Fijn dat Bu de goede kant op gaat. en ja vaak een eyeopener als iemand op je paard gaat zitten, weet je weer hoe het ook kan.

Anne supergoed! *\%/* gefeliciteerd!!

wordt vrolijk van dit topic, iedereen goed nieuws haha. zelf weinig nieuws helaas.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 12:16

Boukje, gaaf die SGW! Vind het idd beter dat je ee mexicaan gebruikt ipv gelijk een scherper bit :)

Fijn dat je het rustig aan pakt Fleur! :) Die kracht komt vanzelf weer.

Gefeliciteerd Anne! Super goed!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 10:31

Het heeft even geduurd, maar hier een filmpje. Dit was nog n vrij goede dag. Zoals te zien is is de aanleuning vaak onrustig, vooral links. Ik moet zelf heeeel goed mn best doen om stil te zitten. Ook is mourie vrij snel slecht aan het been of loopt onder me uit en kiepert op de voorhand.

Als jullie tips hebben hoor ik het graag, ga ervan uit dat ik het hier gewoon kan plaatsen en niet afgebrand word zoals op de rest van bokt zo snel gebeurd :') we hbben nog n lange weg te gaan.

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 10:34

Agile

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:20

Anthea wat een goed nieuws dat je weer mag gaan rijden en trainen! Kan me voorstellen dat het wel gek is zulke best wel tegengestelde meningen, maar zou hem even de tijd geven om te wennen aan het beslag en rustig beginnen, kijken hoe die het oppakt. Maar fijn nieuws verder! :D
Boukje wat leuk dat de cross zo goed ging. En goed dat je eerst met een andere neusriem dat trekken probeert op te lossen ipv een scherper bit.
Fleur fijn dat jij ook weer lekker aan het opbouwen bent. Lekker trainen voor de wedstrijden en weer gaan starten als jullie er klaar voor zijn!
Anne gefeliciteerd met je punten! Lekker 3 winstpunten! *\o/*
Mara ik ga snel je filmpje een keer bekijken en misschien kan ik je wat tips geven!
Zelf sinds vorige week weer aan de slag. Aan de longe loopt die super fijn alleen onder het zadel wilde het niet echt lukken. Ik heb de verhalen gehoord hoe die was toen die net weer werd gereden na z’n vakantie, maar dat was geen succes. De ‘rust’ moeten we dus meer gaan zoeken in de afwisseling, dus daarom mocht die van het weekend naar het strand samen met een ander paardje van stal.
Verder heb ik aankomend weekend wedstrijd..... Een nieuwe stal hier in de buurt organiseert hun eerste wedstrijd daar, dus ik zei dat we wel konden gaan kijken hoe het was, om misschien de volgende keer mee te doen. Toen vonden m’n vriendinnen dus dat ik gewoon mee moest doen om te kijken hoe het was haha. Dus iets sneller dan verwacht ga ik zondag m’n eerste L2 proefjes rijden. Ik ga niet voor de 200 punten maar hopelijk wel 2 winstpunten. Morgen les dus maar goed de proeven oefenen! :+

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:41

Uiteraard gaan we het rustig aan doen, Kirsten. Heb er nu 2x opgezeten, waarvan de eerste keer gewoon rondstappen. Sowieso mochten we de eerste week geen zijgangen of kleine voltes rijden, gewoon grote voltes, veel rechtuit en vw-nw. De week daarna konden we het werk weer oppakken :j
Succes met je wedstrijd komend weekend!!

Karin, gaaf dat je in uitgelicht staat! Had van de week al je topic bekeken en gereageerd!

Filmpje ga ik eens bekijken als ik veel tijd heb, school is weer begonnen dus heb alweer wat te doen _O- Tegen het einde van de week zal ik het wellicht kunnen bekijken! :j

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:50

haha ja anthea, dat had ik nou nooit verwacht dat dat zou gebeuren :D
bedankt voor jullie leuke reacties!!

fijn dat je weer kunt beginnen anthea, heerlijk! succes met het weer rustig aan oppakken, hoop jullie weer snel in een topic te kunnen zien, maar alles op zn tijd natuurlijk :(:)

succes met je wedstrijd kirsten, hoe ging je les?

ik heb je filmpje bekeken mara, wat mij opvalt is dat hij idd veel schud vooral in draf en stap, maar dat hij in de galop heel erg lekker ontspannen en laag loopt, kan het misschien zijn dat je in de galop beter ontspant of dat je dan minder aan z'n mond zit? ik zie ook wat weinig overgangen en figuren, misschien omdat je in een zwembad reed op dat moment :P
hoe gaat het nu met rijden? ik zou hem lekker bezig gaan houden, zodat hij zn koppie er echt bij moet gaan houden, heel veel overgangen, voltes 10 mtr, schijnovergangen evt met balkjes gaan rijden
als dat schudden minder zou zijn, loopt hij in mijn ogen echt wel fijn, het oogt wel ontspannen en hij loopt lekker door, ik hoop dat je er wat aan heb, dit is niet mijn sterkste punt, vaker blijven filmen, leer je veel van! heel veel succes!!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:09

Spannend kirsten dat je l2 gaat starten, veel succes alvast, komt vast goed!

Ben benieuwd wat je ervan vind Anthea!

Super bedankt voor je reactie op mijn filmpje Karin. Ik reed eigenlijk voor het filmpje vooral rechtuit. Probeer in de training zelf idd heel veel overgangen te maken, voltes vergeet ik sneller dus dat moet ik in mn achyerhoofd houden, en ook als ik teveel ga focussen op het schudden vergeet ik vaak overgangen/figuren dus zal er nog wat extra op letten!
Het gekke is dat ze tijdens dit filmpje in galop voor mijn gevoel het minst mijn hand opzocht en ik teveel met mijn hand zat te werken, terwijl toen ik het terug keek de galop er juist het beste uitzag haha, heel apart. Moet misschien eens gaan kijken of ik toch wat anders doe in galop ipv in stap en draf

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:31

Mara ik heb je filmpje bekeken, wat een fijne ruime draf lijkt ze te hebben, ze lijkt aan de voorkant echt nog wat zoekend. Denk dat in jouw geval vooral heeel veel (schijn)overgangen rijden helpt, dan wordt ze ook scherper aan je been en zal ze misschien ook beter op je wachten en niet onder je uit lopen. je rijdt haar wel fijn en vriendelijk, je zou zelfs nog wel iets meer eraan mogen rijden, het ziet eruit alsof ze nu erg in haar comfortzone loopt qua halslengte en iets op de voorhand. Maar zoals je haar karakter omschrijft is dat een lastig punt zeker? Als ze weinig van je hand accepteert dat je dan extra voorwaarts rijden ook lastig weer kunt opvangen? Ik vind het een erg leuk paard, denk als je iemand hebt gevonden die je aanspreekt om les bij te volgen dat ook echt helemaal goed moet komen :j

Karin je topic is prachtig, ik doe het nooit, maar ik had stiekem getemd voor uitgelicht haha. Hoe gaat het rijden bij jou? Weer opgepakt na je vakantie? :)

Kirsten wat spannend, L2! En meer afwisseling is altijd goed natuurlijk, succes met oefenen deze week :D

Anthea, wat heerlijk dat je er weer hebt kunnen rijden *\o/*

Buraantje gaat top! Ik had gister les, en in stap en draf zijn we weer gewoon wat meer van d'r gaan verwachten, na een weekje veel lang-laag en vw-nw mocht dat wel weer, en ze liep uiteindelijk zo fijn! Het oude niveau kwam ineens weer een stuk sneller in de buurt, ze had veel meer rust in de aanleuning, er miste nog wel weer iets wat finetuning, maar dat komt wel weer, na 2 maanden echt niet zo lekker kunnen rijden, kan ik dat ook nog niet meteen verwachten de eerste keer dat ik haar weer wat meer oppakte. Galop mist ze nog wel echt nog kracht, we hebben nu vooral alleen maar overgangen gereden en niet veel meer dan een volte aan een stuk door gegaloppeerd, die overgangen werd ze superfijn van en daarin kon ze ook weer superfijn klein galopperen, dat kon ze echt niet meer. Ze werd nogal blij en hupsig, wedstrijden kunnen wellicht toch iets eerder dan ik in de eerste instantie dacht, maar dan moeten we nog wel even haar enthousiasme iets zien te reguleren en in goede banen weten te leiden, ik heb helemaal geen haast, merk vanzelf wel wanneer we er klaar voor zijn, maar dit geeft weer hoop :D 'T is in ieder geval weer veel leuker rijden zo, als ze zo is, is zo ook super sensibel, terwijl wanneer ze niet lekker loopt ze ook echt heel taai kan worden.

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:54

dankjewel fleur O:)
ik ben zaterdag teruggekomen, heb maandag gelongeerd, en ben gister toch naar les gegaan, hij liep super fijn! had ik echt niet verwacht, ik moet wel echt veel meer mn been er aan gaan houden, want dan loopt hij veel beter! zaterdag hopelijk voor het laatst L1 starten en dan hoop ik de selecties L2 te kunnen gaan starten

Wat super dat het rijden goed gaat! zo doorgaan! denk je dat de nieuwe plek ook beter voor jullie is?
snel weer lekker gaan starten! fijn he als het een periode minder gaat dat het dan ook daarna weer beter kan gaan :)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:12

Dankje voor je reactie Fleur! vind het echt fijn zo een objectieve mening van jullie te krijgen. Zelf is dat toch wat lastiger. Bijvoorbeeld over halslengte, je hebt helemaal gelijk, eerst werd ze echter nog zoveel langer dat ik na dit filmpje tegen mama zei: ze is al wel meer bij elkaar he, haha. Nu je het zegt zie ik ook dat ze nog wel wat meer bij elkaar mag, misschien als die halslengte wat meer in orde komt dat ze ook van die voorhand afkomt?
Ja die voorkant in het algemeen is echt ons grote probleempunt. Ze accepteert inderdaad weinig en blijft zo heel onrustig. Dat in combinatie met mezelf, ik moet heeel goed op mezelf letten om stil te zitten, leid nog tot problemen. inderdaad zoals je zegt is dat opvangen ook lastig, ze dondert tegenwoordig ook vaak er tussenuit als ze iets lastig vind en word dan erg sterk. Maar opvangen is heel lastig omdat als ik haar teveel door pak met mijn hand ze weer helemaal verpest is in de aanleuning bij wijze van. Lastig Lastig. Zal proberen met die overgangen/schijnovergangen dat wat meer in de hand te krijgen.
in ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken!

Super dat Burana zo fijn gaat! die finetuning komt inderdaad wel weer, het is al heel goed dat ze het zo oppakt. Leuk dat je misschien toch eerder op wedstrijd kan! En dat sensibele is inderdaad wel fijn als je het eenmaal goed kan reguleren, is soms nog een beetje puzzelen haha.

ik zal ook eens temmen voor uitgelicht Karin :))

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:22

Heb alles teruggelezen en voor een heel stuk gereageerd op iedereen (als het goed is) :j

Inderdaad Karin, ik merk ook dat ik echt veel te lief ben. Niet qua 'hard aanpakken' maar gewoon qua consequent zijn. Daarin kan ik nog een hoop leren!
Wat een vreselijk gave foto's zeg, echt heel erg mooi!

Fijn dat z'n bloed goed was Anthea! Dat gevoel deel ik overigens met je, ik zou ook geen paard kunnen kopen om die vervolgens weer te verkopen, het idee alleen al :')
En wat een supernieuws! Echt heel fijn om te horen zeg :D

Balen dat je je wedstrijd af hebt moeten zeggen Mara. Ik was ook echt aan het twijfelen om die van afgelopen weekend af te zeggen omdat het niet erg lekker ging die week maar ben uiteindelijk toch blij dat ik gegaan ben met m'n 186 en 197 :')

Fleur, ben er ook heel blij mee. Ik vertrouw dit stalgenootje echt en ze is ook altijd heel eerlijk en ik denk/weet dat het op deze manier wat beter gaat werken. Ik besef zelf ook dat ik gewoon niet zoveel ervaring heb en dan is een 'hulp' erbij gewoon top.
Fijn dat Burana weer lekker los is, bij je instructrice op stal nu dus? Dat is best prettig denk ik zo! Top dat het bevalt tot nu toe. Super om die vorderingen weer te lezen en dat ze het nu weer gewoon fijn oppakt :)

Hoi Cheyenne! Ik ken je ook nog niet haha maar leuk dat je weer meepraat! Ik heb een 11-jarige merrie (ook een springer overigens haha), Roos, en na ruim een half jaar de wedstrijden weer aan het oppakken nadat het een hele tijd niet goed is gegaan met rijden. Gaat met ups en downs maar we gaan wel weer elke keer een stukje vooruit nu :)
Mij lijkt het ook erg leuk om zelf met een paard vanaf 0 te beginnen maar voorlopig zit dat er nog niet in qua ervaring/tijd :') Heb m'n handen al meer dan vol aan 1 paard momenteel haha.

Fijne vakantie gehad Kirsten?

Leuk filmpje Marloes en top dat het springen lekker gaat.

Klinkt lekker Boukje! Die van mij is met dat soort dingen dan ook echt niet meer te houden. Had dus afgelopen vrijdag wedstrijd en we moesten in de springbak wachten tot we de ring in mochten. Er stond dus een parcours gebouwd en zodra ik die bak in kwam werd ze 5 cm groter, oren erop en echt niet te houden _O- Durfde echt niet nog een rondje in die bak te draven want dan nam ze echt elke hindernis die op d'r pad kwam.

Bedankt voor de felicitaties allemaal *\o/*
Zat nog te twijfelen om me af te melden, rijden ging niet super... Dag van te voren nieteens gereden en dacht nog: "ach we gaan gewoon voor de ervaring". Met losrijden zo ontspannen, kon overal aanzitten, wijken ging lekker... Had dus wel hoop gekregen. 1e proef in de galop echt heel erg tegen de hand maar dat vindt ze nog zo moeilijk. Tussen de proeven door daar nog even aandacht aan besteed en dat ging in de 2e proef al veel beter en dat resulteerde dus even mooi in 3 winstpunten. Kon echt wel huilen van geluk, zo onverwachts en net even die motivatie die ik nodig had. Het kan dus wel gewoon!

Stalgenoot heeft d'r nu twee keer gereden en dat gaat echt zo lekker! Ik leer er zoveel van en alles wordt me veel duidelijker. Zit er dus ook aan te denken om te stoppen bij m'n huidige instructrice en voorlopig op deze manier verder te gaan. Huidige instructrice legt mij namelijk niet uit waarom/hoe ik hulpen moet geven en waarom mijn paard zich op bepaalde manieren uit. Dat kan prima voor mensen met veel ervaring maar nu ik heb ervaren hoe mijn stalgenootje dingen uitlegt aan mij, gaat er een wereld voor me open eigenlijk := Kan veel sneller en duidelijker reageren op reacties van Roos en dat begin ik duidelijk te merken met het rijden, dus ga er nog even over brainstormen. Maar hier gaat alles wel lekker dus! 3 oktober weer starten :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:26

Mara: zonde van de aanleuning zeg! Ik denk dat de verbinding in draf misschien niet zo goed is, in galop houd je je handen heel netjes stil en daar is ze ook stil in der hoofd, in draf is dit net wat minder. Wat doet ze als je iets meer ruimte geeft zodat ze je hand zelf wat meer op laat zoeken? iets minder geforceerd naar beneden proberen te rijden dus. Niet dat ik het er trekkerig uit vind zien, absoluut niet! verder vind ik de tips van de voltes ook een goede. Dan zou ik alleen proberen op die volte der achterhand juist te activeren door de volte kleiner te maken, dan groter, binnenstelling, buitenstelling, overdreven veel stelling te vragen ed. En rechtstellen zo nu en dan natuurlijk. Ik merk bij Fredje als hij zo door heel zijn lijf los loopt en "een paard" is en er van achter super bij is dat dan mijn aanleuning stukken beter is.

Fleur: haha grappig dat je dat zegt van dat simpel eruit zien, dat vind ook echt iedereen als ze ons zien springen. Het gaat ons ook stiekem meestal wel beter af als dressuur mits hij ontspannen is. Wat fijn dat een vriendin op Bu heeft gereden en dat dat tot een mooi nieuw zicht heeft geleid. Die kracht komt vanzelf terug :)

Anne: woehoeee gaaf! Gefeliciteerd met je punten joh, top gedaan!! Wat lastig om te stoppen met je instructrice, maar ik begrijp je motivatie waarom. Je hebt er niets aan als je het niet snapt, dan is het zoals je nu doet misschien handiger.

Karin: wat een gave foto's zeg! Fijne vakantie gehad? Waar ben je heen geweest? :)

Kirsten: spannend je L2 debuut :) succes alvast! afwisseling is altijd leuk, fijn dat jullie zo waarschijnlijk de rust terug gaan vinden.

Pfoe kwa rijden heb ik niet veel te melden helaas -O- ik ben bezig met mijn 12 dagen achter elkaar werken en ben al op de helft want moet er nog 6 :') dus drukdrukdruk. Hopenlijk binnenkort wel goed nieuws over mijn privé leven, kan er nu helaas niet teveel over kwijt want zit nog in dubio en wil nog open kaart spelen met 1 partij. Als dit is gedaan zou ik er iig wel enorm op vooruit gaan hoe dan ook. Spannend dus, maar ook onwijs leuk en had ik zelf niet verwacht en ben er trots op! Dus voor nu nog is het enorm twijfelen en maar hopen dat die andere partij ook nog niet met een leuk aanbod komt.. Anders is de knoop al wel doorgehakt wat mij betreft.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:22

Kan je geluksgevoel super goed begrijpen dan Anne! Net dat duwtje in de rug die zorgt dat je er weer vol tegenaan kan haha! En het lijkt me geen slechte beslissing te stoppen bij je huidige instructrice als ik het zo hoor, maar wel een lastige beslissing! Ik vind het zelf ook super belangrijk dat een instructrice het hoe en waarom uitlegt, dan kan je er zoveel meer van leren en het veel sneller toepassen als je instructrice er even niet bij is. Mijn vorige instructrice zei ook vaak wat ik moest doen maar niet hoe, en dan modder je maar wat aan wat eigenlijk minder leerzaam is. Leuk in ieder geval dat het zo goed gaat met de hulp van je stalgenootje, dan hou je die stijgende lijn vast vast! :D

Dankje voor je reactie Marloes! Dat meer ruimte geven is op dit moment inderdaad mijn grootste werkpunt! moet opletten dat ik niet mn armen strak ga zetten als ik mijn best doe ze stil te houden. Wat zou jij dan denken van bijvoorbeeld op de volte haar achterhand ook bijvoorbeeld wat naar binnen te zetten? Als variatie op die verschillende soorten stelling? misschien dat ze er dan ook meer bijkomt van achteren?
Jeetje zeg wat een boel werk achter elkaar :oo spannend van je priveleven! Hopelijk pakt het goed uit :D en wieweet dat je het dan binnenkort kan vertellen en we mee kunnen genieten haha! :))

Ik ben gisteren goed aan de slag geweest met alle tips! Ging in draf in ieder geval vrij goed, galop heb ik even gelaten voor wat het is omdat de draf moeilijk genoeg was :o In de stap was het nog wat zoeken. Vandaag heb ik weer een les van mama als het goed is!
Die is trouwens blij met jullie tips want die komen enorm goed overeen met wat zij zegt als ze me lesgeeft. Dus als ik dan een keer tegen d'r inga heeft ze extra argumenten :')

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:53

Mara ik heb je filmpje gezien! Wat me al gelijk opviel, is dat je in draf niet zo netjes zit. Je schouders lijken wat naar voren te vallen en jij kijkt zelf ook heel vaak naar beneden. Als je al zegt dat ze snel op de voorhand loopt, dan moet jij juist goed rechtop zitten zodat die voorhand niet extra belast wordt door jou. Zelf heb ik daar ook wat moeite mee, maar als mijn instructrice daar heel hard op hamert, merk ik wel duidelijk verschil en kan Hyrano ook gemakkelijk op die achterhand komen.
Ik zou ook meer overgangen en schijnovergangen maken om ze goed aan je been te krijgen. En je mag daar gerust streng op zijn. Stap is stap, draf is draf, galop is galop. Niet iets vragen en na een minuut reactie krijgen. Been aanleggen = reactie. Geen reactie? Harder/sneller komen met je been of desnoods een zweepje moest je daarmee rijden. Ik denk dat, als ze beter aan je been komt, dat ze dan ook veel rustiger in de aanleuning gaat worden.
Galop vind ik er ook erg fijn uit zien, grappig dat dat net wat minder ging volgens je gevoel!
De voltes rijden vind ik ook een goeie. Ik rijd op mijn voltes ook wel eens een schouder binnen of een travers, dat helpt bij Hyrano ook goed om hem los en op zijn achterhand te krijgen :j

Heerlijk Fleur, dat het rijden zo goed gaat! Snel weer wedstrijden starten!! :D

Je mag heel trots zijn Anne! Altijd fijn dat je met zo'n punten naar huis gaat als je het niet verwacht, dat geeft je echt een super gevoel!

Zo jij hebt het idd druk Marloes! Succes met je privé leven!

Hier is school weer begonnen dus ik ga ook weer een drukke periode tegemoet :P Ik heb Hyrano gisteren weer gereden, een beetje 'serieuzer' en hij pakt het goed op! Nu kunnen we dit weekend niet rijden omdat er aan onze buitenbak gewerkt wordt, er wordt nieuw zand ingegooid zodat ze droger komt te liggen. Dus alleen maar fijn :))